2003
|
|
Kamioien aurrean jarri dira, toki ezberdinetan kateatu dute euren burua, eraikinak eskalatu dituzte... «Ekintza bat planteatzen dugun bakoitzean arriskuak aurreikusten ditugu, gure esku dauden segurtasun neurri guztiak hartzen ditugu, baina
|
besteen
eskutan dagoena ezin dugu bermatu. Nola pentsatuko genuen indusmakinak sartuko zituztela jendea etxe barruan egonda?».
|
2008
|
|
Bi astean ez da zenaren erdia ere. Kimioterapiak, geroko ebakuntzaren derrigorrak, eritasunak berak, baina hala ere, denarekin
|
besteren
eskuetan egoteak dakarren ordenarik ezak eragingo dio gehien; maitasunaren erakusketak berak ere tokatzen zenean eta hurrenkera egokian erakutsi izan dizkit, hainbeste da ordenarekiko zurruna.
|
|
Orduan zergatik egin behar dut berak nahi duena, galdetu dut nire artean.
|
Besteren
eskuetan egotea norberaren eskuetan egoteko modu bat delako, erantzun diot nire buruari, aita amaren eskuetan bizi izan dela pentsatuz.
|
2011
|
|
dioena. Alternatibaren bi adarrak erabat
|
Bestearen
eskuetan daude, ez zurean, hortik alienazioa. (Estatuak ere pareko aukera alienatua inposatzen dio nazionalista euskaldunari:
|
|
– Ez diat ezer berririk esaten baina, garden bagina, gure pentsamendu guztiak
|
besteen
eskura baleude, denok infernuan geundeke eta lotsatu zoriontsu batzuk ginateke... edo zoriontsu lotsati batzuk, ez zakiat... –esan dio Idoiak– Zoriontsuak eta kriminalak –erantsi du gero.
|
2012
|
|
– Aldiz,
|
beste
eskua dagoen posizioa baino beheragotik emateak herabetasuna, beldurra eta konfiantzarik eza adierazten du.
|
2014
|
|
Zuen bizitzak
|
besteen
eskuetan daude, lan taldea!
|
2019
|
|
Zenbait emakume pinpirinek uste dute gizonaren desira areago bizitzen dutela hala, eta balio handiagoa ematen diotela beren presentziari; baina, ororen gainetik, gizonari pixka batean itxaronarazten dionean, emakumea kexaka ari da bere itxaronaldi luze horregatik, hau da, bere bizitzarengatik. Nolabait, itxaronaldi bat da emakumearen existentzia guztia, immanentziaren eta kontingentziaren linboan giltzapeturik baitago, eta haren justifikazioa
|
besteren
eskuetan baitago beti: emakumeak gizonen konplimenduak eta oniritziak espero ditu; senarraren, maitalearen amodioa, esker ona eta laudorioak espero ditu; existitzeko bere arrazoia, bere balioa eta bere izatea bera espero ditu haiengandik.
|
|
Arestian, gizakiak bere lanaren enajenazioaren bitartez sortzen duen produktuarekin berea ez balitz bezala harremantzen dela ikusi dugu. Prozesu horretan, besteen lana desjabetze jabetze prozesuan,
|
beste
eskuetan dagoen propietate pribatua sortzeko, handitzeko eta biderkatzeko baldintzak ematen dira. Gizakiak bere produktua sortzen bi merkantzia sortzen ditu (produktua eta bere burua); ekoizpen prozesu horretan esplotatua eta lapurtua da.
|
|
Kezkagarria iruditzen zait elkarrizketaturiko bertsolari askok euren buruari ezartzen dioten behin behinekotasun presuntzioa, ez dagokien territorioan aritzearen pribilegio sentsazioari eta izaera ordezkagarriari lotua.
|
Besteren
eskutan egotearen sentipen uzkurtzaile hori. Behin behinekotasunaren onarpena umiltasun existentzialari eta bizitzaren lege naturalari balegokie, gaitz erdi, baina nago autoafirmazioaren kontrako txerto ez ote den.
|