Emaitzak: 6
2007 | ||
Selman en ustean, bestearenikuspegia hartzeko gaitasunaren garapenak aurrerapen handia ekartzen diopertsonarteko ezagutzari, honako arrazoi hauek direla eta: batetik, gaitasun horriesker, gizabanakoak bere pentsamenduak, sentimenduak eta jokabideak ulertu ezezik, | besteenak ere ulertzeko gaitasuna eskuratzen duelako; bestetik, gaitasunhorren garapenak aldaketa handiak dakarzkiolako harremanenesanahiaren eta ezaugarrien ulermenari. | |
2015 | ||
Ulertzen dut, indarkeriak indarkeria eragin dezake eta hor deseroso senti gaitezke. Baina | bestea ere ulertzen dut, pizgarria da, igandeko familia bazkarian gai honetaz hitz egin ahal izan da, eta bestela ez litzateke aipatu ere egingo. Diskurtsoan sakontzen segi behar da, ikusteko zerk asebetetzen gaituen gehiago eta zerk gutxiago. | |
2016 | ||
Hizkuntzak komunikatzeko balio du, bai; baina, batez ere, pentsatzeko balio du hizkuntzak. Komunikatzean, | besteak ere ulertu behar du; pentsatzean, bakarrik zaude eta zure buruarekin ari zara... Errespetua eta inbidia, horra hor nire motibazioa (k): | |
2018 | ||
Auzia da zuri ere gustatuko litzaizukeela, zuk ulertzen duzun bezala besteen euskalkiak sentimenduak adierazteko, bizitasuna izateko, egunerokotasunean bizitzeko, solas egiteko, maitemintzeko, bertsotan egiteko eta beste balio duela… bada, ez legokeela gaizki | besteek ere ulertzea Euskal Herria jada ez dela soilik eraikiko euskararen arnasguneetatik, eta periferiek ere euskaraz egiten dutela, dakiten horretan, batuan. Batuan egiten dutela bertsotan, larrutan, lanean, kalean… Demagun, euskara berezkotzat ez duen inguruneetakoei beren euskararen jatorria eta mailaren nolakotasuna ulertzeko ez diegula lehen graduko elkarrizketa bat egiten. | |
2021 | ||
7.2.2.2g ‘Edukia’ erlazio semantikoari dagokionez, hiru modutara uler daiteke ‘zer zerk’, ‘zer non’ eta ‘zer noiz’ Hau da, leku baten, denbora baten edo ‘jabe’ baten edukia adieraz dezake mugatzaileak. Modu batean zein | bestean ere uler daiteke izen jakin bat: bertso bilduma har daiteke ‘bildumak bertsoak ditu’ gisa, nahiz ‘bilduman bertsoak daude’ gisa. | |
2023 | ||
Bizitza da eskolarik ederrena, eta zerbait ikasi badut nire kultura maitatzen izan da. Nire herria, nire espiritualtasuna, nire artea, nire parterik intimoena ulertu eta onartzen hasten naizenean | bestea ere ulertzen hasten naiz. Beste pertsonak, beste kulturak, beste herriak, beste munduak ere ulertzen ditut. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
beste | 6 (0,04) |
Lehen forma
Argitaratzailea
Berria | 1 (0,01) |
Euskaltzaindia - Liburuak | 1 (0,01) |
UEU | 1 (0,01) |
Argia | 1 (0,01) |
Susa | 1 (0,01) |
Bertsolari aldizkaria | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
beste ere | 6 (0,04) |
Konbinazioak (3 lema)
beste ere ulertu | 6 (0,04) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |