2010
|
|
Bada, gainera,
|
beste
eragile bat, oraindik gutxi ikertu duguna: ezagutza akademikoaren beharra, alegia, mundu akademikoan, unibertsitatean, Ipar zein Hegoan, zure lana ezagutua eta ondo baloratua izateko beharra.
|
2011
|
|
Lehenengoari dagokionez, esan beharra daukagu kapital publikoa, esku publikoetatik eratortzen den kapitala dela eta, aldi berean, behar pribatu nahiz kolektiboak asetzeko helburua du. Estatuaren papera
|
beste
eragileen gainetik geratzen den arren, merkatu kapitalistak kapital pribatuaren metaketari lehentasuna eman dio. Kapital kolektiboaren kasuan, komunitatearen logikara gerturatzen da gehiago, kapital pribatuarenaren gainetik.
|
2012
|
|
Gainera, uste da une aproposa dela bailarako
|
beste
eragileei zein kanpokoei ere tokia egiteko; esaterako, beste komunikazio taldeei edo askotariko gizarte mugimenduei (kontsumitzaileak, erretiratuak, elkarteak...), betiere, sendotzeko taldearen bueltan eraikitako komunitatea eta bultzatzeko eredu parte hartzaileago bat6 Esandakoarekin lotuta, bildutakoek oso interesgarritzat jotzen dute Mondragon Unibertsitatearekin proposatutako lankidetza estra... Izan ere, elkarlan horretan, euskara lagun, komunikazioa izango da ardatz nagusia.
|
2014
|
|
Azken baten, egitura likidoak, aliantzak sortuko ditu
|
beste
eragileekin modu dinamikoago batean, helburuak partekatzen dituzten heinean eta, noski, partekatzen dituzten helburu horiekiko ebidentziak eta informazio esanguratsua ere partekatzen den heinean. Zentzu horretan, jada, argi eta garbi geratzen da ezinbestekoa egiten dela egundaino erabili diren egiturak (federazioak, klubak, elkarteak eta abar) birpentsatzea.
|
|
Prozesuaren hastapenei dagokienez, gainera, metafora atomikoak erakunde politiko lokalei garrantzi zentrala ematen badie ere, aurreneko bulkada, eta prozesuaren mantenuan,
|
beste
eragileek ere protagonismo nabaria izan lezakete, besteak beste, erakundeei prozesu hau martxan jartzeko aldarrikatzeko garaian beraiengandik suertatu ezean.
|
|
3 Garapenerako lankidetza eragileen arteko koordinazioa, unibertsitate bakoitzean, unibertsitateen artean eta
|
beste
eragile batzuekin batera elkarlanean jarduerak antolatuz.
|
2015
|
|
«Beste batzuk» atalean, euskal kazetariak zorrotz ibili dira. Eman zitzaien zerrendatik at
|
beste
eragile hauek ere identifikatu zituzten mehatxu edo arrisku modura lanbidearentzat: komunikazio kabineteen itzala, komunikazio taldeak jabe apur batzuen esku geratzea, eta kazetariak sindikatutan afiliatuta ez egotea.
|
2017
|
|
Unibertsitateak eta bestelako instituzio publikoek euskaraz sortzen den material akademikoa ingelesera itzultzeko esfortzua egingo balute, ziurrenik askoz gehiago izango lirateke geure hizkuntzan idatziko luketenak, haien lanaren nazioarteratzea ziurtatuta geratuko bailitzateke. Esan liteke euskaraz idazten duten askok militantzia zentzuaz egiten dutela, euskarazko jakintza ekoizpena bultzatzeko asmoz, eta, sarri,
|
beste
eragile batzuk direla-eta (erreferentziak, puntuatzeak...) euskaraz idatzi nahiko balute ere, beste hizkuntza batzuen aldeko hautua egin behar dutela. Une honetan, esparru espezializatu honetan garaitzen ari den izaera globalizatzaile horren kontrako baliabide bakarra, beraz, itzulpena dela dirudi, euskaraz egindako bibliografia geure mugetatik sistema globalizatura ateratzea ahalbidetzeko.
|
|
Horri lotzen badiogu Eudal Carbonell ek argitara eman zuena, El nacimiento de una nueva conciencia liburuko ekarpena jasotzea dugu. Ikertzaile horrek Atapuercako indusketetan lan egin ondoren eta behaketaren ondorioz dioenez, baita ekologiaren krisiak eraginda ere, baliabideen banaketa desorekatuagatik eta
|
beste
eragile batzuen parte hartzeagatik, agian «espeziaren estualdi bat» sortuko da, baldin eta gizakiak gogoeta egiten ez badu eta aldaketaren aldeko apustu irmoa hartzen ez badu. Baikor agertzen da, gizakiarengan itxaropenak jartzen dituelako.
|
2018
|
|
|
Beste
eragile batzuek fenomenoarekiko duten pertzepzioa zehazten duen kategoria.
|
2019
|
|
Herri ekimenek badituzte
|
beste
eragileetatik ezberdin egiten dituzten ezaugarri eta antolatzeko erak, eta garrantzitsua da horiek aipatzea, azaletik bada ere, subjektu hauek dituzten erronkak hobeto ulertu ahal izateko.
|
|
Garrantzitsua da horiek zalantzan jartzea eta markoa zabaldu eta, beraz, elkarrekin lan egitea, finean, ikuspuntua zabaltzea ahalbidetzen duten praktikak martxan jartzea. Horretarako eta bestela ere,
|
beste
eragile batzuekin lan egitea garrantzitsua izan daiteke, nahiz eta, Euskal Herrian, maiz, lan zaila izan, salbuespenak salbuespen (badaude-eta sarean lan egiten duten herri ekimenak). Legitimazio soziala hazteaz gain, besteak beste, hizkuntza edo kulturak elkartzea dakar eta harresiak apurtzea.
|
2020
|
|
" Hezkuntzaren garrantzizko funtzioa den kultura edukien transmisioa. Berariazko hizkuntza eta kultura dituzten eta mantendu nahi dituzten herriak kultura ondarea belaunaldi batetik bestera ziurtatzen saiatu behar dira, sortzen dituzten instituzioen eta ekimenen bidez, eskolaren bidez bereziki, baina familiaren eta gizarteko
|
beste
eragile sozio-kulturalen eta komunikabideen bitartekotza eta eragina ahaztu gabe". Iturria:
|
|
Jarrerazko nahiz prozedurazko edukiak lantzeko aproposa; luze samar jo badezake ere, ondare elementu (edo multzo) baten inguruan gauzatu daiteke.
|
Beste
eragile batzuen (administraziokoak, batik bat) laguntza ere eska daiteke.
|
2023
|
|
Baionan oinarritu Bilketa liburutegi digitaleko funtsen bilaketa batek emaitza hauexek eskaini ditu XVIII. mendeko Baionarako: 132 elementu bibliografiko, horietatik 122 Fauveten inprimategikoak; gainerako hamarrak, berriz, Baionako beste inprimategi batzuetakoak5 Fauvet leinukoez bestelako inprimatzaileen urritasun horrek zentzuzkoa dirudi, kontu egiten bada argitalpenen unibertsoan lan egiten zuten Baionako
|
beste
eragile aktiboek liburu saltzaile titulua zutela gehienetan, eta ez inprimatzaile. Gipuzkoan, folletoiak eta liburuak kontuan hartuz, 209 edizio
|
|
|
Beste
eragileen hitzak eragile dira
|