Emaitzak: 7
2000 | ||
Erantzuna, nola ez, ezezkoa litzateke. Hortaz, Lewisen arabera, konduktismoa ez zebilen ongi; irizpide psikologikoa aldatu beharra zegoen | besteen egoera mentalei buruz mintzatzeko. Era horretan, 1934an79, egiaztagarritasun irizpidea ahultzeko ahalegin horretan, Lewisek honakoa iradoki zuen: | |
2007 | ||
Bestepertsonen ezagutza bi gairi dagokie: batetik, beste pertsonen ezaugarrien ezagutzari eta, bestetik, | besteen egoera mentalak eta jokabideak inferitzeko gaitasunari. | |
2011 | ||
Mugako subjektuen hipokanpoaren eta amigdalaren bolumena kontrolekoena baino txikiagoa da (Driessen et al., 2000; Tebartz Van Elst, Hesslinger, Thiel, Geiger, Haegele, Lemieux et al., 2003). Garun azal prefrontala garrantzitsua da mentalizaziorako, | besteei egoera mentalak egozteko eta haien portaera aurresateko. Mugako nahastea duten batzuek trauma gogorrak jasan dituzte eta besteen gogamenean gertatzen dena islatzea edo aurresatea ekiditen dute. | |
Garun azal premotorreko espiluneuronei esker besteetan behatutako portaerak barnean simulatzen ditugu; amigdalak ere parte hartzen du norberaren eta besteen errepresentazio mental barneratuak sortzen (Abu Akel, 2003); garun azal prefrontalaren funtzio garrantzitsuak hauek dira: norberaren eta besteen emozio eta portaeren balio saritzailea edo zigortzailea ebaluatzea (Kringelbach eta Rolls, 2004), besteen asmo eta motiboak aurresatea, eta norberaren ekintzek | besteen egoera mentaletan duten eragina aurreikustea (Abu Akel, 2003). Mugako nortasunaren nahastea dutenengan bolumen txikiagoa dute garun azal prefrontal medialak eta orbitalak (Tebartz van Elst et al., 2003) eta bereizgarri horrek eragina eduki dezake norberaren eta besteen emozio egoerak ezagutzeko gaitasunean, hutsune sentimenduen agerpenean, norbere buruaren zauritzean, afektuen desregulazioan eta oldarkortasunean. | |
Hiru urterekin sentimenduak komunikatzen eta beren egoera mentalei buruz hitz egiten hasten dira. Norbera eta bestea bereizteko beharrezkoa da | besteari egoera mentalak egoztea, eta beste pertsonak zer pentsatzen duen inoiz ez dugula seguru jakiten konturatzea. | |
Mentalizatzeko gaitasuna | bestearen egoera mental kontziente eta inkontzienteak norberarengan sortzeko gaitasuna da. Gogamenaren teoriarik gabe ezin dira selfa eta objektua bereizi. | |
2015 | ||
Bigarren puntu horretan aurki dezakegu funtzionalismoaren oinarria. Adibidez, egoera mental zehatz batean bazaude, buruko mina daukazu, esaterako?, input bat sartzen badizute edo baduzu, aspirina bat hartu?, | beste egoera mental batera pasatuko zara, buruko minik gabe egon?. Funtzionalki zure sistema aldatu egin da buruko min egoeratik buruko min gabeko egoera mentalera aldatzerakoan. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
beste | 7 (0,05) |
Lehen forma
Argitaratzailea
UEU | 5 (0,03) |
ELKAR | 1 (0,01) |
Jakin liburuak | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
beste egoera | 7 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
beste egoera mental | 7 (0,05) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |