Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 7

2000
‎Erantzuna, nola ez, ezezkoa litzateke. Hortaz, Lewisen arabera, konduktismoa ez zebilen ongi; irizpide psikologikoa aldatu beharra zegoen besteen egoera mentalei buruz mintzatzeko. Era horretan, 1934an79, egiaztagarritasun irizpidea ahultzeko ahalegin horretan, Lewisek honakoa iradoki zuen:
2007
‎Bestepertsonen ezagutza bi gairi dagokie: batetik, beste pertsonen ezaugarrien ezagutzari eta, bestetik, besteen egoera mentalak eta jokabideak inferitzeko gaitasunari.
2011
‎Mugako subjektuen hipokanpoaren eta amigdalaren bolumena kontrolekoena baino txikiagoa da (Driessen et al., 2000; Tebartz Van Elst, Hesslinger, Thiel, Geiger, Haegele, Lemieux et al., 2003). Garun azal prefrontala garrantzitsua da mentalizaziorako, besteei egoera mentalak egozteko eta haien portaera aurresateko. Mugako nahastea duten batzuek trauma gogorrak jasan dituzte eta besteen gogamenean gertatzen dena islatzea edo aurresatea ekiditen dute.
‎Garun azal premotorreko espiluneuronei esker besteetan behatutako portaerak barnean simulatzen ditugu; amigdalak ere parte hartzen du norberaren eta besteen errepresentazio mental barneratuak sortzen (Abu Akel, 2003); garun azal prefrontalaren funtzio garrantzitsuak hauek dira: norberaren eta besteen emozio eta portaeren balio saritzailea edo zigortzailea ebaluatzea (Kringelbach eta Rolls, 2004), besteen asmo eta motiboak aurresatea, eta norberaren ekintzek besteen egoera mentaletan duten eragina aurreikustea (Abu Akel, 2003). Mugako nortasunaren nahastea dutenengan bolumen txikiagoa dute garun azal prefrontal medialak eta orbitalak (Tebartz van Elst et al., 2003) eta bereizgarri horrek eragina eduki dezake norberaren eta besteen emozio egoerak ezagutzeko gaitasunean, hutsune sentimenduen agerpenean, norbere buruaren zauritzean, afektuen desregulazioan eta oldarkortasunean.
‎Hiru urterekin sentimenduak komunikatzen eta beren egoera mentalei buruz hitz egiten hasten dira. Norbera eta bestea bereizteko beharrezkoa da besteari egoera mentalak egoztea, eta beste pertsonak zer pentsatzen duen inoiz ez dugula seguru jakiten konturatzea.
‎Mentalizatzeko gaitasuna bestearen egoera mental kontziente eta inkontzienteak norberarengan sortzeko gaitasuna da. Gogamenaren teoriarik gabe ezin dira selfa eta objektua bereizi.
2015
‎Bigarren puntu horretan aurki dezakegu funtzionalismoaren oinarria. Adibidez, egoera mental zehatz batean bazaude, buruko mina daukazu, esaterako?, input bat sartzen badizute edo baduzu, aspirina bat hartu?, beste egoera mental batera pasatuko zara, buruko minik gabe egon?. Funtzionalki zure sistema aldatu egin da buruko min egoeratik buruko min gabeko egoera mentalera aldatzerakoan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia