Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 6

2001
‎Irakatsi hauen muina honelaxe bilduko nuke nik. Jorratu dituen sailetan, beste edozein jakintzatan bezalatsu, teoriek, metodoek, azterbideek edonon eta edonorako balio dute gehienbat edo, orobat dena, ez dute inon eta inorako balio: berdin dira, beraz, judu zein jentilentzat, euskaldun zein erdaldunentzat.
2004
‎Horretaz aparte eta horrekin batera, bada beste kontu bat ere honetan guztian. Hizkuntzaren definizio bila abiatzen garenean, psikologian zein filosofian zein beste edozein jakintza alorretan, komunzki, gehien gehienetan gauza bat ahantzi ohi zaigu. Hizkuntzaren inguruko geure pentsaera fisikoa edo metafisikoa ondu ondoren, inork gutxik erreparatuko dio orain eta hemengo hizkuntzaren balio historikoari eta sozialari.
2011
‎Amaitzeko, ez bata ez bestea, ez Labayru ez Eusko Ikaskuntza, ez ziren euskararen batasun prozesuaren alde ez kontra argiro agertu, eta inplikatu ez ziren neurrian, eta beren argitalpenetan idazkera biak onartu zituzten heinean, ez ziren batasunaren alde jarri. Halaber, bietan ikerkuntza zientifikoaren emaitzaren zabalpenerako (dela etnografikoa Etnikerren kasuan, dela beste edozein jakintza arlotakoa, Eusko Ikaskuntzaren kasuan), liburu eta aldizkarietan, gehien erabilitako hizkuntza gaztelania izan zen. Hortaz, indartu egin zuten euskal gaiei buruzko komunikazio zientifiko erdalduna, eta, beraz, elkarte zientifiko izaera zuten Euskal Herriko erakunde bi hauek ez zuten elikatu euskaraz funtzionatuko zuen komunikazio zientifikorik edo euskarazko komunikazio jasorik.
2013
‎Zein diren beren habitat aren baldintza minimoak, zein diren berreskurapenerako gakoak. Beste edozein jakintza adarrek egiten duen moduan, geldo doa, pausoak emanez, autore batzuekin salto handiak eginez, bide okerretan denbora galduz, teoriak berretsiz, finduz edo zalantzan jarriz.
2021
‎Alderdi metodologikoen inguruan ere mintzatu dira elkarrizketatuak, literaturaren nahiz beste edozein jakintza arloren didaktikan oinarri oinarrizko alorra, eta aldi berean, kezka delako metodologia. Didaktikaren funtsezko osagaia eta, beraz, behin eta berriz agertzen den mintzagai den arren," hezkuntzan metodologiek nahiko antzera" segitzen dutela uste du GIR1 ek.
‎Elkarrizketatuaren hitzetan irakur daitekeen legez, irakasleen formazio faltak inplikazio gehiago eta handiagoak ditu liburuen aukeraketarako irizpide gabeziaz gain, eragin zuzena baitu literaturaren edota beste edozein jakintza arloren didaktikan nahiz irakasteko ikuspegian zein moduetan. Hartara, literaturaren irakaskuntza irakaslearen esku geratzen dela uste du BE1ek eta, ondorioz, horrek bere arrakasta erabat baldintzatzen duela," norbanako irakasteko moduen eta didaktikaren menpe" geratzen baita soil soilik:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia