Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 21

2002
‎Alferrikakoak izan omen ziren bere familiaren ahaleginak haren gorpua non egon ote zitekeen jakiteko orduan. Haren heriotzaren berri, Asturiaseko frontean Francoren aldeko indarrekin borrokan aritu beharrean aurkitu zen anaiari eman zioten, antza, baina beste edonolako argitasunik gabe. Handik gutxira galdu omen zuen bizia anaiak ere, eta honela agertzen da liburuan seme biei hiletak egin ahal izateko haien amak garaiko apaizekin aurrera eraman behar izan zuen borroka:
‎«Alde batetik, Irakasleen heziketarako ikasketak era independentez aztertzea, zeren hauetan, bai bere garaian eginiko hizkuntza plangintzak, zeinlan merkatuaren premiak, euskarazko irakaskuntza trinkotasun apartazbultzatu baitute; beste edonolako ikasketetan parekatzerik ezin eginik» (UPV/EHUko Euskara Errektoreordetza, 1998: 5).
2003
‎Horiei esker, berdintasunaren printzipioari heldu diote, alegia euskara jakitea eta ez jakitea berdin dela esateari eta sinestarazteari. Printzipio hori bera aplikatuz, diskriminatzailea izanen da, noski, beste edonolako merezimendu edo gaitasunik aintzat hartzea, jar dezagun titulu akademikoa, gidatzeko baimena edo informatikan trebe izatea. Logikak ez du ordea kabidarik demagogia egitea erabaki denean.
2004
‎Biltzar Nagusi hortan Sail hau abiaraziko da, zortzi edo hamar euskaltzale gartsu izendatuz. Izendatutako hauek egun guzian eta egun guziez euskera biziaren eginkizunez okupatuko dira, Euskaltzaindiak ordaindurik, eta beste edonolako lanak arras utzirik. Hauxe egitean (eta ez lehenago) sinhets diteke Jagon Sail delakoa hitz bat baiño gehiago izanen dela.
2006
‎ikuspegi bakarra, estereotipatua, ideologikoa, akritikoa... a) Testuliburua, beste edozein ikasmaterial eta irakaslea bera bezala, hezkuntza sistema, ekonomi sistema eta joko politikoaren barruan kokatzen da. Testuliburuei buruz egindako kritika gehienak berdin egokitzen zaizkie beste edonolako ikasmateriali eta irakasleri ere. Testuliburuen ordez, liburu monografikoak, aldizkariak, egunkariak, telebista, etab. erabiltzen dituzten irakasleek, testuliburuak bezain kutsatuak dauden baliabideak erabiltzen dituzte.
2009
‎Pentsa, blog eta albisteentzako etiketatze semantiko sinple batek hori egin badu, zer ez den gertatuko beste edonolako kontzeptuak (pertsonak, salgaiak, ekitaldiak...) ere semantikoki etiketatzen direnean...
2010
‎Atxilotuak daudenean izaten dute arazo gehien, komisariatik oso zaila izaten baitute lanpostua badutela edo beste edonolako errotze bat badutela frogatzea. Beraz, nahiz eta zigor prozedura hasi, garrantzitsua deritzote SOS Arrazakerian errekutsoa jartzea, ondoren froga dezaketelako badutela nolabaiteko sustraitzea.
‎Irratiaren arduradunak behin eta berriro saiatu dira emititzeko baimen administratiboa eskuratzen. ...o analogikoan aritzeko baimena eskatzen dizuegu, teknologia modu hau heldutasun arora iritsia baldin bada ere, guztiz baliozkoa eta eraginkorra baita oraindik.7 Aldi berean, emisio modu berriak iritsi hurren omen daudenez gero, bego egina eskaera horretarako ere, emisio digitalerako baimena eta emakidaren eskaera; hala nola entzun ikusteko hedabideen arloan komunikazio publikoa egiteko beste edonolako sistemez baliatzekoa, hoietarako baimenen beharrik izanen balitz eta horri buruzko erabakia Nafarroako Gobernuari legokiokeen heinean.8 Gisa berean, eskabide hau aintzat hartua izan dadila eskatzendugu Foru Erakundeetan egin diren lege, arau eta plangintzak zehazterakoan. euskarazko komunikazioaren beharrak aurreikusiak eta aintzat hartuak izan daitezen eta hoietarako behar ... Aldaketa gehiagoren bezperetan omen gaude.
‎Bada, horretarako ere eskaera egin dugu: emisio digitalerako baimena edo emakida eskatu dugu, eta komunikazio publikoa beste edonolako sistemaz egiteko, baldin eta baimenen beharrik balitz, eta horri buruzko erabakia Nafar Gobernuaren eskumenean balego, horretarako, zer gerta ere, aldez aurreko eskaera formala egin dugu.Iragan diren 25 urte luzeotan, Nafarroako Gobernuak behin eta berriro ukatu dio Euskalerria Irratiari emititzeko eskubidearen aitorpena. Nahiz eta egitasmoa guztiz arrazoizkoa izan; aukerak uga... Hoiei gu [E1] ztiei entzungor egin die Nafarroako Gobernuak.Horra galdera airean nork bere iritzia ager ahal izan dezan: Euskalerria Irratiarekiko duen portaera, Nafarroako Gobernuak oro har euskararekin eta euskal jendearekin duen jokaeraren adibide huts ote da, ala zerbait berezia, salbuespenekoa. Mintza gaitezen.Iruñean 2010eko maiatzak 24
‎Azken ikuspuntu horrek askatasun kolektiboak biltzen ditu eta, batez ere, lan segurantza, intimitate eskubidearen babesa eta ordainsari duina. Bigarren arazo nagusia da jakitea ea nola zigortzen diren kode edo beste edonolako EGEaren tresnak horiek betetzen ez direnean.
2011
‎Zeberioren ahots grabea egiten zaio bereziki deigarri, hain ohitua zegoen haren isiltasunera eta diskreziora. Xuxurlatuak eta ahapekakoak ez beste edonolakoak dira haren uluak.
2012
‎Euskal herriko hedabideetan lehen unetik argi utzi zuten ez zela hilketa politikoa izan; gainera, gazteek ez zutela ordura arte inolako deliturik burutu azpimarratu zuten, eta ez zitzaiela ideologia politikorik ezagutzen. Inork ez zituen ikusi manifa batean edo beste edonolako kontzentraziotan.
‎Zerga biltzailea, horrela, jasan berria zuen beldurra estaltzen saiatu zen; zeren, txalupaz ez beste edonolako ahate ehiza gobernu agindu batek debekatua izanik, monsieur Binet, legeekiko bere errespetua eta guzti ere, urrapenean kausitzen baitzen. Halatan, une oroz aditu uste zuen landa zaina heltzen.
2013
‎Urketan pertzak, perrolak, lapikoak, kaikuak eta beste edonolako ontzi eta euskarriak erabiltzen zituzten. Baina ontziena zen gutxienekoa, jakina.
‎Halere beti nornahiri laguntzeko prest zegoen eta hitz goxoa eta esaldi leuna ez zion ukatzen ez auzokoari ezta arrotzari eta ezta ere eskaleari. Herriko umeei berriz, inon ez bezalako piper opilak eman eta ipuin berezi bereziak eta beste edonolakoetatik ezberdinak kontatzen zizkien, bere lanari inoiz utzi gabe, xirriki xarraka, xirriki xarraka. Ahalgine Ehuntzekoak gogoratu ditu gaur ipuin haietako batzuk, eskolatik atera ondoren joanda entzundakoak:
2015
‎Ingurunearekiko eta ondorengo urruntzea esan nahi dut. Gertatu izan zait asmo kolektiboren batekin oso identifikatuta sentitzea, haren proiektu, helburu eta kezkekin, dela politikan dela beste edonolako xede batean, eta gero, berriz, argitasun moduko batean edo, urrundik ikustea hura dena, ni barruan ez baina kanpoan banengo bezala, ez asmo kolektiboaren partaide baizik eta gizaki huts, bakar eta bakartia. Barne kontzientziaren jostorratz moduko bat dela esango nuke, aldian behin zizta eginda gauzen hutsaltasunaz ohartarazten nauena.
‎Orain dela gutxi arte nik ere ez nekien horrelako aukerarik bazegoenik eta alde horretatik uler dezaket; ez badakizu zerbait hor dagoela, zaila da aurkitzea. Askotan, beste edonolako programak bilatzen egiten duzu topo horrelakoekin. Zergatik animatuko zenuke andoaindar bat horrelako esperientzia bizitzera. I.:
2017
‎hezkuntza eta osasungintza publikoa, zerbitzu publikoak eta publikotzat jotzen ditugun bestelako ondasun denak, hala nola ura, energia, errepideak, trenbideak etab., sare eta instituzio publiko batek edo gehiagok eskaintzen eta kudeatzen dituzten elkarteak, diru publikoarekin prestatutako ekimen, erakunde eta langileak, labur esanda, gizakia eta gizartea era materialean birsortzen duen oro. Egitura eta estrategia publikoaren partetzat ditugu, baita ere, finantzaketa edo egiaztagiri publikoak jaso dituzten instituzio horiek, hala nola sindikatuak, alderdiak eta beste edonolako elkarteak. –Estatua?
‎Azkenaldian piztutako elkarrizketa publiko batean, agerian geratu da zer nolako indarkeria sufritzen duten emakume kolorekoek, inguruko gizonek eragindakoa izaten da gehienetan, senideek eta bikotekideek eragina?. Asko zabaldu da, halaber, zer nolako indarkeria latza jasaten duten emakume transek, izan sexu in darkeria, izan beste edonolakoa. BLMko buruak berriz idazten ari dira feministen estrategia liburua, Audre Lorderen eta Angela Davisen idazkietan oinarriturik, baita? 80ko eta 90eko hamarkadekin segituta?
‎–Ulertzen dut, izandako esperientzia horiek zugan eragin hau izatea, esan nion eta, egia esan, ideiarik ez neukan zeri buruz jardun zen ordura arte, ezta jakiteko gogorik ere?. Dena den, ulertu behar duzu esperientzia horiek beste edonolako ondorioak sor zitzaketela, bai eta zugan ere, beste inguru batean edo bestelako konpainian edo bestelako aro batean.
2020
Beste edonolako sariak, teilatupeko sariak arbuiatu gaberik
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia