Emaitzak: 6
2007 | ||
Ikuspegien arteko erlazioari dagokionez, maila horretan subjektiboa da; hauda, haurrek beren egoera mentalak zein ikuspegi subjektiboak | besteenetatik bereizteko gaitasuna dute, eta badakite horiek ezberdinak izan daitezkeela, pertsonekinformazio ezberdina eduki baitezakete. Hala ere, uste dute besteen egoera mentalsubjektiboa behaketa fisikoaren bidez ezagutu daitekeela. | |
Mead ek (1934), adibidez, aldezten zuenNia jaioberriak ingurukoekin dituen eragin trukeen ondorioz garatzen dela. Ikuspegi kognitibo estrukturalaren jarraitzaile batzuek ere zalantzan jarri zutenjaioberriak | besteengandik bereizteko gaitasuna izatea (besteak beste, Piaget, 1970; Lewis eta Brooks Gunn, 1979). | |
Pertsona horiek janaria, lasaitasuna eta estimulazioa ematendizkiote. Hala ere, askotan oinarrizko premiak ez dizkiote berehala asetzen, eta, horren ondorioz, haurrak bere burua | besteengandik bereizteko gaitasuna garatzendu. Hala, bere burua gizabanako independente gisa aintzat hartzen hasten da; hauda, beste objektuetatik eta pertsonengandik bereizirik dagoen izakia dela etaezaugarri bereziak dituela ikasten du (Grusec eta Lyton, 1988; Hattie, 1992; Lewiseta Brooks Gunn, 1979). | |
Dimentsio hori existentziaren bizipen subjektiboaridagokio, eta hiru alde ditu. Alde batetik, norbera | besteengandik bereizteko gaitasuna. Bestetik, norbera gauzak egiteko gai dela ohartzea. | |
Ikertzaileek honako hau aurkitu zuten: batetik, Ingalaterrako paisaia tipikoen argazkiak | besteetatik bereizteko gaitasuna adinarekinhobetzen zela (hain zuzen ere, 5 urteko haurren% 64k erantzun zuen ondo, eta7 urtekoen% 89k eta 9 urtekoen% 93k). Bestetik, Ingalaterrako paisaiekikoatxikimendua ere adinarekin areagotzen zen, eta Ingalaterrakoak ez ziren paisaiekikoa urritu egiten zen. | |
2016 | ||
Honako mugarri hauek markatzen dute haurraren garapen kognitiboa eta emozionala: lehenik, nia eta | bestea bereizteko gaitasuna, eta, bigarrenik, gutxieneko autokontzientzia. Emozio sozialak norberaren burua aztertzeko ez ezik, besteak aztertzeko ere erabiltzen ditugu, eta euren eginkizun nagusia giza balioak adieraztea eta iraunaraztea da. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
beste | 6 (0,04) |
Lehen forma
besteengandik | 3 (0,02) |
bestea | 1 (0,01) |
besteenetatik | 1 (0,01) |
besteetatik | 1 (0,01) |
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
beste bereizi | 6 (0,04) |
Konbinazioak (3 lema)
beste bereizi gaitasun | 6 (0,04) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |