2011
|
|
diglosia bateragarria da, berez, era bateko zein besteko gizarte moldeekin, era bateko zein besteko eramolde politiko, ekonotekniko, ideologiko, erlijioso edo filosofikorekin. diglosia horrek, hori bai, aski eskakizun zorrotzak izan ditzake berekin: lurralde esparru jakinen araberako konpartimentazio arau sendoak eratu eta aplikatzea eska dezake, bertakoekin era batera eta bertakoak ez direnekin
|
beste
batera egitea, edota lagunarteko hizkera arrunta mintzaedo idaz-molde jasotik bereiztea. hots, ahuldutako hizkuntzari" bere kabia" bilatzea, egunero eta etengabe xaxatuko ez duten eta bere etxeko jaun eta jabe sentituko den espazio fisiko territorialak edo soziofuntzionalak eskuratzea. Arrazoi zuten Azaolak, Txepetxek eta Mitxelenak euskarak" bere lekua"," jaun eta jabe" izango den bere gune fisiko territorial edota soziofuntzionala behar duela ziotenean. ez zebiltzan oker:
|
2013
|
|
Beste aukera zuten, ofizialtasun maila ezberdinak eta hizkuntza eskubideen aitormen ezberdinak egitea lurraldez lurralde edo zonaldez zonalde (Nafarroako moduan, adibidez). Aukera horiek alboratu eta
|
beste
bat egin zuten: euskara eta gaztelania, biak, finkatu zituzten neurri berean lurralde osoko hizkuntza ofizialtzat, eta herritar guztiei euskara eta gaztelania ezagutu eta erabiltzeko eskubidea eta hizkuntza eskubide berberak aitortu zitzaizkien.
|
2016
|
|
Egin dezakegu alderaketa etxeko —eta lagunarte informaletako— erabilera aitortuaren datuekin13 Baina kontuz egin beharreko alderaketa da, ezen aitortua da hura eta behatua gurea, eta gainera, aldagai ezberdinak dira bi neurketetan: etxeko erabileraren neurketan euskaraz, gazteleraz, bietan edo
|
besteren
batean egiten den galdetzen da; ez da kode aldaketarik itauntzen, eta nire azterketa honetan, bai.
|
|
210 Bere hizkuntza egiten den herritik zeharo
|
beste
bat egiten den herrialde batera joaten bada jendea (bere gogoz, edo hartara beharturik), edota berea ez den hizkuntza bat egiten duen jendea etortzen bazaio herrira, samaldan, bere hizkuntza galtzeko arriskua begien bistakoa da.
|
|
Uste dut collusioak argitara eramaten duela sozialaren izaera. Soziala da ezinbestez
|
beste
batekin egin beharrekoa, beste batekin, hau da, sozio batekin egin edo izanarazten den oro. Soziala den edozertan gutxienez bi parte aurkitzen ditugu, biek dituzte hainbat disposizio, sozialean parte hartzeko hainbat era, hainbat jakintza eta gaitasun:
|
2019
|
|
VII. gAUZAK nOlA EgIn BEhAR DIRA," hEMEn ETA ORAIn"? gauza bat da zer egin behar den esatea, eta
|
beste
bat egin nahi den hori nola egin azaltzea. Nolakoari begira, eta labur bilduz, bederatzi puntu aipatuko ditugu atal honetan:
|
2020
|
|
Pertsona baten kognizioa haien artean inkosistenteak direnean(...) edo bere kognizioa bere jokabidearekin konsistentea ez denean(...) orduan disonantzia egoera aktibatzen da. Desatsegina da kontrako sineskerak izatea edo gauza bat pentsatzea eta
|
beste
bat egitea. (Sansinenea, 2012)
|
2022
|
|
Turismo plana eguneratzea edo
|
beste
bat egitea egokitzen denean, datu gehiago eskuratzeko bidea emango du ELEk; esate baterako, bisitarien eragina herritarren gaitasunean, etab. Turismo bulegoko datuak eskura dauzkagu, eta horietatik herriko erabiltzaileak kenduta, 2018an 33.315 bisitari igaro ziren bulegotik, eta 2019an 28.606 Jaitsiera dagoen arren, beste adierazle batzuek erakusten dute bisitari asko zuzenean joaten direla puntu... San Telmo ermita, Algorri, etab. Nolanahi ere, bulegoko datuak dira aukera ematen digutenak bisitarien jatorriak jakin eta hurbilketa bat egiteko.
|