Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2023
‎Epeak zenbatzean ez dira aintzat hartuko jarduketen geldiarazpena justifikatzen duten kasuak, besteak beste, agiriak eskatu zaizkionean beste Administrazio bati (epea sei hilabeteetan zehar gelditzen da) ala beste Estatu bateko Administrazioari55 (epea hamabi hilabeteetan zehar gelditzen da); ezta zergadunari egotz dakizkiokeen atzerapenak ere, esaterako, eskatu zaion agiriak ekartzeko atzeratzen bada, edota zitazioen egunak aldatzea eskatzen badu.
‎Arabako eta Gipuzkoako TFAOek (61.9 artikulua) eta Bizkaiko TFAOk (165.8 artikuluak) zorra eteteko hirugarren kasua ere arautzen dute. Zor osoaren ordainketa edo horren zati batena eten egingo da hamabi hilabeteetan zehar, bermerik eskaini gabe, tributu zorra beste Administrazio bati bidegabe ordaindu zaionean.
‎Lotura puntuen arabera, Sozietateen gaineko Zergan baliteke zerga ordainarazteko Tributu administrazioa bat izatea eta arauketa aplikagarria beste Administrazio batena izatea.
‎Aipatutako zaintza sistema guztiak eskuan harturik, argi dago toki erakundeetako organoen gaineko zaintza guztiz bateraezina dela EKk aldarrikatutako toki autonomiaren printzipioarekin. Ez bakarrik toki autonomiarekin ezta demokrazian oinarritutako sistemarekin ere, toki erakundeetako organoek euren lurralde eremuko biztanleen ordezkaritza politikoa dutelako eta ordezkaritza demokratikoa ezin dezakeelako zaintzaeta kontrol tekniken bitartez beste administrazio batek ezabatu. Beraz, toki autonomiaren printzipioa eta demokraziaren printzipioak eskuan harturik, argi dago ezin dela kontrolatu organoen izendapena.
‎Aldiz, Konstituzioak bermatutako autonomiak eragina izango luke kasuan kasuko interesen kudeaketari dagokion erabakia egokitasun kontrolaren xede denean, erabakia beste administrazio batek hartuko balu. Hori, noski, Konstituzioan bertan oinarritu daitekeen salbuespenik ezean, aurrerago egiaztatuko den bezala".
‎Hori horrela bikoiztasunak sahiezteko helburuarekin, toki erakundeek ezin izango dute eskumenik edo zerbitzurik garatu, eskumen edo zerbitzu horiek beren beregi antolamendu juridikoak beste lurralde administrazio bateri aitortzen badizkio. Baina legeak bikoiztasuna definitu eta bikoiztasunak sahiezteko helburua izanik, bikoiztasuna ematen ez den kasua ere aipatu egiten du eta ez dago bikoiztasunik zerbitzu edo eskumena ematen denean beste Administrazio baten berariazko finantzazioaren bitartez edo beste Administrazio horiek garatutako programak jarraitzen direnean. Beraz, bikoiztasunaren kontzeptua ondo definituta dago eta ez da TAOLean 27/ 2013 Legeak sartutako kontzeptu murriztailea.
‎Ez da lege gaikuntza espezifikorik behar, baina honako kasu hauetan bakarrik da posible: 1) udal ogasunaren finantza jasangarritasunerako arriskurik ez dagoenean; 2) zerbitzu bera beste Administrazio batekin batera gauzatzen ez denean; 3) gaiaren arabera eskumena duen Administrazioaren aurretiazko txosten loteslea dagoenean (bikoiztasunik ez dagoela adierazten duena); eta finantza zaintza esleituta duen Administrazioaren txostena dagoenean (eskumen berrien finantza jasangarritasunari buruzkoa)" 514.
‎Arau honen bitartez, toki administrazioen eskumen banaketa egiten da eta eskumen banaketa horren barraun 7 artikuluak toki administrazioak berezkoak ez dituzten bestelako eskumenak egikaritzeko aukera arautzen da. Toki administrazioek aukera hori izango dute, beti ere, toki ogasunaren finantza jasangarritasuna eta eskumena beste Administrazio batek badu. Kasu honetan lotesleak dira gaiaren arabera eskumena duen Administrazioaren eta finantza zaintza esleituta duen Administrazioaren aurretiko txostenak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia