2023
|
|
Epeak zenbatzean ez dira aintzat hartuko jarduketen geldiarazpena justifikatzen duten kasuak, besteak beste, agiriak eskatu zaizkionean
|
beste
Administrazio bati (epea sei hilabeteetan zehar gelditzen da) ala beste Estatu bateko Administrazioari55 (epea hamabi hilabeteetan zehar gelditzen da); ezta zergadunari egotz dakizkiokeen atzerapenak ere, esaterako, eskatu zaion agiriak ekartzeko atzeratzen bada, edota zitazioen egunak aldatzea eskatzen badu.
|
|
Arabako eta Gipuzkoako TFAOek (61.9 artikulua) eta Bizkaiko TFAOk (165.8 artikuluak) zorra eteteko hirugarren kasua ere arautzen dute. Zor osoaren ordainketa edo horren zati batena eten egingo da hamabi hilabeteetan zehar, bermerik eskaini gabe, tributu zorra
|
beste
Administrazio bati bidegabe ordaindu zaionean.
|
|
Lotura puntuen arabera, Sozietateen gaineko Zergan baliteke zerga ordainarazteko Tributu administrazioa bat izatea eta arauketa aplikagarria
|
beste
Administrazio batena izatea.
|
|
Aipatutako zaintza sistema guztiak eskuan harturik, argi dago toki erakundeetako organoen gaineko zaintza guztiz bateraezina dela EKk aldarrikatutako toki autonomiaren printzipioarekin. Ez bakarrik toki autonomiarekin ezta demokrazian oinarritutako sistemarekin ere, toki erakundeetako organoek euren lurralde eremuko biztanleen ordezkaritza politikoa dutelako eta ordezkaritza demokratikoa ezin dezakeelako zaintzaeta kontrol tekniken bitartez
|
beste
administrazio batek ezabatu. Beraz, toki autonomiaren printzipioa eta demokraziaren printzipioak eskuan harturik, argi dago ezin dela kontrolatu organoen izendapena.
|
|
Aldiz, Konstituzioak bermatutako autonomiak eragina izango luke kasuan kasuko interesen kudeaketari dagokion erabakia egokitasun kontrolaren xede denean, erabakia
|
beste
administrazio batek hartuko balu. Hori, noski, Konstituzioan bertan oinarritu daitekeen salbuespenik ezean, aurrerago egiaztatuko den bezala".
|
|
Hori horrela bikoiztasunak sahiezteko helburuarekin, toki erakundeek ezin izango dute eskumenik edo zerbitzurik garatu, eskumen edo zerbitzu horiek beren beregi antolamendu juridikoak beste lurralde administrazio bateri aitortzen badizkio. Baina legeak bikoiztasuna definitu eta bikoiztasunak sahiezteko helburua izanik, bikoiztasuna ematen ez den kasua ere aipatu egiten du eta ez dago bikoiztasunik zerbitzu edo eskumena ematen denean
|
beste
Administrazio baten berariazko finantzazioaren bitartez edo beste Administrazio horiek garatutako programak jarraitzen direnean. Beraz, bikoiztasunaren kontzeptua ondo definituta dago eta ez da TAOLean 27/ 2013 Legeak sartutako kontzeptu murriztailea.
|
|
Ez da lege gaikuntza espezifikorik behar, baina honako kasu hauetan bakarrik da posible: 1) udal ogasunaren finantza jasangarritasunerako arriskurik ez dagoenean; 2) zerbitzu bera
|
beste
Administrazio batekin batera gauzatzen ez denean; 3) gaiaren arabera eskumena duen Administrazioaren aurretiazko txosten loteslea dagoenean (bikoiztasunik ez dagoela adierazten duena); eta finantza zaintza esleituta duen Administrazioaren txostena dagoenean (eskumen berrien finantza jasangarritasunari buruzkoa)" 514.
|
|
Arau honen bitartez, toki administrazioen eskumen banaketa egiten da eta eskumen banaketa horren barraun 7 artikuluak toki administrazioak berezkoak ez dituzten bestelako eskumenak egikaritzeko aukera arautzen da. Toki administrazioek aukera hori izango dute, beti ere, toki ogasunaren finantza jasangarritasuna eta eskumena
|
beste
Administrazio batek badu. Kasu honetan lotesleak dira gaiaren arabera eskumena duen Administrazioaren eta finantza zaintza esleituta duen Administrazioaren aurretiko txostenak.
|