Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 27

2007
‎Badira bestalde, gero eta ugariago, beste lanak: memoria, tesina, graduondoko ikasketen amaiera lan, bekaz lagundutako azterlanak etab. (HIZPEI, Euskara Diploma, Masterrak, HIZNET...).
2008
‎Internetek beste lan egiteko modua eman die telebistei eta irratiei. Interneten bidez, telebista saioak eta irratsaioak (batez ere, azken hauek) eman eta baita jaso ere ahal dira4 Mundu osora zabalduko dituzte hauen edukiak.
2009
‎legetik haratago, beharrezkoa da hizkuntza normalizazioa jartzea enpresaren helburuekin lerro berean, legea benetan eraginkorra izan dadin. Esan nahi dut, legeak bakarrik ezer gutxi lezakeela beste lana egiten ez bada.
‎Beraz, gizarte erantzukizunez jokatzen dugu negozioan bezala Gizarte Ekintzan, legetik haratago, beharrezkoa da hizkuntza normalizazioa jartzea enpresaren helburuekin lerro berean, legea benetan eraginkorra izan dadin. Esan nahi dut, legeak bakarrik ezer gutxi lezakeela beste lana egiten ez bada.
‎Unibertsitatean ikasten ari diren gazteen datuek agerian uzten dute, gazte euskaldun asko dagoela bere goi mailako ikasketak euskaraz egiten ari dena. Gazte horiek dira lan munduan epe laburrean murgilduko direnak eta hizkuntza ofizial batean zein bestean lan egiteko gaitasuna dutenak. Hala ere, Euskararen Udal Patronatuak, dauzkan eskumenak eta baliabideak kontuan hartuz, bi lehentasun nagusi dauzka arlo honetan:
2010
‎Eta hobe genuke uste horretan oker izatea, gainontzeko giza eta gizarte zientziek bezala, ekonomiak ere zeresan handia baitu euskararen normalkuntzan, Zendoiaren ahaleginak ongi erakusten duen bezala. Areago, kezkatzeko motiboa litzateke egia balitz ekonomiaren ikuspuntua soziolinguistikara ekarriz beste lanik ez dela egin. Izan ere, gure hizkuntzaren berreskurapenak ez du bide oparorik egingo ekonomiaren legeetatik at, gizarte garaikide honen ardatz nagusia ekonomia baita.
2011
‎Mahia osatzeko Txerra rodriguez deriotarra gonbidatu dugu. zuzenbidean lizentziatua da eta gaur egun eMuNeko teknikaria. Besteak beste Lan ta Lan blogaren kudeatzailea da bertan. gainera, Garaigoikoa soziolinguistikari buruzko blogaren sortzailea eta gidaria ere bada. Bertan, BAT aldizkariko artikuluei buruzko iruzkinak egin ohi ditu eta soziolinguistikaren berripaperaren berri ematen du. horrez gain, alor honen inguruko material ugari topa daiteke bertan. derioko Tximintx euskara elUste dut BAT aldizkaria prekarietatean egindako aldizkaria dela eta, hori kontuan izanik, lortutakoa benetan gauza handia dela.
2012
‎4 Komunitatea ikuspegi zabalarekin lantzea ere funtsezkoa izango da aurrerantzean. Atzera begiratzerakoan erratzeko arrisku handirik gabe esan dezakegu, euskalgintzatik ez dugula behar beste lan egin euskalduna ez den erdal komunitatearekin. Euskara elkarteetatik adibidez, euskaldunon komunitatea trinkotzeari garrantzia handia eman izan diogu, eta gutxi landu dugu gaztelera eta frantses hiztun elebakarrekiko harremana.
2013
‎Ez dakigu ongi. Mart� nez de Lunaren (2012) sintesi landuari esker, eta beste lan batzuen laguntzarekin (adibidez: Erize, 2003a eta 2003b; Eusko Jaurlaritza, 2011), posible zaigu euskara erosten ez dutenen balioak eta arrazoiak ezagutzea (framing uzkurra) eta baita euskara saltzen dutenenak (framing aldarrikatzailea) ere.
‎Ez dabil urruti, ez, enpresa munduaz eta merkataritzaz arduratzen diren laugarren blokeko gaiak ere (21 ikerlan). Bestela esanda, horiek guztiek lantzen dituzten gaiei erreparatuta, ikerlan gehienak euskara normaltzeko ahaleginek gidatuak dira antza, eta ildo beretik omen doaz maiztasun gutxiagorekin agertzen diren beste lan batzuk ere, hala nola ume eta gazteei (15), egoera orokorrari (15), hizkuntzatransmisioari (5) eta paisaiari (3) eskainitakoak.
2014
‎Gure kasuan ere horrela da, ez baitugu ezer berririk edo apartekorik jaso. Beste lanetan atera diren ondorio antzekoak atera ditugu geuk ere.
2015
‎In Jose Ignacio Ruiz de Olabuenaga eta J. Agustin Ozamiz (argitaratzaileak), Hizkuntza Minorizatuen Soziologia/ Sociolog� a de Lenguas Minorizadas. Ttarttalo ed.. 351 II. Euskal Mundu Biltzarrean (lehengoa izan zena ere, EAE garaian) parte hartu zuen beste lan batekin: W.F.
2016
‎Lan honen emaitzen argitara uste dut badirela mahai gainean gelditzen diren hainbat galdera, beste lan batzuekin erantzuten saiatu beharrekoak.
2017
‎...rtzelonako universitat oberta de Catalunyan unibertsitatean oinarrituta garatutako galdera protokolo bat erabili zen, bertako kide baitira egilea eta o’rourke irakaslea. elkarrizketa bakoitza transkribatu egin zen, solas txandak bereiziz eta horik zenbakituz. ondoren, materiala nVivo softwarea erabiliz kodetu zen, azterketa kualitatiboa errazten baitu. euskaldun berriei buruz egin zen antzeko beste lan baten bitartez izan genuen kodetze prozesu horren berri (ortega et al, 2016). datuetan, hiru gai nagusi identifikatu ziren: (1) hiztunen jatorri soziolinguistikoa eta linguistikoa, (2) hiztunen hizkuntza erabilerak eta (3) hiztunen hizkuntza ideologiak eta identitateak. txosten honek hiru gai nagusi horien adibideak hartzen ditu oinarri. parte hartzaile bakoitzari letra eta zenbaki banaz osatutako izenorde bat eman zitzaion, adibidez:
2018
‎Ipar Euskal Herrian, hain argazki fina eskaintzen duten ikerketa lan bakarrak inkesta soziolinguistikoa eta hizkuntzen Kale erabilera dira. Euskararen alorrean lan egiten dutenek dimentsio kualitatiboa luketen beste lanak edo bestelako adierazleak faltan botatzen dituzte. Arrue ikerketa, euskara planak, neurketak, aburu ikerketak... ez dira oraindik gurera iritsi.
‎Aldahitz Ikerketaren baitan aurretik eginiko beste lan batzuen ondoren, 2012 urtean sortu genuen Eusle metodologia.1 Behin tresna sortuta, 2013az geroztik, urtero antolatu eta ikertu izan ditugu lantokietan metodologia horren araberako esperientziak eta haien emaitzak. Eta argitara ere eman izan ditugu, 2015 eta 2017 urteetan, ondorengo bi lanetan:
‎Hizkuntzaren garapenean eragiten duten faktoreak jabe izatea eta aldaketarako testuingurua sortzea. Ondoren, ziur aski, beste lan batzuk etorriko dira.
‎Zumaiako Udalean euskara teknikaria hasi zen lanean 1979an; lehendabizi, itzulpenetan besterik ez, baina gero beste lan batzuei heldu zien: Udaleko bilerak euskaraz," Zumaya" tik Zumaia ofizialera (1982an), San Telmo literatur saria (1983tik), Julene Azpeitia literatur lehiaketa
‎Esaldi honi erreparatuz, konturatu gintezke baserriko lanen inguruan beti ez duela presentzia berbera hitanoak. Hau da, etxeko produktuak merkatuan saltzea, baserrian egin behar den beste lanetako bat da. Gainera lan hau, historikoki nahiko lan feminizatua izan da, baserrietako emakumeek joan behar izaten baitzuten merkatuetara produktu ezberdinak saltzera.
2019
‎Ondorioz, helburu eta asmo partekatuak tokian tokikoak izan daitezke, ekimenaren filosofia antzekoa izanik ere. Beste lan batean (Zubiaga 2012) jasotakoa gogoratuz," euskal herrian euskaraz"," euskaldunok euskaraz" eta" Euskal herrian baita euskaraz ere" leloak –eta horien inguruko gobernantza hautuak–, aldi berean kudeatu dira eremu soziolinguistiko desberdinetan.
2023
‎Haur eta gaztetxoen gaitik aparte, 2022ko Txillardegi Hausnartu sarietan lehiatutako beste lan nabarmendu bat da Naroa Anabitarteren artikuluan aurkezten dena. " Hizkuntza eta garuna:
‎Bigarren saria jaso duen beste lana Imanol Artola Arretxerena da. " Tolosaldeko Ikasle Eusleak.
‎• Kongresuaren ondorioz zabaldu zen beste lan ildo bat arlokako trinkotzea bultzatzea izan zen, mugimendurako energiak libre uzteko eta sektoreen garapen profesionala eman zedin.
‎Aurrez egindako beste lan batzuek ere antzeko emaitzak izan dituzte, esate baterako Izaolak eta Zuberok aipatzen dute" auzo horietako langileen kezka nagusia [zela] ahalik eta gehien lan egitea beren etxebizitzak ordaintzeko behar zuten dirua irabazteko eta familiak beren jaioterritik ekartzeko. Lan egitera etorri ziren, eta hori egiten zuten denbora gehienean" (Izaola eta Zubero 2018, 39).
‎Aurrez aipatu dugu metodologia honen xedeetako bat dela, emaitzez gain, epe luzeko lorpenak izatea; eta honek, landare medizinalei buruzko beste lan batzuek ez bezala, beste lanetatik bereizten duten ezaugarri batzuk ditu. Hasieratik pentsatu eta diseinatu zen taldean, eta diziplina anitzeko eta diziplinarteko ikuspuntua eman zitzaion, kulturartekoa eta hartu eman ez hain bidegabeak izatea xede zuena.
‎Aurrez aipatu dugu metodologia honen xedeetako bat dela, emaitzez gain, epe luzeko lorpenak izatea; eta honek, landare medizinalei buruzko beste lan batzuek ez bezala, beste lanetatik bereizten duten ezaugarri batzuk ditu. Hasieratik pentsatu eta diseinatu zen taldean, eta diziplina anitzeko eta diziplinarteko ikuspuntua eman zitzaion, kulturartekoa eta hartu eman ez hain bidegabeak izatea xede zuena.
‎Aurreko marko etikoa kontuan hartuta, metodologia indigenak baliatzea erabaki dugu, lana kulturalki errespetuzkoa izateaz gain, euren kultura eta mundu ikuskeratik sortutakoa izateko (Tuhiwai Smith 1999; Graveline 2000; Sinclair 2003; Absolon eta Willett 2005; King 2010; Kovach 2010). Indigenen ikerketa protokoloak eta beste lan akademiko batzuk aztertu ondoren (RCAP 1996; Tuhiwai Smith 1999; Graveline 2000; Henry et al. 2002; Creswell 2003; Strand et al. 2003; Brown eta Strega 2005; Dickson Swift et al. 2008; Mayan 2009; Finlay et al. 2013; King 2010; Etmanski et al. 2014; FATSIL 2014), elkarlaneko, partaidetzako eta komunitatean oinarritutako ikuspegia erabili dugu ikerlan honetan. Metodologia indigenen harreman eta kolektibitate printzipioen arabera (Tuhiwai Smith 1999; Kovach 2005, 28; Potts eta Brown 2005, 263; King 2010, 281; Walmark 2013, 217), beharrezkoa izan da ikerlariaren eta komunitatearen eta lurraren arteko benetako harremana garatzea, komunitatea bisitatuz eta elkarren istorioak partekatuz, baita lana egiteko motibazioa ere.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia