Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 6

2004
‎Ekonomia sozialaren mugimenduak gizabanakoen artean komunitate berri batsortu nahi du, bertan pertsonen arteko elkartasunaz gain, belaunaldien artekoelkartasunak ere lekua izan behar duelarik. Enpresa eta tresna ekonomiko demokratikoen bidez burutu beharreko eginkizuna da hori ekonomia sozialarentzat, enplegua, ingurua, eta eskubidea sozial eta politikoak errespetatuz (Jeantet 2000).
2005
‎Gorago aipatu dugun tradizionalisten antolaketa agerikoa izan zen hasieratik.Irailean zehar, Hondarribian, emakumearen parte hartzearen aldekoen ingurukopaskinak azaldu ziren. Bertan pertsonen izenak, telefonoak, helbideak, etab.agertzen ziren. Egun horietan ere, gatazkan eragin handia izan duen taldea jaiokoda:
2007
‎Horrez gain, pertsona arteko poloan gizarte barruan mugitzerik eta mailazaldatzerik badagoela sinesteko joera dago. Bertan pertsonek taldez aldatzekoaukera handiagoa daukate eta taldekidetza aske edo zabalagoa da. Talde artekoharremanen poloan, ostera, gizarteko maila batetik bestera mugitzerik ez delasinesteko joera omen dago, beraz, gizarte egoera aldatzeko aukera bakarra mailahoriek aldatzea omen da,, gizartea bera aldatzea?.
2009
‎Zentzu horretan, aipatu beharra dago berriki gure testuinguruan egin dugun ikerketa (Martínez de Taboada, Arnoso eta Elgorriaga, 2008). Bertan pertsonek dituzten aurreritziak neurtzen ziren, eta gutxiengo kulturalaren arabera emaitza desberdinak aurkitu ziren. Magrebeko pertsonek beste taldeekin konparatuta, harreman gutxiago dituzte, eta distantzia kultural handiagoa eta emozio negatibo gehiago sentitzen dituzte.
2010
‎Erakunde edo enpresa bakoitza sare sozial bat da, bere egitura eta antolakuntzarekin, bere kulturarekin, bere balioekin, baina ez da gizartea. Bertan pertsonek rol oso zehatza betetzen dute, lanpostuarekin lotuta eta ekoizpenarekin lotuta, testuinguru globalizatu batean. Beraz, gizartean erabili diren irizpideak eta praktikak hizkuntza sustatzeko enpresetara eramaten ditugunean gerta daiteke ez funtzionatzea.
‎" Ikas irakas prozesua", egiaz," hizkuntz komunikazioan oinarritzen da" nagusiki99, eta, beraz," komunikazio didaktikoak" badu aztertu beharreko" alde linguistiko funtzional" bat: ...gure autorea—," estrukturalismoa" edota" generatibismoa" baino interesgarriagoa da hor" linguistika funtzionalaren posizioa", horrek" situazio didaktikoan izaten den ahozko komunikazioa aztertzeko oinarri emankorra aurkezten baitu" 100 Kontua da, bestela esanda, irakaskuntzaren hizkuntza ezin daitekeela modu formal, hotz eta hutsean behatu, hain zuzen, bertan pertsonen arteko interakzio partikular eta dinamikoa dagoelako, zein egiaz beti testuinguru edo situazio jakin batean gauzatzen den. Zentzu horretan, bada, interesgarriak dira oso Halliday eta Jakobson bezalako autoreen ekarpenak, ze horiek —funtzio intralinguistikotan geratu gabe—" ekintza komunikatiboaren funtzio estralinguistikoak" ere kontsideratzen dituzte101 Funtzio horiek dira, hain zuzen, situazio jakin batean gertatzen den ekintza komunikatiboari berari dagozkion berezko funtzioak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia