2008
|
|
Legutioko erasoaldiak eragin nabarmena izan zuen
|
bertan
parte hartu zutenen artean, militarrak izan, edota inguruko herrietako zibilak izan. Espainiako beste fronte batzuetan gertatu ziren enfrentamentuekin konparatzen dugunean, gatazka mugatua izan zela konturatzen gara, soldadu kopuruari, iraupenari, bajari edota erabilitako armamentuari erreparatzen badiegu (San Millán, 1965:
|
2009
|
|
1884.eko abenduaren 27an erakundearen estatutua aldatzea erabaki zuten (lehenago, 1882an alegia, La Caja Vasco Navarra sortu zuten, Iparraldekoek
|
bertan
parte hartuz), horrela, bertako errealitatearekin bat egiteko asmoz; 1876an ezarritako izena aldatzea erabaki zuten: Laurak Bat izatetik, Euskaldun Guztiak Bat izatera pasa zen, Euskal Herri osoko (Iparraldekoak zein Hegoaldekoak) immigranteei laguntza emateko asmoarekin (baita haien seme alabei ere).
|
2010
|
|
4 Ikus entzunezko produktua sortzeko eta banatzeko lan errutinen eta
|
bertan
parte hartzen duten profesionalen eginkizunen gaineko ezagutza oso ahula dute.
|
2011
|
|
Kapital kolektiboaren kasuan, komunitatearen logikara gerturatzen da gehiago, kapital pribatuarenaren gainetik. Merkatu lehiaz gain, kutsu sozioekonomikoa duten bestelako arauek erregulazio ahalmena garatzen dute eta
|
bertan
parte hartzen duten kapital pribatuak ohiko logika horretatik urruntzen dira. Horrela, kapital kolektiboaren bidez bideraturiko inbertsioek komunitateko gizabanako orori mesede egiteko helburua izango dute.
|
2015
|
|
Ekoizpenari dagokionez, Pirinioetako eskaintzaren aberastasuna kontuan hartuz, aurreikus daiteke Pirinioetako plataforma batek izan dezakeela ekoizpen aski handia,
|
bertan
parte hartuko duten komunikabideek produkzio handia daukatelako. Halaber, herritarren parte hartzea susta daiteke, aspaldiko tradizioa baitago horretan, nahiz eta apaldu den.
|
2017
|
|
Durangoko Azokako. Gogoetaren plazan? igarritako kultur estrategia bateratu baten premiaz eta ikusgarritasunaren erronkaz»,
|
bertan
parte hartutako artista eta arte eragileen kezkak agerian daude, besteak beste. Ondoren, 2016an ere baina 215 zenbakian, «Kultura autodeterminatuko balitz» lelopean, artearekin lotutako hainbat artikulu gehitu ziren, UEUrekin elkarlanean aldizkariak antolatutako udako ikastaroari lotuta.
|
2020
|
|
2013/ 2016an Eusko Jaurlaritzak berdintasun plana atera zuen, hezkidetza lantzeko eta indarkeria ekiditeko gida. Gaur egun, ordea, ez dago planik indarrean, hala ere,
|
bertan
parte hartzen zuten ikastetxeak oraindik batzen jarraitzen dute, mintegien bitartez.
|
|
4.1 Helburu orokorra iRAKER programak
|
bertan
parte hartutako irakasleen irakaskuntza, ikerkuntzaeta kudeaketa gaitasunean izan duen inpaktua aztertzea.
|
|
Lehen ondorioak, zalantzarik gabe, ikerketa honen helburu orokorrarekin lotura garbia du. iRAKER irakasle hasiberrientzako prestakuntza programak inpaktumaila altua izan du
|
bertan
parte hartutako irakasleen irakaskuntza, ikerkuntzaeta kudeaketa gaitasunetan, asebetetze maila altuak, eskuratutako ezagutzek eta ezagutzen aplikazioak erakusten duten bezala. Halarik ere, aipatu behar da era garbiagoan ikus daitekeela inpaktu hori irakaskuntza gaitasunean; nahiz eta ikerkuntza eta kudeaketan ere, orokorrean, satisfazio maila altua, ezagutzak eskuratu izana eta horiek aplikatu izana adierazi duten.
|
|
Ikerketa kualitatibo honetan iRAKERek, UPV/EHUko irakasleen gaitasun akademikoa garatzeko programak,
|
bertan
parte hartutako irakasleen irakaskuntza, ikerkuntzaeta kudeaketa gaitasunean izan duen inpaktua aztertu da. iRAKERen lehen deialdian parte hartutako irakasleen esperientzia sakonean ezagutu nahi zela kontuan izanik, kasu azterketa bat gauzatu da. Horretarako, datuak biltzeko estrategia nagusia sakoneko elkarrizketa izan da, bertatik eratorritako datuak galdetegietatik eta dokumentuen analisi hermeneutikotik eskuratutakoekin triangelatu badira ere.
|
|
Horrela, irakasleen motibazioak, eskuratu dituzten gaitasunak eta horiengan izandako eraldaketak ezagutu ahal izan dira. Ondoriotzat esan liteke programa honek
|
bertan
parte hartutako irakasleen ikerkuntzaeta kudeaketa gaitasunean eragina izan duela, baina batez ere haien irakaskuntza gaitasunean.
|
|
Argi geratu da, batez ere, osasun zientzietako eta arkitekturako irakasleek zailtasun handiak izan dituztela programan ikasia aplikatzeko orduan, eta, bereziki arkitekturan, oso zaila dela irakaskuntza eraldatuko duten harreman sareak sortzea. Horrekin ondoriozta daiteke komenigarria litzatekeela iRAKER programa gehiago egokitzea
|
bertan
parte hartzen duen irakaslearen testuingurura, horrela irakasle horiek ikasitakoa errazago egokitu dezaten beren egunerokotasunera.
|