Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 58

2023
‎Zergak edo Sozietateen gaineko Zergak kargatzen dituela. Auzitegiak zergapetze bikoitzaren argudioa bertan behera utzi eta gero, Andaluziako zergaren kasuan, onartu zuen objektu bera (lurraren edo finkaren titulartasuna) izan arren, tributuok bateragarriak izatea, euren zerga egitatea desberdina zelako. Ildo beretik jo dute Auzitegiaren epai horrek eta beste batzuk, urtarrilaren 17ko 4/ 2019 epaia kasu, Kataluniako Etxebizitza hutsen gaineko Zergari buruzkoa.
‎geldiarazpena izanez gero, epea hasieratik zenbatu behar da berriro; etetearen kasuan, aldiz, epeak aurrera egiten du etete karia amaitzen denetik, hots, ez da berriro hasi behar. Horretara, kasu horiek epea geldiarazteko kasu moduan eratzeak Administrazioari egiten dio mesede, horrek preskripzioaren erakundea bertan behera utz dezakeelako, ondoz ondoko geldiarazpenen bidez. Hala eta guztiz ere, bada abusuzko jokabide hori saihesteko araurik. Ulerbidez, ikuskapen prozeduran jarduketen jakinarazpenak geldiarazi egiten du preskripzio epea; geldiarazpen hori, alabaina, bertan behera geratuko da, baldin eta prozedura amaitu aurretik sei hilabete igaro eta administrazio jardunik gauzatu ez bada, tributu betebeharpekoari egotzi ezin dakizkiokeen kariengatik.
‎Horretara, kasu horiek epea geldiarazteko kasu moduan eratzeak Administrazioari egiten dio mesede, horrek preskripzioaren erakundea bertan behera utz dezakeelako, ondoz ondoko geldiarazpenen bidez. Hala eta guztiz ere, bada abusuzko jokabide hori saihesteko araurik. Ulerbidez, ikuskapen prozeduran jarduketen jakinarazpenak geldiarazi egiten du preskripzio epea; geldiarazpen hori, alabaina, bertan behera geratuko da, baldin eta prozedura amaitu aurretik sei hilabete igaro eta administrazio jardunik gauzatu ez bada, tributu betebeharpekoari egotzi ezin dakizkiokeen kariengatik.
‎Esangura horretan, dela legezkotasunaren printzipioak, dela lege eta erregelamenduen arteko hierarkiak, erregelamenduen atzeraeragin eza ezartzen dute, herritarren bakarreko esparrua Administrazioaren esku hartzetik babesteko. Are gehiago, Administrazioaren jarduna legeari eta zuzenbideari bete betean men egiteko agindua bertan behera geratuko litzateke baldin eta Administrazioak erregelamenduen ondorioak zabaldu ahal izango balitu erregelamenduak indarrean jarri aurretik jazotako egoeratan.
‎Tributu administrazioak bermea nahikoa ez dela uste badu, tributu betebeharpekoari jakinaraziko dio akats hori 10 eguneko epean ongitu ahal izateko, bestela prozedura bertan behera geratuko baita.
‎Langileak probaldian izan ditzakeen aldi baterako ezgaitasunaren, jaiotzaren, adopzioaren, adopzio ondoreetarako zaintzaren, familia harreraren, haurdunaldi bitarteko arriskuaren, edoskialdiak iraun bitarteko arriskuaren eta genero indarkeriaren egoerek geldiarazi egiten dute probaldia, baldin eta bi alderdien arteko adostasuna badago (ikusi LELTBren 14.3 artikulua). Edozein kasutan, geldiarazpen klausulak ere ahalbidetzen du kontratua bertan behera uztea, kontratua etenda dagoen bitartean; arean ere, zerbitzurik eman gabe ezin dira gauzatu probaldiari datxezkion esperientziak [2008ko abenduaren 12ko (3925/ 2007 errek. zk.) AGE, 4 Salakoa].
‎(D.6) Errelebuko langileak bere lanpostua bertan behera uztea
‎Errelebuko kontratuak iraun bitartean, edozein arrazoi dela bide, errelebuko langileak bertan behera uzten badu bere lanpostua, enpresaburuak beste langile langabetu batekin edo enpresan aldi baterako kontratua duen langile batekin bete du hutsunea, 15 eguneko epean.
‎Eta enpresaburuak ez badu bete bidegabe kaleratutako langile jubilatua edo lana bertan behera utzi duen errelebuko langilea ordezteko betebeharra (modu partzialean jubilatutako langilea bidegabe kaleratu eta enpresan berriro hartzen ez denean, horrek utzitako hutsunea errelebuko langile batekin betetzen ez denean gauzatu antzera), kasuan kasuko erakunde kudeatzaileari ordaindu dio, langileak lanpostua bertan behera utzi zuenetik edo langilea kaleratu zenetik sortutako jubilazio par...
‎...enpresaburuak ez badu bete bidegabe kaleratutako langile jubilatua edo lana bertan behera utzi duen errelebuko langilea ordezteko betebeharra (modu partzialean jubilatutako langilea bidegabe kaleratu eta enpresan berriro hartzen ez denean, horrek utzitako hutsunea errelebuko langile batekin betetzen ez denean gauzatu antzera), kasuan kasuko erakunde kudeatzaileari ordaindu dio, langileak lanpostua bertan behera utzi zuenetik edo langilea kaleratu zenetik sortutako jubilazio partzialaren ondoriozko prestazioaren zenbatekoa.
‎Lanaldi murrizketaz ulertuko da lan jarduera aldi batean gutxitzea; gutxitze hori zenbatu ahal izango da eguneko, asteko, hilabeteko edo urteko lanaldia oinarri hartuta. Eguneko lanaldia gutxitzeak eragin dezake egunean gehienez zehaztuko den ordu kopuru batean jarduera bertan behera uztea; asteko, hilabeteko edo urteko lanaldia gutxitzeak eragin dezake jarduera bertan behera uztea egunean ordu batzuetan edo lanaldi osoetan, aste, hilabete edo urteari begira ezarri diren ehunekoen mugarik handienaren baitan.
‎Lanaldi murrizketaz ulertuko da lan jarduera aldi batean gutxitzea; gutxitze hori zenbatu ahal izango da eguneko, asteko, hilabeteko edo urteko lanaldia oinarri hartuta. Eguneko lanaldia gutxitzeak eragin dezake egunean gehienez zehaztuko den ordu kopuru batean jarduera bertan behera uztea; asteko, hilabeteko edo urteko lanaldia gutxitzeak eragin dezake jarduera bertan behera uztea egunean ordu batzuetan edo lanaldi osoetan, aste, hilabete edo urteari begira ezarri diren ehunekoen mugarik handienaren baitan.
‎G Plantilla berregituratzea eta plantilla oso osoan edo zati batean bertan behera uztea, behin betiko edo aldi baterako.
‎Lan kontratua eten ahal izango da langileak gauzatzen zuen jarduera bertan behera utzi denean eta horrek ukitzen dituenean egun osoak, jarraikakoak edo aldizkakoak, gutxienez, lanaldi arrunt batean.
‎Eguneroko lanaldi murrizketak eragin dezake jarduera bertan behera uztea egunero ordu kopuru jakin batean; asteko, hilabeteko edo urteko lanaldi murrizketak eragin dezake jarduera bertan behera uztea egunero ordu batzuetan edo lanaldi osoetan, aste, hilabete edo urteari begira ezarri diren ehunekoen mugarik handienaren baitan.
‎Eguneroko lanaldi murrizketak eragin dezake jarduera bertan behera uztea egunero ordu kopuru jakin batean; asteko, hilabeteko edo urteko lanaldi murrizketak eragin dezake jarduera bertan behera uztea egunero ordu batzuetan edo lanaldi osoetan, aste, hilabete edo urteari begira ezarri diren ehunekoen mugarik handienaren baitan.
‎(c) Uste izango da enplegatzaileak langilea kaleratzearen alde egin duela eta ez atzera egitearen alde, lan harremanak bertan behera uzteko komunikazioan ez denean bete idatzizko forma, edo langilearen esku ez denean utzi kasuan kasuko kalte ordaina, komunikazioa egiteko unean. Hala ere, aurreabisurik ez emateak edo kalte ordaina kalkulatzean barkatzeko moduko okerra izateak ez dute eragingo uste izatea enplegatzaileak kaleratzearen alde egin duela, kalterik egin gabe enplegatzaileak izango duen betebeharrari aurreabisu aldiko alokairuak ordaintzeko edo kalte ordaina zenbateko zuzenean ordaintzeko.
‎Behin aldi hori amaituta, langileek aukeratu ahal izango dute aldez aurretik zuten lanpostura itzultzea edo lanpostu berrian jarraitzea. Azken kasu horretan, enpresaburuak lanpostua erreserbatzeko duen betebeharra bertan behera geratuko da (LELTBren 40.4 artikulua).
‎Halaber, halako kreditu dira konkurtsoa adierazi ondoren zordunaren lanbideedo enpresa jardueraren ondorioz sortu diren lan kredituak. Halako kredituen artean daude kaleratzeen edo lan kontratuak azkentzearen ondoriozko kalte ordainak, bai eta lan osasuneko betebeharrak ez betetzeagatiko prestazioen gaineko errekarguak ere, epaileak lanbideedo enpresa jarduera bertan behera uztea erabaki arte, edo konkurtsoa amaitu dela adierazi arte.
‎(b) Lan kontratua eten ahal izango langileak gauzatzen zuen jarduera bertan behera utzi denean eta horrek ukitzen dituenean egun osoak, jarraikakoak edo aldizkakoak, gutxienez lanaldi arrunt batean.
‎Era berean, kaleratze kolektiboa izango da enpresako plantilla osoa ukitzen duten lan kontratuak azkentzea, baldin eta ukitutako langileak 5 baino gehiago badira, eta, arestian aipatu arrazoi berberetan oinarrituta, enpresaburuak enpresa jarduera oso osoan bertan behera uztearen ondorio denean azkentze hori.
‎Batzuetan, gehiegizko eskaintzarengatik, eta, beste batzuetan, ekoizpen sistema kapitalista lantzean lantzean astintzen duten krisien ondorioz fabrikak ixteagatik, soberan zegoen lan eskuak langabetuen kopurua gehitzen zuen, eta horrek segurtasunik eza eta ezegonkortasuna areagotzen zuen herritarren artean. Azkenik, igarri igarrian zegoen agureak bertan behera uzten zirela, lanerako ez zutelako balio eta, beraz, elbarritzat jotzen zirelako.
‎Horrela, LANEk emandako irizpideei jarraituz, eta orduko Europako Ekonomia Erkidegoan nagusi ziren joerak aintzat hartuz, banakako kaleratzea berriro definitu zen. Zehatzago, bertan behera utzi zen bidegabeko kaleratzeetako langileak berriro hartzeko betebeharra ezartzen zuen erregela orokorra (apirilaren 8ko 16/ 1976 Legeak, laneko harremanei buruzkoak jasotakoa), eta kaleratze modalitate berria arautu zen, hots, langilearen gaitasunak edo enpresaren jardunbide beharrizanek eratorritako inguruabar objektiboengatiko kaleratzea (kaleratze objektibo gisa ezagutzen dena)....
‎Bada, legearen arabera justifikatutako geldiarazpenen bidez langileari baimentzen zaio lanean absente izatea eta ordainsariak jasotzen jarraitzea (37 artikulua). Bestalde, eteteeta eszedentzia egoeretan, negozio juridikoa ez da azkentzen, nahiz eta bi alderdien oinarrizko betebeharrak aldi baterako bertan behera geratu (45 artikuluak); azken egoera horietan, esangura metaforikoan, kontratua" lo" dago.
‎...ere har ditzake, hala nola, arrisku larria dakarten lanak edo egitekoak berehala geldiaraztea (ikusi LAPLren 44 artikulua); kasuan kasuko prozedurak hastea, langileak Gizarte Segurantzan behar bezala kokatzeko eta langileei altak edo bajak emateko nahiz langileak afiliatzeko edo enpresak inskribatzeko; erakunde eskudunei eskatzea gizarte prestazioak, gizarte laguntzak edo diru-laguntzak etetea edo bertan behera uztea (ikusi LAZLTBren 46 artikulua); lan istripuen ondoriozko errekarguak edo prima murrizketak proposatzea, lan istripuek eratorritako prestazioetan, ez direnean bete egoki diren segurtasun neurriak; egiaztatutako ez betetzeen berri ematea erakunde eskudunei (poliziari, EEZPri); eta, bidezkoa denean, ofiziozko demandak jartzea jurisdikzio sozialean.
‎Ustezko subjektu erantzuleak arau hausteen aktari alegazioak egiten dizkionean, eta alegazio horietan probak daudenean, ikuskatze jardunaren objektu izan diren harreman juridikoen lan izaera bertan behera utz dezaketenak, espedientea gauzatu behar duen organoak proposa dezake ofiziozko demanda jartzea jurisdikzio sozialean; demanda hori jarriz gero, prozedura etengo da, eta hala jakinaraziko zaio interesdunari. Behin epai irmoa emanda, espedientearekin jarraituko da, baldin eta epaian emandako epaitzak hala ahalbidetu badu; aurkako kasuan, berriz, espedientea artxibatuko da.
‎Ebazpen horrek aktan jasotako proposamena baieztatu, aldarazi edo ondorerik gabe utziko du. Akta ondorerik gabe uzten bada, aginduko da espedientea artxibatzea, eta, hala denean, behin behineko izaerarekin hartutako neurriak bertan behera uztea. Areago, ebazpenak akta deuseztatzea erabakiko du, akta horrek ez dituenean beharrezko betekizunak bere xedea lortzeko, edo interesdunen defentsarik eza eragiten duenean eta hori ez denean zuzendu ebazpena eman aurreko izapidean.
‎Mauraren lege proiektuek bere lana bete zuten eta hurrengo urteetako legerian eragin handia izan zuten. 1923 urtean Jose Antonio Primo de Riverak estatu kolpea eman zuen, demokrazia bertan behera utzita; hortaz, diktaduraren mende eman ziren toki autonomiaren inguruko lehenengo benetako pausuak. Egia da, toki autonomia hori ez zela benetakoa, ordezkaritza demokratikorik gabe sortutakoa baitzen, baina printzipioz auto antolakuntzan eta udalaren jarduera naturalean egituratu zen udala.
‎1945.eko Oinarri Legearen 67 oinarriak zaintza eta esku hartzearen definizioa egin zuen. Oinarri horrek lehenengo eta behin zehaztu gabeko kontzeptu juridikoen bitartez udala bertan behera desegiteko aukera aitortzen zion Estatuko Gobernuari, Ministro Kontseiluari, Gobernazio Ministroak eskatuta. Zergatik?
‎TAOL berriak bertan behera uzten ditu eskumen eta zerbitzuen inguruko gaitasun orokorrerako klausula guztiak, 25.1 artikulua aldatu du eta 28 artikulua indargabetu du. Horren zergaitia hurrengoa izan daiteke:
‎1814ko maiatzean, Fernando VII.a erresumara bueltatzean Cadizeko Konstituzioa eta horrekin eman zen lege garapen guztia bertan behera gelditu zirela, momentu laburrean izan bazen ere. Baina 1820tik aurrera konstituzioaren norabidea berreskuratzea erabaki zuen Erregeak eta deigarriak dira 1823tik aurrera udal administrazioaren esparruan garatu ziren arauak eta horien artean 1823ko otsailaren 3ko" Probintzien gobernu ekonomiko politikorako Instrukzioa" deituriko Gorteen XLV Dekretua aipatu behar da.
‎Legeak aurrez aurre topo egin zuen izaera progresista zuten udal gehienekin. Azkenean legearen indarraldia bertan behera geratu zen 1840ko urriaren 13ko Erregeordetzaren Dekretuaren bitartez.
‎politikoak eta administrazio buruarenak. Lege horren indarraldia oso laburra izan zen aldarrikapenaren urte berdineko uztailean bertan behera geratu baitzen.
‎BALLEsTERos FERNaNDEZ jaunari jarraituz: " ordezkaritza organoen kontrolaren bitartez Gobernu zentralak sarrera eduki zuen toki autonomiaren arkitektura guztia bertan behera uzteko" 206.
‎• Egintzen gaineko zaintza Udal Estatutuetan akordioen eta ebazpenen galarazpenarekin gauzatuko da. Alkateak berak 10 eguneko epean udalaren akordioak bertan behera utzi zitzakeen, horiek punibleak ikusiz gero, ordena publikoaren kontra zihoazenean, interes orokorraren kontrakoak zirenean edota udal eskumeneko gaikoak ez zirenean (192.3 artikulua). Horrela, argi geratu zen Alkatea Gobernu zentralaren ordezkaria zela.
‎Kontrol neurriak ere jarri ziren. Zerbitzuei buruzko Estatuko arauketa zehaztean, eskumen horiek zekartzaten askatasun guztiak bertan behera gelditu ziren eta autonomia hutsik gelditu zen.
‎Gobernadore Zibilak, lehen aipatu dugun 37 oinarriak argi uzten zuenez, udal jardueraren kontrol handia zuen eta kontrol hori egiteko udalek hartzen zituzten erabakien gaineko ezagutza izan behar zuen. Informazioa emateko behar horrekin lotuta TAOL1945k akordioak bertan behera uzteko aukera zabaldu zuen. Lehenengo eta behin, Alkateek (Gobernu zentralaren ordezkari moduan jarduten zutelarik), Udalbatzak bere eskumenekoak ez ziren erabakiak hartzen zituenean, Udalbatzaren jarduna delitua zenean edota Udalbatzaren erabakiak ordena publikoaren kontrakoak zirenean, erabaki horiek eteteko ahalmena zuten.
‎• Gobernadore Zibilek ezin izango zuten Udalburuek hartutako erabakiak bertan behera utzi eta, ondorioz, bakarrik aurkaratu eta bertan behera utzi ahal zituen Udalbatzek hartutako erabakiak.
‎• Gobernadore Zibilek ezin izango zuten Udalburuek hartutako erabakiak bertan behera utzi eta, ondorioz, bakarrik aurkaratu eta bertan behera utzi ahal zituen Udalbatzek hartutako erabakiak.
‎Horrekin hasi zen 1975eko Legearen erreformarako prozedura edo bidea. Lehenengo 1976an TAOL1975 erreformatu zen alkateen hautaketarako epea luzatzeko, baina urrian, Adolfo Suarez gobernuburu zelarik, udal hautaketa bertan behera utzi zen edo atzeratu egin zen hauteskunde orokorrei pasu emanez. Udal hauteskundeak 39/ 1978 Legearen bitartez deitu ziren eta momentu horretan trantsizio demokratikorako bidea hasita zegoen.
‎Toki Araubidearen Oinarriei buruzko Legearen 65 eta 66 artikuluak, eta, beraz, Estatuaren oinarrizko araudiak ezarritako udal autonomia urratzen du. Hain zuzen ere, auzitan jarritako manuak, artikulu horietan aurreikusitakoari kontra eginez, aukera ematen du Madrilgo Autonomia Erkidegoko agintariek bertan behera utz ditzaten Oinarriei buruzko Legeak udalerriei berariaz esleitzen dizkien akordioak, hala nola hirigintzako antolamendu, kudeaketa, egikaritze eta diziplinari buruzkoak (TAOL 25.2 d), eta, zehazkiago, eraikuntzarako eta lurzoruaren beste erabilera batzuetarako baimena, zeinak, bestalde, udalerrien eskumen bereizgarri bat baitauka. (TAOL 25.2 d) art. Lurzoruaren Legearen 179 eta 214 artikuluak".
‎1870eko Udal Legeak berrikuntza ugari ezarri zituen arren eta toki ogasunei dagokionez aurrerakuntzak ekarri arren (historian lehenengoz udal aurrekontuaren behin betiko onarpena udalbatzaren eskumen bezala ezarri zen) indarraldi laburra izan zuen. 1876ko Errestaurazio garaiak bertan behera utzi zuen 1870eko Udal Legea eta 1845eko sistemara bueltatu egin zen.
‎1) TAOLak 65 artikuluan hauxe dio: Estatuak edo autonomia erkidegoek toki administrazio batek emandako ebazpen bat edo hartutako akordio bat antolamendu juridikoaren kontra egiten duela uste duenean, toki erakundeari egintza, ebazpen edo akordio hori bertan behera uzteko, deuseza dela adierazteko, eskatuko dio. Toki erakundeak errekerimendua jaso eta hilabeteko epean deuseztasuna adierazi behar du eta ez bada deuseztasunik adierazten, orduan Estatuak edo autonomia erkidegoak administrazioarekiko auzibideetan auzi errekurtsoa jartzeko epea izango du.
‎Koordinazioan ez da gauza berdina gertatzen koordinatzaileak toki erakundearen jarrera konkretua bilatzen duelako toki erakundeak gauzatu beharreko jarduerak toki administrazioez gaineko interes orokorra bilatzen duelako. e) Sortzen diren kalteei begira, kontrol teknikak sortzen dituzten kalteak edo toki erakundearen aurkako ondorioak handiagoak dira koordinazioan baino. Kontrolaren ondorioz, toki administrazioek hartutako erabakiak bertan behera gera daitezke, eta toki erakundearen organoak ordezkatzea edota disolbatzea ere gertatu daiteke. Koordinazioan, aldiz, derrigorrez bete beharreko jarraibideak direnez, erabakia berez horietara egokitu da.
‎Aipatu dugu ere, EKk toki autonomiaren erakunde bermearen egituratzea 1981ean gauzatu zela (EKk toki autonomiaren gaineko xedapena KAren garapena behar izan zuen eta hori 1981ean eman zen) eta, printzipio horri jarraiturik, Estatuak gauzatzen zituen kontrol horiek bertan behera gelditu ziren. Horren adibidea izan zen urriaren 28ko 40/ 1981 Legea.
‎Aurrekontu egonkortasunaren objektiboa BPG portzentaian. Grisean markatzen diren zutabeak COVID19ak ekarritako aurrekontu egonkortasunaren helburuak bertan behera geratzea adierazten dute.
‎Grisean markatzen diren zutabeak COVID19ak ekarritako gastu arauaren muga bertan behera geratzea adierazten dute507.
‎Grisean markatzen diren zutabeak COVID19ak ekarritako zor biziaren muga bertan behera geratzea adierazten dute509.
‎" Diputazioak antzematen badu kostu horiek berak koordinatutako edo emandako zerbitzuenak baino handiagoak direla, udalerriei lankidetza eskainiko die zerbitzuen kudeaketa koordinatu eraginkorragoa egiteko, kostu horiek murriztu ahal izateko". Gainerakoan, borondatezko formula horiekin zuzenean lotzen dituzte 2/ 2004 Legegintzako Errege Dekretuaren hamabosgarren xedapen gehigarrian," Zerbitzuen kudeaketa integratu edo koordinatuari" buruzkoan, aurreikusitako finantza pizgarriak, 27/ 2013 Legearen 2.5 artikulua" 544 Beraz, koordinazio teknika hori Estatuak zuen esku hartzea ikusirik bertan behera utzi zuen Epaiak, bi irizpide aintzat harturik: zerbitzuen kostu eragingarriaren nondik norakoa eta toki autonomia.
‎Koordinazioan, aldiz, ez da inolako egintza edo jarduera konkretua behar, toki erakundeei norabidea zehazten zaie, guztiek modu koherente eta harmonizatuan jarduteko. Kontrola, egintza eman aurretik edo gero gauzatu daiteke, baina egintza edo jarduera jakin baten gainean. Koordinazioan, aldiz, koordinatzailearen jarraibideak egintza eman aurretik gauzatuko dira, modu abstrakto baten emandako zuzentarauak izango dira. Kontrol harremanek legezkotasuna ikuskatuko dute eta koordinazio harremanek egokiak jotzen dituzten aurretiazko jarraibideak ezarriko dituzte (egokitasun ikuskaritza). Kalteen edo ondorioen ikuspuntutik, kontrol harremanetan hartutako erabakiak bertan behera geratuko dira, organoak ordezkatuko dira edota erakundea disolbatuko da. Koordinazio harremanetan ez da horrelakorik gertatzen administrazio egintza edo jarduera jarraibideetatik aldentzean ebazpena berez zuzenbideko osoko desuseztasuna izango dute, berez deusezak izango dira.
‎Horien artean aurrekontu jardueren inguruko kontrolak eta tributuen ezarpen eta xedapenen ingurukoak. Modu horretara Ekonomia Itunak 45.2 artikuluan ezarritako finantza zaintza ere bertan behera gelditu zen563 FANLO LORASen ustetan 40/ 1981 Legeak EKren aurreko legeria EKk aldarrikatutako toki autonomiari egokitzeko sortu zen: " Horrela, toki araubideari buruzko lege erreforma edo neurri batzuekin lotzen da; izan ere, araubide hori 1978ko Konstituzioak toki autonomiaz egiten duen aitorpenera egokitzen saiatu dira.
‎Horrez gain, kontuan izan behar dugu, ATXABAL RADAk eta MUGURUzA Arresek esaten duten bezala 48.5 artikuluak ezartzen dituen ahalak desagertzen dira Estatuak finantza zaintza ahalmenak bertan behera utzi ezgero: " Era berean, Estatuak unean unean dituen finantza zaintzako ahalmenek, foru aldundiei dagozkienek, ez dute esan nahi Estatuak eskumen horiek araubide erkidean betetzeari utziko balio, foru aldundiak haiekin jarraitu ahal izango lukeenik, orduan gainerako toki korporazioek lortutako autonomia kuotaren muga gaindiezina sartuko litzatekeelako jokoan" 580 Ideai argia da:
‎Baina, 2016an berriro ere Arbitraje Batzordeak irizpidea aldatu egin zuen. Arbitraje Batzordearen 1/ 2016 Erabakiak 2012ko erabakia bertan behera uzten du eta berriro ere aurrekontu araubidea lurralde historikoen eskuetan uzten du. Erabakiaren hirugarren oinarri juridikoaren hirugarren puntuaren laugarren paragrafoan Ekonomia Itunaren 48.5 artikuluaren finantza zaintza lurralde historikoen mende uzten du, toki erakundeen araubideari dagokion eskumena lurralde historikoarena delako:
‎Lehenengoaren arabera, Estatua eta autonomia erkidegoak toki erakunde batek finantzaren esparruan bere eskumenak gainditzen dituela oharatarazten badira, toki erakundeak hartutako erabakia aurkaratzeko aukera izango dute. TAOLren 67 artikuluan ere, Estatuak administrazioarekiko auzibidean toki erakundeek finantzaren esparruan hartutako erabakiak eta akordioak bertan behera uzteko aukera izango du Espainiako interes orokorraren aurka egiten dutela ulertzen badu. Kasu honetan, kontrola ez da aurkaratzean zehazten (auzibideen aurrean egikaritutako legezkotasun kontrolaren teknika), baizik eta zuzenean akordioa edota erabakia bertan behera uzteko neurria da.
‎TAOLren 67 artikuluan ere, Estatuak administrazioarekiko auzibidean toki erakundeek finantzaren esparruan hartutako erabakiak eta akordioak bertan behera uzteko aukera izango du Espainiako interes orokorraren aurka egiten dutela ulertzen badu. Kasu honetan, kontrola ez da aurkaratzean zehazten (auzibideen aurrean egikaritutako legezkotasun kontrolaren teknika), baizik eta zuzenean akordioa edota erabakia bertan behera uzteko neurria da.
‎Estatuari eta autonomia erkidegoei aurrekontuen onespenari, aldaketari eta likidazioari buruzko akordioak helarazteko beharra. Hori ARiAS ABELLaNek dioen moduan, TAOLren 56 artikuluarekin guztiz koherentea da443 eta aurrekontua aurkaratzeko eta bertan behera uzteko, legeak ezartzen dituen kontrol tresnak martxan jartzeko aukera ere zabaldu egiten dute. ARiAS ABELLaNek TOLTBren 169.4 artikuluan ezartzen den informazioa ematea TAOLren 56 artikuluarekin alderatzen duela dirudi, baina informazioa emate hori hurrunago ere badoa aurrekontuen esparruan.
‎Egia esan, AGk maiatzaren 23ko 4294/ 2001 edota otsailaren 22ko 1239/ 2002 epaietan argi diotenez, diruzaintzako gerakin negatiboa gainditzeko neurririk hartu ezean, aurrekontu berria onesteko akordioa bertan behera geratuko litzateke. Horren eragingarritasuna kolokan jar daiteke, behintzat deuseztatutako aurrekontuaren ekitaldi ekonomikoan bertan.
‎Epai horrek argi adierazten duenez, autonomia egikaritu ahal izateko finantza nahikotasuna derrigorrezkoa da (4 oinarri juridikoan) eta autonomia finantza nahikotasunik gabe ezinezko bihurtzen da (37 oinarri juridikoa). Ildo horretatik, Duran GARCiAri jarraituz, Auzitegiak erabiltzen dituen adjektibo konkretu eta zorrotz horiek bertan behera uzten ditu toki autonomiaren eta finantza nahikotasunaren arteko lotura apurtu nahi dutenen tesi guztiak117.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia