2009
|
|
Aldiz, Espainiako gainerako hizkuntza ofizialak irakaskuntzan sartzea duela gutxi gertatu da eta denek ez dute zorte bera izan. Horregatik normalizazio prozesu baten beharrean daude eta bere oinarriak belaunaldi
|
berriei
modu eraginkorrean erakustean datza.
|
2015
|
|
Euskal hiztun berriek hizkuntza identitate desberdinak agertzen dituzte: badira beraien burua euskaldun moduan definitzen duten hiztunak eta euskaldun
|
berri
moduan egiten dutenak. Baina bi adiera hauek ez dira neutroak; legitimotasun linguistikoarekin, hau da, benetako hiztun sentitzearekin lotura estuan baitaude (Ortega et al., 2013; Ortega et al, 2015).
|
|
Horrela, euskaldun gisa definitzeko joera dute gorengo legitimotasun maila atxiki ohi zaien euskaldun zaharrengandik gertu sentitzen diren euskal hiztun berriak; besteak beste, euskarazko gaitasun eta jariotasun handia dutelako, sarri euskalkian mintzo direlako, euskaraz bizi eta pentsatzen dutelako, eta euskararekiko atxikimendu sendoa dutelako. Ostera, euskaldun
|
berri
moduan definitzeko joera handiagoa dute zerbait faltan nabaritzen duten euskal hiztunak, legitimotasunik sentitzen ez dutenak euren gaitasuna mugatua dela uste dutelako, egunerokoan euskara gutxi darabiltelako, etab. Areago, bada bere burua euskalduntzat jotzen ez duen euskal hiztun berririk ere; euskaraz hitz egiten jakitea eta euskalduna izatea gauza bera ez direla iritzita, euskara jakiteak ez...
|
|
Euskal hiztun berriek hizkuntza identitate desberdinak agertzen dituzte: badira beraien burua euskaldun moduan definitzen duten hiztunak eta euskaldun
|
berri
moduan egiten dutenak. Baina bi adiera hauek ez dira neutroak; legitimotasun linguistikoarekin, hau da, benetako hiztun sentitzearekin lotura estuan baitaude.
|
2018
|
|
Kideen funtzioen mapa osatzen da jokaera egokitzaileen hazkundearekin. Jokaera urratzaileak onartuta eta jokaera eragozleak neutralizatuta, giroa sortzen da kideak egoera
|
berrira
modu natural, aske eta oharkabean moldatzeko. Are gehiago, beste ezaugarri bat gehitzen badiogu eremuari:
|
2019
|
|
Topagunearentzat eta berau osatzen dugun Euskaltzaleen Mugimenduarentzat biziki interesgarria da bazkide garen Soziolinguistika klusterraren proiektu zientifiko honetan parte hartzea. Izan ere, euskararen indarberritze prozesuan aktibismoaren eta zientziaren arteko zubiak indartzea premiazkotzat jotzen dugu, bien arteko ezagutza transferentziak indargarri baitira, adituak eta arituak elkarlotzen dituen neurrian eta
|
errealitatearen
berri modu sakonago eta zabalagon ematen duen moduan.
|
2023
|
|
" Erabilera berritzailea: nahi berritu hori (hainbat euskaltzale dinamika berri baten gose da) eta ezagutza osatu hori (Txepetxek plazaratutako formulazio teorikoarena) euskararen aldeko dinamika sozial
|
berri
modura artikulatu behar zen, baina hori gehiengoak ezinezkotzat jotzen zuen. Bidegurutze horretan AEDk, eta Arrasatek, euskal hizkuntz komunitatea egitura daitekeela eta pentsakera desberdineko herritarrak euskararen aldeko herri ekimen ez alderdikoian jardun dezaketela frogatzen du.
|