Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 4

2015
‎120. " Irakurleok agian hasi behar dugu idazleei irakurri dizkiegun liburuak eta idatzaldiak sinatzen. Esateko nola jaso genuenpolitikari buruzko hura (zein gero literaturaz zen) Otxarkoagako herriko taberna berrian modu ia klandestinoan, inon zabaltzeko modukoa ez omen zelako (eta nola konplize sentitzen den norbera halakoetan), eta nola bigarren bat jaso genuen modu laxoagoan (laxorik baldin badago ezergure herri arraro honetan) eta nola badugun borroka bat guk denok erantzun beharraren eta nahiaren eta ezinaren artean; zer kontatzeko, baina (baina).
2016
‎Egundaino iraun duten trikuharri mugarriek, defuntuak ere mugak zaindu eta errespetarazteko jardunean jartzen zituztela iradokitzen du. Gero, seguru aski Erdi Aroko feudalismoaren eraginez, herri maila eta auzo maila desegin eta etxe maila talde izatearen unitate nagusi berri modura jartzen denean, etxeari esleitzen zaio izatearen eskubidea (hau ere leku aldaezin eta betierekoa baita), eskema zaharra egoera berriari egokituz. Etxeari dagokio hainbat lurren jabegoa, eta etxeko teilatuko hegipean hobiratuko dira defuntuak baita berria zain dezaten.
2021
‎Horrelako kasu askotan, formakuntza teknologikoa norberaren esku geratu da, irakasleen eta heziketa ereduen artean desberdinkeria areagotu delarik. Oraindik ere, aldaketa gehienak itxurazkoak dira, plazebo hutsak, irakasle askok jarraitzen baitute teknologia berriak modu ludiko hutsean ulertzen, McLuhan ek dioen bezala are gehiago edutainmenta nagusi den kasuetan— Rodri' guez Perezek eta Gomez Perezek egindako ikerketaren arabera, inkestatutako ikasleriaren gehiengoak dio erabilitako ikas teknikak Iraultza Teknologikoa edo Digitalaren aurretikoak jarraitzen dutela izaten, ikasgelan aspaldi sartu dituzten arren. Ikerlariek dioten bezala, horien funtzio nagusia entretenimendua delako; hau da, ludifikazioa edo gamifikazioa.
‎Haatik, eztabaidaezina den egia horren atzean egoerak behar duen langile mota jakin bat ekoizteko nahia ezkutatzen da, esan bezala, Ordenari eta Sistemari jarraipena emateko aldaketen aurrean. Kontrara, inspirazio ilustratuari jarraiki, eskolak moldatzen jakin luke beti eguneraturik egoteko, bidean topatzen dituen erronkei behar bezala aurre egin ahal izateko eta egoera berrietara modu arrakastatsuan moldatzeko gai diren gizabanakoak produzitzeko; hots, unean uneko egoeran askatasunez eta autonomiaz jardun ahal izateko eta, beharrezkoa denean, kritikoa izan eta aldaketak aldarrikatzeko eta gauzatzen saiatzeko. Eskolak, nire aburuz, benetako helburu bakar bat izan luke:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia