Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2002
‎Egoera berri horri erantzuna emateko, MUren apustuan heziketa eleaniztasunean oinarritzea da hizkuntza politika. MUren helburu estrategiko bat, bertanikasitako tituludunak hiru lan hizkuntzatan (euskara, gaztelania eta ingelesa) moldatu ahal izateko gaitzea da, gaur egungo eta etorkizun hurbileko harremanetarako prestatuta atera daitezen, behar adinako hizkuntza trebeziaz.
‎Euskararen arloan batik bat, unibertsitateetara hurbiltzen diren ikasleetatik ikasketak euskaraz egiteko prestatuta daudenikasleen portzentajea gero eta handiagoa da. Teknika eta teknologia zientzienalorrean, euskaraz aritzeko tradizio handirik ez dugunez eta gehien gehiena egingabe dagoenez, unibertsitateak eta irakaskuntza behar den neurrian moldatu beharditugu gizartearen egoera berri horri erantzuteko.
‎Azkenik, errealitatea aldatzen ari bada, gure kontzeptualizazioan ere aldaketa kualitatiboa eman dugu. Gizarteak errealitate ontologiko objektibatua izateari utzi eta bere lekua sozialitateari uzten badio, gure baliabide kognitiboek ere egoera berri horri erantzun diote. Ardura etiko eta politiko hori hartu nahi izan dut lan honetan.
2016
‎Administrazio publikoaren ikuspegitik ingurumen arazoen kudeaketa partizipatiboagoa bultzatzeak ahalegin berezia egitea dakar, antzinako egiteko modua aldatzea eskatzen duelako, eta jokamolde gardenagoa eta irekiagoa izatea ere bai. Eredu berri hori erantzun eraginkor gisa ulertu behar da, gaur egun ditugun ingurumen arazoak gainditzeko behar diren berehalako aldaketak egin ahal izateko.
2017
‎Merkatu berri horri erantzuteko, ezinbestekoa da bezeroari eskaintzeko moduko automatizazioaren sektore, alor eta esparruak argi eta modu esplizituan identifikatzeko gaitasuna izatea, negozio eredu berriak sortzeko bidea emango diguten aldetik.
2019
‎Eredu zaharra oraingoa baino zurrunagoa zen, egin beharreko lan guztiak zehaztuta zeuden aurreko urteetako memoriatan oinarrituta. Egoera berri hau irekiagoa da eta Zubimusu ikastolak, bide berri horri erantzuteko gogoa eta gaitasuna baduela erakutsi du. Gauza bera gertatu zen 2018ko Milimetroak jaiarekin ere.
2020
‎Gainera, azkeneko urteetan pentsiodunen eta feministen mugimenduek kaleak astindu dituzte eta aldarrikapenen gaitegia eguneratu dute. Antolatzaileek errealitate berri horri erantzun nahi diote.
‎Horiek baietz esan eta bikain burutu zuten. Orain, gu helduok, gai izango al gara, egoera soziolinguistikoak luzatu digun erronka berri hori erantzuteko?
2022
‎Horrek esan nahi zuen politika horien gidaritza soziolinguistikan adituak ziren pertsonek eraman behar zutela, plangintza zehatzak abian jarri eta lortutako emaitzak ebaluatu eta neurriak birplanteatu behar zirela. ITE ez zen paradigma berri horri erantzuteko gai, eta Comhairle na Gailge (CnG) irlanderaren aldeko batzordeak ordezkatu zuen. Batzorde horrek egin zuen lehen gauzetariko bat izan zen Martm O Murchu Dublineko Trinity Collegeko hizkuntzalariari txosten bat eskatzea.
2023
‎metodologia aldaketa, ahozkotasunaren garrantzia, taldekatzeari ikuspegi pedagokiko eta kohesionatzaile batetik begiratzea, testuinguru soziolinguistiko desberdinak aitortzea eta horren arabera planifikatzea... Gauza asko dira, eta ikusiko dugu hezkuntza lege berriak horri erantzuten dion. Eta ereduak eraldaketak behar baditu, egia esan, beste bi ereduek ez dakit zer behar duten...
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia