2023
|
|
Horren harira, Konstituzio Auzitegiaren 63/ 2019 epaiak adierazi duenez, tarifak izaera publikoko ondare prestazio ez tributarioak dira, eta zerbitzu publikoen finantzaketa tributuen bidez nahiz tarifen bidez egin daiteke. Arazoa dator figura
|
berri
horren ezaugarri nagusiekin, lege erretserba eta hertsagarritasuna, ezin daitezkeelako bereiztu ondare prestazio ez tributarioak eta tributuak (tasak, gehienbat). Konstituzio Auzitegiak, gainera, ez du azaldu zergatik ezinbesteko zerbitzu publiko bera (ura edo mendekoen gizarte zerbitzuak) tributuen bidez edota izaera publikoko ondare prestazio ez tributarioen bidez finantzatu daitekeenik zerbitzua kudeatzeko moduaren arabera.
|
|
Kaleratzea egiten bada azaldu berri den prozedura bete gabe, enpresaburuak kaleratze berria egin ahal izango du, aurreko kaleratzean bete gabeko betekizunak beteta. Kaleratze
|
berri
hori 20 eguneko epean egin ahal izango da bakarrik, lehenengo kaleratzea egin eta hurrengo egunetik zenbatzen hasita; kaleratze berri hori zein datatan egin eta kaleratzeak data horretatik aurrera bakarrik sortuko ditu ondoreak. Kaleratzea egitean, enpresaburuak langilearen eskura jarriko ditu tarteko egunetan sortutako alokairuak, eta egun horietan eutsi egingo dio langilearen Gizarte Segurantzaren altari.
|
|
Kaleratzea egiten bada azaldu berri den prozedura bete gabe, enpresaburuak kaleratze berria egin ahal izango du, aurreko kaleratzean bete gabeko betekizunak beteta. Kaleratze berri hori 20 eguneko epean egin ahal izango da bakarrik, lehenengo kaleratzea egin eta hurrengo egunetik zenbatzen hasita; kaleratze
|
berri
hori zein datatan egin eta kaleratzeak data horretatik aurrera bakarrik sortuko ditu ondoreak. Kaleratzea egitean, enpresaburuak langilearen eskura jarriko ditu tarteko egunetan sortutako alokairuak, eta egun horietan eutsi egingo dio langilearen Gizarte Segurantzaren altari.
|
|
Intimitaterako eskubidearekin batera, gaur egun, eta uztailaren 20ko 254/ 1993 KAEtik aurrera, datu babeserako oinarrizko eskubideaz hitz egin ohi da, Konstituzioaren 18.4 artikuluan xedatutakoaren haritik. Oinarrizko eskubide
|
berri
horren aitortza prozesua bukatu zen azaroaren 30eko 290/ 2000 eta 292/ 2000 KAEekin.
|
|
res novae. Bide
|
berri
hori erronka bat izan zen Elizaren irakaspenei begira, bai eta motibazio berezia ere, masetatik gertu izateko. Egoeraren inguruko gogoeta berria behar zen:
|
|
Egoera
|
berri
horretarako iraganbidean, erregeek ere zentsu erregimena baliatu zuten lur erkideak hiribilduetako biztanleen esku uzteko. Modu horretara, hiribilduetako biztanleek lur erkide horiek administra zitzaketen euren interesen arabera (adib. egurra egiteko, otea lortzeko, bazkarako).
|
|
1979.etik aurrera asko izan ziren autonomia erkidegoan batu ziren lurraldeak eta azkenean Estatu osoa autonomia erkidegotan banatuta gelditu zen. Horietan jarri zen gogo eta indarrik handiena, sistema
|
berri
horren garapenean, toki erakundeak alde batera utzita.
|
|
Toki ogasunei buruzko sistema horretan aldaketa ugari egon ziren eta azkenean Toki Ogasunen Legeari buruzko Testu Bategina onetsi zuen 2/ 2004 Legegintzazko Errege Dekretua argitaratu zen. Sistema
|
berri
horrek hurrengo arazoak ditu:
|