Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 6

2009
‎Ikasketa plan berriekin, dirudienez, talde lana eta pertsonen arteko komunikazio abileziak garatzeko filosofia eta ebaluazio metodo berriak ere txertatuko dira. Egoera berri honek eskatuko dituen ezaugarri pertsonalei aurre egiteko lan aproposa izan daiteke aurkezten den ikerketa.
2014
‎Egoera heterogeneoago batetik abiatzen da eta hiru/ lau hizkuntzatan erdietsi nahi da halako maila bat komunikazio konpetentziari dagokionez. Egoera berri honek eskatzen du alderdi metodologikoetan sakontzea, horrela optimizatzeko hizkuntzen ikas irakaste prozesuak eskolaren eremuan. Ildo horretan, ikuspegi berriak planteatzen dira, hala nola Hizkuntza eta Edukiak Batera Ikastea (zeinen bertsio elebidunean baden Euskal Herrian eskarmentu ez gutiestekomodukoa), eta horrekin konbinatuta baita Hizkuntzen Trataera Bateratua ere (itxura baitu horren garapena bultzatu nahi dela etorkizun hurbilean).
2016
‎Ulertzea da ikusleak goaitatzen duena, eta testuaren arteko elkarrizketa gisa eraikiko da, aurreikusten dena tradizioari lotua eta testuak erraten duenaren artean. Ulertze berri honek eskatzen dituen aitzineko ezagutza horiek baldintzatzen dute testu berriaren ulermena, bestenaz testua, antzerkia ezin ulertua izanen da, garatua den mintzairaren ulertzeko eraikitze osoa eskatzen baitu aitzin prozesu horren jabe ez bada, inguru giroa, zentzua eta mintzaira berreraikiz.
2019
‎Sei hilabete horietan ere, erdaldunei jarrera eta portaera berriak proposatu genizkien, euskaldunek sortutako egoera berri horietara egokitu ahal izateko. Laburbilduz, portaera berri hau eskatu genien:
2021
‎Hori dela eta, noten denbora aldatzen dut nire atzamarren agindupean bakar bakarrik, batzutan arinago, beste batzutan motelago, eta txitean pitean ere oina eskumako pedalean tinko tinko luzatuz, soinuari eutsiz lausotzen hasi aurretik, bertan behera utzi arte. Sortzen ari naiz arrandiari nolabaiteko zentzu bat eman behar diot, jauregi berri honek eskatzen didana, entzulego honek merezi duena, Sergyk ezin dit ezelako arduragabekeria aurpegiratu. Baina, hala eta guztiz ere, egin egiten du nire senar maiteak.
‎Aurrera begira, baina, oraindik «lana» egiteko badela azpimarratu dute testua babestu duten bost talde parlamentarioek. Diotenez, garai berri honek eskatzen du «erantzukizunak bere gain hartzea eta eragindako kaltea aitortzea», eta etorkizuna eraiki nahi bada «iraganeko orrialde guztiak ongi irakurri» direla.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia