Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 33

2005
‎M. J. Azurmendi. Gure ingurunean ere argi dago, esperientziaren arabera, eskola ez dela nahikoa haurren eta gazteen euskalduntzea lortzeko, batik bat gazteen euskalduntzea lortzeko, adinarekin batera bizitzaren eremuak zabaltzen doazelako eta irabazten diren eremu berriak eskola eremua baino garrantzitsuagoak gerta daitezkeelako.
2008
‎Nafarroako Gobernuko Ingurumen kontseilaria ere, Begoña Sanzberro, inaugurazioan izan zen. Izan ere, Sanzberro Almandozkoa da, eta, gainera, ikastetxe berriko eskola kontseiluko presidentea ere bada. Besteak beste, Baztango alkateVirginia Aleman izan zen ekitaldian.
2009
‎Finantzaketa handitzeaz gain, diru horren banaketa beste modu batean egiteko hitzarmena sinatu dute Eusko Jaurlaritzako Kultura Sailak eta Eudel Euskal Udalen Elkarteak. . Finantzaketa sistema berriak eskolen eskari errealari erantzutea du helburu?, azaldu du Blanca Urgell Eusko Jaurlaritzako Kultura sailburuak.
‎Zelaa sailburuak, ekaineko adierazpenetan esan zuen irailean ordenagailu berriak eskoletan egongo zirela;, en un tiempo r, cord, izan ziren bere hitzak.
‎(...) Eskola giroa ez da, ordea, hizkuntza portaera horren baldintza iturri bakarra. (...) Partez edo osoz erdaraz bizi diren belaunaldi berriok eskolaren laguntzaz bihar etziko gizarte euskaldun baten ernamuin izango badira, eskolaz kanpoko sostengu serioak behar izango ditu saio zabal horrek. Dena ezin da, eta gehiena ere agian ez, eskolaren esku utzi.
2010
‎Ugari izaten dira haurren zaintza Administrazioaren esku geratzeko arrazoiak. Kasuaren berri eskolan edo medikuaren bitartez jakiten denean, aurrena hurbileko familia gunean laguntza ematen ahalegintzen dira gizarte zerbitzuak. Gurasoekin, aiton amonekin edota osaba izebekin saiatu eta haurrarentzat bizi baldintza egokiak lortzen ez direnean bakarrik ateratzen dira haurrak familiaren altzotik adin txikikoen egoitzetara eramateko.
‎Tratu txarrak, abusuak, ardura falta... Ugari izatendira haurren zaintza Administrazioaren esku geratzeko arrazoiak.Kasuaren berri eskolan edo medikuaren bitartez jakiten denean, aurrenahurbileko familia gunean laguntza ematen ahalegintzen dira gizartezerbitzuak. Gurasoekin, aiton amonekin edota osaba izebekin saiatu etahaurrarentzat bizi baldintza egokiak lortzen ez direnean bakarrikateratzen dira haurrak familiaren altzotik adin txikikoen egoitzetaraeramateko.
‎Kritika zorrotzak bildu zituen O. Brienen nobelak. Irlanderak, lehen aldiz, bere lekua zuen estatu berriko eskolan, baina Dublingo eta bertze hiri aspaldi ingelestuetako ikasleen eskuetara ailegatzen ziren literatur lanek ikuspegi idiliko eta kartoi harrizkoa eskaintzen zuten Irlanda gaelikoaz. Hain zuzen ere, halako liburuen hista eta burla egin zuen Flann O. Brienek bere Aho pobrea gupidagabean.
‎H rekin idazten nuen eta, Euskaltzaindiaren arau berrien arabera eskolan h gabe idazten hasi zirenean ere, nik h rekin jarraitu nuen.
2011
‎Hezitzaileak zauriak ikusi ditu Vanesaren gorputzean. Zaurien larritasuna ikusirik, berehala eman dio haien berri eskolako zuzendariari, eta ospitalera eraman dute. Han, azterketa bat egin zaio, eta baieztatu egin dira tratu txarrak.
‎Gure ustez, «etxeko hizkuntza eskolako hizkuntza etenaz» gain, eskolako hizkuntzak eskolaz kanpo dauzkan presentzia eta erabilera ere kontuan hartu behar dira ikasle etorri berriek eskolako hizkuntzak ikasten dituzten ala ez azaltzeko orduan. Azpiatal honen hasieran aipatu dugun ikerketako ikasle batzuen kasuan, etxeko hizkuntzaren eta eskolako hizkuntzaren artean erabateko etena dago:
‎– Ikasle etorri berriei eskolan arrakasta izaten laguntzea EAEko hizkuntza ofizialak irakatsiz eta euskararen ikaskuntza indartuz.
‎Emilio Martin Gonzalez, Antton Mendizabal eta Amando Pavia. Donostiako Amara Berri eskola publikoko zuzendaria, hedabideen ataleko koordinatzailea eta laborategietako arduraduna, hurrenez hurren. «Amara Berri sistema» aurrera eramaten ari diren profesionalak dira.
2012
‎Letiziaren iritziz: " dekretu berriak eskola pribatuei egiten die mesede, ez dituztelako jarritako baldintzak bete". Kontzentrazioez gain, gobernuaren asmoen kontra sinadurak bildu dituzte eta udaletan kontrako mozioak aurkeztu dituzte.
2016
‎Tolosaldea Lanbide Heziketa Institutuko IKT informazioaren eta komunikazioaren teknologien sustatzailea da Iñigo Balerdi. Hezitzaile lana teknologiarekin uztartuz, garai berrietako eskola jazarpenaren inguruan ari da, azkenaldian: ziberbullying aren inguruan.
‎Bilboko Karmelo ikastetxearen kasua bestelakoa da, eraikuntza berriko eskola denez, eskola hasieratik diseinatzeko aukera izan dute. Hala ere, eskolako patioaren planteamenduan beste eskoletako eredua errepikatzen da:
‎Markel Olano ahaldun nagusiaren iritziz, bestalde," belaunaldi berriek euskara erabiltzea" nahi bada," ezinbestekoa" da ikus entzunezko" industria sendo" bat bultzatzea. " Belaunaldi berriek eskolatik jaso dute hizkuntza, eta eskolatik kanpora euskaraz egiteko zailtasun nabarmenak dituzte kasu askotan. Lagunarteko erregistroa falta zaie.
‎Udako berri Eskoletako sartzeen gisa, pilotak ere berea egin behar luke. Bainan aitzin, Irisartarrak pilota batasunarentzat udaz bi hitz. Bistakoa, gure lehen maileko pilotari xapeldunetaz, David Etcheto eta Julien Arbeletchek egin xapelgoetaz, Euskal Herriko eta Frantziakoak eskuratuz, biak ere Uztaritzeko pilota plazan, nahiz eta Garaztarrek (Argain Cubiat) pixka bat kitzikatu dituzten, Euskal Ligaren finalean.
2017
‎Meatzaritza irentsarazteko, salvadortarrei era guztietako ametsak eskaini zizkieten, industriak bezala garapenerako laguntzak, lanpostuak, administrazioaren diru iturri berriei esker eskola eta ospitale berriak. Baina amesgaiztoak laster erakutsi zuen belarria, uraren kutsadura eta korporazioen bortizkeria tarteko.
‎Gaur hasiko ditugu euskal sukaldaritza berriari buruzko eskolak. Basakabiren modernizazioaren beste adierazgarri bat!
‎Honezgain, energia eta baliabide naturalen inguruan, permakultura baliabide iraunkorretarako erramintaholistiko gisa ulertu izan da (Akhtar et al, 2016). Hezkuntzak ere bere tokia egin dio permakulturari, eta Zelanda Berriko eskola baten esaterako, ikerketa bat bideratu zuten. Natur zientziak erakustekopermakultura era praktikoan erabili zuten eta ekintzak erabateko arrakasta izan zuen, izan ere ikasleekhobeto barneratu ahal izan zituzten ikasi beharreko gaiak (Lebon eta Eames, 2015).
‎Garroa laborantza berriaren eskola!
‎Garroa laborantza berriaren eskola!
2018
‎Ikasturte berria eskolan, buruhauste berria. Eskolako ordutegiak ez datoz bat lanekoekin.
‎Espazio faltaren kontra eraikin berria eskolan
‎Departamentua ikastetxe proiektua egiteko deialdia eginen du. Eraikin berrian eskolako patioaren eta Ardubil kalearen artean eraikiko da, gaur egun zuhaitzak dauden tokian. Atakondoako eraikin berriak solairu bakarra izanen du, baina etorkizunean gainean beste bat jasotzeko aukera izanen du.
2019
‎Xede helburu nagusiak esfera publiko formal idatzi landuan ezarri ditugu maiz: hizkuntzaren eredu bateratua eskuratzea; etxetik euskaldun den belaunaldi berria eskolan (edota euskaltegian) alfabetatuz noranahiko euskaldun trebe landu jakitun bihurtzea, ama hizkuntzaz erdaldun den gehiengo zabala eskola sistemaren eta komunikabideen laguntzaz euskalduntzea eta euskal hiztun herriari, horrela, hain beharrezkoa duen sostengu demolinguistikoa
2021
‎Oro har familia transmisioa% 5ekoa litzateke,% 12koa Akitanian. Alde batetik okzitaniera ama hizkuntza duten adineko hiztunak dira, bestetik okzitanieradun berriak eskolan edo helduentzako ikastaldietan ikasi dutenak. Bi hiztun talde horien arteko harremanak urriak dira.
‎Guadalupek ere bazuen mundu horren berri eskoletan hasi aurretik: «Liluratzen ninduen.
‎EAEko hezkuntza politikak" itunpeko sarea indartzeko" egin direla esan du Imazek. Eusko Jaurlaritzak aurreikusten duen hezkuntza lege berriak eskola publikoa sistemaren ardatzean kokatzeko eta segregazioaren arazoa konpontzeko balio behar duela esan du," bestela ez du zentzurik".
‎Gogoan dut herri berriko eskolara joan nintzen lehen eguna; euria ari zuen gogotik, ez bakarrik leihoaz bestaldera.
‎Izan ere, eskola komunitatea ohituta dagoenean dena modu jakin batean egitera, aldaketak aldaketa, oso zaila gertatzen da errotik aldatzea hori guztia. ...zala, ustez erabat ezberdinak diren antolakuntza ereduetan ere, aurrekariaren jarraitasun sendo bat nabaritzen da gehienetan; ez hori bakarrik, Wilcoxen lanek ere erakusten baitute, adibiderako, hormarik gabeko ikasgela handi eta irekietan uste baino kontrol handiagoa daukatela irakasleek, paradoxikoa iruditu arren; Lighfoodek ere, beste ildo batetik, eskola komunitatea sendotu omen duen paradigma berriko eskoletan ere gurasoek baztertuta jarraitzen dutela erakusten du, benetako erabakitzeko eskubidea eta aukera erreala dutela sinestarazi arren, irakasleek eta kudeatzaileek gurasoekiko mesfidantza agertzen jarraitzen baitute. Badirudi, gurasoekin ere gertatzen dela ikasleekin gertatzen dena, hots, kultura, ekonomia edo arraza kontuengatik direla bereiziak; Rist ek ere, beste zentzu batean, eskolaren antolakuntzari dagokionez, ez du aldaketa nabarmenik ikusten, zuzendaritza lanetan jarraitzen baitute benetako liderrak ez diren horiek, kudeatzaile kaskarrek.
2023
‎LIMAn MUSean EUSKARAZ. Muslari berrien eskola sortu dute Perun, Limako Euskal Etxean, eta gazte jendea eta emazte frango erakartzea lortu dute. Ortzegun guziz, gizon eta emazteak, zaharrak eta gazteak, beteranoak eta hasiberriak biltzen dira Euskal Etxean museko trikimailu eta jakiteko guziak azaldu eta praktikatzeko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
berriak 6 (0,04)
berri 5 (0,03)
berriko 5 (0,03)
berria 3 (0,02)
berriaren 2 (0,01)
berriek 2 (0,01)
Berri 1 (0,01)
Berriko 1 (0,01)
berrian 1 (0,01)
berriari buruzko 1 (0,01)
berriei 1 (0,01)
berriei esker 1 (0,01)
berrien 1 (0,01)
berrien arabera 1 (0,01)
berrietako 1 (0,01)
berriok 1 (0,01)
Argitaratzailea
Berria 4 (0,03)
UEU 4 (0,03)
Guaixe 3 (0,02)
EITB - Sarea 2 (0,01)
Argia 2 (0,01)
Alberdania 2 (0,01)
Pamiela 2 (0,01)
Maiatz liburuak 2 (0,01)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 2 (0,01)
Herria - Euskal astekaria 2 (0,01)
Consumer 1 (0,01)
ETB serieak 1 (0,01)
goiena.eus 1 (0,01)
LANEKI 1 (0,01)
Erlea 1 (0,01)
Aldiri 1 (0,01)
alea.eus 1 (0,01)
Hitza 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia