Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2007
‎Ikasleari hurbilen dituen errealitateei buruz aritzeak asko lagunduko dio ikasten duena esanguratsuki ikas dezan. Ezagutzen eskurapena eduki berriari esanahia lotzean lortzen da. Irakasleari ikas prozesuarekin sinkronizatuta aritzea eskatuko zaio.
‎Ikasleari hurbilen dituen errealitateei buruz aritzeak asko lagunduko dio ikasten duena esanguratsuki ikas dezan. Ezagutzen eskurapena eduki berriari esanahia lotzean lortzen da. Irakasleari ikas prozesuarekin sinkronizatuta aritzea eskatuko zaio.
2009
‎Horregatik, hitz potolo berri bat, kontzeptu berri bat, sortzen zen gau bakoitzean, hitz gehiago erabiltzen zituzten niri hitz berriaren esanahia azaltzeko, oiloak hegalpean txitak bezala, azpian hitz gehiago gordetzen zituzten hitz ama haiek uler nitzan. Oiloa ikus nezan, txitak erakusten zizkidaten, kriseiluaren argitan, pattarraren beroan.
2013
‎Newroz egunean ospatzen dute urteberria kurduek, eta aurten urte berriak esanahi berezia hartu du eurentzat, iragana atzean uzten saiatu eta etorkizuna asmatzen hasteko ordua dela erabaki dutelako, armak isilarazi eta indarrak borroka politikoan jartzeko. Abdulla Ocalan PKK Kurdistango Langileen Alderdiko buruzagiak iragarritako mezua entzun nahi zuten Diyarbakirren, eta horixe egin zuten bi milioi bat lagunek:
‎Lehenengo amari deitu diot, ea berririk ba ote duen. Niretzat berriak esanahi bakarra dauka, ez zait inporta Kenyan zer istilu gertatzen ari diren, langabezia zenbatera jaitsi den azken urtean, FTSEaren indizeak nola egin duen gora azken hilabeteetan, zein diren hauteskundeetako azken emaitzak, etxebizitzen salneurriak zenbat igo diren. Zu esnatzea da niri inporta zaidan berria.
2015
‎GIT ak historikoki defendatu izan du fenomeno edo krisi berriei buruzko esanahi partekatuakkomunikabideen diskurtsoak eta albisteak plazaratzeko erak nabarmenki bideratzen dituztela.Izan ere, komunikabideek osasun izurriteak testuinguru globalean kokatzen dituzte, materialmediatikotik haratago engaiamendu publikoa ere sorraraziaz (Joffe, 2011). Gaur egun, oraindikharatago joango ginateke eta komunikabide tradizionalez gain, sare sozial berriak ere gizarteanosasun krisiak ulertzeko gako bihurtu direla azpimarratuko genuke.
2017
‎nola gorde behar den modu egokian, nola erabili norbera babesteko ekipoak, zer egoera saihestu behar diren eta zer egin intoxikazio kasuetan. FEIQUE enpresako bozeramaileak esan du kontsumitzaileei gehiago informatzen zaiela, ez piktograma berrien esanahiaz bakarrik, baizik eta hartu beharreko neurriei buruz. 3 Zer EZ da egin behar?
2018
‎XXII. mendera ere iritsiko gara guztion partaidetzarekin. Euskaltzaindia, duela ehun urte bezalaxe, hor egongo da jardunean, euskara ehuntzen, bilbatzen eta bermatzen, ehun urteko erreskada hau gure erakundearentzat lekukotza ederra baita eginda eta eginkizun dagoenari buruz.EKIN ETA JARRAI; EUSKARA EHUNTZEN, ETENIK GABE.EUSKARA EHUNTZEN (Mendeurreneko logo berriaren esanahiak) EHUN URTE eta Euskaltzaindiaren eginbeharrak eta helburuak ez dira ia aldatu; egiteko moduak eta harreman sareak, ordea, bai. Hori bera islatu nahi izan da mendeurrenaren logo berriarekin, gure betiko zuhaitzari beste itxura bat emanez, irekiagoa eta dinamikoagoa.Etorkizunari begira jarri gara, ezbairik gabe.EHUN URTE eta gure betiko zuhaitza zuhaitz berri bihurtu da, ordenagailuetako plaka nagusietan hain ohikoa den zirkuitu baten modura bere betiko adorea eta bizitasuna erakusteko.
2019
‎Honenbestez sare sozialek, eta bereziki Twitter ek, egun pil pilean dauden gaiei buruzkogizarte irudikapenak isla ditzakete,. La Manada? auzian gertatutako gisara, jendarteamehatxatzen duten gertaera berriei esanahia nola ematen zaien erakutsiaz. Beraz, ikerketa honenhelburu nagusia. La Manada?
‎Honenbestez, sare sozialek, eta bereziki Twitterrek, egun pil pilean dauden gaiei buruzko gizarte irudikapenak isla ditzakete, «La Manada» auzian gertatutakoaren gisara, jendartea mehatxatzen duten gertaera berriei esanahia nola ematen zaien erakutsiaz. Beraz, ikerketa honen helburu nagusia «La Manada» auziari buruz Twitterren plazaratutako diskurtsoa aztertzea da, haren bidez landutako esanahi sinbolikoa argitzeko.
2021
‎Arloaren hizkuntzan trebatuta egoteaz gain, ikastun sakonagoa izatera iristeko, arloko alfabetizazio espezifikoak sei dimentsio bete behar dituela zehazten du Beacco k (2015 in Meyer eta Coyle, 2017), horietako batzuk aurretik Pellegrinok eta Hiltonek (op.) garatutakoekin lotura handia dutenak, adibidez, ezagutza eta gaitasunen transferentzia antzekoak diren problematiketara: (1) Gaiari buruzko ezagutzak prozesatzea eta eskuratzea, eta ikasgaiarekin zerikusia duten gaiei buruzko testuak sakonki ulertzea; (2) lehendik daudenekiko ezagutza berrien esanahia negoziatzea; (3) ezagutza berria nola garatu eta eskuratu den hausnartzea; (4) ezagutzen balioa eta erabilera kontuan hartzea, eta beste testuinguru batzuetan aplikatzen jakitea; (5) eztabaida soziozientifikoak eta eskolaz kanpoko diskurtso egokiak prestatzea eta horietan parte hartzea; (6) eta, arauen edo konbentzioen esanahia eta irismena kritikoki zalantzan jartzea, eskuratutako proze... Sei dimentsio horiek konplexutasunean handituz doaz, ondoko irudian ikus daitekeen moduan:
‎Irakastea: hitz berrien esanahiak, jakin minez egindako galderen erantzunak, do re mi fa sol la si, koaderno bat zirriborroz betea, ezabagomarekin akatsa ezabatu eta berriro egitea matematikako eragiketa, zapaten lokarriak nola lotu. Jolastea:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia