2003
|
|
2. Belaunaldi
|
berriak
elebidun izango direlako ustea, nago, oso sendoa dela. Euskal Herriko zonalde zabaletan bai bederen.
|
2007
|
|
elkarren arteko harremanak, ahozkoak eta idatzizkoak, euskaraz izango dira ahal den guztietan; Kutxak bere bezeroekin dituen harremanetan euskararen presentzia ugaltzen ahaleginduko da eta horretarako neurri zehatzak hartuko ditu: langileak gai izan daitezen lan mota guztietan euskaraz jarduteko etengabeko trebakuntza eta laguntzarako tresna informatikoak izango dituzte, langile
|
berriak
elebidunak izango dira, bezeroei lehen hitza euskaraz egingo zaie, kutxazainen pantailetan azaltzen den sarrerako mezu sorta euskaraz izango da, Kutxak sortzen dituen publizitate slogan eta gisakoak euskaraz sortuko dira itzulpen soil eta kaxkarrak izan ez daitezen, besteak beste.Hitzarmenaren iraunaldia 5 urtekoa da eta denbora hau igarota beste 5 urtez luzatuko da, beti eta sinatzaileetariko ba... Jarraipen Batzorde bat jarriko dute martxan hitzarmen hau eraginkorra izan dadin," aipatutako helburuak lortu eta emaitzak aztertzeko". •
|
2009
|
|
Bai, baina presak ez du laguntzen. Belaunaldi
|
berriak
elebidunak dira, hori baliatu behar dugu. Harrera euskaraz bermatu behar dugu ados.
|
2010
|
|
Ikerketako hainbat datu kontuan hartuta ondorioztatu dugu belaunaldi
|
berriak
elebidun izango direla etorkizunean, baina, gure pertzepzioa edo intuizioa da belaunaldi berriak elebidun izanagatik, euskara ez dutela behar beste erabiltzen. Horregatik uste dugu gazteengan eragitea estrategikoa izan litekeela datozen urteetan jakitetik egitera jauzi egiteko.
|
|
Ikerketako hainbat datu kontuan hartuta ondorioztatu dugu belaunaldi berriak elebidun izango direla etorkizunean, baina, gure pertzepzioa edo intuizioa da belaunaldi
|
berriak
elebidun izanagatik, euskara ez dutela behar beste erabiltzen. Horregatik uste dugu gazteengan eragitea estrategikoa izan litekeela datozen urteetan jakitetik egitera jauzi egiteko.
|
|
Belaunaldi
|
berriak
elebidun izango direla etorkizunean, baina, gure pertzepzioa edo intuizioa da belaunaldi berriak elebidun izanagatik, euskara ez dutela behar beste erabiltzen.
|
|
Belaunaldi berriak elebidun izango direla etorkizunean, baina, gure pertzepzioa edo intuizioa da belaunaldi
|
berriak
elebidun izanagatik, euskara ez dutela behar beste erabiltzen.
|
|
EAEko belaunaldi
|
berriek
elebidun izan behar dute: euskaraz eta gaztelaniaz jakin behar dute.
|
|
Eskola bidezko euskalduntzeak helburu jakina du203: EAEko belaunaldi
|
berriak
elebidun bihurtzea. Ez da hori orain dela 25 urteko berrikuntzen xede bakarra.
|
2012
|
|
2011n, 16 urte tarteko elebidunen %52 euskaldun berriak dira EAEn, %38, 6 Iparraldean eta %54 Nafarroan. 1991n, aldiz, euskaldun
|
berriak
elebidunen %14 ziren EAEn, %9 Iparraldean eta %16 Nafarroan. Elebidunen erdia, gainera, gune erdaldunetan bizi da.
|
|
2011n, 16 urte tarteko elebidunen %52 euskaldun berriak dira EAEn, %38, 6 Iparraldean eta %54 Nafarroan. 1991n, aldiz, euskaldun
|
berriak
elebidunen %14 ziren EAEn, %9 Iparraldean eta %16 Nafarroan.
|
2015
|
|
Gainerakoan, gerora hasierako Egin aztertzean ikusiko dugun moduan, Deiak hark ez bezalako politika zerabilen euskararekiko; euskaraz idatzitako albisteak hori baino ez ziren: hau da, goitik behera euskaraz idatzitako albisteak, eta ez
|
berri
elebidunak. Oro har, euskara dezente ageri zen Deian hasiera sasoi haietan, nola iritzian hala atal desberdinetan:
|
2016
|
|
Senpereko auzapezak, bere aldetik, azpimarratu du hamabortz zerbitzuetatik hameka aukeratuak izan direla euskaratze lan hori eramaiteko. Bertzalde oroitarazi du azkeneko hiru herriko langile
|
berriak
elebidunak direla. Orai ikusi behar xede onak gauzatuko direnez errealitatean, agian bai!
|
2017
|
|
Irati Lizeaga Elizalde – Euskara, galiziera eta irlanderaren hiztun berrien hizkuntza identitatea da egoera, 16 urte bitarteko gazteen %46, 8 elebidunak (bikoiztu egin da kopurua), eta hauetatik %51, 9 euskaldun
|
berri
elebidunak dira (1991ean adin tarte honetako euskaldun berrien kopurua %15ekoa zen).
|
2021
|
|
Ideia bera agertzen zaigu, elebitasunaren abantailaren eztabaidaren barruan, elebidun kontzeptuaz hausnartzen duten lanetan (Kaushanskaya & Prior 2015). Elebitasunaren abantaila kognitiboak aztertzeko parte hartzaileak sailkatzeko orduan erabili izan diren galdetegiak eta haiek hobetzeko sortzen diren galdetegi
|
berriak
elebidun kontzeptuaren konplexutasunaren erakusle dira (De Bruin 2019; De Bruin et al. 2017). Funtzio exekutiboen kontzeptuarekin gertatzen denaren antzera, elebitasun kontzeptuaren aterkipean esperientzia mota ugari sartzen direla esan izan da, eta, askotan elebakar eta elebidun kategoriak bi multzo definitutzat hartu izan badira ere, pertsona elebidun bakoitza (eta elebakar bakoitza) desberdina dela argudiatu izan da (De Bruin 2019; Luk & Bialystok 2013).
|