2005
|
|
– Erabiltzen den curriculumaren eta curriculum
|
berriaren
arteko aldeak etaezberdintasunak aztertu.
|
|
Disjuntzioak azaltzeko bide bi proposatu dira. Alde batetik, populazio bat lokalitate berri batera ailega daiteke sakabanakuntzaz, jatorrizko banaketaren eta lokalitate
|
berriaren
arteko lurraldea bete gabe, baldintza egokirik ez daukalako edo beste arrazoiren batengatik. Sakabanatzen diren animaliak beren kabuz mugi daitezke, hau da, aktiboki, edo agente baten bidez, pasiboki.
|
2008
|
|
Antzinako Erregimenaren eta
|
berriaren
arteko ikuspegiak ezberdinak ziren arlo ekonomikoan. Ikusi denez, Lege Zaharrean herriaren horniketa erremate edo enkantearen bidez bermatzen zen, diru gehien eskaintzen zuenak gai jakin baten horniketa edo bere salmentaren monopolioa lortzen zuelarik, baldintza jakin batzuetan.
|
2010
|
|
Hori dela-eta, kontraurbanizazioaren hedapenaren arriskuetako bat hiritartzedifusoa da; edozein espazio bideratzen bada erresidentzia berriak eraikitzeko, lurralde osoa espazio hiritartu ez jarraitua izango da, hiri espazio eta landa espazioenarteko muga edo trantsizioa erabat ezabatuz. Neurrigabeko hazkundeak auzo etaherrixken itxura eta identitatea desitxuratzen ditu bai fisikoki, bai funtzionalki ere.Eraikuntza berriak ingurukoen forma, bolumen, kolore edota erritmoan ez diraintegratzen, herri zaharren inguruan auzo erresidentzial baten itxura hartzen duenorla berria eratzen da herri zaharraren eta herri
|
berriaren
arteko haustura islatuz.Desberdintasun hauek ez dira bakarrik fisikoak, baita funtzional eta sozialak ere: askotan «betiko egoileen» eta «etorri berrien» arteko harremana eskasa izaten da, eta egotekotan, batzuetan, gatazkatsua. Lehenengoak herrian bizi, erlazionatu etabatzuetan lan ere egiten duten bitartean, bigarren taldeak, gehienetan herria bizitoki bezala bakarrik erabiltzen du (auzo erresidentziala balitz bezala), egunerokojarduera gehienak hirietan gauzatzen dituztelako (lana, eskola, lagun eta familiaharremanak, erosketak, aisialdia...).
|
2012
|
|
Bi kontzientziaren talka bat gertatuko da garai horretan, euskal kontzientziatradizionalaren eta euskal kontzientzia
|
berriaren
arteko talka, eta hasieratik, talkahorrek, bere ondorio eta liskarrak ekarriko ditu. Berritasunak dakarren munduikuskera berria batzuentzat guztiz ulergaitza izango delako.
|
2015
|
|
Iker Etxanok idatzitako liburu hau lagungarri zaigu berrikuntza horretan, bi esparru era egokian lantzen dituelarik: alde batetik, kontzeptuak eta semantika zaharraren eta
|
berriaren
arteko talka zein den adierazten digu. Bestetik, iraunkortasuna eta ekonomia uztartzeko analisi tresnak ere ezagutarazten ditu.
|
2017
|
|
Gaztelaniaren eta euskararen artean itzulitako testuak biltzen dituencorpus paralelo batetik, UFetako izena eta aditza barne hartzen dituzten esaldiak hautatu ditugu, eta1.991 esaldi pareko azpicorpus bat osatu dugu. Corpus hori oinarri hartuta, bi eratara ebaluatu dugujatorrizko sistemaren eta
|
berriaren
arteko aldea: metrika automatikoak erabiliz eta eskuz.
|