Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2000
‎beren kultur balio horrez gain, garbi dago benetako subironatasun ikur gisa jokatzen dutela nazioaren eszenatokian. Bestalde, esan beharrik ez dago, kontzientzia nazionala ez da gizakiak berez duen zerbait, heziketaren bidez beregan pizten den zerbait baizik. Gauzak horrela, kultura eta hizkuntza atal honen ardatz nagusi ditugularik, ikus dezagun zein den nazionalismoaren unibertsoan duten lekua.
‎Bestalde, irakaskuntza hiru mailatan banatu zen (9 art), antzinako erregimenean ez zegoen egiturari lege corpusa emanez, horrek berez zuen garrantziarekin: lehen aldiz barne koherentzia zuen hezkuntza sistema izatea135 Horrez gain, goian esandakoa gutxietsi gabe, funtsean ez zegoen 1814ko proiektuarekiko aparteko gauza berririk (lege estatusa lortzeak zuen garrantzia ahaztu gabe):
2001
‎b) Ulermen eta ekoizpen jarduerak testuaren egitura aintzat hartutadiseinatzea ahalbidetzen du. Horrela, testuaren hezurduraren bila gidatuahal izango dugu ikaslea, edo berez duen ibilbidean barrena; edota, bereekoizpenak testu ereduen bitartez gidatzen erakutsi ahal izango dioguikasleari.
2002
‎Doktoretza ikastaro solteren bateuskaraz ematen da, baina ia ez da ezer gaztelaniaz ematen direnen aldean.Badaude zenbait arazo doktoretza ikastaroak euskaraz eskaintzeko. Horien artean, hirugarren zikloak berez duen ikasle kopuru baxua dugu; baina, halaber, hor daudeikasle erdaldunei sortzen zaizkien arazoak ere. Hain zuzen, Zientzia Fakultatekoikasle askok nahiko aukera gutxi dituzte ikastaroak hautatzeko, eta bakarren batzuk erdaraz ematetik euskaraz ematera pasatuz gero, ikasle erdaldunek zailtasunakizan zitzaketen beharrezko kredituak osatzeko.
2004
‎Berdintsu, Eliadek (1987) sistematizaturikomaitasunen definizioetan, maitasunaren sakontasun gero eta handiagoak izakien edoinplikatuen osotasunerako bidaia dakar: a) maitasuna da, esperientzia hori dugunean, sentsazio edo txera hartzen duen objektuaren izaera (nahiz objektua bizidunaedo ez biziduna izan, jainkozkoa edo gizakia, gizonezkoa edo emakumezkoa); b) maitasuna da esperientzia hori motibatzen duen sentipena, ideia edo portaera; c) maitasuna bere esperientziak berez duen kalitate emozionala, estetikoa edo moralada (oinarrizko haragizko desiretatik. Jainkoaren dohaina, tankerako kalitate puruetara); eta d) maitasuna maitasun erlazioaren zati guztiak batzen duen alde emozional, moral eta espirituala da.
‎Liburu honetan diziplinari propio zaionkonplexutasunetik aparteko ezer ez sartzen ahalegindu gara. Hizkuntza teknikoaminimizatzen saiatu gara eta, oro har, arrotz izan daitezkeen hitzak agertu ahala definitzen.Jakina, goi mailako ikasgai batek berez duen zailtasuna onartzen eta, azalkerian, ezerortzen saiatu gara.
‎XX. mendean aldaketa nabarmena gertatu zen hizkuntzaren azterketa filosofikoan.Hizkuntza aztertzcak berez dituen interesa eta garrantzia azaicratu ziren, eta horrelaxe sortuzen Hiz.kuntzaren Filosofia jakintza arlo berezi gisa. Hizkuntzaren Filosofian, hizkuntzarenizaera argitzeko aztertzen da hizkuntza, eta ez beste eremuetatik eratorritako interesakdirela medio.
‎Lehenengo aukera hautatzen badugu moraltasuna Jainkoaz independente dela argigeratzen da. Ontasuna berez duten balioak betetzeko agintzen du Jainkoak, haren existentziarik gabe ere zuzenak izaten jarraituko luketen balioak, alegia. Agian, esan liteke, gizakimugatuok hauteman ezin ditugun balioak direla horiek.
2007
‎berdinak, baina kidetasun honek ez nau ni definitzen?. Hiritartasuna, bozkaeskubidea, osasun zerbitzua, lanerako sarbidea, identitate juridikoa, eta abarnorberak berez dituen ezaugarriak direla pentsatu ahal du hainbatek. Nortasun egokia duelako, zeri eta gizarte zentro sinbolikoari egokitua.
‎Besteak beste, frantsesen etaespainolen hizkuntza politika zegoen jokoan orduko hartan. Berez zutenarekin ezkonformatzen, eta zirenak eta ez zirenak egin zituzten inguruko hizkuntzenekologia sistema suntsitzeko. Eta orduko haren ondorio zuzen zuzena da gaur bizidugun hizkuntzaren politizatze hau.
2009
‎Tresnen eta helburuen artean, zeharbidezko helburuak daude. Helburu horiek kudeatzea interesgarria izan ohi da azken helburuetan izan ohi duten eraginagatik, ez gehienetan berez duten interesagatik. Baina, batzuetan, zeharbidezko helburu horiek eskuratzeak ez du ziurtatzen azken helburuak lortuko direnik (Bain eta Howells, 2003).
2010
‎erdigunenagusia gainerako hiri sateliteetatik bereiziko zuten ingurabide berdeak. Ingurabide berde horien barruan babestu beharreko nekazaritza eremu handiak sartzendira, ez soilik berez duten balioagatik, lurralde sistemaren osotasunari eta orekariegiten dioten ekarpenagatik baizik. Populazioaren sektore zabalei «birika berde»bat ere ematen zaie horrela; izan ere, sektore horiek industria garapen azkarrakeragindako hirigintza prozesuen ondorio kaltegarriak jasan behar izan dituzte: populazio pilaketaren arazoak, industrien eta bizitegi guneen gertutasunak eragindako kutsadura arazoak, higiene falta, eta abar.
2012
‎Trinkotze prozesu honek berez duen malgutasuna bat dator egitura politikoklasikoen, estatuaren, bilakaera garaikidearekin.
‎Bigarrenera mugatzen bagara, baina, ez dugu aktibatuko edozeinherriren autodeterminazio eta independentzia nazionalerako eskubideak, herriakaskatasunez hala erabakitzen badu? berez duen ahalmen eragile eta legitimatzailea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia