Emaitzak: 7
2007 | ||
Azkenik, komeni da datuei neurria hartzea eta ez ematea | berez dutena baino garrantzi handiagoa. Euskararen Erabileraren Kale Neurketako datuek une jakin bateko hizkuntza egoera islatzen dute eta, elkarren arteko konparaketak eginez, haren bilakaera aztertzeko aukera ematen dute. | |
2011 | ||
Jasotako ohar irizpen kritikoen artean hori da, askogatik, gogorrena. | Berez duen trinkotasun kontzeptualaz gainera zaila da, bestela ere, argudio bide horri erantzun betea ematea: formulazio prognostikoetan ari gara hor eta, horrelakoetan, arrazoia nork duen enpirikoki ezin froga liteke a priori. | |
2012 | ||
Eta jakina, kasu horiek guztietan garrantzitsuena ez da iturriaren" benetako" sinesgarritasuna, erakargarritasuna edo boterea, baizik eta audientziak haiek nola pertzibitzen dituen eta zer balio aitortzen dien. Hau da, hartzaileak iturriari egozten dizkion ezaugarriak dira guztiak, eta ez iturriak | berez dituenak. | |
Baliteke kasu konkretu batzuetan hizkuntzak berak balorea izatea. Baina, hizkuntza batek | berez duen balorea eta erabilera komunikazioarena da. | |
2016 | ||
Berdin euskaldun bezala: subordinazio egoeran zaude euskaldun zarelako; izan ere, euskarak | berez dituen ezaugarriek horretara eramaten zaituzte, eta ezaugarri horien arabera betetzen dituzun funtzioek botere sarean bazterrean kokatzera eramaten zaituzte. Eta ze ezaugarri dira, bada, menderakuntza berez dakartenak? | |
erabilera da hizkuntza gaitasunaren motorra eta, era berean, hizkuntza gaitasuna da erabilerarako zorua. Ikuspegi horretatik abiatuta, hizkuntza gaitasunak | berez duen continuum izaera azpimarratzen da eta euskarazko gaitasuna ez ezik gaztelaniazkoa/ frantsesezkoa ere aintzat hartu beharra proposatzen da. Azkenik, ikuspegi horretan oinarrituta ikerketarako tresna metodologikoak (ahozko hizkuntza gaitasuna aldagaia, besteak beste) proposatzen dira. | |
Horretaz gain, gaitasun erlatiboaz ere galdetzen zaie ISLn elkarrizketatu elebidunei (zein hizkuntzatan hitz egiten duten errazago, euskaraz ala gaztelania/ frantsesez). Horrekin guztiarekin, gaitasunak | berez duen continuum izaerara hurbiltzen lagundu ahal digun oinarrizko informazio aberatsa eta baliagarria eskura dugu Euskal Herrian, aurrerago ikusiko dugun bezala. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
berez | 7 (0,05) |
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
berez ukan | 7 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
berez ukan continuum | 2 (0,01) |
berez ukan baino | 1 (0,01) |
berez ukan balore | 1 (0,01) |
berez ukan ezaugarri | 1 (0,01) |
berez ukan trinkotasun | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |