2000
|
|
Jabetza eskubideak
|
berez
du jatorria izadian. Aldiz, eskubide hori gauzatzeko moldea zerbait erantsia da, haren garatze hutsa eta ondorio soila.
|
|
Jabetza eskubideak
|
berez
du jatorria izadian. Aldiz, eskubide hori gauzatzeko moldea zerbait erantsia da, haren garatze hutsa eta ondorio soila.
|
|
Isiltasun hori harridura batean jaiotzen da behin eta berriro, Aristotelesek Metafisika ren hasieran utzi zuen moduan: gizaki guztiek
|
berez
dute jakiteko guraria, gauzen aurrean harridura sentitzen dugulako. Eta hori da gure harridura eta hunkipena munduaren aurrean.
|
2003
|
|
Eta haiek gainerakoen gain duten maila Jainkoaren ordezkari gisa bereganatu dutenez gero, Jainkoak nahi du haiek agintari zintzo izatea, eurek betetzen dituzten eginkizunetan. Hori dela eta, Jainkoak gobernatzeko eta gainerako gizakiak epaitzeko eskubidea komunikatzen dienean gizaki jakin batzuei, jainko deitzen die, bera baita eskubide hori
|
berez
duen bakarra.
|
2004
|
|
Ez da, ez, hau ideia isolatua izango Aristotelesen pentsamenduan, ikuspegi bertsua erakutsiko baitu gizakiaren izaerari buruz jardutean. Izan ere, berarentzat gauza astunek
|
berez
badute astunak izateko joera. Gauza berbera gertatuko da gizakiekin, eta batzuk besteak baino gutxiago izango dira, berez horrela direlako; hau da, arraza batzuk beste batzuk baino gutxiago dira eta esklaboak esklabo dira horretarako jaio direlako eta emakumeak gizonezkoaren menpe egongo dira horretarako jaio direlako, euren barruan daramatelako irarrita saihestu ezinezko halabehar hori.
|
2005
|
|
Hemen ere gogora ekartzekoa da, aldez aurretik eta orokorrean, haren ustetan hizkuntzak" paper garrantzitsuena" jokatzen duela pertsonen etengabeko humanizazio" prozesuan" eta, zehazki, bere bitartekaritza ezinbestekoa dela gizabanakoak bere" indibidualitatea" etengabe" unibertsalitatera" gerturatu ahal dezan113 Ideia nagusi hau xehatzerakoan esan beharra dago, lehenik, gizakiaren formazio prozesu hori neurri batean beronen ezagupenen zabaltzearen edo bere burua intelektualki garatzearen emaitza dela. Honen oinarrian," gizakiak" aurrera egiteko
|
berez
duen grina dago, hau da, honek ez du inoiz bere horretan geratzeko asmorik eta," barneko sakonenetik batasuna eta osotasuna" lortzeko helburua duelarik," bere indibidualitatearen mugak gainditu nahi ditu" 114 Apenas esan beharrik ere ez dago batasun eta osotasun hori lortzea" desideratum" baten moduko zerbait dela eta, egiaz, honetara zuzenduriko bilakaera intelektua... Kontua da, eta hau azpimarratu nahi dugu orain," hizkuntzak era benetan itzel batean laguntzen duela" 115 hemen, are gehiago," hizkuntzak subjektibitatetik objektibitaterako igarotzea ematen deneko puntu nagusia osatzen duela" 116 Honi esker bakarrik ahal izango du gizabanakoak bere jatorrizko esparrua gainditu eta, aldi berean, printzipioz kanpotik datorrena barneratu eta berea egin.
|
2007
|
|
Hasteko esan dezakegu, Herbart gogoratuz," hezigarritasuna" (Bildsamkeit) dela" pedagogiaren oinarrizko kontzeptua", horrek gizakiaren humanizazio prozesuaren aurrebaldintza antropologiko sakonena islatzen duen heinean12 Kontzeptu horrek, lehenik, gizakiak hezia izateko eta hezteko
|
berez
duen" beharra" ekartzen digu gogora: behar hori, alabaina, ez da beste giza beharren parekoa, baizik eta, Sussmuth en hitzak erabiliz," espezifikoki gizatiarra den beharra" 13 Gizakia —animalia arrunta ez bezala— berez da ens educandum bat, alegia, bere senezko egitura pultsionala erabat zehaztua ez duenez, hezkuntzaren bidez joan behar du osatuz bere burua.
|
2010
|
|
Hori berori da kanonisten doktrina orokorra, Dekretalei eta Dekretuari eginiko iruzkinetan ageri dena. Sassoferratoko Bartolok dioenez, botere legegilea dagokio subiranotasunak
|
berez
duen jurisdikzioari edo horrengandik hurbilen dagoen botereari. Antonino eta Baldus doktoreek ere ildo berari ekin diote.
|
2014
|
|
XIX. mendeko burgesa kapitalista bat da oroz gain, ez da bere lanari esker bizi, baizik eta bere kapitalaren mozkinei esker. Burgesak
|
berez
duen gailentasun bakarrak egoera praktiko batekin du lotura: bere botere ekonomikoarekin.
|
2016
|
|
Zalantza gabe andre gizonaren historian egon badago Botereak inposaturiko moral bat, apaizen eta legegileena, jendea otzandu eta joputzeko baizik ez dena, gizakiari berari arrotza. Sasimoral horren nagusitasuna, ordea, jendeak
|
berez
badituen sentimendu moralen baliamenduaz izan da posible, gizon emakumearen berezko morala, naturala, instantzia zerutar baten izenean perbertituz. Moralak zerikusirik ez dauka zeruarekin, eta bai lurrarekin; ez du zerikusirik Jainkoaren errebelazioarekin eta erlijioarekin, ez filosofoen kontzientzia mistikoarekin.
|