2010
|
|
Ezagutza mota horrek, intuizio hutsak baino emaitza sendoagoak, fidagarriagoak eta, horrexegatik, erabilgarriagoak lortzera eramango gaituelakoan. dena den, baten batek pentsa lezake intuizioak gidatuta ere erraza dela jakitea bertako komunikabideek zer nolako diskurtsoak dituzten gure hizkuntzaz, eta nahikoa dela adi egotea
|
beren
ohiko jardunari jarraituz. hori ere errealitatea ezagutzeko modu bat da, baina ez zorrotzena. aldiz, hemen proposatu den lanketa zientifikoaren —eta, hortaz, sistematiko eta zorrotzaren— bitartez badago aukera ezin hobea euskarari buruz komunikabideek duten eragin kognitiboaren gorabeherak ezagutzeko. ezagutza mota horrek, intuizio hutsak baino emaitza sendoagoak, fidagarriagoak eta, ho...
|
2011
|
|
Eguneroko bizimoduan, ordea, musikak momentu asko hartzen ditu nerabeen bizitzetan eta beti ez da parranda izaten. Beraz, nekez jarriko dira gazteak euskarazko musikari begira
|
beren
ohiko egunerokoan entzun behar duten musika aukeratzerako orduan. Bestalde, euskal musikarekin lotu dituzten ideien artean asko dira gai honi erreferentzia egiten diotenak ere:
|
2015
|
|
Haurrak direnetik esparru hauek zaintzen badituzte, gazte helduak izatera iritsi eta hizkuntza hautatzerako garaian motibazio kontzienteek ere parte hartzen dutenean, oinarria egokia izango da: euskara aberatsa baldin badute, eredu egokiak jaso badituzte eta bizipen eta erreferente asko baldin badituzte,
|
beraien
ohiko eta ez ohiko harremanetan euskararen aldeko hautua egin dezaten oinarria egokia da. Aldiz, ez badute aberastasun handirik, eredu egokirik ez badute jaso, eta bizipen eta erreferente gutxi baldin badituzte, zailagoa izango da euskararekiko jarrera aktiboak izatea, eta testuinguruan gaztelaniak/ frantsesak indar handia badu erraz joko dute hizkuntza horretara.
|
2017
|
|
Azken hau azpimarratzea garrantzitsua iruditzen zait gaizki ulerturik ez egoteko. Hitanoz esan beharreko esaldia (k) esan ostean zukara beste tratamendurapasatzen dira, hau da,
|
beraientzat
ohikoa edo" betikoa" den tratamendura. Hitanoaren erabilera, beraz, ez dago errotuta gazteengan; berarenganako hurbilpen bat da, noizean behin hitanoz esaten diren esaldi batzuen bidez.
|
2021
|
|
Gazteen kulturan eta unibertsoan euskarak euskarri oso ahulak ditu. Benetan inporta zaiena,
|
beren
ohiko espazioak, produktuak eta praktikak, hala nola sare sozialak, ikus entzunezkoak, musika, moda, kirola, kuadrilla, lokalak, diskotekak edo jaiak bezalakoak, euskara urrikoak dira. Elementu kultural horien bidez eraikitzen dituzte nerabeek eta gaztetxoek beren identitatea, bizimodua eta mundua.
|
2022
|
|
Edozein kasutan, Euskal Herriko enpresa ugarik hartu ohi dituzte inguruneko komunitatearekiko edo ingurumenarekiko konpromisoak. Horretarako
|
beren
ohiko jardunean prozedurak eta eginkizunak eraldatu, inguruko gizarte erakundeek bultzatzen dituzten ekimen sozialei babesa eskaini edo kirol eta kultura jarduerak ekonomikoki babesten dituzte. Hala ere, enpresen gizarte erantzukizuneko egitasmoak aztertzen badira, gai linguistikoen inguruko erreferentziak benetan urriak dira, bai inguruko komunitatearekiko errespetuaren ikuspegitik, baita kontsumitzaileen eskubideen inguruko ildotik ere.
|