Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2002
‎2 Irakaslego propioaren figura aztertzea. 3 Irakasle erdaldunen erreziklatzea eta euskaldunen prestaketa antolatzea, beren lana euskaraz burutzeko gai izan daitezen. 4 Irakasle euskaldun berriak sortzeko beka sistema eratzea.
2009
‎Euskararen erabilera ohiko eta naturala egingarria da gaur herri administrazio askotan, beren lana euskaraz egiteko gaitasuna duten milaka herri langileak motibatuz, inor uxatu gabe, arduradun politikoak egiazki inplikatuz, pixkanaka eta malgutasunez, boluntarismoaren lilura antzuan erori gabe, baina aurrerantz.
2011
‎Bigarren agerraldiko «Euskera»ren lenengo banakoari buruz bere iritzia eman zun U., k. Okerrean ezpagaude, bere lantxoan auxe adierazi nai zien Euskaltzaindi, ari ta bertako euskalariei, beren lanak euskeraz emateko beraren aldizkarian, alegia. Euskaltzaindia, ri ta zenbait euskalariei ori eskatzea, ordea, ONU, ri ta Einstein edo Fleming, i beren erabaki ta asmakizunak euskeraz emateko eskatzea bide da:
‎b. Tesinaren ahozko defentsan, beraien lana euskaraz defendatu nahi duten ikasleak tribunalaren arbitrarietatearen menpean geratzen dira, tribunalak erabakitzen baitu zein izango den euskaraz emango den denbora eta zein gaztelanieraz, hau derrigorrezkoa dela suposatzen delarik.
‎Eusko Ikaskuntzaren zortzigarren kongresuan (1954) ere, erdara nagusi izan zen, baina bi egilek beren lanak euskaraz aurkeztu zituzten. Alde batetik Andima Ibiñagabeitiak («Itun berriaren euskal itzulpenak eta J. Zaitegi Abaren. Bidalien egiñak?») eta bestalde Jon Balerdik («Abaltzisketa' ko artzantza»).
2012
‎Oteizarekin eta euskararenganako arretarik erakusten ez duten Euskal Herriko beste hainbat artistarekin gogoratu da: ez dute euskararenganako arretarik, baina beren lanek euskaraz hitz egiten omen dute.
2014
‎Huhezinema bera ikasgaia izaki, ikasleek aukera dute graduan zehar ikasitakoa praktikan jartzeko, eta, aldi berean, mundu profesionalarekin harremanak sustatzeko. Euskal Herriko artistentzat, Sarasua kasu, beraien lanak euskaraz egiteko aukera ere bada Huhezinema.
2021
‎Nekane Balluerka, UPV/EHUko errektorearen ustez, “Koldo Mitxelena sari hauek dagoeneko erreferente garrantzitsu bihurtu dira euskaraz egiten den ikerketan, beren lana euskaraz egitea erabaki duten ikertzaileen ahalegina aitortzen dutelako. UPV/EHUtik sortzen diren ikertzaile belaunaldi berriek jarraipena ematen diote bide horri eta haiei esker esan daiteke euskarazko ikerketa osasuntsu dagoela Euskal Herriko Unibertsitatean.
2023
‎130.000 profesionalek baino gehiagok jaso dute euskarazko prestakuntza EHUn. Profesional horiek gizartean daude, bakoitza bere esparruan, eta gai dira beren lana euskaraz egiteko.
‎Liburuaren hirugarren atalak, azkenik, euskara eta literatura itzulpena hartu ditu hizpide, aro garaikidera etorrita. Nola jokatzen dute euskal idazleek beren lanak euskara ez den beste hizkuntza batera itzultzearen aurrean. Haiek itzultzen dituzte beren sormen lanak?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia