Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2008
‎Normala da, bestalde, administrazioan, arduradunek beren admi nistratuekiko tratua berauek ongien ulertzen duten moduan izatea, edo apaizek ser moiak beren herritarren euskalkian egitea. Zer esanik ez, eskola ikastoletako ume gehienek euskara aski homogeneoa egiten duten herrietan, andereñoek, beren lana behar bezain ongi egin nahi badute behintzat, ondo kontuan izan lituzkete tokian tokiko euskararen ezaugarri nagusiak, lexiko aldekoak batez ere, haurrekiko lehen harremanak arrotz eta beren aita amen hizkeratik urrunegi gerta ez daitezen.
2009
‎Gainera, iaztik hona beste euskaltegi batzuetan euskara ikasten eman nuen. Hau guztia zela eta, euskaltegietako irakasleen lana goraipatu nahi dut, sarritan ez baitugu beren lana behar den moduan aintzat hartzen.
2012
‎– Langileek beren lanerako behar dituzten datuak maneiatzeko baimena soilik izan behar lukete. –
2013
‎Azarotik aurrera lan handia egin dute eta orain fruitua ailegatu da. Kontxan zoragarri egin dute arraunean, beren erritmotik atera gabe, beraien lana behar bezala betez. Gaur ere pare bat segundo atzean izan diren arren, ez dute burua galdu eta beren lana eginez ziabogara aurretik iritsi dira eta gero zer esanik ez poparean.
2015
‎Beldur zara etxearen egoerak susmoren bat eragin ote dion, zeren pisu batean, luze badarama hutsik, hautsa metatzen da, gauzak lekuz kanpo egon litezke... eta ondorioak atera daitezke. Horretarako, ordea, bertara joan beharra zeukan, berak egin behar zuen lan hori, baina, bera joan ordez, aldameneko astapotroak bidali baditu, hobe, zeren seguru ez direla beren lana behar bezala egiteko gauza izan.
2016
‎hogei urte berantago, berriz hastekotan, 1939an. Ezen, politikero ospetsuek ez zuten beren lana behar bezala egin Versailles-eko hitzarmena apailatzean. Sobera bortitzak izan ziren etsaien kontra, Alemania peko errekara igorriz mendekuz.
2021
‎Larunbatekoa urrats garrantzitsua izan zen, arnasa luzeko prozesu parte hartzaile honi kalitatea eta bikaintasuna gehitzen dizkiona. Hala ere, pertsona horiek ezin izan zuten beren lana behar bezala egin, Gotzaindegiak (San Frantzisko Fundazioaren bitartez) tenplurako sarrera ukatu baitzien aitzakia merke batekin: jaiotzen erakusketa iraunkorraren paketatzea, beste leku batera eraman bitartean edozein jarduera eragozten duena hurrengo hilabeteetan.
‎Nik ez nuen ikusi baina Leveque jaunak esaten zigun modeloen azoka bat ere egiten zela astelehen goizetan auzoan, eta pintoreak eta eskultoreak igarotzen zirela beren lanetarako behar zituzten neska edo mutilen bila, eta nik hor ondo irabazteko aukerak nituela zioelarik, nire lankideek ere broma gaiztoak egiten zizkidaten, haiek ere prest baitzeuden ni biluzik ikusteagatik nahi nuena ordaintzeko, salbu eta bat, niri asko gustatzen zitzaidan mutila, François izenekoa, lotsatia bezain ederra. Tarteka elkarri argazkiak ateratzen ibiltzen ginen, eta kamerarekin begiratzen nionean oraindik ere ederragoa iruditzen zitzaidan, kameraren begiak horixe baitu, ederra edertu egiten duela eta itsusia itsustu.
2022
‎«Gu barruan gaude, administrazioek zehaztu zituzten prozeduren bidez. Bazuten aukera oposizioen bidez egiteko, baina beren beharrak direla-eta beste era batera egitea erabaki zuten, adibidez, behin behineko enplegurako azterketen bidez, eta horiek bermatzen zituzten berdintasun, gaitasun eta publizitate printzipioak. Administrazioek beren lana behar den moduan egin izan balute, lanpostu hauek finkoak izango lirateke».
2023
‎–Denbora luze irudituko zaizue, baina erne egon behar duzue, bakoitza bere lekuan. Beste aldi batzuetan, ihiziak huts egin izan ditugu, haurrek ez zutelako beren lana behar bezala egin. Beraz, hitzik ere ez, eta gure beha egon.
Beren lanak behar dituzte.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia