Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18

2001
‎Beste zenbaitetan, erregea eta bere gortea auzia ebaztera mugitu beharrean, beren jauregietan entzuten zuten. Tradizioak ezarritako sistema bati jarraitzen zitzaion.
‎Eta hemen horrelako gauzak esaten ditu: " Egia esan bear bada euskal erritako apaiz, fraile ta anima zai guziak esan dezakegu bidalduak edo autuak gerala berri on animaren gañekoak emateko, ez erregei beren jauregietan, ez andiki goratu, edo Jaun urre zillarra ugari darabiltenai, ez jakituria lurrekoz beren ustez beterik dauden gizon arrotzaarrai [Beraz, jakintsua baldin bazen, utikan!], ta bai  nekezale, beargin, atxurlari, olagizon, ikazkin, emakume gorula, eula, jostun, ta onelako jende mee ta bekokiko izerdi larriarekin ogia billatu bear duteenai. Ez degu Pablo Apostoluak bezela agertu bear Athenasko Bilkui ta Erakastegian, eranzuteko jakitun gaizto asmariai beren galdetze guzietara; agertu bear degu enzula biotz oneko ta samur(...) [hemen ezin irakur daitekeen hitza dakar lehen edizioak], zeintzuek enzungo gaituzten geienez ao ta biotz zabalekin ta beti ixillik.
2006
‎Erregina Joanaren idazkari Enekoten eta ene ama Katalinaren etxea Goiko Hirian zegoen. Mauleko familia printzipalek alde horretan dituzte beren jauregiak. Ezponda Baitha horietarik zen.
2008
‎Orduan monasterio zahar bat zegoen han, 1755eko lurrikarak utzitako arrastoak agerian zituela. Printze printzesek tokia oso gustukoa zuten, eta, horregatik, beren jauregia hantxe eraikitzea erabaki zuten.
2009
‎Han arriskuak ere egon litezke arima bidaztiarentzat, hildakoen epaile bat ere inoiz ezagutzen da (Egipto), edo onentzako sariak eta zigorra gaiztoentzat (orfismoan, Pindaro baitan ere aurkitzen da islatua burutazio hau). Beharbada bizitza tristeko jende xumeak hilondoa are hitsagoa imajinatu du; geroago agian justiziaren itxaropen argi pixka bat proiektatu du hara; nagusiek eta gudariek, aldiz (edo haien poetek), beren jauregien eta boterearen eran irudikatu dute apika haraindia. Hilondoko gainbizitzaren irudipenak botere politikoaren garapenagaz eskuz esku eboluzionatuz nola doazen, Egipton aski garbi jarraitzen da.
‎Munduko justizia edukitsuen justizia da, injustizia: . Honela dio Jainko Jaunak:/ Ez dute zuzentasunaren senik./ Beren jauregiak/ indarkeriaz lapurtutako ondasunez/ betetzen dituzte? (3, 10);. Ai!
‎Alegia, badirudi XVI. mendean zehar, bereziki 1559 eta 1593 bitartean, Oñatiko 3 eta 4 kondeen garaian hain zuzen ere, handiki horiek gortetxo moduko bat mantentzen zutela Gebaran, beren jauregian. Gure Lazarragak badu poema bat gortetxo hori deskribatuz, adibidez, bertan egiten ziren justak, hots, torneoak, eta haien inguruan antolatzen zen jaialdi handia.
2010
‎Bezperan, igandea, ohi nuen bezala meza ematera joan nintzen eliza batera. Elizatxoa, Erromako auzorik dotoreenean aurkitzen da, delako Parioli auzo horretan aberats asko bizi baitira beren jauregi edo etxebizitza bikainetan. Hainbesteraino izan ere, aski baita Parioli hitza aipatzea, zorioneko aberats eta familia boteredun ugari bizi dela hor jabetzeko berehala, eskuin aldekoak batik bat.
2012
‎1 Moldakaitzak munduarentzat eta Kainen arrastoa Artearen historian, baztertutako jendearen irudi gutxi ezagutzen dira. Artista gehienek boteretsuen erretratuak edo beraien jauregietako egongela dotoreak margotu zituzten. XVI, XVII eta XVIII. mendeetako Espainiako artistek mezenasgoaren babesean lan egin zuten, batez ere, printze eta gorteko jaunen zerbitzuan.
2016
‎Etxauzia Nafartarren Etxea Asrani jaun andere jabeek konpreniarazirik Etxauzia beren jauregiaren saltzale zirela, elkarte bat sortu da 2015eko urte hasieran eta berehala gogoetatu, nola erosi eta zer proiektu sartu hunen baitan. Lau batzorde osatu dira, bakotxak ardatz nagusi bat jorratzeko.
2019
‎136). Hala ere, beren jauregi eta dorreak, armeria buruak ezizatean, kasu honetan bai maila beheragokoak ziren, baina beti ez zen erraza izangoarkitektonikoki bereiztea, baina bai juridikoki. Beren jauregi eta dorreen arkitekturak erantzutenzuen jabe bakoitzaren maila ekonomikoari.
‎Hala ere, beren jauregi eta dorreak, armeria buruak ezizatean, kasu honetan bai maila beheragokoak ziren, baina beti ez zen erraza izangoarkitektonikoki bereiztea, baina bai juridikoki. Beren jauregi eta dorreen arkitekturak erantzutenzuen jabe bakoitzaren maila ekonomikoari.
2020
‎Erbestea izan zen urteetan bizi izandako egoerarekin amaitzeko modu bakarra. Urte horietan zehar kondearen semeak Frantziatik etorritako neska gaztea eta beraien jauregian lanean ziharduen neskamea bortxatu zuen behin baino gehiagotan. Baigorrin zehar Katalinaren izen txarra zabaldu zen, kondearen semearen ohelagun bihurtu zela esaten zen, eta inork ez zuen berarekin ezkondu nahi izan —garai hartan adin jakin bateko emakume batengandik espero zitekeena— Haurdun gelditu zenean, bere jauntxoari semearen ardura hartzea eskatu zion eta, hark uko egin zionean, mehatxuen artean emagin batengana jo zuen abortatzeko, eta herritik ihes egin behar izan zuen.
‎Funtzionarioak eta politikariak beren jauregietan daude dantzan.
2021
‎Kantuan aritzen ziren jendea entretenitzeko: aberatsak beren jauregietan eta jende xumea herrixketako plazetan. Garai hartan, poetek, ezinbestean, zapata zola higatuak zituzten, bideetako hautsa arropan, eta, instrumentua bizkarrean eta gorputza esna, errezitaldiak ematen zituzten arrats apalean.
2022
‎Andreek, behintzat, bilera haiek aprobetxatzen zituzten harreman sozialak egiteko. Gizonek maizago egiten zuten bizitza soziala beren eginkizunak zirela-eta, baina emakumeak askotan beren jauregi eta gazteluetan isolatuta sentitzen ziren eta ospakizunak aprobetxatzen zituzten bisitak antolatzeko. Gizonek normalean baino dotoreago janzten zuten, beraien karguen lepoko adierazleak eramanez.
‎Labanagileen kalean sartu zirenean beraien jauregitik hurbil, pauso hotsak nabaritu zituzten atzetik eta kale bukaeran itzal batzuk mugitu ziren. Lasterrean zetozen lau gizon atzetik eta beste hainbeste ziren aurrean pasabidea moztu zietenak.
‎Burgoseko etxea antolatu nahi zuten. Orduan Okako familia bat eraman zuten beraiekin jauregian zaindari eta zerbitzari lanetan uzteko. Jaun Garziaren konfiantzazkoak ziren.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia