Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 56

2001
‎Ranchin txindurri txuriak ohe ondoan nituela, goiz eta arratsalde neure gelatik entzuten nituen musulmanek inguruko mezkita dorretik otoitz ordua dela oroitarazteko egiten zituzten oihuak. Musulmanak zintzoak dira beren jainkoarekiko eginkizunetan.
2003
‎Funtsean, zer gertatzen da herri gizon batzuen baitan, berek beren burua giza eskubideen lehen begirale omen den Nazio Handiaren zerbitzari leial daukatelarik? Eta bereziki de Gaulle bezalako jauntxo bat beren jainko zutelarik!
‎Hiri bakoitzak bere jainko ala jainkosa babeslea zuen; Atenasen jainkosa babeslea, adibidez, Atenea zen, jakinduria eta gerraren jainkosa. Hiri bakoitzak bere jainko babeslea gurtzen zuen bereziki, baina baita aldi berean beste jainkoak ere; eta noizbehinka greko guztiak santutegi panhelenikoetan biltzen ziren elkarrekin beren jainko nagusiak gurtzeko. Esate baterako, Olinpiako joko olinpikoetan Zeus jainko guztien errege gurtzen zuten eta aldi berean kirol proba ospetsuak antolatzen zituzten.
‎Horretara, erlijioaren espiritua barnealdeaz bakarrik ari da eta gizakien bihotzean agertzen da, gizakiok zuzentasuna maita dezaten eta lurreko ondasunetatik alden daitezen; denbora ministroek, ordea, zigor zein tormentuek sortarazitako beldurra erabiltzen dute, kanpo ordenari eusteko, eta euren agintearen helburu nagusia da munduko ondasunak erabiltzea. Bereizketa hori hagitz oinarrizkoa da, eta, horren ondorioz, botereok berez Jainkoarengan batu arren, horrek giza itxura hartu eta espiritu erregetza berrezartzeko asmoa erakutsi zuenean, ez zuen bere boterea erabili denbora boterearen gainetik; halaber, erakutsi zituen boterea eta handitasuna beti izan ziren lurreko erresuma bati ondo zetozkion botere eta handitasunaren kontrakoak. Alde batetik, espiritu erregetzaren jainkozko handitasuna gailendu zuen, beraren doktrinako egiek emandako argiaren bidez, eginiko mirarien loriari esker, eta profetek iragarritako etorreraren inguruabar guztien bitartez; inguruabarrok ziren printze baketsu baten erregetzan izan beharrekoak; printze hori zetorren gizakiei ondasunak emateko, baina ez euren artean bereizketa sortzeko ondasunak.
2005
‎(Jn 20,24) Jainkorik ez dela diotenak bezala. Hauek ere beren fedea baitute haatik" uste gabetarik"," halabeharrez" edo" zerbait" deitzen duten beren jainko guziz boteretsuan. Fedea erran dut, ez baitute beren erranaren frogarik ematen ahal haiek ere.
‎Ezin hunkiak zirela uste eta hona non ohartzen diren zein hauskorra den beren indar neurrigabea. Beren buruaz dudan egonki eta beren jainkoetarik bat den Bruce Sprinsteen rokeroen Top kantariari eskatu zioten disko bat amerikano gazteek, berriz kuraia hartzeko. Atera du delako diskoa:
2008
‎Horren isla hainbat kulturatan aurki daiteke (Shaffer, 2000). Aurkikuntza arkeologikoetan aurkitutakoaren arabera, antzinako kartagoarrek, adibidez, umeak beren jainkoei eskaintzeko hiltzen zituzten (Bjorklund eta Bjorklund, 1992). Erromatarrek ere gauza izugarriak egin zituzten umeekin.
‎–Zer eragiten du beste populu batekoek beren jainkoen alde sakrifikatuko zaituztela jakiteak?
2009
‎Hala ere inpresioa daukat, Greziakoak, berak ez zituela hartzen erlijiotzat, kontakizun literariotzat baino. Grekoek berek sinesten al zuten beren jainkoetan? (Barka!
‎Arazoa konplexua da, baina bereizi egin litzatekeela, iruditzen zait, antzeko baina une berean oso bestelako bi jokabide: bat da, Jainkoaren ideia natur elementuekin janztea; bestea, natur elementuetan beretan Jainkoa deskubritzea(, jainkozkotasuna?). Europa iparragoan negua Euskal Herriko kaleetan baino egiazkoagoa izaten da.
‎Gizakia beti dago historia batean, herentzia batean. Beraz, ezin imajina genezake, Paleolitoko ehiztari edo Neolitoko artzainen Jainkoaren ideia gaurko teologo baten ideia berbera izan litekeela (oraintxe berton teologo batena eta haur gaixo baten amarena, edo Boliviako altiplanoko indio batena berdinak ezin izan daitezkeen bezalaxe, egiaz beren Jainkoaren ideiak badira, ez dotrinatik memorizatuak bakarrik). De fakto, bakoitza esperientzia mundu jakin batean bizi gara (ni ez naiz Korintoko esklabo bat, halako osasuna edo gaixotasuna dut), tradizio mundu batean halaber (ez naiz Indian sortua), hizkuntza batean bizi garen bezala (eta lur batean, etab.), hots, ezin dugu mundua edo geure burua historia batean baino atzeman, tradizio batean.
‎da). Grekoek beren jainko ederrak zituzten: filosofoak haietaz burlatu ziren eta, Jainko haiek Olinpotik eroriz batera, haien lekuan, Jainko purifikatuago bat nagusitu zen mendebalean:
‎–Hala diot nik, Jaunak: Barruan ezarriko diet neure legea, bihotzean idatziko; ni beraien Jainko izango naiz eta haiek nire herri. Hala diot nik Jaunak:
‎Baskoiek ez zieten beren jainkoei guztiz uko egin
‎Galian ere gertatu zen hori, Tutatis jainkoaren eta Merkurio jainkoaren artean identifikazio bat izan zen. Honek esan nahi duena da baskoiek ez zietela guztiz uko egin beren jainkoei. Jainko sinkretiko horietan bizirik jarraitu zuten jainko zaharrek.
‎jentilen espazio eta denbora arrotz eta kutsatuan fededunen espazio eta denbora sakratua ezartzen zuten; espazio arrotza eta kutsatua etxeko eta garbi bihurtzen zen; lana ere, denbora profanoak kutsatzen eta zapuzten zuen lana, sagaratzen zen. Sinagogari esker erbestean zegoen herria, hau da, espazio eta denbora arrotzean alderrai eta noragabe ibiltzen zena, beren Jainkoarekin egindako aliantza aitortzera astero joaten zen.
2010
‎Zibilizazio batzuk datoz, eta beste batzuk doaz. Doazenak beren jainkoekin joan ohi dira, eta datozenek beren jainkoak ezartzen dituzte. Joan ziren egiptoarrak, greziarrak, erromatarrak, eta joan ziren, halaber, maiak, inkak eta aztekak; joan ziren Isis eta Osiris, Zeus eta Atenea, Marte eta Jupiter, eta joan ziren, halaber, Hunab Ku eta Itzam Ná, Inti eta Pachamacac, Quetzalcoatl eta Huitzilipochtli:
‎Zibilizazio batzuk datoz, eta beste batzuk doaz. Doazenak beren jainkoekin joan ohi dira, eta datozenek beren jainkoak ezartzen dituzte. Joan ziren egiptoarrak, greziarrak, erromatarrak, eta joan ziren, halaber, maiak, inkak eta aztekak; joan ziren Isis eta Osiris, Zeus eta Atenea, Marte eta Jupiter, eta joan ziren, halaber, Hunab Ku eta Itzam Ná, Inti eta Pachamacac, Quetzalcoatl eta Huitzilipochtli:
‎Zibilizazio batzuk datoz, eta beste batzuk doaz. Doazenak beren jainkoekin joan ohi dira, eta datozenek beren jainkoak ezartzen dituzte. Joan ziren egiptoarrak, greziarrak, erromatarrak, eta joan ziren, halaber, maiak, inkak eta aztekak; joan ziren Isis eta Osiris, Zeus eta Atenea, Marte eta Jupiter, eta joan ziren, halaber, Hunab Ku eta Itzam Ná, Inti eta Pachamacac, Quetzalcoatl eta Huitzilipochtli:
‎Zibilizazio batzuk datoz, eta beste batzuk doaz. Doazenak beren jainkoekin joan ohi dira, eta datozenek beren jainkoak ezartzen dituzte. Joan ziren egiptoarrak, greziarrak, erromatarrak, eta joan ziren, halaber, maiak, inkak eta aztekak; joan ziren Isis eta Osiris, Zeus eta Atenea, Marte eta Jupiter, eta joan ziren, halaber, Hunab Ku eta Itzam Ná, Inti eta Pachamacac, Quetzalcoatl eta Huitzilipochtli:
‎Lehengo leinuetan, laborariek eta artzainek, gari eta udare ederrenak, kabala sanoenak, beren jainkoei eskaintzen zizkieten.
2011
‎–Oilarrek, dio nobelako pertsonaietarik batek? ez dute borroka beren aberriagatik egiten, ez beren jainko sinesteagatik, ez beren amodioagatik, ez beren txiten etorkizunagatik, baizik eta bentzutuak ez izateko, eta ez dute sekula amore ematen.?
‎Poema batean esaten du: " Neurea diote beren emazteaz, beren lurraz, beren zakurraz, beren Jainkoaz...". Baina ez, ez.
2012
‎Gogoeta horiek sentikorrago egin ninduten Jainkoaren ardurak nirekin izan zuen eskuzabaltasunarekiko, eta esker oneko une horretako egoeraren aurrean, zoritxar eta nahigabe guztiak kontuan hartuta ere. Une horretan ezin nien ohartarazi besterik egin, zoritxarrean «ba al da nirea bezalako atsekaberik?» galdetzeko ohitura zutenei, kontuan har zezatela beren egoera baino okerragoa bizi zuen jendea, eta nolakoa izan zitekeen beraiena Jainkoaren ardurak hala nahi izan balu.
2013
‎Erran bezala, galeriano guztiek soildua genuen burua eta bizarra, bilo bakar bat ere barkatu gabe. Esklabo mairu eta turkoei baizik ez zieten ile xerlo bat uzten, heriotzaren tenorean beren jainkoak izan zezan nondik atxiki, paradisura eramateko. Jusuf hura gabe etorria zen galerara.
‎Pedro Naranjo preso indioari, santuen irudiak, elizak eta gurutzeak zergatik erre zituzten galdetu zioten. Antzinako garaietara itzuli nahi zutela erantzun zuen; bizimodua hobea zela orduan, eta hura desio zutela; beren Jainkoa oso ahaltsua zela, eta espainiarrena egur ustela besterik ez92
2014
‎Horren isla hainbat kulturatan aurki daiteke (Shaffer, 2000). Aurkikuntza arkeologikoetan aurkitutakoaren arabera, antzinako kartagotarrek, adibidez, umeak beren jainkoei eskaintzeko hiltzen zituzten (Bjorklund eta Bjorklund, 1992). Erromatarrek ere gauza izugarriak egin zituzten umeekin.
‎Ez inperadore, ez aita sainduk, nehork ez zuela haien lurretaz jabetzeko eskubiderik, Indioak Espainiara etorri balire, Espainiaz jabetzeko izanen zuten baino gehiago. Zerbait egin zitekeen haien kontra, bakarrik gizonak oparitan hil nahi bazituzten beren jainkoei, hauen salbatzeko.
‎24 milioi pertsonari beren jainkoa hiltzailea eta gezurtia dela?
2015
‎Zubiak, uraren bihurrikeria ekiditeko eraikiak. Katedraleak, beren jainkoekin, beren irudi enigmatikoekin, beren erretaula asaldagarriekin. Estratak, errepideak eta autobide sareak, bihotz lehor baten zainak bailiran odolgabetuak.
‎3 Hain kaskarra bada, ene Senarra, nola ez da gelditzen inongo kreaturetan bere Kreatzaileagana iritsi arte? Oi ene Jainkoa!, zergatik ni neure Maitearena. Zuk, nire benetako Maitale horrek, hasten duzu maitasun gudu hau; izan ere, ez dirudi besterik denik ahalmen guztien eta zentzumenen ezinegon eta bertan behera uzte hau, plaza eta auzoetara irteten baitira Jerusalengo alabei deika, beren Jainkoaren berri eman diezaieten. Izan ere, gudu hau hasia denez gero, noren aurka joango dira borrokatzera, beraiek bizi ziren gotorlekuaren, hau da, arimaren goialdearen, jabe egin denaren aurka izan ezik?
‎11 Zaila da eta ez neke gutxikoa, poztasun eragin honen pean egonik, isilik egon eta disimuluan pasatzea. Hau sentituko zuen san Frantziskok, lapurrek landan oihuka aurkitu zutenean eta Errege handiaren pregoilaria zela esan zienean; eta gauza bera basamortuetara joaten diren beste santu batzuk ere, san Frantziskok bezala, beren Jainkoaren gorespen hauek aldarrikatzeko. Nik ezagutu nuen bat, frai Pedro Alcántarako zeritzana, uste dut halakoa zela, haren bizitza nolakoa zen ikusita?, horixe bera egiten zuena, eta hari noizbait entzun ziotenek zorotzat zuten.
‎Bada, zerez ordain ote diezaiokegu mesede hau? Kontuz ibili beharra dago egintzetan zabarki ez jokatzeko, obedientzia eta karitatezkoak izan arren, askotan ez baitira beren Jainkoaren barrura iristen. Eta sinets iezadazue, ez dela denbora luzea otoitzean arimari probetxua dakarkiona; izan ere, egintzetan denbora ongi erabiliz gero, laguntza handia da tarte laburrean ordu luzeetako hausnarketan baino maitasuna pizteko jarrera hobea edukitzeko.
‎Eta honetan amore emango ez dutenez ezta haiekin ezertan losintxaz eta zurikeriaz jardungo ere, besteek zuzendu egingo dute beren jokaera edota aldendu egingo dira adiskidetasunetik; ezin izango dute jasan, ez baita jasatekoa; batarentzat eta bestearentzat etengabeko gerra da. Mundutik guztiz askaturik eta haiek Jainkoa zerbitzatzen duten ardurarik gabe egonik, berek Jainkoa zerbitzatzeaz arduraturik baitaude soilik, beren adiskideekin ezin dira horrela egon, adiskideei ez diete estaltzen ezer. Izpitxoak ere ikusten dizkiete.
‎" Ez dugu sekula ahantziko egun hori. Egun hortan hiltzaile talde batek hil ditu guretarik 130 eta kolpatu ehunka, arrazoin ero baten izenean beren jainkoa salduz. 130 bizi hoiek moztuak izan dira, erroetarik ateraiak.
2016
‎Daeshekin ez dago negoziatzerik, Kalifaren ondorengoak direla diote eta kito. Boterea hartu nahi dute, eta beren Jainkoaren izenean botere hori finkatu. FIS tradizio horretatik beretik dator, Jainkorengandik.
‎– Ez!, ez dut garau bat bera ere kristautu. Beraien jainkoekin jarraitzen dute. Eta ni neu ere zalantzatan jarri naute, ez ote diren jainko txiki horiek gurea baino eskuzabalagoak.
‎Batak dio kultura autoktonoa maila apalagokoa dela eta indioek ez dutela herrikidetasuna merezi. Bigarrenak dio Indioak ez direla gai berez Jainkoa baitan sinesteko, horretarako ikastegi bereziak sortu behar direla haientzat. Lege horien betetzeko sortu zituen ikastegi autoktonoak Kanadako Gobernu federalak.
2017
‎Hainbat erlijio antropomorforen aurkako argudio bikaina, hausnarketa honi ere bidea ematen diona: ba al dute animaliek? beren jainkoak margotzeko eskurik izan ala ez, erlijioaren beharrik?
‎Pausa bat, isilune bat, historialariak hausnartu zuen eta berriz hasi zen: Eskualde hartan egiten zituzten jende sakrifizioak. Haurrak edo emazteak erretzen zituzten bihotza errotik ateratu ondoan, beren jainkoak lasaitzeko edo zerbait galdegiteko. Beharbada zure hiltzaileak gauza bera egiten du bere jainkoa eskertzeko.
2018
‎Aljeriako kristauek goraki azpimarratu dute izendapen horiek ez direla musulmanen kontrako gerla akta bat. Oroitarazi dute urte beretan 200.000 aljeriar erailak izan direla, beren Jainkoa eta kontzientziari zuhurki obediturik erailtzaileen aitzinean burua makurtu gabe.
‎Adituen iritziz, Pampilone hitzaren ilone hori Iruñe hitzari dagokio aldez edo moldez. Erromak bere lege, ohitura, usadio eta hizkuntza ekarriagatik ere, baskoiek nonbait ez zituzten beren sinesmenak guztiz zokoratu eta beren jainkoak gurtzeari eutsi omen zioten. Iruñerrian bertan, garai hartako jainko baten izena ageri da zizelkaturik Izkueko aldare harrian (Oltza Zendea):
‎Baina laguntza erregutik gutxi dute azken orduko eskaintzek; gehiago dira goresten duten jainkoa, inongo lirikotasunik gabe, lurrera ekartzeko tema sinplea. Bitteschon artean ozen esandako salmoekin, zerbait eskatzekotan, esku sartzea eta justizia exijitzen dizkiote beren jainkoari.
2019
‎Jakobus van Dellek atzerrian egindako bidaiak kontatu zizkion Brouzari, zeinaren mundua Beraunen amaitzen baitzen, gehien jota Pisek en edo Rakonitz en. Nola egon zen Istanbulen, erudizioaren metropolian, antzinako eskuizkribu ederrak estudiatzen; nola aurkitu zituen han judu batzuk beren jainkoa arnegatu eta beste bat gurtzen zutenak, zeinari Asmodeo edo Espirituen jauna deitzen zioten. Nola egin zuen topo judu alderraiarekin, zeinak azalpen miresgarri eta hagitz sekretuak eman zizkion munduaren martxaz, eta gero laguntzatxo bat eskatu zerbait jateko eta bidaiarako.
‎Iluntzean, 7 blokeko presoek talde txikiak osatu dituzte, hitz egite aldera, ikasi dutena elkarbanatzeko, galderak egiteko. Batzuk eraikinaren barreneraino joan dira, beren jainkoari otoitz egitera. Errezuak nahastu egin dira, ulertezin izan arte:
‎Garizumako ohiturak ere lapatuta zituen festegun Santa Mariaren honek. Berez Jainko Semearen Gizakundearen Adierazpena den arren, Ama Mariarekin loturik ibili zen mende askoan. Eta, esana, garizumako ohiturak:
2021
‎Zertako zen, Juduak fedegabeko jendeen artean bizitzea? Jende berei Jainko egiazkoaren ezagumendua emateko (Ubillos); Eta, dena zertarako eta galtzeta orratzak eta tronpa puntak egiteko (San Martin); Zerendako euskara. Munduan, burua tente eta goiti ibiltzeko (Herria).
‎Kasualitatea izango zen baina ostiralak ziren festa egunak, malinke, soninke, diola, banbara, uolof eta sereren artean. Egun horretan eguneroko lanak egin gabe, jendea joaten zen beren jainkoen tenpluetara edo meskitetara familia eta lagunekin. Gero, ospatzera joaten ziren kaleetan festa giroa zabalduz egunean zehar.
‎Idiek eta leoiek eskuak balituzte..., beren buruen antzera margotuko lituzkete jainkoen irudiak eta gorputzak.42 Erlijio antropomorfoen aurkako argudio bikain horrek hausnarketa honi ere ematen dio bidea: ba ote dute animaliek,? beren jainkoak margotzeko eskurik izan ala ez, erlijioaren edo erligatu beharrik? 43 Agian,, filosofia hinduistaren kontzeptu bat baliatzearren?
2022
‎Informazioa zehazteko eskatu zietenean, adierazi zuten haiengana hurbiltzera ausartu zirela garbi zutelako kristauak zirela. Bertze zaldun haiek musulmanak ziren, eguerdian eta arratsalde hasieran, hego ekialdera begira bata bertzearen ondoan lurrean jarririk errenkada bat eginez makurtzen zirelako beren jainkoa gurtzeko. Begirale batzuei kontatu omen zieten eta aurreko egunean kristauen bertze zaldun talde bat topatu zutenean gauza bera aipatu zieten, baina uste zuten ez zietela kasurik egin.
‎Haatik, kontrako jarrera indartsu bat sortu zen, Galileoren garaitik jadanik agerian jarrita zegoena. Judeuen, kristauen eta musulmanen" bibliek", mendebaldeko monoteismoek, izaera berezia eman zioten gizakiari kreazio jainkotiarraren erdigune gisa, eta beren jainkoa, giza auziekin arduratua, etengabe ari zen eskua sartzen. Horrela, bada, logikoa zen, Lurra izatea Unibertsoaren erdigunea.
‎Horrenbeste urte oroitzapen garraio, aita gaizto batenak eta senar hotz batenak, horrenbeste urte eguneroko sentimendu eta irain ttikiak zapaten barreneko hartxintxarren gisara batera eta bestera eramaten, eta nolako arindua ontzi haiek guztiak errerik ikusita. Eta horrenbeste eta horrenbeste urte berekin Jainko Gure Jauna, eta Ama Birjina eta Haurra herrestan eramanik, eta nolako arindua, ebidentziaren senidea, Jainkoa gizakien itxuran eta neurrian egina zela jakindakoan, batzuena besteena baino nabariagoa izanik ere. Zaharra zen eta ez zuen harrezkero inoren berotasunik behar, esaten zuen.
‎...agindura eramateko enkargua duena, gela honetaraxe, adibidez, non bezeroen zain bainago, nire ohean herri guztiak batzen dira-eta, japoniarrak eta indiarrak, non belaunikatzen baita bere buztanaz seinalatzen nauen gizon pila hori ere, neu ere hautatua naiz eta hori baino gehiago, zerumugako promesa horixe naiz, tira, inoren kirtena ahora sartzeko behar dudan denboran, gero denak atzera berriz ere beren jainkoagana bidaltzen baititut, atzera behar duten denbora hartzera, atzera betiko bizira itzultzeko, bakarrak eta mimatuak direla pentsatuz, egiaren jabe direnen bide zuzenean daudela pentsatuz, Michaelek Moises dakarkit gogora, hark gogor ekiten zien gauari eta ekaitzari besoetan Legearen taulak zeramatzala nola eskaintzen baita haur jaioberri bat sakrifizioan, bai, Michael Moises horixe da, ze... Nire bezero troparen artean bada beste Michael bat, lehenago Jack zena, izena aldatu eta bere arrastoa ezabatu nahi izan zuena inondik ere, izen bat ahantzarazterik balego bezala, izenak putei axola balitzaizkie bezala, eta beharbada bezero horrek ere ahaztua du bere buruari eman zion gai  tzizena, beharbada egun batean kapritxo horixe eman zion bere buruari nire ate aurrera etorri aurretik, silaba bakarreko izena edukitzen asperturik zegoenean nonbait ere, berarekin ibili dudan hoztasuna sentitu nahi zuen, eta delako Michael hori beti beltzez jantzirik etorri ohi zen, judutzat identifikatzen duten txapela eta berokia jantzirik, eta nik sekretuan Sabbat eko belea izenarekin bataiatu dut, izen horrekin bataiatu dut Michael hileta aura batek inguratzen duelako, sudur makoa delako eta oroz gain begiratzeari uzten ez dizuten begi txiki erregarriak dituelako, Michaelek judu ez diren puten hankartean darabil judukeria, pentsatu ere ez juduen artean erabiltzea judukeria, kasu eman behar du komunitateak ez dezan jakin Yahveren legeen ezkutuan puterioan ibili ahal dela, nonahi dagokeela abentura, baita judu ez diren gazteen sabelpean ere, eta sinetsi gero, zoragarri zait rabino hori, nire rabino hori kasik egunero etortzen zait ile kiribil grisa belarri atzean duela, begizta horixka handiak alkandoratik zintzilik, eta txirikorda txiki batzuk korapilatuak ez dakit zein kultu praktikarako, eta kultu horretaz ere ez dakit ezer, edo ia ezer ez, juduei soilgunea estaltzen dien txano biribil hori eta kasher sukaldea besterik ez, harrizko murru baten aurrean egiten dituzten errezoak eta zirkuntzisioa, liluragarria zait Moises gogorarazten baitit, katekesi garaiko gizona, nire aitaren Bibliako huraxe, Moises gogorarazten dit zahar jakintsuaren bizarzuria, luze, zutik desertuko hondarra zapaltzen duten larruzko sandaliak jan  tzirik eta dena dakienaren aire horrekin, zeru itsasoei begira bidea irekitzeko ahaleginean, Jainkoaren hatzak hautatua izanaren patriarka duintasunez zutik, bertute guztietako gizona, gizateria Lur agindura eramateko enkargua duena, gela honetaraxe, adibidez, non bezeroen zain bainago, nire ohean herri guztiak batzen dira-eta, japoniarrak eta indiarrak, non belaunikatzen baita bere buztanaz seinalatzen nauen gizon pila hori ere, neu ere hautatua naiz eta hori baino gehiago, zerumugako promesa horixe naiz, tira, inoren kirtena ahora sartzeko behar dudan denboran, gero denak atzera berriz ere beren jainkoagana bidaltzen baititut, atzera behar duten denbora hartzera, atzera betiko bizira itzultzeko, bakarrak eta mimatuak direla pentsatuz, egiaren jabe direnen bide zuzenean daudela pentsatuz, Michaelek Moises dakarkit gogora, hark gogor ekiten zien gauari eta ekaitzari besoetan Legearen taulak zeramatzala nola eskaintzen baita haur jaioberri bat sakrifizioan, bai, Michael Moises horixe da, zeinaren inguruan trumoiak eta tximistak erortzen baitira, infernua zerutik baletor bezala, betiereko kondena jendearen buru gainean pitzatzera balihoa bezala, tximista zuri handiek denboren eta idoloen hasierako herria aldizka argitzen dutela, zeru goienetik ospakizunean esku hartzen zuen urrezko ardi larrua, Moises, aita guztien aita, neskamearekin oheratu zena emaztea antzu zuelako, halaxe esaten zuten, eta Moises neskamearekin oheratu zela ere ez da seguru, beharbada Abraham izan zen, edo Noe, bost axola, gizonen arteko bat izan zen bizar zuria luze eta zahar jakintsuen eitekoa, gizonen arteko bat askoz ere nahiago zituenak putak bere emaztea baino, Jainkoa puterioan ohoratzen zuenetako bat, baina emakume hark izena bazuen, bai, Agar izena zuen, izen bat zuen baina izenaren jabe izatea ez da aski haren larruan egoteko, Bibliak aipatzea ez da aski puta bat baizik ez izateko, eta ni beste emakume hura banintz, Sarah, zin degizut neure eskuez akabatuko nituzkeela biak, Itsaso Gorriaren eta suzko sasien suminez akabatuko nituzkeen, haiek elkar ukitu baino lehen garbituko nituzkeen, bele zaharraren sexuak puta gazteenari ekin baino lehen, eta jarraian zeruari zuzenduko nintzaiokeen garrasika urkatu nazatela, gurutziltzatu nazatela, akabatutu nadila traizionatu egin nautelako, baina zer jainko suerte zara zu gizonak beren mirabearen besoetara bultzatzen dituzuna, mirabeei putarena egiten uzten diezu, eta alderantziz neu izan banintz mirabe hori, neure buruaz beste egingo nukeen, Jainkoa desafiatuko nukeen bertan suntsitu nintzan, gatzezko estatua bihurtu nintzan gizateria krimen horretatik kanpo utzi ahal izateko, Historia beste modu batera idazteko, beste nonahi gertatzeko, eskutik heldurik doazen aiten eta amen bizian, mirabea atzetik doakiela segurtatuz, gurasoak zein dituzten eta mirabearen funtzioa zein den badakiten seme alaben bizian.
‎Nire bezero troparen artean bada beste Michael bat, lehenago Jack zena, izena aldatu eta bere arrastoa ezabatu nahi izan zuena inondik ere, izen bat ahantzarazterik balego bezala, izenak putei axola balitzaizkie bezala, eta beharbada bezero horrek ere ahaztua du bere buruari eman zion gai  tzizena, beharbada egun batean kapritxo horixe eman zion bere buruari nire ate aurrera etorri aurretik, silaba bakarreko izena edukitzen asperturik zegoenean nonbait ere, berarekin ibili dudan hoztasuna sentitu nahi zuen, eta delako Michael hori beti beltzez jantzirik etorri ohi zen, judutzat identifikatzen duten txapela eta berokia jantzirik, eta nik sekretuan Sabbat eko belea izenarekin bataiatu dut, izen horrekin bataiatu dut Michael hileta aura batek inguratzen duelako, sudur makoa delako eta oroz gain begiratzeari uzten ez dizuten begi txiki erregarriak dituelako, Michaelek judu ez diren puten hankartean darabil judukeria, pentsatu ere ez juduen artean erabiltzea judukeria, kasu eman behar du komunitateak ez dezan jakin Yahveren legeen ezkutuan puterioan ibili ahal dela, nonahi dagokeela abentura, baita judu ez diren gazteen sabelpean ere, eta sinetsi gero, zoragarri zait rabino hori, nire rabino hori kasik egunero etortzen zait ile kiribil grisa belarri atzean duela, begizta horixka handiak alkandoratik zintzilik, eta txirikorda txiki batzuk korapilatuak ez dakit zein kultu praktikarako, eta kultu horretaz ere ez dakit ezer, edo ia ezer ez, juduei soilgunea estaltzen dien txano biribil hori eta kasher sukaldea besterik ez, harrizko murru baten aurrean egiten dituzten errezoak eta zirkuntzisioa, liluragarria zait Moises gogorarazten baitit, katekesi garaiko gizona, nire aitaren Bibliako huraxe, Moises gogorarazten dit zahar jakintsuaren bizarzuria, luze, zutik desertuko hondarra zapaltzen duten larruzko sandaliak jan  tzirik eta dena dakienaren aire horrekin, zeru itsasoei begira bidea irekitzeko ahaleginean, Jainkoaren hatzak hautatua izanaren patriarka duintasunez zutik, bertute guztietako gizona, gizateria Lur agindura eramateko enkargua duena, gela honetaraxe, adibidez, non bezeroen zain bainago, nire ohean herri guztiak batzen dira-eta, japoniarrak eta indiarrak, non belaunikatzen baita bere buztanaz seinalatzen nauen gizon pila hori ere, neu ere hautatua naiz eta hori baino gehiago, zerumugako promesa horixe naiz, tira, inoren kirtena ahora sartzeko behar dudan denboran, gero denak atzera berriz ere beren jainkoagana bidaltzen baititut, atzera behar duten denbora hartzera, atzera betiko bizira itzultzeko, bakarrak eta mimatuak direla pentsatuz, egiaren jabe direnen bide zuzenean daudela pentsatuz, Michaelek Moises dakarkit gogora, hark gogor ekiten zien gauari eta ekaitzari besoetan Legearen taulak zeramatzala nola eskaintzen baita haur jaioberri bat sakrifizioan, bai, Michael Moises horixe da, zeinaren inguruan trumoiak eta tximistak erortzen baitira, infernua zerutik baletor bezala, betiereko kondena jendearen buru gainean pitzatzera balihoa bezala, tximista zuri handiek denboren eta idoloen hasierako herria aldizka argitzen dutela, zeru goienetik ospakizunean esku hartzen zuen urrezko ardi larrua, Moises, aita guztien aita, neskamearekin oheratu zena emaztea antzu zuelako, halaxe esaten zuten, eta Moises neskamearekin oheratu zela ere ez da seguru, beharbada Abraham izan zen, edo Noe, bost axola, gizonen arteko bat izan zen bizar zuria luze eta zahar jakintsuen eitekoa, gizonen arteko bat askoz ere nahiago zituenak putak bere emaztea baino, Jainkoa puterioan ohoratzen zuenetako bat, baina emakume hark izena bazuen, bai, Agar izena zuen, izen bat zuen baina izenaren jabe izatea ez da aski haren larruan egoteko, Bibliak aipatzea ez da aski puta bat baizik ez izateko, eta ni beste emakume hura banintz, Sarah, zin degizut neure eskuez akabatuko nituzkeela biak, Itsaso Gorriaren eta suzko sasien suminez akabatuko nituzkeen, haiek elkar ukitu baino lehen garbituko nituzkeen, bele zaharraren sexuak puta gazteenari ekin baino lehen, eta jarraian zeruari zuzenduko nintzaiokeen garrasika urkatu nazatela, gurutziltzatu nazatela, akabatutu nadila traizionatu egin nautelako, baina zer jainko suerte zara zu gizonak beren mirabearen besoetara bultzatzen dituzuna, mirabeei putarena egiten uzten diezu, eta alderantziz neu izan banintz mirabe hori, neure buruaz beste egingo nukeen, Jainkoa desafiatuko ...agindura eramateko enkargua duena, gela honetaraxe, adibidez, non bezeroen zain bainago, nire ohean herri guztiak batzen dira-eta, japoniarrak eta indiarrak, non belaunikatzen baita bere buztanaz seinalatzen nauen gizon pila hori ere, neu ere hautatua naiz eta hori baino gehiago, zerumugako promesa horixe naiz, tira, inoren kirtena ahora sartzeko behar dudan denboran, gero denak atzera berriz ere beren jainkoagana bidaltzen baititut, atzera behar duten denbora hartzera, atzera betiko bizira itzultzeko, bakarrak eta mimatuak direla pentsatuz, egiaren jabe direnen bide zuzenean daudela pentsatuz, Michaelek Moises dakarkit gogora, hark gogor ekiten zien gauari eta ekaitzari besoetan Legearen taulak zeramatzala nola eskaintzen baita haur jaioberri bat sakrifizioan, bai, Michael Moises horixe da, ze...
Beren jainkoa zuhaitz batean iltzatutako gorpu bat da.
2023
‎Batak bestearen garapena dirudi. Ingeniari askok barre egingo dute, jakina, beren jainko ustean.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
beren 45 (0,30)
berez 2 (0,01)
Beraien 1 (0,01)
Beren 1 (0,01)
Berez 1 (0,01)
beraien 1 (0,01)
beraiena 1 (0,01)
berei 1 (0,01)
berek 1 (0,01)
berekin 1 (0,01)
beretan 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia