Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2001
‎3 Hirugarren aroak XIX. mendea hartzen du. Frantzia eta Espainiako Estatuek beren hezkuntza sisteman hizkuntza uniformizatzea ezarri zuten, etahori dela eta, euskara erdarak ikasteko erabili zen alde bietako eskoletan, ama hizkuntza irakaskuntzarako egokiena zela pentsatzen baitzen.
2006
‎• 80ko urteetatik aurrera, Batasuneko estatu gehienek aitortzen dute immigratuak modu iraunkorrean finkatu direla, eta, orduan, etorkizuneko kultur aniztasunari begira sustatu beharreko hezkuntza praktiketan zentratzen da beren ardura, kultur aniztasun hori gero eta gehiago beren hezkuntza sistemen aurkako funtsezko desafio bat bezala hartuz. Eta aldi berean ikusten da, baita ere, beharrezkoa dela sortzen ari diren aurreiritzi, beldur eta etsaigoen aurka borrokatzea.
2007
‎Eskoletan bizi den egoera guztiz ezberdina da duela mende erdi bizi zenarekin alderatuta. Beren hezkuntza sistema Norvegia, Suedia eta Finlandiako legedietan guztiz zehaztua dago, herrialde bakoitzean era batera. Norvegiako hezkuntza sisteman, esaterako, samieraz ikasteko eskubidea onartzen da.
2008
‎Nola funtzionatzen duten Ignacio, Sonia, Miguel eta Carmen, zazpi urteko ikasleak, hasi berriak dira ikasturtea; Ignazio Key Stage 1eko 2 mailara igaro da, Sonia 2 mailara, Cycle 2tik 3 mailara, Miguel Grundschuletik 2 mailara eta Carmen Elementary Schooleko 2 gradera; bitxia da denak herrialde bereko hirietan ikasten ari direla, Espainian, baina bakoitza ikastetxe batean Gure herrialdeko milaka ikasle Espainiako hezkuntza sistemako irakaskuntzetan sartzen diren bitartean, urtero Espainian bizi diren 50.000 ikasle baino gehiago beste herrialde batzuetako ikasketa planetan sartzen dira; Espainian unibertsitateaz kanpoko irakaskuntzak ematen dituzten 150 atzerriko ikastetxetako ikasleak dira. Zentro horiek, jatorrizko herrialdeetako gobernuek mendekoak eta egiaztatuak izan arren, Espainiako Hezkuntza Ministerioaren baimena dute, halaber, Espainiako nahiz atzerriko ikasleei beren hezkuntza sistemetako ikasketa eta ikasketa plan arautuak emateko, Espainiako hezkuntza sistemako derrigorrezko irakaskuntzen baliokideak baitira. Ikasketak osatzeko, Espainiako hizkuntza eta kultura eta, hala badagokio, autonomia erkidegoetako hizkuntzak irakasten dituzte.
‎Prozesu horretan, funtsezko baldintzetako bat ikastetxeko jatorrizko hizkuntza ezagutzea da; horregatik, ikastetxe horietako askotan hizkuntzak prestatzeko ikastaroak eskaintzen dituzte beren ikasketetan sartu nahi duten ikasleentzat. Ikastetxeak Britainiarrak, alemaniarrak, italiarrak, norvegiarrak, suediarrak eta baita japoniarrak ere… 11 herrialdek gutxienez ikastetxe bat dute Espainian, beren hezkuntza sistemako irakaskuntzak ematen dizkiena ikasleei. 152 zentro baimenduen artean, ikastetxe britainiarrek dute ehunekorik handiena(% 35), eta atzetik frantsesek(% 16).
‎Informazio hori jasotzen du Espainiako unibertsitateek emandako edozein unibertsitate titulu ofizialek, askotan, ikasketa espedientearekin batera, goi mailako beste irakaskuntza erakunde batean ikasketak jarraitzeko edo lan merkatura sartzeko adina, baina betiere gure herrialdearen barruan bada, kanpora ateraz gero historia alda baitaiteke. Izan ere, oraindik eredu komun batean bateratu ez den hezkuntza eremu batekin, nekez interpreta daitezke argi herrialde bakoitzean indarrean dauden titulazio guztiak, ematen duten kualifikazioa eta beren hezkuntza sistemaren barruan betetzen duten maila. Europako herrialdeak goi mailako hezkuntza eredu bakarrean bateratzeko beste tresna bat da Horregatik, Boloniako Deklarazioaren oinarrizko printzipioen barruan, titulazioak Europan harmonizatzearekin eta ECTS kreditu sistema ezartzearekin batera, tituluari Europako Gehigarri bat (SET) ezartzea aldarrikatzen da, Europako herrialdeak goi mailako hezkuntza sistema bakar batean bateratzen laguntzeko tresna gisa.
2009
‎campus bera partekatzen duten erakundeen agregazioa sustatzea, proiektu estrategiko komuna egiteko; nazioartean ikuspen handia lortzeko ingurune akademiko, zientifiko, ekintzaile eta berritzailea sortzea; eta hiri barrutira edo lurraldera sozialki integratutako unibertsitate bizitzako benetako inguruneak izango diren eremu akademikoak sortzea, kalitate baldintza onetan eta zerbitzuen prestazio eta energia eta ingurumen hobekuntzekin. Hitzarmenak irakasleen prestakuntza ere aurreikusten du, ezgaitasuna duten ikasleen eta ikertzaileen beharrak ezagutu ondoren, beren hezkuntza sistemak, metodoak eta materialak haietara egokitu ahal izan ditzaten, eta horrek “beren talentua eta sormena garatzea” erraztuko du. Era berean, ezgaitasuna duten ikasle, ikertzaile eta irakasleei bulego edo zerbitzu berariazkoak emanen zaizkie, beren jarduera berdintasunean garatu ahal izateko.
2011
‎gure mintzairak ez dakizkiten identitaterik gabeko afrikarrak. Agintari atzerritarrak dauzkagu, beste hizkuntza batzuk darabiltzatelako, beren hezkuntza sisteman gure hizkuntzak ikastea galarazten digute, sistema hori europarren uztarripekoa delako. Are okerrago:
2012
‎“Ezgaitasuna duten pertsonen irisgarritasun unibertsala sustatu nahi dugu, bai fisikoki bai birtualki, eta, horretarako, arreta berezia jarriko dugu instalazioetan eta eraikinetan, lehenengo kasuan, eta web atarien irisgarritasunean, bigarrenean”, azaldu du Unibertsitateko idazkari nagusi Mª Amparo Camarerok. Unibertsitateen Idazkaritza Nagusiaren eta ONCE Fundazioaren arteko lankidetzaren bidez, irisgarritasun unibertsala bultzatu nahi da unibertsitate campusetako eraikin, instalazio eta zerbitzu guztietan, eta irakasleak trebatu nahi dira, ezgaitasuna duten ikasleen eta ikertzaileen beharrak ezagututa, beren hezkuntza sistemak, metodoak eta materialak kolektibo horretara egokitu ditzaten. Gainera, ezgaitasuna duten ikasle, ikertzaile eta irakasleak bulego edo zerbitzu bereziez hornitu nahi dira, beren jarduera berdintasunean garatu ahal izateko.
2017
‎Euskal Unibertsitatea bideratu eta lortu ahal izateko, ordea, botere autonomikoak dituen mugak gainditu beharra dago. Ikertuta daukagu Frantziak zein Espainiak beren hezkuntza sistema nazionalak estatu botereari esker lortu zutela, eta lortu beren menpeko nazioen hizkuntza asimilazioaren bizkar lortu ere (Iztueta, 2016). Aldiak aldi, Euskal Herriak ere alderantzizko bidea egin du, bere euskal hezkuntza sistema nazionala eraiki nahi badu.
2020
‎Lehenengo urratsean, Euskal Autonomia Erkidegoko Hezkuntza Sailak babesturiko hiru hezkuntza eredu berritzaile arakatu dira. Bertan, ikastetxeek ohiko hezkuntzatik aldentzeko eta egungo gizartera moldatzeko beren hezkuntza sisteman egindako aldaketak aztertu dira. Urrats hau gauzatzeko etnografia kritikoa burutu da eta emaitzetan, hezkuntza eredua eraldatzeko ikastetxe mailan, gela mailan eta ikastetxe eta familien arteko erlazioetan egin behar izan dituzten aldaketak azalarazi dira.
2021
‎eskolaz, profesioz, herrien arteko harremanez... XIX. mendetik aurrera, ordea, Europako Estatuek beren hezkuntza sistema nazionalak eraiki zituztenean, hizkuntzaren eta balio kultural eta historikoen transmisioa gehienbat familiatik eskolara igaro zen. Egia da euskal nortasun ezaugarri soziokulturalen habia eta harrobia, hauspoa eta iturburua etxe familiek eta auzo lagunarteek osatzen jarraituko dutela, neurri handi batean.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia