Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 25

2000
‎irakurritako ipuinak, ikusitako filmeak, filosofia, umetako jokoak eta abar. Berez helduentzako aproposago ez ote den esaten du, edo hauei gaztetxoei baino gehiago ez ote zaien gustatuko. Bereziki azpimarratzen du" Ereduak" izeneko ataltxoa, didaktikoegia baderitzo ere, nola idatzi behar den eredu ezin hobea eskaintzen duela esanez.
‎Erran dizut ezen begi eta belarri zoliko mutila nintzela; izan ere, Mattinen aitzinean aitak mesprezatu egiten ninduen, zeren eta hura baitzen etxeko oina eta harroina, eta ni zoko batean galdu haizea; eta, hargatik beharbada, Mattini gauzak berez heltzen zitzaizkion, lekutik mugitu gabe —hala heldu zitzaizkion, konparazione, primutasuna eta primutasunak eskaintzen zizkion bertze lehentasun guztiak, aitaren benedizionearekin—, hura zelako protagonista eta aktore nagusia, eta ni ikuslea; baina ikusle izaiteak, bertzalde, begia eta behakoa zorroztu zizkidan, zeren eta paratu behar izaiten bainuen honi eta hari beha, hemen zer gerta...
2002
‎Sagardo gordinaren eta organikoaren ozpin naturala sagar fresko birrinduekin edo “mailadunekin” egina dago. Sagar horiek berez heldu dira eta muztioa berez hartzitu da, bitartekaritza kimikorik gabe.Kolore marroia du eta argitan, loditasun uherra erakusten du, “ama”, ozpina zahartu ahala hondora jalkitzen dena. Ama hori sagardo botila berrietara pasa daiteke ozpina egiteko.
2005
‎Deitzea, ez da ahoa zabalik nor etorriko den beha egotea. Apezik ez delarik berenaz heldu, apezpikuari da parropia batetara etortzea, hango apez eta giristino arduradunekin (katekista, irakurle, kontseilu...) mintzatzea, haiekin ikustea nor litekeen egokiena apez izateko, hori deitzea gero, eta apeztea.
2006
‎Bi egun geroago, andre noblearen neskatoa ito zuten Arga ibaian. Pedro Agerrek horiek urkabera laguntzea berez heldu zen. Ez zituen lagundu.
2007
‎... gaztaroa jin eta ni ere abiatu nindian, bestek bezala egiteko, nesken ondotik, bainan ez zitzaizkian batere behatzen, ez nindutean ikusten ere nik heiek bezala eta berdin geroxago, nik uste ez nuenean, berak heldu zitzaizkian gibeletik gordeka, niganat orduko hasiz hixtuz ta oihuka, pusa ta kilika, ni berritzularazi artino, ikaran, barnea sutan, eta orduan irri maltzur batean, xori jostakinak iduri, urruntzen zitzaizkian kikizaika, dauztika, kantatuz: " mutil ttipi, asto ziri, behiekin ezkont hadi!" eta ni kontent nindian horiek entzutean, ustez eta ene laudatzez zirela hola mintzo, norbaitek bederen nitaz arta hartzen zuela; arte hartan bazoatzikan beste mutilekin, ni bakarrik nindaukala ene behiekin...
2009
‎Hori dela-eta, kirolean parte hartzen duten gazteek dituzten jarrerez arduratzeak, eta zehatzagopartaidetza horren inguruan neska mutilek garatzen dituzten jarrerak ezagutzeak, berebiziko garrantzia du. Izan ere, jarrera edo joera horiek zehaztuko dituzte gaztekirolariek beren heltze prozesuan garatuko dituzten izaeraren hainbat aspektu. Etaezin dugu albo batera utzi kiroletik bizitzako beste esparruetara ere zabaltzen direnhamaika bertute zein gabeziaren garapena.
‎Lehenik, euskararen etorkizuna bere eskuetan dagoela jakin behar du. Berenganaino heldu den hizkuntza zaharra betiko galtzen uzten duen belaunaldia izan daitekeela ohartu behar du. Bigarrenik, aisia, solas, olgeta eta kirolaldietan, komunikabide, literatura eta abarretan euskaraz gozatzeko aukera eskaini behar zaio.
2011
‎Zertako ez egin orobat, urdeari min gutiago eginik, xede beretara hel gaitezkeenaz geroz?
2012
‎Bi gurasoak familia euskaldunbetekoak diren kasuetan euskaraz egitea ohikoa zaie, jatorrizko familian ezagutu den hizkuntza erabilera baita (1 eta 2 FG). kasu batean (3 FG), familia euskalduna osatu nahi izateagatik bikoteak bere harreman hizkuntza aldatu du, hizkuntza aztura aldatzea zaila izaten bada ere. Seme alabak izan eta haiekin zein hizkuntzatan egin hautatzean, batzuetan euskaraz egitea berez heldu zen (3, 4 eta 5 FG). Bertze batzuetan haurren familia barneko hizkuntza sozializazioari lotutakoak (haurrei zein hizkuntzatan egin, etxean nola egin, gurasoen artean nola egin...) bikotekideen adoste edo negoziazio baten ondorioa izan da (7 FG).
‎Pertsona helduekiko harremanen ezaugarria mendekotasuna da; haien oinarrizko beharrak asetzen dituzten pertsonekikoa, hain zuzen. Horrekin batera, lotura egonkorrak eta kalitatezkoak sortzea baliagarria izango zaie, beren heltze prozesuan aurrera egiteko behar duten segurtasuna eskuratzeko. Lotura afektibo horiek haurrekiko harreman unetan sortzen dira:
‎Psikoanalisiari egiten zaizkion kritika ohikoenak honako hauek dira: hainbat profesionalek gertakari berak balioesten dituztenez, haiek ez dira beti ondorio beretara heltzen; gertakariak gaizki definituta daude; psikoanalisiaren proposamenak ez dira objektibagarriak; nabarmen sexista da (egileak emakumeek zakilik ez izateari eta, haren ustez, zakila izateko inbidiari ematen dien garrantzi erabakigarria horren erakusgarri da) eta ez datoz bat nortasunaren psikologiari buruzko ikuspegi zientifikoarekin.
2013
‎zuhur jokatu behar dugu". Geroztik ikerlan gehiago plazaratu da, tartean 2000an Cochran Groupek egin zuena, ondorio beretara helduz.
2015
‎Olarrak umorez gogoratu zituen lagunartean egindako bi afari literario. Gaia airean zebilen, egin beharra zegoen, baina itzulpena bere esku hartzeko prest zegoen inor ez mahaian, bigarren afarian Olarrak berak heldu zion arte: argitaratzeko lanen zerrendan sartu zuten, egin egingo zuten.
‎Ez zidan ulertu hasieran. Agirien leku aldaketa beraiek heldu aurretik, artikulua irakurri bitartean, egin nuen izan ere. Jaka barrenetik Zeruko Argiaren orri artera.
‎Aspergarriak ere baziren bilerak, nahiz eta hain ezinbestekoak izan. Uste genuen ia berez helduko zela, bilera eta delegazio bidez, gizarte politikoki ondo ordezkatu eta antolatua. Militante politikoek zentzu horretan emango genituela pausoak geure esku zeuden alorretan behintzat...
‎Bera Oroche kazikea zela, bere populuarekin batean egun luzeetan zelatan egona zela itsasoari so, leinuko aztiek errana baitzuten ezen, jasaten ari ziren lehorteari akabantza ematera itsasotik helduko zirela gizon zuriak; hala gertatu ere, beraiekin heldua zela euria.
2016
‎Hau da, morala, batasuna, zintzotasuna edo gisakoak. «Israeldar askok uste dute morala daukatela, eta, horrela, berengana heltzea lortu genuen; baina mezuaren bigarren zatiak zekarren ondorio horrek mezua absurdora eramaten zuen, eta hori deigarria bihurtzen zen haientzat». Horrela lortu zuten muturreko ideologia zuten pertsona horiengana iristea, eta era berean, euren jarreraren inguruan hausnarketa egitera bideratzea.Baina pentsamendu paradoxikoak arrakasta edukiko badu, kanpainan erabiliko diren mezuek sotilak izan behar dute.
2018
‎Bai, hola mintzo gira frangotan, udatiar ainitz ibiltzen den tokietan, urtean sasoin bat baizik ez balitz bezala, eta hura udakoa izanki. Sasoina hor dugu eta beti galde berak heldu dira gogorat, sasoina ona izanen denetz gisa hartako aroarekin. Gauza jakina alabainan aroak ainitz egiten duela, bestenaz ere jendeak gero eta gehiago azken puntan deliberatzen baitu noiz norat joanen den, aroa ikusiz preseski.
‎Giuliak berriz muxukatu du. Oraingoan Sarak berak heldu du Giulia eta bere besoen artean harrapatu. Ez du ezertan pentsatu nahi, momentuaz gozatu, besterik ez.
‎Kanbioa naturala da, bizitza eboluzionatzen doa eta berarekin batera, gizartea. Batzuetan aldaketa berez heltzen da eta besteetan gizartearen bultzada txiki bat behar du; erreboluzioa beharrezkoa izaten da. Ez diezaiogun beldurrik izan.
2019
‎Azkenean, hitzak irudi bilakatzeko prozesua berez heldu zen. Azken finean, bi sortzaileak hizkuntza berean mintzo dira, eta zinemagintza zein zinemagilearen lana ulertu eta bizitzeko ikuspegi antzekoak dituzte.
‎–Soldaduek, Intxortako borrokalariek etengabeko erasoei luzaro eutsiko ez zietelakoan zeuden. Horrenbestez, den denek bazekiten Intxorta erori ondoren, beraiei helduko zitzaiela txanda. Egunak joan eta egunak etorri, jendeak nerbioak dantzari zeuzkan.
‎Hau guzti hau, ez da berez heldu dena. Bizitzaren kodigo genetikoa darabilen teknologiaren, eta hari atxikitako:
2020
‎Haurrak burua atzerantz botako du, titiburua bilatzeko, eta ahoa zabalduko du. Normala da zenbait saio egin behar izatea titiburua berez heldu aurretik. Haurrari denbora eman behar zaio lortu arte, eta amak ez du ahoan sartu behar.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia