2001
|
|
Alegia, zergatik eta zertarako hizkuntz politika bat? Artetak
|
berak
ez dio burubiderik ikusten, espreski aipatzen dituen kasu gutxi batzuetan salbu.
|
2005
|
|
Gobernu arteko konferentziekin konparatuta alde positibo nabarmenak ditu, gobernu arteko konferentziak baino askoz gardenagoa delako. Konbentzioaren konposaketa kritikagarria izan daiteke, nik neuk esan dut beste era batera antola zitekeela, erregioen batzordeak presentzia eraginkorragoa izan behar zuela, baina
|
berez
ez diogu esperientzia berri honi aurrerapausotik duena kenduko. Alde onak ditu orain arteko prozedurekin alderatuta.
|
2014
|
|
Alde batetik, masarentzako arteak gehiengoa asebete nahi zuen estetikoki, ‘komertzializatu’ zen, balioa galtzea onartu zuen; parean, atsegina izateari uko egiten zion arte bat, kontzesioak mespretxatzen zituen, ez zituen publikoaren gustuak eta desirak kontuan hartu nahi, ‘artistentzako arte bat’ Gaur egungo gizarte industrialera arte ez zen hain modu argian ikusia artearen bitasuna. Intelektualek eta artistek
|
berek
ez diote garrantzirik ematen ‘goi kultura’ ez den arteari; masarentzako artea mespretxatzen dute. Berez, haustura hori joan den mendean [XlX.ean] hasi zen nabarmentzen.
|
2019
|
|
Hitz horiek esatean Bragako artzapezpikuak argi utzi zuen bazekiela Jainkoa eta Ala gauza bera direla, eta ezerk zein inork izenik ez zuen garaietara atzera eginez, orduan ez litzatekeela diferentziarik aurkituko mairuen eta kristauen artean, gizon baten eta beste gizon baten artean aurkitzen ahal direnez landa, hau da, kolorea, gorpuzkera, fisonomia, baina agian artzapezpikuak pentsatu ez zuena, eta hainbeste eskatzeko eskubiderik ez dugu, garai haietako atzerapen intelektuala eta analfabetismo orokorra kontuan hartuz, honako hau da, arazoak hasten direla Jainkoaren bitartekariak eszenatokian sartzen direnean, jainko hauek Jesus izan edo Mahoma izan, profeten eta bestelako iragarle txikiagoen gainean mintzatzen ez hasteagatik. Zinez eskertzekoa da armaturik eta gerrarako prestaturik den Bragako artzapezpiku bat hain aurrera barneratzea espekulazio teologikoaren bidean, bere kota, mandoko zelaren aurreko egurretik eskegitako ezpatatzar eta sudur babesle duen kasketarekin dagoela kontuan hartuz, agian daramatzan armek
|
berek
ez diote logika humanitariozko ondorioetara iristen uzten, ordurako ikusten ahal zen gerrarako tresnek noraino eraman dezaketen gizon bat beste modu batez pentsatzera, gaur egun askoz hobeki dakigu hori, baina ez, nonbait, orokorrean armak zerebro bakartzat erabiltzen dituenari berauek kentzeko bezain ongi. Baina urrun bedi gure izpiritutik gizon horiek iraintzeko asmoa, oraindik oso portugaldarrak ez ziren gizon horiek, balioko dien aberri bat sortzeko borrokan ari direnak, zelai betean beharrezkoa izatera, eta traizioz, komeni denean, horrela jaio eta gauzatu ziren aberriak, guztiak baina, horregatik, guztietan erori zelarik, orbana apaingarritzat har daiteke, eta are elkarren absoluzio seinaletzat ere.
|
2022
|
|
Ontzia Chitales arreziferantz abiatu bezain laster hasi dira talde teknikoaren azalpenak, eta Aitorrek apenas egin ahal izan dio kasu telefonoari, irrikatzen badago ere, oso injustua iruditzen zaiolako gertatzen ari zaiona. Zorionez, aurreko egunean konprobatu zuen bezala, k oso jarraitzaile gutxi ditu –izan ere, haren txioak ez dauka like bat ere, eta Eiderrek
|
berak
ez dio arraposturik eman–, eta kontua ez da urrunago joango, edo itxaropen hori dauka behintzat.
|