Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 23

2003
‎Beraz, sail gehienetan urtean zeharreko lanak egin zuen huts. Erru osoa ez zen UEUrena izan, zituen baliabideak kontuan hartuz gero, irakasleek beren denbora librean prestatu behar baitzituzten hitzaldiak, kobratu gabe gainera. Ale horretan argitaraturiko editorialean zera gehitu zuen Zeruko Argia k,
2006
‎Unibertsitateak, ikastetxeak eta GKEak dira ondoen baloratutako erakundeak. Erdiek, ikasteaz gain, kirolak egiten dituzte, eta kontzertuek eta txangoek zaletasunak dituzte beren denbora librean. Bokazioz aukeratu zutenen erdiek uste dute unibertsitateak ez dituela behar bezala prestatzen bizitza profesionalerako.
2007
‎Joan den irailean Bortzirietako Oinarrizko Gizarte Zerbitzuen Mankomunitateak eta Bortzirietako Euskara Mankomunitateak ludoteka proiektua martxan jarri zuten, haurrek beren denbora librean kulturarekin eta harreman afektiboekin jostatzen eta gozatzen ikasteko gune izateko helburuarekin, eta, balore solidarioak praktikan jartzeaz gainera, errespetuaren eta elkar laguntzaren garrantziaz gogoeta egiteko helburuarekin. Bidenabar, zerbitzu honen bitartez, gurasoei aukera bat eman nahi zieten seme alaben heziketa bateratu ahal izateko gurasoen euren lanarekin edota denbora librearekin.
2008
‎Nobedadeak Osasunari buruzko Inkesta Nazional berri honen berrikuntzetako bat haurren bizi kalitatearen azterketa da, Europako Batzordeak bermatutako galdetegi baten bidez. Galdeketa “Kidscreen” da, eta dozena bat galdera ditu. Test horretan, azken zazpi egunetan 8 eta 15 urte bitarteko pertsonak nola sentitu diren, sasoian egon diren, energiaz, triste egon diren, bakarrik sentitu diren, beren denbora librean nahi zutena egin ahal izan duten, edo gurasoek tratu zuzena eman dieten, besteak beste. Horrekin guztiarekin, Haurren Bizi Kalitatearen Indizea egiten da, Espainian 61,8 puntukoa, Europar Batasuneko (EB) batez bestekoa baino altuagoa (50 puntu).
‎Gainera, urbanizazioko beste haurrekin ezartzen dituzten harremanetatik abiatuta," haurrek beren bizitza soziala antolatzen dute" eta" adinen araberako taldeak sortzen dira". Hain zuzen ere, urbanizazioko biztanle gazteenentzat, espazio komun horiek aukera ematen dute beren denbora librea betetzeko hainbat jarduera garatzeko; adibidez, udan, gurasoek lan egiten duten bitartean edo beste jarduera batzuk egiten dituzten bitartean. Enpresa batzuk urbanizazio eta adin talde bakoitzaren neurriko kirol jarduerak antolatzen dituzte, bai padel edo tenis eskolak, igeriketa, tailerrak eta jolasak, haurrek lekuz aldatu gabe goza dezaten, eta arduradun bat zaintzen dute, hezitzailea, animatzailea, kirol teknikaria edo aisialdiko monitorea, kasuaren arabera.
2010
‎Zibergela izateaz gain, jarduera soziokulturaletan eta boluntario aktiboarekin zerikusia duten beste batzuetan parte hartzea proposatzen du. Helburua da adinekoek beren denbora librea zeregin praktiko eta dibertigarriekin bete dezaten lortzea, gizarte bazterketa eta bakardadea saihestea, prestakuntza hobetzea eta teknologia berrietarako sarbidea erraztea. Bestalde, UDPk landa eremuko ekintzak garatzen ditu, isolamendurako egokiagoa, gazteak hirietara joan eta bertan kokatzen direlako.
2011
‎Goiko taulan ikusten denez, berriz, gazteen aisialdiko jarduerarik ohikoenak, lagunekin edota bikotekidearekin egotea, telebista, bideoa edo DVDa ikustea eta musika entzutea dira. Bestalde, 15 eta 17 urte arteko nerabeen aisiari erreparatzen bazaio, nerabeek beren denbora librean gehien egiten dituzten aisialdiko jarduerak gainerako gazteek aipatutako berberak dira: lagunekin edo bikotekidearekin egotea, musika entzutea, telebista, bideoa edo DVDa ikustea, kirola egitea eta etxean ordenagailuarekin aritzea (denak 15 eta 17 urte arteko nerabeen %40k baino gehiagok aipatuak).
‎Eskizofrenia duten pertsonak lan egiteko gai al dira? Zer egiten dute eskizofrenia duten pertsonek beren denbora librean. Eskizofrenia duen/ zuen pertsonaia famaturik ezagutzen al duzu?...
2012
‎Kirolari dagokionez, gehienek egiten dute jarduera fisikoren bat beren denbora librean, eskolan gorputz hezkuntzan ematen dituzten bi orduez gain; etxeen% 14tan soilik egoten dira haurrak aisialdian ariketa fisikorik egin gabe.
‎Haurtzaindegiak sare sozialetan Facebook gurasoen aliatu handia da. Gizarte sare horrek haurtzaindegiarekin komunikatzeko beste bide bat izateko aukera ematen die, baina, gainera, gurasoek espazio komun bat partekatu dezakete beren artean iruzkinak trukatzeko edo beren seme alaben argazkiak jartzeko oporretan, urtebetetze festetan edo bestelako ekitaldietan, gainerako kideek beren denbora librea nola igarotzen den jakin dezaten. Bide hori erabiltzen da, halaber, bideoak, prentsa artikuluak eta gurasoentzat interesgarritzat jotzen duten bestelako informazioa erakusteko.
2013
‎Kohesioa lortzeko, milaka hizkuntz bikote (parelles lingüístiques) eta mintza talde eratu ditugu. Katalan hiztun askok beren denbora librea eskaini dute, borondatez, ikasleei aukera emateko katalana praktikatzeko kafe baten bueltan. Izan ere, katalana —edo euskara— oraindik ondo ez dakien bati egin diezaiokegun mesederik handiena abiatu duen prozesu horretan laguntzea baita.
2014
‎Horrez gain, ikastetxe kanpoko aisialdiari dagokionez, hizkuntzarekin erlazionatutako abagunea irakurketa eta filmekin lotu da. Interesgarriak dira bi generoen artean dauden desberdintasunak eta ikasleek beraien denbora librearen gainean eman dituzten erantzunak.
2016
‎Ziotek ere antzinako garaietan bizimodua aurrera ateratzeko ordu asko jardun behar zela lanean, eta gaur egun, oro har, denbora libre gehiago dugula gure zaletasunak lantzeko. Hori idazten dutenek beren buruari galdetu ote ziotek ea beren denbora libre hori ez ote datorren hemen eta bereziki hemendik urrun, ikusten ez ditugun eremuetan, beraiek baino ordu askoz gehiago lanean jarduten dutenengandik. Ba ote zekitek iraganean, eta gaur egun oraindik oihan sakon batzuen gerizapean, merkaturik gabe bizi zituan eta dituan leinuetan beraiek gaur egun baino askoz gutxiago lan egiten zutela eta dutela?
‎Ospitaleetako animazioa haurrak ospitaleraturik daudenean beren denbora librerako diseinatua dago. Animazioko gelek egokitzapenerako, kemenari eusteko, sozializaziorako eta integraziorako eremu bat eskaintzen dute.
‎Haur Txokoaren aurkezpenean, Bortzirietako Oinarriko Jendarte Zerbitzuen Mankomunitateko presidente den Migel Mari Irigoienek eta Jokin Apezetxea teknikariak aipatu zutenez, «Haur Txokoa da haurrek beren denbora librean kulturarekin eta harreman afektiboekin jostatzen eta gozatzen ikasteko gune bat, solidaritatean eta berdintasunean oinarritzen dena».
2020
‎Bi aldiz munduko txapeldun izan zen Ekaitz Saies piraguista izandakoaren aita da Joseba Saies Alzua. Gipuzkoako Piraguismo federazioan egiten dute lana biek, eta federazioak lokala du Arraunetxen; beren denbora librean Arraunetxen entrenatzen dute aita semeek. Oriotar askok ez dituzte ezagutzen, baina Arraunetxen entrenatzen dutenek bai.
‎edo, Baltikoko herrialdeetan bezala –izan Estonia, Lituania, Letonia edo Finlandia–, ibai izoztuetara apartatzen direla gizon emakumeak beren denbora librean, eta, plegatzen diren aulki txiki horietako bat aldean hartuta, eseri egiten direla ibaiaren gainean eta zuloak egiten dituztela izotzean, eta kanaberak plantatzen dituztela bertan, arrainak banan banan arrantzatzeko. Beste inorekin hitz egin gabe, izotz gaineko talde sakabanatu eta isolatu gisa agertzen dituzte beren buruak, arrain eta isiltasun bila;
2021
‎Ezin zuten. Egunaren zati handiena lanean ematen zuten eta beren denbora librean beste lehentasun batzuk zituzten, edo ez zuten eskola ordezkatzeko ezagutzarik ez gaitasunik. Gurasoen kultura maila eskasa zen eta irakurtzeko ohitura oso pobrea.
2022
‎Aurreraxeago, itzal batzuen mugimendua igartzen zen; lauso artean bada ere, bereizten ziren soineko zuri bat, buruko xingola bat, emakume adats bat solte, larruzko bota eta gerriko baten distira... Zentinelak atzera aurrera jarraitzen zuen heriotza zigorraren pean hurbiltzea debekaturik zegoen etxearen atarian eta, bien bitartean, haren lagunak beren denbora libreaz eta gau eder hartaz gozatzen ari ziren. Bi soldadu neska gazte talde bati abesten ari zitzaizkion:
2023
‎Aisialdiko eta euskarazko programak tresna baliotsuak dira euskararen erabilera ingurune ez euskaldunetan sustatzeko eta euskararen presentzia areagotzeko gazteen eguneroko bizitzan. Aisialdiko jardueren euskarazko eskaintzari esker, gazteek hizkuntza giro onean goza dezakete beren denbora libreaz, eta euskararekin modu ludiko eta naturalean harremanetan jartzea sustatzen da. Garrantzitsua da nabarmentzea gazteek aisialdian euskara ez erabiltzeak hizkuntza eta nortasuna galtzea ekar dezakeela, bereziki gaztelaniaren erabilera nagusi den inguruetan.
‎Beti izan da ahozkotasunarena kezka bat, eta adibidez bi eskola hauetan pedagogia aldaketak egiten ari dira; askotan pedagogia aldaketak irakasle ikasle elkarrekintza aldatzea dakar, eta aldaketa horrek beraien hizkuntza ekoizpenak aldatzea. Ari dira horretan eragiten, eta bada kezka iturri, bada erronka, bada motibazio bat, baina ez daukate denborarik, ez daukate baliabiderik, ez dago prestaketa bateraturik irakasleentzat, eta ez dadila izan beraien denbora librean korrika eta presaka prestatutako zerbait, edo modu intuitiboan... Eragile askoren artean sortutako plan bat litzateke, neurri sorta bat edo esku hartzeko programa bat, eta hori irakasleei erraztu.
‎Aurtengo Gabonetako oporraldian ere aukera anitz izango dute herriko gazteek beren denbora libreaz gozatzeko; izan ere, egitarau zabala prestatu du haientzat Haize Horratz gaztelekuak. Ia egunero izango dute zer egin abenduaren 26tik urtarrilaren 5era, baina zenbait ekintzetarako aurrez eman dute izena Gazte Informazio bulegoan.
‎Amak publizitatearen ardura zuen, garai hartan 17 urte zituen nire anaia diseinatzailea zen, eta hainbat kolaboratzaile geneuzkan. Beren denbora librean aitak eta nire bikoteak ere laguntzen zuten". Argitalpen atipikoa zen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia