2000
|
|
Alabaina, oraindik orain gutxi baizik ez baita garatu Zuberoako turismo sarearen gaitasuna. Gaur egun ez dago dudarik egoera latza dutela, baina zuberotarrek erakutsi nahi dute
|
beren
buruaren jabe direla eta erronkari lotzeko prest dira. Beraz emaitzak datozen urteetan preziatzen dira
|
|
La cuestion de laaculturacion en Marruecos?, Sur y Comunicacion, Icaria, Bartzelona. Giza talde batek beste giza taldebateko balore kulturalak bere egiten dituen prozesua ulertu ohi da akulturaziotzat; eta, hori sarri gertatuohi da, formalki
|
beren
buruaren jabe ez diren herrietan.
|
|
Nonbait, bigarren mailako nazionalitate horiei ezin zaie autodeterminazio eskubide politikoa onartu, subiranotasuna espainiar herriari soilik baitagokio. Alta, estaturik gabeko nazio horiek ezin dira
|
beren
buruaren jabe izan legez. Ezin dituzte beren gerorako egitasmoak askatasunaz kudeatu bakarrik, eta espainiar tutelapean jarraitzeko tenorea onartu beharra daukate betiere.
|
2001
|
|
Besteak beste Indian Tamil Nadu, Punjab, Assam (Hemen ULFA da ezagun: United Liberation Front of Assam), Kaxmir, Jammu, Nagaland, Mizoram eta Andra Pradesh
|
beren
buruen jabe izateko nola edo hala saiatzen dira.
|
|
Andra Pradesh estatuan, Chundur herrian goiko klaseetako jendea herratsu zebilen harijanekin, azken urteetan dalit asko gobernuko lanetan ari zela eta. Lan horiei esker
|
beren
buruen jabe ziren, hau da, diru apur bat irabazteko ez zuten goiko klaseetako jauntxoen beharra.
|
|
Izan ere, olerkari epiko on guztiak ez dira on arte bati esker, inspiraturik eta jainkoren batek harturik esaten baitituzte olerki eder hauek guztiak; antzeratsu gertatzen zaie olerkari liriko horiei.
|
Beraien
buruaren jabe izan gabe, koribanteek dantza egiten duten gisara, olerkari lirikoek beraien kantu ederrak konposatzerakoan ez dira beraien buruaren jabe; baina, behin harmonian eta erritmoan sartzen direnean, bakanteak bezala aritzen dira eta jainko batek hartuak dira. Jainkoren batek hartutako bakanteei gertatzen zaien moduan gertatzen zaie olerkari lirikoen arimei, beraien buruaren jabe ez direnean ibaietatik eztia eta esnea ateratzen dutela, baina beraien buruaren jabe direnean, ez.
|
|
Izan ere, olerkari epiko on guztiak ez dira on arte bati esker, inspiraturik eta jainkoren batek harturik esaten baitituzte olerki eder hauek guztiak; antzeratsu gertatzen zaie olerkari liriko horiei. Beraien buruaren jabe izan gabe, koribanteek dantza egiten duten gisara, olerkari lirikoek beraien kantu ederrak konposatzerakoan ez dira
|
beraien
buruaren jabe; baina, behin harmonian eta erritmoan sartzen direnean, bakanteak bezala aritzen dira eta jainko batek hartuak dira. Jainkoren batek hartutako bakanteei gertatzen zaien moduan gertatzen zaie olerkari lirikoen arimei, beraien buruaren jabe ez direnean ibaietatik eztia eta esnea ateratzen dutela, baina beraien buruaren jabe direnean, ez.
|
|
Beraien buruaren jabe izan gabe, koribanteek dantza egiten duten gisara, olerkari lirikoek beraien kantu ederrak konposatzerakoan ez dira beraien buruaren jabe; baina, behin harmonian eta erritmoan sartzen direnean, bakanteak bezala aritzen dira eta jainko batek hartuak dira. Jainkoren batek hartutako bakanteei gertatzen zaien moduan gertatzen zaie olerkari lirikoen arimei,
|
beraien
buruaren jabe ez direnean ibaietatik eztia eta esnea ateratzen dutela, baina beraien buruaren jabe direnean, ez. Hori diote haiek, bederen.
|
|
Beraien buruaren jabe izan gabe, koribanteek dantza egiten duten gisara, olerkari lirikoek beraien kantu ederrak konposatzerakoan ez dira beraien buruaren jabe; baina, behin harmonian eta erritmoan sartzen direnean, bakanteak bezala aritzen dira eta jainko batek hartuak dira. Jainkoren batek hartutako bakanteei gertatzen zaien moduan gertatzen zaie olerkari lirikoen arimei, beraien buruaren jabe ez direnean ibaietatik eztia eta esnea ateratzen dutela, baina
|
beraien
buruaren jabe direnean, ez. Hori diote haiek, bederen.
|
|
Beraien buruaren jabe izan gabe, koribanteek18 dantza egiten duten gisara, olerkari lirikoek beraien kantu ederrak konposatzerakoan ez dira beraien buruaren jabe; baina, behin harmonian eta erritmoan sartzen direnean, bakanteak bezala aritzen dira eta jainko batek hartuak dira. Jainkoren batek hartutako bakanteei gertatzen zaien moduan gertatzen zaie olerkari lirikoen arimei, beraien buruaren jabe ez direnean ibaietatik eztia eta esnea ateratzen dutela, baina
|
beraien
buruaren jabe direnean, ez. Hori diote haiek, bederen.
|
|
Izan ere, olerkari epiko on guztiak ez dira on arte bati esker, inspiraturik eta jainkoren batek harturik esaten baitituzte olerki eder hauek guztiak; antzeratsu gertatzen zaie olerkari liriko horiei.
|
Beraien
buruaren jabe izan gabe, koribanteek18 dantza egiten duten gisara, olerkari lirikoek beraien kantu ederrak konposatzerakoan ez dira beraien buruaren jabe; baina, behin harmonian eta erritmoan sartzen direnean, bakanteak bezala aritzen dira eta jainko batek hartuak dira. Jainkoren batek hartutako bakanteei gertatzen zaien moduan gertatzen zaie olerkari lirikoen arimei, beraien buruaren jabe ez direnean ibaietatik eztia eta esnea ateratzen dutela, baina beraien buruaren jabe direnean, ez.
|
|
Izan ere, olerkari epiko on guztiak ez dira on arte bati esker, inspiraturik eta jainkoren batek harturik esaten baitituzte olerki eder hauek guztiak; antzeratsu gertatzen zaie olerkari liriko horiei. Beraien buruaren jabe izan gabe, koribanteek18 dantza egiten duten gisara, olerkari lirikoek beraien kantu ederrak konposatzerakoan ez dira
|
beraien
buruaren jabe; baina, behin harmonian eta erritmoan sartzen direnean, bakanteak bezala aritzen dira eta jainko batek hartuak dira. Jainkoren batek hartutako bakanteei gertatzen zaien moduan gertatzen zaie olerkari lirikoen arimei, beraien buruaren jabe ez direnean ibaietatik eztia eta esnea ateratzen dutela, baina beraien buruaren jabe direnean, ez.
|
|
Beraien buruaren jabe izan gabe, koribanteek18 dantza egiten duten gisara, olerkari lirikoek beraien kantu ederrak konposatzerakoan ez dira beraien buruaren jabe; baina, behin harmonian eta erritmoan sartzen direnean, bakanteak bezala aritzen dira eta jainko batek hartuak dira. Jainkoren batek hartutako bakanteei gertatzen zaien moduan gertatzen zaie olerkari lirikoen arimei,
|
beraien
buruaren jabe ez direnean ibaietatik eztia eta esnea ateratzen dutela, baina beraien buruaren jabe direnean, ez. Hori diote haiek, bederen.
|
2003
|
|
Oinarrian,
|
beren
buruaren jabe izatearen beldur dira, beren egintza, erabaki eta iritzien beldur.
|
|
Gero Iraultzaren III. Urteko Loreilaren 4.ean, Grégoirek berak proposatu zuen bigarren Deklarazio baten bozkatzea, Déclaration des droits des gens zeritzona, Populuen aldeko dekarazio horretan erranen baitzen. Populu guztiak, edozein izanik ere haiek osatzen duten herritarren kopurua eta zernahi izanik ere haiek hartzen duten lur eremua, osoki
|
beren
buruen jabe direla?, edo, hitzez hitz, indépendants et souverains.
|
2004
|
|
Ohar hori hortan utzirik, hauziaren kakoa garbi dago, nik uste:
|
beren
buruaren jabe diran herriek oro, hizkuntza bizirik dute; besteen menpean bizi diran herriek oro, aldiz, beren hizkuntza galtzear dute (edo nabarmenki itzaltzen hasia).
|
2005
|
|
Kazetariak argitu duenez, hogei pertsona horietatik bik aitortu diote laster erabiliko dutela, beren gaitz degeneratibo larriak oso aurreratuta dauzkatelako. Gainerakoek «botika hori eduki nahi dute aseguru moduan, ez dutelako beren bizimodua gainbehera ikusi nahi edo asistentziako etxe batean bukatu nahi
|
beren
buruen jabe ez direla».
|
|
" Ezkongabeeri eta alarguntseri erraten diotet ni bezala egotea on dutela. Bainan ezin badira
|
beren
buruaren jabe izan, ezkont daitezela; hobe da ezkontzea, sutan egotea baino." (Ko 7,9) Hain da arazoa garrantzitsua non Ebanjelioak ez baitigu erraten ere Jesus ez zela ezkondua.
|
2006
|
|
Baina, egia balitz, euskaldunak herri lez
|
beren
buruaren jabe inoiz ezizana arrazoi ederra litzateke Euskal Herria behingoz independientea izandadin. Iragana inposatu digutelako gaude ezarritako etorkizun horren aurka.
|
2009
|
|
Loiola Etxetik igaro da, eta orain zubi etxe batean bizi da beste bi lagunekin, behin betiko gizarteratu bitartean. Inoren menpe eta
|
beren
buruaren jabe bizitzen hasi aurretik, ona da pisu batean era autonomoan bizitzen hastea beste lagun batzuekin, berdintasunean eta babesik gabe. Ezinbestekoa da lana izatea eta norberaren alderdi garrantzitsuak landuta edukitzea, besteekin bere kabuz bizi ahal izateko.
|
|
Heldulekurik gutxien dutenak eta defentsarik ez dutenak jada lanik ez duten etorkinak dira; Caritasen ibilbidea egin ondoren
|
beren
buruaren jabe izatera iritsita zeudenak eta lana galdu dutenean atzera bazterrean geratu direnak; bakarrik dauden eta haurrak beren kargu dituzten emakumeak; adinean aurrera doazen langabetuak eta inork kontratatzen ez dituenak; eta enplegurik gabe geratuta etxebizitzaren hipotekari aurre egin ezinik dauden bikote gazteak.
|
|
Erabakiaren atzean asmo ekonomikorik ez dagoela diote argi eta garbi, dirua egitea balitz helburua ez genuke hau egingo.
|
Beren
buruaren jabe izateko sortu zuten zigilua, eta beren katalogo ia osoa eskuratu dute dagoeneko, Homo sapiens? (Gor, 1999) eta Jo Ta Ke (Gor, 2001) izan ezik.
|
2010
|
|
Imazigen horien eskuetan zeuden ettebel «gerla danborra» eta botere politikoa. Tuaregak
|
beren
buruaren jabe ziren oraindik, dominazio koloniala jadanik gainean zuten arren, inguruka, saia bezala, jauzteko, baina haien bihotz eta solasetara sartu gabe oraindik.
|
|
Esaterako, ur eta egur bila joan behar izaten dute. Heziketak neska hauei biolentzia eta menderakuntza egoeretatik ihes egiten,
|
beren
buruaren jabe izaten eta etorkizun askeagoa eraikitzen lagunduko lieke. Bestela esanda, heziketak eskainiko die egungo gizarteak dituen alor guztietara iristeko giltza.
|
|
giza itxura galduta iristen diren mozorro beltz beldurgarriak lehen marrazkietan, senperrak pasatzen dituzten su koloreko irudiak ondoren; gero, pixkanaka, giza tankera hartuz doan korrikalari irribarretsua, eta azkenik zuriz jantzitako gizakia, drogaren mundutik garbi, bakezkoak eginda pozezko dantza batean, bihotz gorri bat bizia borborka duela. Gizaki izatea dute helburu, zoriona eta duintasuna berreskuratzea, bidelagunei estu helduta, emeki emeki
|
beren
buruaren jabe eginez.
|
2012
|
|
Globalizazio honi glokalizazioarekin egin dakioke aurre. hau da, globalizazio ia ezinbestekoari lokaltasuna, bertakotasuna, hurbiltasuna erantsi ahal zaio. erantsi behar zaio. Baina horretarako, glokal pentsatzeko, ezinbestekoa da komunitatea
|
beren
buruaren jabe izatea, edo behintzat horrela sentitzea. ezinbestekoa da trinkotzea, indartzea, etorkizuna dagoela sumatzea. ezinbestekoa da hizkuntz komunitatearen gainerako kideekin zerbait partekatzeko dagoela sentitzea.
|
2014
|
|
Hogoi mende geroago zenbat aldiz ez dugu ikusten gizona ez dela mugatzen zazpi zazpiren truk hartan ere?
|
Beren
buruaren jabe ez diren gizonak neurririk gabe mendekatzen dira. Begira zer gertatu den Bosnian, Txetxenian edo Palestinan.
|
2015
|
|
Apiril konkistatzaileek jarritakoa da. Sartu izena txori buru horretan, kerintriarrak laster izanen baitira
|
beren
buruaren jabe.
|
|
–Arkaniarrek esklaboek bezala lan egiten zuten Inperioan. Orain
|
beren
buruaren jabe dira, ez dute inoren aurrean makurtu behar. Harro daude arkaniarrak izateaz.
|
|
–Beharren hura da: Eskualdunak
|
beren
buruaren jabe izaitea, hein batean bederen.
|
|
Hau, gauza bera dela badirudi ere, esan nuen gelditasunezko otoitzaz bestelakoa da, alde batetik, han arimak ez duelako nahi ez zirkinik egiterik ez mugitzerik, Mariaren astialdi santuaz gozaturik; otoitz era honetan, Marta izateko ere aukera du. Beraz, ia aldi berean bizitza aktiboan eta kontenplatiboan jarduten du, eta bere egoerari ongi datozkion karitatezko egintza eta zereginei emana dago, eta irakurtzeari, ahalmenak guztiz
|
beren
buruaren jabe ez badira ere, eta arimaren parterik hoberena beste aldean dela ikusten bada ere. Pertsona batekin hitz egiten ari eta beste aldetik beste batek hitz egingo baligu bezala da, halakoan ez baikara egongo ez batarekin ezta bestearekin ere.
|
|
Izan ere, deabruak, galdu ahal baditu edo, beraiei eragiten dizkien oihu eta etsi gaiztoak nahiko izan direla batzuetan ikusten badute, galduak dira, eta halako bakarra nahikoa da monasterio oso egon ezinik jartzeko; izan ere, deabruak ezartzen dizkion gauzetatik babesteko gaixoak bere aldetik baliabiderik ez duenez gero, prioreak arreta handiz jokatu behar du hura gidatzeko, ez kanpotik soilik, baita barrutik ere; gaixoarengan ilundua dagoen arrazoiak argiago egon behar du priorearengan, deabruak bere mende har ez dezan arima hura, gaixotasun honetaz baliatuz. ...kutsua da, umore honek arrazoia harrapatzeraino estutzen duenekoak aldian aldian izaten direnez gero (arrazoia hala dagoenean ez dago errurik, zoroengan izaten ez den bezala, handienak egiten badituzte ere; dena dela, zoraturik ez baina adimena gaixo dutenengan, bada nolabaiteko errurik, eta beste une batzuetan ongi daude), gaizki dauden aldian ez dute hasi behar nahi dutena egiten, ongi daudenean
|
beren
buruaren jabe ez izateko eran, deabruaren amarru ikaragarria baita. Eta horrela, ongi begiratzen badugu, haiengan gehien nabari dena beraiek nahi dutena egitea da eta ahora datorkien guztia esatea eta besteen hutsegiteei erreparatzea beraienak estaltzeko, eta atsegin ematen dienaz gozatzea; azken batean, erresistentzia jarriko dionik ezer ez duenaren antzera.
|
|
Munduan eta Euskal Herrian egoera politiko erabakigarria bizi dugu. Herriak altxat zen ari dira
|
beren
buruaren jabe izateko, besteak beste Irlanda, Eskozia, Katalunia edoGrezian ikusten ari garen moduan. Herrien bidea herritarren urratsetan, erabakietan, dago.
|
|
Gaurko munduan estatuek erabakitzen dute hizkuntzen etorkizuna, eta estaturik gabeko nazio eta hizkuntzek etorkizuna labur dute.
|
Beren
buruaren jabe diren herriek akaso salbatuko dute beren hizkuntza, ez direnek argi dago ezetz.
|
|
Baina errepublika imajinario horri muzin egiten zion errealitatean, euskal nazio batek euskaldun guztiak behartuko lituzkeelako politikari bihurtzera. Hau da, Euskal Herria bere buruaren jabe izateko,
|
beren
buruaren jabe egin lirateke euskaldunak.
|
2016
|
|
Etsaiari harrotasunez egiten zioten aurre. Gainerako gaixoek bezala askatasun papurrekin zipriztindutako itxialdia bizi arren,
|
beren
buruen jabe ziruditen. Haiek bazekiten medikazioari nola iruzur egin.
|
2017
|
|
Txinatarrek, izadiari hurbil direnak, oreka bat bilatzen dute, eta harmonian izaitea da beren eskea. Budistek
|
beren
buruaren jabe izaitea xerkatzen dute eta hori aurkitzeko, jakitatea ezartzen dute lehen.
|
2018
|
|
2014ako uda da. Irakeko Kurdistanera bidaia egin du egileak, kazetari gisa, Saddam Hussein kanporatu ostean lurralde horrek autonomia zabal bat bereganatua duenean, kurduak
|
beren
buruaren jabe nola moldatzen diren ikusteko eta munduari kontatzeko pasatako oinazeak eta momentuan bizi dituzten itxaropen eta zailtasunak: errefuxiatu eremuetako istorioak, emakume arkeologo baten ametsak, zahar eta gazteen abenturak, gizon nahiz emazteen pozak eta nekeak berdez pintaturiko basamortuan?
|
2019
|
|
Egoera horretan dira errumaniarrak. Nahi dute
|
beren
buruaren jabe izan baina Errusiako ortodoxoek debekatzen diete.
|
|
Joan den abenduaren 15ean beren eliza nahi duten errumaniar ortodoxoek kontzilio bat egin zuten. Hor
|
beren
buruaren jabe aitortu ziren, eta bozetan buruzagi (patriaka) bat hautatu zuten: Epifanio Dumenko, 40 urte dituena.
|
|
bizitza genitalak ez dio trabatzen existentzia pertsonala; etenik gabe garatzen da, krisirik gabe, eta, gehienetan, gorabeherarik gabe. Batez beste, emakumeak luzeago bizi izaten dira, baina maizago gaixotzen dira, eta tarte askotan ez dira
|
beren
buruaren jabe.
|
|
edozein gauza min hura agerian jarri baino lehenago!
|
Beren
buruen jabe zirelako itxura eman behar baitzuten beti. Baina, jarrera hura betikoa zuen arren, beste batzuk ziren inguruabarrak, eta beti ez zegoen itxura egiterik, are gutxiago Txeferen lursailean sartzen zenean.
|
2020
|
|
Amarena zen etxetik joan beharra? Hortxe zen haren belaunaldikoen koska, neskek ez zuten ikasketa handirik egin, ez eta ofizio onik ikasi egun batez osoki
|
beren
buruen jabe izateko.
|
|
Diktadura politikoaren, tradizio kapitalista eta indibidualaren, sozialismo burokratiko eta kolektibistaren(" giza arimaren kolektibizatzea", Santamariaren adiera uzkurrean), borroka subertsiboaren eta beste hainbat baldintzapen objektibo eta subjektiboren artean(" gizakiaren tragedia"), pertsonak erdigunean ipiniz, gizarte harremanak eraldatuz eta
|
beren
buruaren jabe izanez egitura kooperatiboak sortzea aukeretako bat baizik ezin zitekeen izan. Arizmendiarrietak, hain zuzen ere, lantegian langilea pertsona izateko egitasmoa landu zuen.
|
|
Badakigu erantzuna.
|
Beren
buruaren jabe izateko desioa, independenteak izateko nahia.
|
|
" The thing women most desire is self sovereignty." Euskaraz esanda: "
|
Beren
buruaren jabe izatea da emakumeek gehien desio dutena."
|
|
Entzuleok, gogo baduzue, begiratu kutxatila horren barruan, eta erantzun: gauza bera al da"
|
beren
buruaren jabe izatea" eta" senarren gaineko subiranotasuna ukaitea?". Ñabardurak
|
|
Ostatuetan maiz ikusten diren etxekoandre horiek bezalakoa zen, kementsua, lotsagabe samarra, atsegina. Haren ustez,
|
beren
buruaren jabe izan nahi zuten emakumeek, sin mas. Baina, bai?
|
|
" Zer da emakumeek gehien desio dutena?". Gauza bera al da"
|
beren
buruaren jabe izatea" eta" senarraren gaineko subiranotasuna izatea"?
|
|
Norgehiagoka estrategiko inperialisten arabera duten truke balioarekin, ezin konfiantzarik izan inorekin. Ekialde Hurbilean nagusi diren botereei ez zaie komeni kurduak
|
beren
buruaren jabe izatea, ez Turkiari, ez Irani, ez Saudi Arabiari. Ez Washingtoni, ez
|
|
Habanako galiziarrek argitaratu zuten 1889an Manuel Murguiaren El Regionalismo gallego liburua, zeinean eta argitzen den galiziarrei dagokiela
|
beren
buruaren jabe eta aske bizitzeko eskubidea.
|
2021
|
|
Europako metropoliekiko deskolonizazioa ia amaituta dago munduan, baina nazioek
|
beren
buruaren jabe estatu independenteak eratzeko grina ez da itzali, Bangladeshek independentzia aldarrikatu eta mende erdira.
|
|
Infernuari eskerrak eman behar dizkiogu beti Jon Miranderen existentziagatik. Badira gizon batzuk
|
beren
buruaren jabe izateko jaio direnak. Bakardade handien artean sortzen dira, libertate salduezinak dituzte, eta edertasunaren erreinua pertsona bakar batekin eratu litekeela frogatzen dute.
|
|
Zentzu horretan, ez diote beren kontraesanari aurre egin. Gutxietsi eta gaitzesten duen harekin bizi eta oheratzen dena
|
beren
buruaren jabe ote da?
|
|
Makinek, ostera, ez dute autonomiarik antze eta trebetasun berriak garatzeko. Gaur, egiazko erronka
|
beren
buruaren jabe diren robotak sortzea da. Paradoxa bada ere, eliteak masari ukatzen dion askatasuna robotei ematera eraman dezake horrek.
|
|
pilpirak, gorritzea eta abar; horrexegatik daude emakumeak agerpen konpultsiboen mende: malkoak, algara eroak, nerbio krisiak[...] Batez beste, emakumeak luzeago bizi izaten dira, baina maizago gaixotzen dira, eta tarte askotan ez dira
|
beren
buruaren jabe. (I:
|
|
Espeziea barrendik hozka duenez, burujabetzarako bidea trabatu egiten zaio biologikoki: nerbio eta giharren kontrol faltak ezegonkortasuna eragiten dio(" tarte askotan ez dira
|
beren
buruaren jabe"), hilekoaren" madarikazioa" jasan behar du hilero, haurdun dagoela" berea ez den bizi arrotz baten gatibua da", erditze mingarri, arriskutsu eta sakrifikatua jasaten du, kumeak jaio ondoren ere ez du bere banakotasuna berresteko aukerarik... Finean," espeziearen tirania" hori tarteko, ezin du bere norbanakotasuna eta burujabetza gauzatu.
|
|
Hau da, Zizeronek bezala esklabo irakurleak zituztenak. Zerbitzari hauek, liburuaren menpeko, ez ziren
|
beren
buruaren jabe irakurtzen ari ziren unean. Norberarena ez zen" ni" bat mintzatzen zen ahotsaren bitartez.
|
2022
|
|
Emakumezkoak dira bi bietako protagonistak, landa aldekoa bata, hiri girokoa bestea; txiroa bata, aberatsa bestea. Biek ala biek adierazten dute beren erabakiak hartzeko asmoa,
|
beren
buruen jabe izatekoa, eta ezarritako ordena hausten duen une horrexek markatzen du bi narrazioen gakoa. Zeren, Emilia Pardo Bazánen idazlanetan behin eta berriro agertzen den gaia baita bi kontakizun hauetakoa ere, gordinki erakutsia batean, iradokia baino ez bestean:
|
|
Emakumezkoak dira bi bietako protagonistak, landa aldekoa bata, hiri girokoa bestea; txiroa bata, aberatsa bestea. Biek ala biek adierazten dute beren erabakiak hartzeko asmoa,
|
beren
buruen jabe izatekoa, eta ezarritako ordena hausten duen une horrexek markatzen du bi narrazioen gakoa. Zeren, Emilia Pardo Bazánen idazlanetan behin eta berriro agertzen den gaia baita bi kontakizun hauetakoa ere, gordinki erakutsia batean, iradokia baino ez bestean:
|
|
Zenbaitetan, nire aholkua eta yachak ena bat ez zetozenean, estuasunean sumatu izan nituen pazienteak. Horrelakoetan esan ohi nien
|
beren
buruaren jabe zirela eta berek erabaki behar zutela onena zer zuten.
|