2007
|
|
Dantzaren estanpak, eta hegoaldeari jarraituz, Cádizko Unibertsitateak kantu flamenkoaren hastapen tailerrean sakontzen du, ikasleei flamenkoaren makilak bereizten laguntzeko. Baina kantu horri buruzko lehen eskuko informazioa lortzeko Flamenkoek
|
beren
buruaz hitz egiten dute Andaluziako Nazioarteko Unibertsitateaz; artista kontsumituak hurbiletik ezagutzeko aukera emango du; generoko espezialista batengana pertsonalki hurbiltzeko beste aukera bat egun bateko Bizitza dantzan, Ramon Llull Unibertsitateak antolatu duen Cristina Hoyosekin. Eta dantzarik gabeko kanturik ez dagoenez, unibertsitateek Asiako dantzen alde egin dute aurten, Cadizko Unibertsitateak Dantza Hindurekin, Barathanatyam ek, zeinaren jatorria Japoniako antzinako kultura indiarreko tenpluetan edo Sabeleko Dantzan baitago:
|
|
Ikastaroak eta datak IKASTAROA UNIBERTSITATEA DATA XXI. mendeko jazza Karlos iii.a Uztailaren 2tik 6ra Munduko poparen historia Kantabria Abuztuaren 20tik 24ra Rock and Rollaren artea Bartzelonako Autonomia Erkidegoa Uztailaren 9tik 13ra Gospel & Spirituals en tailerra Girona Uztailaren 19tik 20ra Biziaren hamaika mugimendu Joan Karlos erregea Uztailaren 23tik 27ra Flamenkoaren ospakizuna Konplutentsea Abuztuaren 6tik 10era Atzoko eta gaurko flamenkoa: Dantzaren estanpa Pablo Olavide Uztailaren 2tik 6ra Cante flamenkoaren hastapen tailerra Cadiz Uztailaren 9tik 13ra Flamenkoek
|
beren
buruaz hitz egiten dute Andaluziako Internazionala Irailaren 24tik 29ra Dantzaldiko bizitza, Cristina Hoyosekin Ramon Llull Abuztuaren 11 Dantza Hindua, Barathanatyam Cadiz Uztailaren 9tik 13ra Sabel dantza: osasunari eta mugimenduari aplikatzea Girona Uztailaren 16tik 20ra Itadakimasu:
|
2009
|
|
Ez dakit gainerako emakumeek nori hitz egiten dioten haurdun daudenean, esan nahi dut, hitz egiten dioten horri aurpegirik jartzen ote dioten, susmoa dudan arren emakume haurdunek
|
beren
buruei hitz egiten dietela eta haurra beren buruak maitatzeko aitzakia baino ez dela izaten. Kalean ere ikusten baititut, ume jaioberriak bularraren kontra estu estu hartuta, noizbait izan ziren haurra indarrez besarkatuz.
|
2017
|
|
Gizonei emakumeei buruz mintzatzea gustatzen zaie. Hala, ez dute
|
beren
buruaz hitz egin behar. Nola liteke azken hogeita hamar urtean gizon bakar batek ere idatzi ez izana maskulinitatearen inguruko inongo testu berritzailerik.
|
2021
|
|
Emakumeen koruentzako kantak ere egiten zituzten (ezteietako abestiak, jainko jainkosen omenezko abestiak, dantzarako abestiak). Eta
|
beren
buruaz hitz egiten zuten ahots bakar batentzako poemetan, lira lagun zutela —hortik heldu da" poesia lirikoa" terminoa— Ezinbestean, unibertso txiki eta lokalak ziren. Hala ere, ia mirakuluz, emakume batzuek beren txokotik begirada berezkoa jaurti eta txiki txiki egin zituzten preso zeuzkaten murruak.
|
2022
|
|
batetik, landareen izena daramaten poemek osatua, zeinak gehienak guztiz ezezagunak egin zaizkidan. Kasu horietan ahots poetikoa landareena da, eta
|
beraien
buruaz hitz egiten dute (21 orrian," esnatu nintzenean baso batean nengoen") edota beste norbaiti zuzenduz, guri?, (41 orrian: " Halako gorrotoa badidazu ez hartu lanik ni izendatzen").
|
|
Taineraz taino hitzak ona, zintzoa esan nahi du eta Europako konkistatzaileei
|
beren
burua hitz horren bidez deskribatu zieteleko esaten zaie horrela. Baina mende eta erdian, tainoen populazioak %90 inguru egin zuen behera, nagusiki Europatik eramandako gaixotasunen erruz.
|
|
Oroimenak aldatu egin daitezke urte eta hamarkadak igaro ahala, gizarteak eta politikak eboluzionatzen duten heinean mugak lausotu egiten dira. Gertaeren lekukoak ez dira historialariak baina benekotasuna aldarrikatzen dute eta, gertaerak kontatuz gain
|
beren
buruez hitz egiteko aukera, kontakizunaren erdigunean jartzeko abagunea. Gertaerak, horrela, erantzukizunez azaleratuko dira.
|