2002
|
|
Alde batetik eta lehenengo eta behin, ez dela egia PPko jendea, oro har, Euskal Herria ontzat jotzen duten jendea dela, abertzaleek ez bezala Espainiarekiko loturak apurtu gura ez arren. Ez dela egia, alegia,
|
beren
burua euskal herritartzat dutenik. Edo zorrotzago formulaturik, euskal herritarrak direla baldin badiote, abertzaleok behartuta egiten dutela bakar bakarrik, zelanbait modan dagoelako eta, segurutik, oztopo izugarriak leuzkaketelako aurrera egiteko hori onartu ezean.
|
2003
|
|
Jendea gure dinamikan inplikatzea nahi dugu aurkarien aurrean indar harreman sendoa gauzatu ahal izateko». Xedea hori izan arren Demoek ez dute gizartea ordezkatu nahi, ez dute inolaz ere
|
beren
burua euskal ordezkarien gisara ikusten.
|
2007
|
|
Anbiguotasun horren sustraia ez daegoera bera, diskurtso horretatik egiten den egoeraren definizioa baizik. Euskaldunek
|
beren
burua euskal hiritar herritar gisa irudikatzen dutenean osotasun jakinbat nahi dute: kultura, hizkuntza, herri nazioa, gizartea eta gobernua nahi lituzketekomunitate batekoak.
|
2010
|
|
Harrigarri da nortasunari buruzko motibazioak indartsuagoak direla etorkinetan ezinez eta herriko ikasleetan. Azken hauek behar bada
|
beren
burua euskal herritartzat hartzen dute jadanik, etorkinek aldiz ez.
|
|
Aztertu nahi genuen gaira ekarrita, etorkinek euren integrazioaz zuten pertzepzioa nabarmendu nahi izan dugu; hots, jakin gura izan dugu ea ikerketan parte hartu duten etorkinek
|
beraien
burua euskal gizartean integraturik sentitzen zuten edo ez. Etorkinok, ikusiko dugunez, integrazioaren egiturazko aldeaz arituko dira batez ere, integrazioaren alde kulturala edo politikoa bigarren maila batean utziz.
|
2016
|
|
«Bizikidetzaren izenean euskararen ezagutzaren unibertsalizazioaren alde egiten duen diskurtso bat da, eta euskaraz ez jakiteko eskubidea gaitzesten duena. Baina baita ere
|
beren
burua euskal herritartzat daukatenen aldetik euskara erabiltzeko hautua egiteko nahi bat espero duen diskurtsoa. Horrelako egiazko nahirik ez balego, betebehar zibikorik ere ez legoke, noski».
|
2019
|
|
Beste ekarpen askoren artean, hizkuntza identitate ezberdina dutenhiztun berri gazteen profilak identifikatu dituzte (euskaldun zaharra, euskalduna eta euskaldun berria), eta baita profil horietan eragiten duten faktoreak ere (besteak beste, hizkuntza gaitasuna eta harremansareak). Gazteek beren burua profil batean ala bestean kokatzeko orduan, gainera, Ortega eta bestekikusi dute gazteek
|
beren
buruari euskal hiztun gisa ematen dioten benetakotasuna eta zilegitasuna erealdagai garrantzitsuak direla. Woolarden (2008) lana aipatuta, Ortega eta bestek zehazten dutehiztunen benetakotasuna eta zilegitasuna elkarrekiko lehian dauden bi baliotan ardazten dela: anonimatu balioa eta benetakotasun balioa.
|
2021
|
|
Item horietako puntuazioen arabera, hiru hizkuntza profil definitu genituen, aurrez esan bezala, eta artikulu honetarako hizkuntzaren dimentsioan jarriko dugu arreta bereziki. Euskal elebiduna euskal dimentsioan engaiatua (hemendik aurrera EusEle laburduraz izendatuko dugu) multzoan sailkatu genituen euskaraz gaztelaniaz baino erosoago aritzen zirenak; guraso, lagun, Whatsapp-en eta ezezagunekin beti euskaraz aritzen zirenak; euskaldun izateko euskara jakitea beharrezko zela uste zutenak;
|
beren
burua euskal herritar soilik sentitzen zutenak, eta euskal kultura euskaraz eginikoa zela uste zutenak. Elebidun pasiboa euskal dimentsioan engaiatugabea (hemendik aurrera Ele Pa laburduraz izendatuko dugu) multzoan sailkatu genituen euskaraz gaztelaniaz bezain eroso sentitzen zirenak; guraso, lagun, Whatsapp-en eta ezezagunekin euskaraz gaztelaniaz bezainbat aritzen zirenak; euskaldun izateko euskara jakitea zertxobait beharrezkoa zela uste zutenak; beren burua euskal herritar adina espainiar sentitzen zutenak, eta euskal kultura euskaraz eginikoa zela baina baita gaztelaniaz eginikoa ere izan zitekeela esaten zutenak.
|
|
Euskal elebiduna euskal dimentsioan engaiatua (hemendik aurrera EusEle laburduraz izendatuko dugu) multzoan sailkatu genituen euskaraz gaztelaniaz baino erosoago aritzen zirenak; guraso, lagun, Whatsapp-en eta ezezagunekin beti euskaraz aritzen zirenak; euskaldun izateko euskara jakitea beharrezko zela uste zutenak; beren burua euskal herritar soilik sentitzen zutenak, eta euskal kultura euskaraz eginikoa zela uste zutenak. Elebidun pasiboa euskal dimentsioan engaiatugabea (hemendik aurrera Ele Pa laburduraz izendatuko dugu) multzoan sailkatu genituen euskaraz gaztelaniaz bezain eroso sentitzen zirenak; guraso, lagun, Whatsapp-en eta ezezagunekin euskaraz gaztelaniaz bezainbat aritzen zirenak; euskaldun izateko euskara jakitea zertxobait beharrezkoa zela uste zutenak;
|
beren
burua euskal herritar adina espainiar sentitzen zutenak, eta euskal kultura euskaraz eginikoa zela baina baita gaztelaniaz eginikoa ere izan zitekeela esaten zutenak. UZTARO 119, Bilbo, 2021eko urria abendua
|
|
Erdal elebiduna euskal dimentsioan engaiatugabea (hemendik aurrera ErdEle laburduraz izendatuko dugu) multzoan sailkatu genituen gaztelaniaz euskaraz baino erosoago aritzen zirenak; guraso, lagun, Whatsapp-en eta ezezagunekin beti gaztelaniaz aritzen zirenak; euskaldun izateko euskara jakitea beharrezkoa ez zela uste zutenak;
|
beren
burua euskal herritar bezain espainiar edo euskal herritar baino espainiarrago sentitzen zutenak, eta euskal kultura euskaraz ez ezik gaztelaniaz eginikoa ere izan litekeela uste zutenak.
|
|
Araban kantautoreen eragina txikiagoa izan arren, Gorka Knorr edo Patxi Villamor aipa ditzakegu herrialdearen ordezkari gisa. Biak euskaldun berriak ziren, eta
|
beren
burua Euskal Kantagintza Berriaren mugimenduan kokatu zuten.
|