Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2007
‎Test delako proba estandarizatuetan, ikertzaileek zeregin bat egiteko eskatzendiete gizabanakoei, eta, horretarako, hainbat erantzun aukera ematen dizkiete (adibidez, ikertzaileak gizabanakoei beren burua deskriba dezatela eskatu etaerantzun aukera gisa izenlagun batzuk ematen dizkie). Nahiz eta garapenarenpsikologoek maiz erabiltzen duten teknika izan, orain arte test bakan batzuk ezdaude gizarte ezagutzaren garapenaren eremuan.
‎8.8 irudia. Kibbutzetan bizi diren haur israeldarrek ia ez dute gizarte konparaziorikerabiltzen beren burua deskribatzeko (argazkia: en.wikipedia.org).
‎Behin norberaren ezagutza fisikoa garatu eta gero, haurrak beren burua zeinbeste pertsonak hainbat ezaugarriren arabera sailkatzen hasten dira; besteak beste, adina, sexua, ezaugarri fisikoak, gaitasunak eta ezaugarri psikologikoak. Halaber, beren burua deskribatzeko garrantzitsutzat jotzen dituzten ezaugarriei buruzkoezagutza garatzen dute.
‎Izan ere, Rebecca Eder ikertzaileak (1989, 1990) erakutsi zuen mintzamen maila apalagoabehar duen metodologia bat erabiliz gero, (hain zuzen ere, haurrei, bakarrikjolastea gustatzen zait/ lagunekin jolastea gustatzen zait? eta antzeko esaldienartean aukeratzeko eskatuz) hiru urte eta erdiko haurrak beren buruak deskribatzean ezaugarri psikologikoak aipatzeko gai zirela. Horrez gain, Eder-ek egiaztatuzuen haurrak beren burua egoeraren arabera deskribatzeko gai direla, eta, horiguztia kontuan izanik, ondorioztatu zuen adin horretako haurrek badutela Niarenikuskera psikologikoa, nahiz eta oraindik hitzez adierazteko gaitasunik ez izan.
‎8.3 irudia. 8 urtetik gorako haurrek askotan gizarte konparazioak erabiltzen dituzte, beren burua deskribatzeko (argazkia: www.geconventos.com).
‎Halaber, haurrek gero eta gehiago balioesten dituzte Niaren alde sozialak.Hala, beren burua deskribatzean, gizarte taldeak, familia edo lagun taldeakaipatzen dituzte sarri(. Ni X ikastolakoa naiz?). Urte horietan ere gizarte harremanek garrantzia handia hartzen dute, eta hori harreman pertsonalei buruzko aipamensinpleetan islatzen da(. Lagun asko dauzkat?).
‎Zure ustez, zeinek adierazten dute zu nolakoa zaren. Nahi dituzun guztiak aukeratu ditzakezu?. ...1998; de Rosa eta Bombi, 1999; Gimenez et al., 1999; Karakozov eta Kadirova, 2001; Kipiani, 2001; Pavlenko et al., 2001; Reizabal, Valencia, Jimenez, Barrett, 2002; Reizabal et al., 2004; Riazanova, Sergienko, Grenkova Dikevich, Gorodetschnaya eta Barrett, 2001; Vila et al., 1998). Ikerketa horien arabera, 6 urtetik gorako haur gehienek kategoria nazionalegokia erabiltzen dute herrialde horietan, beren burua deskribatzeko.
‎Nazio identitatearen garrantzia subjektiboari buruzkoemaitzek bi garapen eredu islatzen dituzte. Lehenengoan (arruntena), 6 urtekohaurrek beren burua deskribatzeko kategoria nazionala aukeratzen duten arren, ezda haientzako kategoriarik garrantzitsuena. Izan ere, garrantzi handiagoa ematendiete beren adinari, generoari eta herriari.
2010
‎Zentzu horretan, nazio kontzeptuak gizartean sortzen diren elkartasun harremanak aztertzeko kategoriak ematen ditu, eta, globalizazioari loturiko indibidualismo liberal eta, beste maila batean, kosmopolitaren ezintasunei aurre egiteko ikerketa eremuak zabaldu egiten ditu. Nazionalismo zibikoak historia eta kultura komun bati loturiko herentziak aldarrikatu eta biltzen dituen edukiontzi estatikoa aldarrikatzea baino gehiago, defendatzen du gizartean antolatzen diren aktore kolektiboek adierazten dutela beren burua deskribatzeko eta eremu publikoan adierazteko saialdia (Calhoun, 2006).
2019
‎Pasiboki amore emandako neska gazte haiek ere sufrituko zuten desloratzearen trauma, seguru baino seguruago; jakin nahi genuke zer eragin psikologiko izan duen esperientzia bortitz hark haien etorkizunean, baina ez dago psikoanalizatutako prostituta askorik, eta trakets samarrak izaten dira beren burua deskribatzeko orduan, klixeen atzean ezkutatu zaleak. Batzuen kasuan, lehen aipatu ditugun prostituzio fantasiak izandakoak dira, eta horrek azaltzen du zergatik ematen dioten hain erraz larrua agertzen den lehenbizikoari:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia