Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2003
‎Save the Childrenek gaur egun garatzen dituen programak (aisia eta denbora librea, ludotekak, etxeko gizarte eta hezkuntza arreta, eskolaz kanpoko hezkuntza laguntza, etab.) ezgaitasunak dituzten haurrak baldintza berdinetan baliatzeko diseinatuta daude. “Helburua da aukera berdintasuna errealitate bat izatea haur ezgaituentzat eta horiek beren ahalmen guztiak garatu ahal izatea”, dio. Hitzarmena Bestalde, Sustapen ministroak, Francisco Álvarez Cascos ek eta Minusbaliatuen Ordezkarien Espainiako Batzordeko presidenteak (CERMI), Mario Garcíak, lankidetzarako esparru hitzarmen bat sinatu zuten atzo, baldintzak hobetzeko.
2008
‎\ Ikasleek hezkuntzaren bidez beren ahalmen guztiak garatzeko duten eskubidea, pertsona kritiko eta aske izateko bidean.
‎Haien erabilera grafikoa ez dago ondo, Firefox en bezala, ez baititu aurpegierak gune gogokoaren botoiarekin batera, eta ez baitu" klik egin eta arrastatu" ahalbidetzen orri bat irekitzeko. Bere luzapenak ere ez dira Firefoxenak bezain onak eta askotarikoak, eta, beraz, erabiltzaileek neurtu egin behar dute merezi ote duten Firefox bada, Safariko nabigatzailea aldatzea, maiz eta beren ahalmen guztiarekin erabili nahi badute.
2014
‎Hala, gehienek ez dute izaten telefono mugikorren sarerako konexiorik, eta, beraz, ezta Interneteko konexiorik ere. Ez dira gailu beregainak, Bluetooth bidez konektatzen dira gure telefono mugikorrera eta orduan lortzen dute beren ahalmen guztia. Ukipen pantailarik ere ez dute izaten edo, izatekotan, ez behintzat teklatu birtualarekin (tamainagatik logikoa denez), eta horregatik ez dute balio izaten mezuak, txioak, guatxapak edo beste ezer idazteko.
2020
‎Galdera horiei erantzuteko, haurtzaroa eta gaztaroa kontuan hartzen dituen ikuspegia sartu behar da hiri plangintzan eta garapenean. Erantzukizuna haurrekin Haurren Hiri Lagunduetan, haur eta nerabe guztiek beren haurtzaro eta gaztaroaz gozatzea eta beren ahalmen guztia beren hiri eta komunitateetan dituzten eskubideak berdintasunez erabiliz garatzea da xedea. Hiriek leku egokiak izan behar dute adingabeen gaitasunak bultzatzeko, eta behar adina baliabide eman behar zaizkie, beren ahalmen guztia inolako bereizkeriarik gabe lor dezaten.
‎Erantzukizuna haurrekin Haurren Hiri Lagunduetan, haur eta nerabe guztiek beren haurtzaro eta gaztaroaz gozatzea eta beren ahalmen guztia beren hiri eta komunitateetan dituzten eskubideak berdintasunez erabiliz garatzea da xedea. Hiriek leku egokiak izan behar dute adingabeen gaitasunak bultzatzeko, eta behar adina baliabide eman behar zaizkie, beren ahalmen guztia inolako bereizkeriarik gabe lor dezaten. Hala ere, batzuetan desberdintasunak areagotu egiten dira, hala nola etxebizitza duina eskuratzeko orduan, lanerako distantzia, lan prekarietatea… Horrek guztiak haur guztiek aukera berdinak ez izatea eragin dezake.
2021
‎Pikler pedagogia haurren hazkundeari laguntzeko modu bat da, eta haurren jakin min naturala eta beren garapen gaitasunak ditu ardatz. Emmi Pikler ek, Hungariako pediatrak, helduaren zereginari eta haurraren garapen motorrean izan zuen esku hartzeari buruz ikertu zuen; haren arabera, haurrek, beren ahalmen guztia garatzeko, espazioa, mugimendu askatasuna eta arropa erosoa baino ez dute behar.
2022
‎III. Euskal matxinada honetako bazkide guztiak, zinez behartuko dira, Euskaditik, era eta modu guztietara, analfabetoen kasta lotsagarria zeharo erauzi eta kentzeko. Horretarako beren ahalmen guztiekin saiatuko dira euskaldun guztiei euskaraz irakurri eta idazten irakasten, askatasunaren zain egon gabe.
‎...ua eta helburu komun bat ezartzea sustatzen du, eragin idealizatuaren (adib. misio bat garatzen du, harrotasuna, errespetua eta konfiantza sustatzen ditu) eta inspiraziomotibazioaren bidez (adib. espektatiba handiak sortuz motibazioa aktibatzen du, jokabide egokiak modelatzen ditu eta sinboloak erabiltzen ditu jarraitzaileen ahaleginak gidatzeko), eta, aldi berean, taldeko kideak ahalduntzen ditu, beren ahalmen guztia estimulazio intelektualaren (adib. jarraitzaileei etengabe egiten die erronka ideia eta ikuspegi berriekin) eta banakako kontsiderazioaren (adib. arreta pertsonala ematen du, bere laguntzaileak errespetatzen ditu eta erantzukizunak ematen dizkie) bidez gara dezaten (Kark eta Shamir, 2002). Hala, lidergo mota honek talde batek sortzen dituen ideien kopurua eta aniztasuna (Koh, Lee eta Joshi 2019; Sosik, Kahai eta Avolio, 1998) eta ideien ezarpen eraginkorra bultza dezake (EisenbeiB, van Knippenberg eta Boerner, 2008).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia