Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 35

2003
‎Esan nahi nioke zorigaiztoko herri honetan taumaturgoak izan behar dugula oraindik ere, ezin ulertzearen amildegian erori nahi ez badugu. Beren aberri txiki eta saminduaren defendatzaile sentitzen direnei baldintzabako errendizioa eskatzen dienak ez baitu gure tragedia ulertzen eta, larriago dena, luzatu egiten du. Defendatzaile horiek oker badabiltza ere.
2007
‎Gizartegehienak hainbat jatorri etniko eta nazionaletako pertsonez osatuak daude.Pertsona horien jatorrizko talde etniko eta nazionalek beste taldeetatik bereiztendituzten hainbat ezaugarri dituzte (Barrett eta Buchanan Barrow, 2002); besteakbeste, lurraldea, kultura, hizkuntza, kolorea edo erlijioa. Hala, haurrek taldenazional eta etniko horien inguruko ezagutza ez ezik, beren aberriaren ingurukoezagutza ere eskuratu behar dute (lurraldearena, hizkuntzarena, historiarena, etaabarrena). Talde nazionalak eta etnikoak ezagutzeaz gain, interesgarria da nazioidentitatearen, atzerritar kontzeptuaren, aurreiritzien, estereotipoen eta zenbaitlurralderekiko hobespenaren garapena aztertzea.
‎Nazio identitatearen inguruan orain arte egin diren ikerketek adierazten dutenaren arabera, bost edo sei urte baino gutxiagoko haurrek oso ezagutza mugatuadute beren aberriari buruz. Askotan ez dira gai izaten horren izena esateko ere (Jahoda, 1962; Piaget eta Weil, 1951), eta, esan dezaketenean, izen horren adieratik ulertzen dutena oso nahasia da (Jahoda 1963a, 1964).
‎– Hala ere, haurrek lehenago higuindu ditzakete beren aberriaren etsaiak.
‎– Nerabezaroan, aberriarekiko atxikimendua kualifikatuagoa da; hasieran, nerabeek hautematen dute beren aberria besteak baino hobea dela, etahorretan oinarritzen da aberriarekiko atxikimendua. 16 urterako, berriz, pertzepzio hori apaldu egin daiteke.
‎Wills ek (1994), berriz, ikertu zuen haurrek aberriaren historiaz zutenezagutza, hain zuzen ere, AEBko 8 mailako ikasgela batean zeuden 13 bat urtekoikasleei Amerikaren historiari buruz irakasten zietena eta ikasleek informazio horinola ikasten zuten. Wills ek egiaztatu zuen estereotipoak eta aurreiritziak zeudelaAmerikako bertatiarrei buruz ikasleek erabiltzen zituzten testu-liburuetan etaestereotipo eta aurreiritzi horiek eragina izan zutela ikasleek beren aberriari buruzzuten ulermenean, batik bat haiek egindako idazlanetan eta Ipar Amerikarenkonkistari buruz zituzten justifikazio moraletan.
‎– Haurrek ez dituzte nahitaez hobeto ezagutzen beren aberriko ikurrak.
2008
‎Alhambra, Andaluzia, moriskoak, ijitoak, flamenkoa... Topiko exotista horiek ez ziren beti espainiar eliteen gustokoak, beren aberriaren irudi pintoreskoegia ematen zutelako, europar herrialde «zibilizatuen» eredutik urruntzen zena. Baina hala ere eragin ukaezina izan zuten espainiar kulturan.
2011
‎–Oilarrek, dio nobelako pertsonaietarik batek? ez dute borroka beren aberriagatik egiten, ez beren jainko sinesteagatik, ez beren amodioagatik, ez beren txiten etorkizunagatik, baizik eta bentzutuak ez izateko, eta ez dute sekula amore ematen.?
‎Egun halako mito bat eraiki da Erresistentziaren inguruan: frantses gazte adoretsuak, beren aberriaren alde dena eman zutenak eta abar. Zakurraren putza.
‎Beharrak ohekide bitxiak egiten ditu. Sionistek juduak behar zituzten beren aberria populatzeko. Eta guk Europako juduez libratu nahi genuen.
2014
‎Diasporako kurduek bizi diren herrietako hizkuntzak mintzatzen dituzte ere bigarren hizkuntza gisa. Badu orain mende bat Kurduak saiatzen direla beren aberri batua muntatzen. Estadu Islamikoa edo Daesh abiatuz geroztik Iraken eta Sirian, Khalifa berri bat muntatu beharrez terrorismoaren bidetik, Kurduak (gehienak sunita moderatuak) aurkitu dituzte beren aurrean.
2015
‎hutsalez soilik ordainduak jeneral zurien diskurtso zurietan. L. Damas,, négritude, ko poeta kaustikoena, sarkasmoz zuzenduko zaie senegaldarrei, Alemaniak okupaturiko Frantziaz arranguratzen direlako, Frantziak okupaturiko beren aberriaz arranguratu behar luketenean. Frantz Fanon, Fort de Franceko Institutuan A. Césaireren ikaslea bera, hamazortzi urterekin klandestinitatean sartu eta Frantziako indar libreekin jardungo da gerran.
‎Gogoratzen naiz, ordurako bazituen kritiko zorrotzak, baina Senghor lehen aldiz irakurri nuenean, nolako zirrara eta txundidura eragin zidan. . Négritude, ko poetek, beren aberriei ez dakit zenbat eman dieten, Europari asko eman diote. Egia da, beraz, horrela nahi bada:
2016
‎Beren burua nazionalista edo abertzaletzat ez dutenek egiten dute aspaldian gehien. Beren aberria zuritzen digute, etengabe, telebista saioetan, gai erakargarrien aitzakian. Denbora da munduko kartzela beldurgarrietara garamatzatela edo Espainiako polizia zentzuzko eta bihotz onekoa etxean sartzen digutela.
‎Benitezek, futbol prestatzailea denaren ikuspegitik, kirol eraginkortasunaz gaindiko azalpena eman zion Espainiaren iraganeko garaipen gabeziari. Beste modu batera adierazita, herrialdean, gizartean zegoen batasun eza, eta aberri atxikimendu falta islatzen zen nazio taldean Benitezen hitzetan, eta, ondorioz, ezinezkoa ei zen beren aberria defendatzeko elkartuta jarkitzen ziren selekzioei gailentzea. Futbol hamaikako taldea eta gizartea estu lotzen zituen entrenatzailearen aburu horrek.
2017
‎Gerla horretan, biak Frantziaren aldekoak dira Alemaniaren aurka, baita jakina euskaldun soldaduen lagunak. Baina Euzkadik euskaldun huts bezala ikusten ditu, zoritxarrez beren aberri bakarretik urrun, Frantzia arrotzaren zerbitzuko sakrifikatuak. Eskualdunak ordea euskaldun frantses bezala ikusten zituen, aberri handiaren alde betebehar zuzenean eroriak.
2018
‎hutsalez soilik ordainduak jeneral zurien diskurtso zurietan. L. Damas,, négritude, ko poeta kaustikoena, sarkasmoz zuzenduko zaie senegaldarrei, Alemaniak okupaturiko Frantziaz arranguratzen direlako, Frantziak okupaturiko beren aberriaz arranguratu behar luketenean. Frantz Fanon, Fort de Franceko Institutuan A. Césaireren ikaslea bera, hamazortzi urterekin klandestinitatean sartu eta Frantziako indar libreekin jardungo da gerran.
‎Gogoratzen naiz, ordurako bazituen kritiko zorrotzak baina, Senghor lehen aldiz irakurri nuenean, nolako zirrara eta txundidura eragin zidan. . Négritude, ko poetek beren aberriei ez dakit zenbat eman dieten, Europari asko eman diote. Egia da, beraz, horrela nahi bada:
2019
‎Azkenean begiak itzuli, eta tximiniako suari begiratu zion eta esan zuen: " Nik estimu handia diet beren aberria maite dutenei" eta burua kolpetik jaso eta leiho gaineko aingeru eskulpituari begiratu zion. " Nire gelara joatea gustatuko litzaidake orain esan zuen.
‎Sardiniako herrixka bat zen, Longosardo, non babesten baitira bidelapur korsikarrak orpoz orpo jazarriak sentitzean. Herrixka zulo hartan bakarrik bizi dira alde alde, beren aberriko kostaren aurrez aurre; eta han dira mantentzen, atzera itzuli eta mendira berriro jotzeko abagunearen zain. Herri hartan, atsoak bazekien, ezkutatu zen Nikolas Ravolati.
2020
‎2015ean egindako inkesta baten arabera, galdekatutako espainiarren %48, 3k zioten prest egongo zirela familiagatik ez ezik, beste zerbaitegatik bizia emateko. %40k" beren aberri, nazio eta herriagatik". Inkesta horretan, katalan eta euskal herritarrak ere barne ginen; bada, %71 katalanek eta %74 euskal herritarrek zioten ezetz, ez liratekeela bizia emateko prest egongo, familiagatik izan ezean.
‎Ez zitzaizun batere gaizki etorriko Madrilgo egunkari handienetako zutabegileak irakurriko bazenitu. Beren aberriarekin erabat obsesionaturik bizi dira. Mende pasa daramate horrela.
2021
‎Saihetsezina da ez ohartzea zer nolako garrantzia duen Begiramenak menderakuntzarako, etengabe erabiltzen baita oroitarazteko nor diren garaileak eta nork onartu behar luketen konkistatuak direla. Palestinarrek beren aberrian iheslarien rola jokatzearen umiliazioa nozitu behar dute, are egunean behin baino gehiagotan.
‎Tentsioak bi egun iraun zuen. Gero armada apartak buelta erdia eman zuen, beren aberri aldera. Alexandrok, azken batean, bai, batala bat galdu zuen.
‎“Soldaduak beraien aberria defendatzen ari direla esaten digute. Hori da politikariek esaten dutena.
‎Baionan bildu ziren Abertzaleen Batasuna, Aralar, Eusko Alkartasuna, Zutik eta Batzarre, eta elkarrekin beren Aberri Egun berezia ospatzea erabaki zuten. Komunikatuan(" Indarrak uztartzen, zubiak eraikitzen"), ETAri eskatu zioten martxan ezartzea.
2022
‎Jose Maria Jimeno Juriok idatzi zuen Amaiurko historia ez zela 1522an bukatu, ondoren herriaren fisionomia soziala egituratu zela; baina gaztelua defendatu zuten nafarrak" traidore bezala hartu zituen irabazleak". Ez alferrik ikusten ditugu urtebete geroago Espainiako erregeak emandako barkamenetik baztertuta dozenaka lagun," beren aberriaren kontra matxinatzeagatik". Zigorra eta eskarmentua.
‎Bi mugimendu horiek, gogora dezagun, idazkeraren ehundegiaren funtsezko mugimenduak dira. Horien bidez gizon emakumeek beren aberria eta beren herria sortzen dituzte.
‎Gerla horretan, biak Frantziaren aldekoak dira Alemaniaren aurka, baita jakina euskaldun soldaduen lagunak. Baina Euzkadik euskaldun huts bezala ikusten ditu, zoritxarrez beren aberri bakarretik urrun, Frantzia arrotzaren zerbitzuko sakrifikatuak. Eskualdunak ordea euskaldun frantses bezala ikusten zituen, aberri handiaren alde betebehar zuzenean eroriak.
‎Bitartean azpimarratzekoak dira bi gertakizun ez odoltsu. Uztaila hastean flandriar abertzaleek ETA ospatzen dute Dixmuiden, beren aberri egunean, ehun bat milako jende ostearen aurrean, mugaren bi aldeetako militante andana bat lehen lerroan, bereziki Oldarrako dantzariak, baita Etxamendi eta Larralde kantariak.
2023
‎Baiezko eta ezezko keinuak, entzuleen artean. «Eguna joan eta eguna etorri, kontzientzia historikorik gabe eta kulturarik gabe bizi diren jendeak beren aberria historiarik, oroitzapenik eta edertasunik gabeko basamortua bihurtzeko kapaz dira». Eta, gehiago:
‎Egiptok, giza laguntzarako bidea zabaltzeko gertu dagoen arren, argi utzi du ez duela zibilentzako korridore bat irekiko, «palestinarren exodoa» eragingo lukeelako, eta horrek «kalte» egingo liokeelako «Palestinako auziari». Hamas ere neurri horren kontra agertu da, «palestinarrak beren aberria uztera behartuko» lituzkeelako. NBEren datuen arabera, Israelen bonbardaketek 340.000 barne desplazatu inguru eragin dituzte oraingoz.
‎Tere ere zutitu zen; esloveniar jende ameslari triste haien artean bakarrik zegoen dalmaziar ileurdina, soineko beltzez jantzia, urrezko bitxi joriz apaindua; eskua jaso zuen denak isildu eta berari begiratzeko. Emakumeak ez ziren hala nabarmentzen, nahiago izaten zuten senarren alboan lasai eserita egon, lan gogorraz nekaturik, haur egiteaz nekaturik, ardurez nekaturik, beren aberri zaharrera itzultzeko amets antzuak gordez bihotzetan. Tere, ordea, zutik jarri zen, eta ahots kirrinkariz kantari hasi zen, da nije ljubavi, da nije ljubavi, da nije ljubavi, ne bi svita bilo, ni tebe ni mene, ni tebe ni mene, ni tebe ni mene, moja bajna vilo, no, as mi se snilo, no, as mi se snilo, da je tvoje tilo pokraj moga bilo, eta negarrari eman zion:
‎Gero beren ordezkariek jaso zuten agindua hiria osoki eta behin betikoz abandonatzea lurrera botea izan ahal zedin; oihu deitoragarritan hasi ziren eta gero negarretan. " Beren aberriaren izena oihukatzen zuten eta pertsona bati bezala mintzatuz hitz urragarrienak erraten zioten". Eta erromatarrak otoiztu zituzten baizik eta, min egin nahi bazieten, barkatzeko bederen hiri honi, harri horiei, oroitarri horiei, tenplu horiei eta horien ordez, mesedez, populazio osoa hil dezaten; erromatarrei erran zieten erabaki hori gutiago ahalkegarria izanen zela beraientzat eta askoz hobea Kartagoko populuarentzat.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia