Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 19

2004
‎La Vache ere erne eta pentsakor zegoen. Eta behi makalak berdin, edo hori zirudien behintzat, beraiek ere sumatzen zutela bankete egun haren berezitasuna.
2013
‎Basahuntzek, oreinek eta ahuntzek han hemenkako lahar eta sastraka eta zuhaixken mimukaiak eta adaxka muturrak hozkatzen jarduten dute hankak uretan sartuta. Ondorioz, ardiek eta bestek ur garbia ezin bilatuz ibili behar izaten dute handik hona, beraiek ere hondoko lokatzak astindu bidenabar.
‎Urrumiako hiru zakurrak Soskor, arratoi txakurra; Morko, ardi txakurra, eta Zizto, kate txakurranagusien hankartean bezala dabiltza, etxetik beraiek ere bota egin dituztela jakinaren gainean daudela adieraziz.
2015
‎Merkataritza sareetan ibilitako hiritarrek eratu zuten, hala edo nola, elkartasun hura. Eta beraiek ere, dirua eta boterea eskuratu arau, titulurik gabeko botere legitimazio bat bilatzen hasi ziren. Eta topatu egin zuten, estamentu horizontal hari begira, hain juxtu:
‎Hala edo horrela, berezkoa dute nolabait auto erreferentziadunak izatea, hots, erreferentziarik badute praktikan bertan agertuko dena baino ez da izango: praktika horietan sortu eta adierazten dena eta adierazteko era batera doaz, praktika bere buruz ari da (eta aurrerago zehaztuko dudan bezala, praktika horietan arizaleak beraiek ere artikulatu eta batu egiten dira). Praktika postpornoek, beraz, egikeran dute zentzua, eta ez daude besteren ordez.
‎Ez diegu emanen elurraren aritze ederra miratzen ahal den bibelot hauskor bat, jabe xaloaren eskuak anpulua eragiten duenero. Horrela nahi bagenu ere ez litzateke posible izanen, beraiek ere euren Antartikarako bidaiei ekinen baitiete; sasoia heltzerakoan hasiko dira berariazko bilaketak; nahitaez oinordetzan utziko dizkiegun isiltasunari eta gehiegizko zaratari buruzko ikerketei ekinen diete; bilaketa horiek guretzat irudikaezinak diren ikuspuntuetatik baita irizpide arrotzetatik eginen dituzte; ezin asmatuzko geltokietan jaitsi eta ezin iragarrizko lekuetan ostatu hartuko dute.... Ezin irudikatuzko makineriekin induskatuko dute gure isilguneetan.
2016
‎ulertu zuten beraieketa eztabaida zakar baten iskanbila. Gauaren ixiltasunean, iskanbilak gainerako soinu guztien katea libratuko zuela zirudien, eta zomorroak soinuka hasiko zirela ostera, eta errepidera trafikoa itzuliko zela, eta hoteleko 60 gelen argiak piztu eta bertan lo zeuden guztiak, beraiek ere haserre, galdezka hasiko zirela. Baina gauak gau jarraitu zuen, eta ixiltasunak ixiltasun, eta garrasiak Svinie!
‎Hori ari ziren egiten Munduko futbol txapelketan ere. Demokrazia defendatzen zutela, zioten, zerikusirik ez zeukatela diktadurako corpus errepresiboarekin, herritar zirela beraiek ere, herritarrak beste herritar batzuen zerbitzuan. Baina hori gezurra zen, polizia ezin zen hola erretratatu, askozaz ere hobeto erretratatzen zituen Mikelek zakur deituz; eta izen hori dobermanekin lotuz, gainera, ez Belle edo Greta bezalako animaliekin.
‎Nahiz eta bere pentsamendua, goiz eta eguerdi osoan, Jon eta Jonerengandik oso urruti egon, Guiomarrek eginak zituen lotura guztiak, eta jabetuta zegoen egiaz. Bazekien Carlos gezurretan aritu zitzaiola, bazekien bikotea hoteleko okindegi azpian zegoela, bazekien Jon eta Jone arriskuan zeudela eta beraiek ere, ondorioz, babestzaile bezala hartuko zituztelako, egoera txarrean zeudela. Ez, ez zen justoa.
‎Zalantzak zalantza, susmoak susmo, euskal literaturaren ekarri handiazko segurtamen osoa badaukagu, eta gutxi barru zoko zoro eta, seguruenean ere, oso irakurriegia ez den hau bere hirugarren urtera betetzera doan honetan, inoiz baino klarkiago ikusten dugu geure literatura idatziaren babesa, ezagutarapena eta zabalkuntza bermatu eta sustatu behar dugula, ona goratuz, baina baita txarra izan denaren berri ere lotsatu gabe emanez, azken batez, biak baititugu txanpon beraren bi aldeak, geurea den txanponaren osagarriak hots. Bestalde, euskaraz eginiko literatur lan ugari eskasegiak izanagatik ere, horiexek beraiek ere ikasbide digutenari ezin diogu saihestu: gure hizkuntza erabili izanaren erabakiaren ausartetik hasita ospea litekeenez bezainbatean bederen, gizaki gehienon sosa gutiziari hista eginez uxatzeraino iritsirik.
‎Hil aurrekoak eta hil ondorengoak hortxe bizi dira elkarren ondoan, harreman eta ordain zikloak osatuz, eta lan bertsuetan jardunez. Etxajaunek etxeko defuntuak (lamina izenaz hainbat kontakizunetan), gauez esnatu eta etxeko soro eta baratzetan dihardute lanean, beraiek ere etxekoak baitira. Eta lanak amaituta etxean sartu, surtan berotu, jan eta edan egiten dute.
2021
‎Eta hor gertatzen da gauza kuriosoa, programazioa indarrean dagoen dekretuaren arabera egin behar baita, horretan sinistu ala ez. Batetik, programazio originala egiteko gomendioa egiten da, benetan originala izateko aukera errealik ez dagoenean, oso zehaztuta baitago egiteko modua; eta, bestetik, Batxilergoari dagokionez bereziki, paradigmaren defentsa sutsua egin behar da, askotan epaimahaian daudenek ere sinesten ez dutenean horretan, beraiek ere praktikan aurrera eramaten ez dutenean epaimahaikideak ere irakasle arruntak baitira, zeintzuek eman zaien ebaluazio irizpide objektiboei baino ez dieten jarraitu behar— Are gehiago, eskarmentu apurra daukaten gehienak harritu egiten dira EPEa prestatzen hasten direnean, jakin baitakite praktikan inor gutxik aplikatzen dituela eskatzen zaien metodologia edo praktika horiek.... Modu batean edo bestean, gainditu eta plaza lortuz gero, irakasle horrek ikasturte bateko praktikaldia egin luke ikastetxe batean, gehienetan —ez bada beti— arazorik gabe gainditzen dena.
‎Irakasleek egoera ezezagun eta berri batera moldatu behar badute, ezin da beraien esku utzi, egoera berrira moldatu ahal izateko formakuntza egokia eskaini behar baitzaie. ...sia areagotu egiten da nahitaez erreformak gauzatzen direnean, Escuderok dioen bezala, irakasleek etengabe egon behar baitute erreforma berrietara egokitzen, konpetentzia berriak eskuratzen, jakinda gainera konpetentzia horien atzean ez dagoela oinarri pedagogikorik, politika jakin batzuk baizik; bukatzeko, Monterok gogoarazi bezala, formatzaileak eta aholkulariek jarraitzen dute kaskarrak izaten, beraiek ere ez baitaude behar bezala prestaturik. Horien benetako profesionalizazioa gertatu ezean, zaila izango dute neofitoek prestakuntza egokia jasotzea.
‎Irri eta broma artean, antzerkia lagungarria zen horizonte zabalduen errealitate berria hobeki ulertzeko. Jendeak ikasten zuen tradizio zaharrek ezin ziotela eutsi beren behialako purutasunari; bide berrietan barrena ibiltzeko modurik adimentsuena, kontserbadoreen erresistentzia gorabehera, konkistatutako munduaren jakinduria egokitzea zela eta beraiek ere jakinduria horretara egokitzea. Literatura hibrido gaztea gero eta gizarte mestizoago baten aitzindaria zen.
2022
‎Internet ez da kubatarrentzat, artean, jende harremanetarako Europan den bitartekoa, ez du teknikoki kontinente zaharrean duen indarra, alabaina, kubatarrak mugaz mugagero eta gehiago ari dira jabetzen munduko beste herrialdeetan ematen ari den eboluzioaz. Halaxe diote beraiek ere. Uhartean bizi izan dira orain arte, baina honezkero, espazio zibernetikoaren barrena heldu diren uhinek gero eta gehiago eragiten dute kubatarrengan.
‎Saiogile narratzailearen buruan sartu nintzela iruditzen zait. Eta konturatu nintzen, nire ikasleek ere ondo jarraitzen zutela gogoeta haria, nik ulertutakoa eta aukeratutakoa aukeratzen zutela beraiek ere. Nik besteko irakurketa gaitasuna lortu zutelakoan nago, eta horixe bai dela poztasun itzela.
‎Ikusi egin dut. Beraiek ere ohartu dira horretaz. Ikasturte bukaeran irakurtzeko, ulertzeko eta azaltzeko gai zirela ikasturte hasieran antzemango ez lituzketen, susmatuko ez lituzketen gaiak.
‎hitzaurre bi lehenengo zatian irakurketaren garrantziaz eta kontakizun bilduma hau bultzatzen duen proposamenaz; eta bigarrenean 2017 eta 2018 urteetan Bigarren Hezkuntzako laugarren mailako ikasleek idatzitako berrogeita hiru narrazioz osatutako bilduma, beren aitita eta amamen Guda Zibilari buruzko oroimenetan oinarriturik. Kontakizunok jakin mina biztu die irakurle gazteei, hurbilak egiten zaizkie beraien ikaskideek idatzi zituztelako beren adineko zirenean eta beraiek ere irakurri duten eleberria, Lili eta biok, irakurri zutelako narrazioen jatorrizko ideiaren pizgarri legez. Beraz, pareko egoeratik eratorriak dira.
‎Irasema guztiz soltatu da errezitaldiaren zatian. Entzule paper soila utzi eta, beste emakume batekin batera, musikarien aurrean geratu den pasabide estuan aurrera eta atzera gurutzatzen hasi dira biak, modu espontaneoan taldekoekin batera beraiek ere poemak errezitatuz. Buruz dakizkite biek, eta eskuen mugimendu zabalen laguntzaz errezitatzen dituzte goraki.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia