Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 6

2003
‎Zientzi dogmaren izaera eta ondorioak zabalago aztertu aurretik, har dezagun aintzat dogma hori profesionalen belaunaldi batetik hurrengora igortzen duen hezkuntza eredua. Zientzialariak ez dira, jakina, ondoren bere lan sortzailean bertan zabaltzeko arau, lanabes eta teknika multzo bat hezkuntzaren bidez jasotzen duen komunitate profesional bakarra. Haatik, zientzi pedagogiaren azaleko azterketa batek ere hauxe iradokitzen digu:
2010
‎Horixe da, hain zuzen, pragmatikaren abiapuntua —gogora dezagun hizkuntzalaritzaren beraren zabaltze prozesua—, zeinen ondorioz nahitaezko bezala ikusten den hizkuntzaren erabilera komunikatiboan eragiten duten aldagai estralinguistiko guztiak kontsideratzea.
‎Linguistikaren beraren zabaltze prozesuak, bestela, aukera ematen digu —hizkuntzaren pedagogiaz gain— baita pedagogiaren hizkuntza ere perspektiba berri batetik kontsideratzeko, edota —Titoneren hitzetan— mezu didaktikoaren dimentsio funtzional pragmatikoa aztertzeko. " Ikas irakas prozesua", egiaz," hizkuntz komunikazioan oinarritzen da" nagusiki99, eta, beraz," komunikazio didaktikoak" badu aztertu beharreko" alde linguistiko funtzional" bat:
‎" Pragmatika eta hizkuntzaren erabilera": linguistikaren beraren zabaltze prozesuaren ondorioz, bada, geroz eta beharrezkoago ikusten da hizkuntza bere erabiltzailearen perspektibatik kontsideratzea. Pragmatika, horrenbestez, gizakiaren portaera linguistikoaz edota hizkuntzaren giza erabilera komunikatibo kulturalaz arduratzen da, zeregin horretan nahitaez kontsideratu behar dituelarik bertan eragiten duten aldagai estralinguistiko guztiak.
‎Horren haritik, adibidez, esanguratsua da ikustea" komunikazioaren etnografia" delakoak hizkuntzaren irakaskuntza emantzipatzaileaz hitz egiten duela. Kontua da, azken batean, hizkuntzaren inguruko ikerketa antropologiko eta soziologiko horiek —hizkuntzaren kontzeptua bera zabaltzeaz gain— garbi adierazten diotela pedagogia linguistikoari bere zeregina ezinezkoa dela aldagai sozio-kulturalak aintzat hartu gabe.
2022
‎Unibertsitate neoliberalak uniformizazio linguistiko, epistemologiko eta ideologikorantz egiten duen unibertsitate ereduari erantzuten dio. Haren helburua rankingen baremo berean lehiatzea da eta akademikoen soslai bera zabal dadin laguntzea. Testuinguru horretan, filosofiak beste diziplina batzuen arteko batek bezala funtzionatzen du, joko arau beren pean.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia