Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2010
‎bidaiatzea, artea eta proiektu komunitarioetan lan egitea. Haren helburua zen bere sormena “modu erabilgarri eta produktiboan” erabiltzen lagunduko zion erakunde batean boluntario izatea. “Bilaketa asko egin ondoren, Bolivian boluntario gisa amaitu nuen zazpi hilabetez, ingeleseko irakasle gisa.
2011
‎Oso landua da, eta zuzenean zerbitza dakioke bezeroari aurrez berotu ondoren (kontsumitzaileak ere eros ditzake proposamen batzuk merkatuan). Hala ere, aukera hori bosgarren gamaren erabilerarekin konbinatzen da, sukaldariak bere sormen ukituarekin osatuko duen errezeta baten oinarri gisa: egoste berezi bat, belar edo espezia batekin egindako ongailua, amaierako garritze bat… Produktu horietan, higienea eta kontrol zorrotza gailentzen dira.
2012
‎Jarduera horiek sormenez pentsatzea eskatzen diete haurrei, jakin mina pizten dute, eta erabakiak hartzera eta zailtasunak konpontzera behartzen ditu, irudimenaren bidez. Oro har, etxea, baita jolaserako espazio publikoak ere, hala nola ludotekak edo haur parkeak, antolatuta daude. Naturan, ordea, haurrak espazio ireki bati aurre egin behar dio, non bere jolas eta jardueretarako mugak berak jarri behar baititu, bere sormenarekin eta irudimenarekin. Naturak aukera ematen dio haurrari, halaber, bere adineko beste haur batzuekin edo antzekoekin kalitatezko gizarte interakzioak izateko.
2013
‎Txikiei arauak haustea eta jolasteko modu berriak asmatzea gustatzen zaie, puzzle baten blokeekin aurrez diseinatutako irudiaren ordez dorre bat eraikitzea bezala. Hori da bere sormen naturala. Probatzen utzi behar da.
‎Haur baten begietatik ikustea artelan bat edo erakusketa bateko beste objektu bat, heldu batentzat abentura bat izan daiteke. Museoa bisitatzea aukera egokia da bere sormen gaitasuna lantzeko. Haurrek irudi bat asmatu dezakete irudi edo objektu bati buruzko istorio bat asmatzeko, edo koadro batean ikusten dutena beren modura azaltzeko.
2014
‎Batez ere, denetik daukatenean edo gauza berriekin aspertzen direnean. Kasu horietan, ez da onena jakin mina piztea, bere sormena estimulatuko duten edo naturara hurbilduko dituzten opari originalen bidez. Artikulu honek haurrentzako sei opari original proposatzen ditu: artisau kometak, zigiluak, osatzeko edo bukatzeko liburuak, lorategi txiki baterako haziak, musika tresnak eta koaderno zuria.
‎Azken horiek sinpleagoak dira (babarrun marakak, loreontziak edo panderoak dituzten tinbalak, adibidez), baina balio berezia dute txikiek, haiek egiten parte hartu badute. 6 Koaderno zuria Ideia hori liburuaren antzekoa da osatzeko; kasu honetan koadernoa zuriz dago, argibiderik gabe, haurrak bere sormena askatzeko. Helduek ideiak eman diezazkiokete (egunkari bat, marrazki bilduma bat, kromo bilduma bat edo aldizkarien zatiak, etab.).), baina azken erabakiak haurrarena izan behar du, eta ez du hori zalantzan jartzen.
‎Horrela, estrategia berriak garatuko dituzte entretenitzeko. Hori oso positiboa da bere sormenerako eta, ondorioz, bere adimen emozionalerako eta garapen integralerako. Jakina, une hauek ez dute gehiegizkoak izan behar.
‎Istorio horietako bakoitzak ezaugarri batzuk ematen dizkie bere bideo-jokoaren pertsonaiei. Problemak ebazteko unean haurrak garatzen laguntzen du, bere sormena indartzen du eta gaitasun kognitiboak hobetzen ditu. 5 Paperezkoak, please «Papers, please» bideojokoa da urteko errebelazioetako bat.
2016
‎Udan, leku handia utzi behar zaio jolasari eta ongi pasatzeari, haurrak modua izan dezan bere sormena askatzeko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia