Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 27

2000
‎" Gehienik ere Domenico bezalakoak izaiteko jaio gintuan gu, mutila, eta hori, suerte izugarria izanik, zeren eta Domenicok hemen Florentzian bere lagunak ditik eta bere esku luzea, eta guk ez..."" Bada, Domenico bezalakoa izaiteko, nahiago diat letratu izan —erran nioan, neure baitaren baitarik—, zeren eta letratu izaiteko ikasi bainuen, azken finean". Eta egun hartan bertan pintatzeari utzi nioan.
2002
‎Pintura zaharra, bernizak edo bestelako akaberak kentzeko lan neketsua, neurri handi batean, aire beroa desugertzeko pistolekin egiten da. Pistola horiei esker, erraz, azkar eta emaitza onekin berritu ahal izango ditugu gainazalak; gainera, aldi berean pintatzeko gai diren hainbat elementu kentzeko ere erabil ditzakegu. Kontuz ibili behar dugu pistola erabiltzean, 800 °C tik gorako tenperaturara irits baikaitezke.
2003
‎Sabai faltsua eraiki daiteke kartoi igeltsuzko panelekin, edo estalkia eta pareten goiko aldea kolore berarekin pintatu.
‎Inoiz ez da jakiten haizeak ze intentzio duen. Haizea bera pintatzeko aukera izango bagenu. Hegazkin bat horretara dedikatu eta munduko haize guztiak pintatu.
2005
‎Soilik Argos nahi du alboan. Huraxe nahi du berarekin pintatzera joaten denean. Ixilik egongo den norbait.
2006
‎Gomazko babesleak luzera desberdinetan egiten dira eta paragolpeak babesteko pentsatuta daude. Gaur egun oso erabilgarria da hori, gehienak karrozeriaren kolore berean pintatuta baitaude eta markak oso ikusgarriak baitira. Ihitokiak metro batzuetako luzeran etortzen dira.
2007
‎Dekorazioa haurrentzako gela baterako bada, decoupagearen teknika erabil dezakegu, adibidez, marrazki bizidunetako pertsonaiak erabiliz dekoratzeko. Langetak goiburuaren kolore berarekin pintatuko ditugu, baina zabalak badira, errauts batekin ere apaindu ditzakegu, autokargarria izan baitaiteke. Aukera hau hautatzen baduzu, ondoren emango dizugun berniz geruza batekin babestuko dugu.
2008
‎Ia ia ezin da esan norena den bata eta norena bestea. Garai berekoak dira eta esku berak pintatu zituela ematen du. Bi biak ari ziren kubismoaren posibilitateei buruz sakontzen eta bi biei atera zitzaien koadro berdina.
‎Hara lau adibide. Estropada bezperan parrandan ibilitako tiralariari Kaguendio, Jesukristo gurutzean baino aurpegi okerragoa daukak bota zion patroi berak esan zigun Plentzian, lehia amaituta eta birao artean, hurrengo estropadako berak pintatuko zizkiola marra beltzak gure kamiseta horiei, marrarik gabeko elastiko horia eramateko duintasunik ez genuela sinetsita. Irteera eman eta patroiak nahi bezala arraunean ez zihoan arraunlariari errefeentzia eginez botatako Ea mutilak, bat gutxiagorekin goaztik eta!
2009
‎Urtzi Ibarguen (Errenteria, 1978) bigarren aldiz aukeratu dute Gipuzkoako Artista Gazteen Lehiaketarako. Berak pintatutako bi koadro (Istiluak Rostocken I eta Istiluak Rostocken 2) maiatzaren 31ra arte Donostiako Koldo Mitxelenako erakusketa aretoan ikusteko aukera izango da.
2012
‎Margotu bitartean itxuratzen ditu koadroak, pixkanaka pixkanaka, ingurutik hartutako erreferentziak gehituz. Rekalde aretoan ikusgai dauden lanen sorkuntza prozesua luzea izan dela dio artistak; aldi berean pintatu ditu. «Gorputzak eskatzen zidan pintatzen ari nintzen hori behin behinean uztea eta beste margolan bat hartzea, eta objektuak pixkanaka pixkanaka sartuz joan naiz».
‎Baina aurpegi desitxuratu hark badu zerbait pintoreari familiarra egiten zaiona, berak pintatutako koadroa gogorarazten diona. Ez daki zer den.
‎Txantxetako tonua zen, baina Lalande Biranek bazekien Toisoneten aurreko gailentasun metafisikoa ez zitzaiola poesiari bakarrik zor; zor zitzaiola, agian neurri handiagoan, bere pintatzeko edota marrazteko trebeziari ere. Alderdi harekin ere jokatu beharra zeukan.
2013
‎Kazetaria. Menchu Gal, Irungo artistak esaten ei zuen beretzat pintatzea arnasa hartzea bezala zela, eta horrela izan zen hamabost urterekin Parisen margotzen hasi zenetik hil zenera arte, duela lau urte. Bizkaia aretoan dagoen erakusketa antologiko honetan bere sasoi guztietako lanak daude, ehun eta hogei guztira.
2014
‎Metalezko kanaleta moztu eta nahikoa obertura utzi behar da haizagailuetan airea sartzeko; erradiadorearen azpian jarri behar da, gehiegizko tenperatura egon ez dadin. Hala, txapazko krokagailuak egin behar dira, erradiadorearen kolore berarekin pintatu behar da, termostatoa barrutik kamuflatu eta erraboila lotu behar da, haizagailuak jarri, eta haizagailuek 230° tik 12° ra bitarteko bero aldagailuarekin konexio elektrikoa egin behar dute. Erradiadorearen potentzia ez dugu aldatzen, haren osaera fisikoaren araberakoa besterik ez baita; beste historia bat erradiadorearekin lor dezakezun energia da, jariakin zirkulatzailearen eta haren tenperaturaren araberakoa; ondoren, energia hori ingurunearekin modu eraginkorragoan trukatuko duzu.
2015
‎Agustin aspaldian Kortezubiko udalerrian bizi da, Mari Luz bere emaztearekin, Omako haran zoragarrian, berak pintaturiko pinuditik ez urrun. Hara lantzean behinbisitan joaten natzaio, frantsesek diotenez «adiskidetasunaren lorategia landu beharradagoelako», baina betiere Oihenarteren atsotitza ahantzi gabe:
‎bata aratuste egunean idatzi zuena, eta bestea, ahizpentzat artzainarena zetorrena. Jainkoak nahi beza, berak pintatzen duen bezain ongi janzten jakin dezagula; baina uste dut askoz ere gehiago izango dela ematen diguna guk emango dioguna baino. Koadernotxoa ere oso ongi dago.
2017
‎Buru gabe aurkitu zuten ordea eta erbestetik Madrilera ekarri zutenetik hantxe datza gorputz osatu gabeak. Goia margolariari prestatutako jokutria; hil ondoan piztu ahal baledi ere, berak pintatu zuen kapila sabaiarekin mira ez zedin.
2021
‎Kontzeptu eta planteamenduen ikuspuntu bera. Guk biok mihise bera pintatu dezakegu. Juan Mieg ekin egin izan dut noizbait.
2023
‎Herkomer ek bere arte eskola irekitzean esan zuenaz pentsatzen zuela: bere ikasleei esan zien berak pintatzen zuen moduan ez, baizik barnetik irteten zitzaien moduan pintatzeko; orijinaltasunean libre utzi nahi zituela; ez zituela jarraitzaileak errekrutatu nahi; artea eskuek bakarrik ez zutela egitean; gure arimen barneko iturritik irteten zela; naturarekin zenbat eta harreman gehiago eduki, orduan eta erakargarritasun gutxiago ikusten zuela teknikaren trikimailuetan.
‎Tarteka lanen bat sortzen zitzaion Vincenti; baina, lanarengatik diru konkretu bat baino gehiago, material gastuen jabe egitea negoziatzen zuen. ...gutunean Vincentek Rappardi esaten zion denbora asko idatzi gabe egon zela, haren gutunaren zain egon zelako; baina, gutunik ez zetorrela ikustean, pentsatu zuela Drenthe aldera joango zela; gainera, lan asko zeukala eta idazteko denborarik ez zuela hartzen; udan etxe bat ikusi zuela Eindhoven-en, urregile aberats erretiratu batena; gizon horrek pixka bat pintatzen zuela eta gela bat zuela etxean, berak pintatu nahi zuena; sei panel zituela, zerbaitekin bete nahi zituenak; azken afaria pintatu nahi zuela, beste gauza batzuekin batera; Vincentek esan ziola, jangela izan behar bazuen, hobe zuela landa bizitzako eszenak jartzea, Azken Afari mistiko bat baino; Vincentek bere estudioan gela horretarako sei zirriborro egin zituela: Sower, Plower, Wheat Harvest, Potato Planting, Sheperd eta Winter Scene with Ox Wagon; eta orain koadro horiek lantzen ari zela; modeloen eta pinturen gastua gizon hark ordainduko zituela eta koadroak bereak izaten jarraituko zutela; kopiatu ondoren itzuliko zizkiola koadroak Vincenti; kopia egiten ari zenean ere zerbait lagundu ziola gizonari.
‎Vincentek beti aitortu zuen Delacroix-i asko zor ziola. 1888ko abuztuaren 11n (520) Arlestik idatzitako gutunean Vincentek Theori esaten zion Parisen ikasitakoa ahanzten ari zitzaiola eta inpresionistak ezagutu aurreko ideietara itzultzen ari zela; bere pintatzeko moduan Delacroix-ek eragin gehiago izan zuela inpresionistek baino; begien aurrean zaukana pintatu ordez, koloreak modu arbitrarioan erabiltzen zituela, bere burua adierazteko; aukera bakarra zuela: pintore ona izan ala txarra izan; berak lehenengoa aukeratu zuela; baina, dirurik gabe ezin zela ezer egin eta inoiz ez zela nahiko diru edukitzen; horregatik, pintatzea gastu publikotik egin litzatekeela, artistak gainzamatu ordez; baina, hobe izango zela isilik egotea, inork ez zituelako behartzen pintatzera.
‎1883ko ekainaren 15 (294) Hagatik idatzitako gutunean Vincentek Theori esaten zion Rappard en marrazkiak ikustea Zolaren, Daudet en edo Lemonnier en deskribapenak irakurtzea bezala zela. Beretzat pintatzea koloretan marraztea zela eta zuri beltzean marraztea zuri beltzean pintatzea zela; batzuentzat pintatzea marraztea zela eta beretzat marraztea pintatzea zela.
‎Kantauriko argia atala dator jarraian; margolariak argiaren inguruan egin zuen azterketaren ondorioz, tonu apalak dira nagusi margolanetan. Besteak beste, Olatu horma serieko hiru olio jarri dituzte hartan; inpresionisten ildoari segituz, hiruretan paisaia bera pintatu zuen —Paseo Berritik Ulia mendiari begiratuta ikusten dena—, baina askotariko eguraldiarekin eta ordu desberdinetan margotuak direnez, diferenteak dira guztiak.
‎Sarrerak, aurrez sortutako espektatibak betetzen ditu, berde ilunez pintaturiko hormek kartelaren hondoarekin bat egiten dute; harrera gozoa da, atsegina. Berde koloreak erakusketara darama ikuslea, lehen aretoa ere kolore beraz pintaturik baitago, hormetako proposamenak biltzen dituela. Tarteko gela, aldiz, koral kolorekoa da, eta hormen aldizkatze honek, erritmo interesgarria eransten dio erakusketari.
‎Kontraste nabarmena dago Michelle eta Claire ama alaba artisten artean. Akuarela beste teknikarik ez darabil Michellek, eta ez du maite pintatzen duen motiboa aldatzea ere, pintatu besterik ez eta beti gauza bera pintatu, egunean eguneko eta unean uneko aldaketa txikiei erreparatuta. Claire, aitzitik, etengabeko esperimentazio teknologiko eta artistikoaren sumendi geldiezina da, zorabio zentrifugo eta zentripeto etengabe bat, ikusle soilentzat ezin jarraituzkoa nire iritziz, baina dinamismo eta freskotasun ukaezinekoa.
‎Marten bizitzera derrigortuta, besterik ezin eta, VM5Tko basoan aurkitu zuen bere pintatzeko moldearentzako lekua, beti leku berean hemen ere, errekaren ur jauziari begiratzeko aukeratutako txokoan. Ondo justifikatuta dago AGK k basoan nahi duenean sartu eta bertan nahi duen denbora guztian geratzeko eman zion baimena.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia