2004
|
|
Esan behar da, hala ere, Kantek
|
bere
pentsaera berriaren oinarri nagusiak filosofia teorikoan ezarri bazituenere, filosofia praktikoari eman ziola zalantzarik gabe lehentasuna, etikari eta politikari, hor gizakiaren askatasuna baitago jokoan. " Interes oro azken finean praktikoa da eta arrazoimen espekulatiboaren beraren interesa baldintzatua da eta erabilera praktikoan bakarrik osatzen da".
|
2005
|
|
ez aldekoa, ez kontrakoa; oro har, ondo ikusten du euskararena, baina hizkuntzaren egoerak (egiten zaizkion erasoak, atzeraau rrerapausoak) ez du kezkatzen. Bere inguru hurbilean nagusi diren jarre rek agintzen dute beraiengan; normalean
|
bere
pentsaera edo ideologiatik hurbilen dagoenalde rdi edo korronte ideologikoarenak. ..
|
2008
|
|
Hots, Azkue apaizarentzat, apezpiku eta seminarioak euskaldun herriaren azpitik daude, Herri honen zerbitzuan, eta ez alderantziz. Azkuerentzat, ziur, Herria ez zegoen Jainkoaren gainetik, baina,
|
bere
pentsaera zuzen interpretatu badut, Eliza ez da Jainkoa, baizik Jainkoaren tresna soil bat Herria zerbitzatzeko. Azkuek, sarri, gauzak klerikalizatzeko ohitura zuen, baina beti ere Eliza Herriaren zerbitzuan egon behar zen ustean.
|
2012
|
|
Ez hain polemikoa, baina eztabaidarakoa izan zen Txillardegiren bigarren idazlana ere Jakin aldizkarian. Horren Peru Leartzako bigarren nobelaren kritika erabatekoa eta eraso garratza argitaratu zuen Orixek, ez aldizkarian bertan, horren" geigarri" moduan atera ohi zuten Yakintxo orrian baino (5 zenb., 5 or.). Nobelaren literatur balioak kritikatzeko ez, baina
|
bertako
pentsaera salatu eta gaitzesteko atera zitzaion Orixe —" Barrenak ez dit agintzen ixillik egotea, liburu onek gaurko gazte jendearen artean egin dezaken kaltearengatik", hasi zuen idatzia—, eta, bide batez edo, bertako euskarari buruzko ohar kritikoren batzuk jaulkitzeko. Jasotako astindu beroa eta guzti, esker ona agertuz eta adeitsu erantzun zion Txillardegik Orixeri —" Gogaide ez, baiña bai adiskide (Orixe jaunari, begiramenduz eta adiskide antzera)" (14 zenb., 52 or.) —, hainbat puntutan bere iritziak argi berretsiz, hala ere, bai euskarari buruz eta bai liburuaren gaiari buruz.
|
2014
|
|
Jose Migel Beñaran Argala, adibidez, Jokin Apalategiren tesiaren hitzaurrean zioen moduan, talde katoliko bateko kide izan zen, Legion de Mariakoa, hain zuzen. Gutxituenei laguntzen eta gaixoak bisitatzen ibili zen, eta han gertaturiko bizipen batek ekarri omen zuen inflexio puntua
|
bere
pentsaeran: bisitaldi horietan harreman estua eginda zuen baliabiderik gabeko haur baten heriotzak, hain zuzen.
|
2015
|
|
Frantsesezko bertsioa, hasteko, frantses klasikoak bezala, alexandrinoz idatzi nahi izan du. Ondotik, itzulpenak berriz eginarazi ditu ere,
|
bere
pentsaera arras errespetatua izan arte. Euskara konprenitu gabe, baina itzulpenekin eta arituz, eta gainera, hori, frantsesezko pentsamolde hori ez du traditurik ikusi nahi izan.
|
2020
|
|
Txillardegik oso goiz garatu zuen hizkuntzari buruzko
|
bere
pentsaera, Branka aldizkariaren lehen zenbakian idatzi baitzuen artikulu fundazional bat gaiari buruz (Txillardegi 1966). Bertan Humboldten teoriak garatuko ditu eta hizkuntzalari eta filosofo askoren iritziekin erkatuko eta osatuko.
|
2022
|
|
Elkarrizketa egin dio Amagoia Gurrutxagak euskal militante akrata, feminista erradikal, iraultza txiki handien eragile eta idazleari. Geure historia politiko eta kulturalaren mataza osatzen du Lasak bere bizitzaz eta
|
bere
pentsaeraz egiten duen kontaketa biziak. Behinola euskaraz eta feminismotik lehen letrak idatzi zituenak memoria sentikari bat osatu du Historia bizia saileko elkarrizketa luzean.
|