2000
|
|
DIARIO DE NOTICIAS da, salmenta aldetik, Nafarroako bigarren egunkaria, eta12.780 ale inguruan dabil
|
beraren
marka. EL DIARIO DE NAVARRAn gertatzen denbezala, gutxi dira Foru Komunitatetik kanpo dituen bezeroak.
|
|
Ez naiz gehiago luzatuko, eta neure iritzia esaldi bakarrean laburbilduko dut: Txillardegik
|
bere
marka utzi digu askori. Ez dakit nik oraingo belaunaldi berrikoei utzidien, baina zalantzarik ez dut gure belaunaldiko euskaltzaleengan izugarrizko eraginaizan duela aitortzeko.
|
|
Izan ere, gizarte harremanetan sortzen diren komunikazio eta ordezkapen joko akustikoak ez dira gizakienartean bakarrik gauzatzen; beste abere gehienen artean ere erabiltzen dira, nola edohala3 Ñabardurak ñabardura, abereen artean erabilitako kode akustikoen funtzioak etagizakien artean erabilitakoak ez dira hain ezberdinak, eta kontuan hartzekoak diradenak. Hotsez eraturiko kode akustikoek, berdin kasu batean edo bestean, identifikazioeta komunikazio soziala ahalbidetzea bilatzen dute; gizartearen
|
beraren barruan
markak, kategoriak eta hierarkiak zehazten dituzte; besteen aurrean norbere eta espeziearenidentifikazioa aldarrikatzen dute; berezko lur eremuaren mugak markatzen dituzte eta, orokorrean, bizitza sozialaren barruko eta kanpoko harremanen nolakotasunak finkatzen dituzte. Beraz, horrela ikusita, begi bistan da guretzat musikak duen garrantzia etaildo horretan jarraituz, musika semiotikaren ikerketa subjektua denaz ez dago dudarik.
|
2003
|
|
Nekazaritza arloa oso larria da, zeren azken finean, lau enpresa baitira, laumultinazional produkziotik kontsumora bide osoa kontrolatzen dutenak. Horrenadibide argia NESTLE dugu; multinazional horrek, kafea, kakaoa, esnea, ura, arlokimikoa (Bayerrekin egindako aliantzaren bidez), merkataritzan saltzaile moduanere
|
bere
marka propioa dauka, gauza horiek guztiak kontrolatzen ditu.
|
2006
|
|
Horregatik, beharrezkoa da aztertzea PLOren 24 artikuluaren bigarren atalak zer aurreikusten duen. Azken finean, babestuak babeslearen publizitatean parte hartzen duenez
|
bere
marka eta logotipoak erakutsiz, Legeak hedapen kontratuarekin parekatzen du babesletza kontratua, eta, beraz, «publizitateko hedapen kontratuaren arauek zuzenduko dute babesletza, aplikagarri direnean». Erregelamenduaren tipikotasuna igorpen batetik dator, eta ez zuzenean edo automatikoki.
|
|
Azkenik, galde daiteke ea babesletza kontratua intuitus personae izaerako kontratuen kategorian sar daitekeen. Oro har, babesleak kontuan hartuko ditu babesturiko subjektuaren ezaugarriak (kirolaria, artista, etab.) eta inguruabarrak (ea futbol talde bat den, txapelketa baten irabazlea den edo lehen postuetan gelditzeko aukera duen?), jakinik haren irudia
|
bere
markari lotu behar diola publizitate asmoekin. Babesturiko subjektuaren esentzialtasun jakin hori garrantzitsua izango da, besteak beste, argitzeko ea hitzartutako eginkizuna ongi bete den.
|
2007
|
|
Borondatezkoa dela esan dugu eta, beraz, legeak ez dio: «Zure mozkinen% 5jarri behar duzu honetan edo% 0,7 garapen proiektuetara zuzendu behar duzu».Ez dago horrelako betebeharrik, enpresak erabakitzen du zer egiten duen, etahorrelako jokaerak erabil ditzake
|
bere
marka indartzeko, merkatuaren aurrean nabarmentzeko, lehiakideen aurrean ezberdintzeko edo, benetan, gizarte erantzukizunakberez dituen balioetan enpresa, herritarra, bihurtzeko.
|
|
Antolaketa osoari errepaso on bat eman behar dio, kontrolguneak sortu beharditu, komunikazio kanalak sortu behar ditu antolaketaren esparru ezberdinetan, etagizartearekiko hartzen duen konpromiso hori
|
bere
marka gisa erabili behar du.Hauxe da, beraz, gizartearen aurrean erantzukizunez jokatu nahi duen enpresa batieskatzen zaiona: «Egin ezazu, bete legeak, hartu konpromisoak, berrantolatu zurekudeaketa eredu honi erantzun ahal izateko eta esaiozu gizarteari».
|
|
Horrekin dena esana dago, zeren ta errepresentazio horiek baitira, euren batuketak gizakia osobetetzen dutenak(...). Hizkuntzaren partizipazioa errepresentazioetan ez da metafisiko soila, adigaiaren existentzia baldintzen duena; haren moldearen gisan ere eragiten du eta
|
bere
marka ezartzen dio hari. Kontzeptuaren baitako diferentzia objektibo guztiarekin ere, haren gainean hizkuntzak beti bere karakterearen maneran eragin daragiela, errepresentazioen masa guztiari berarekin erlazionaturiko molde eraberdina eransten dio.
|
|
...artean, harremanotatik jalgitzen baitira historian diferentzia, nortasuna, eta hamaika modutako loturak ere651, ez gizakia gizakiagaz bakarrik, baizik herriak herriekaz, belaunak belaunekaz, oraingo gizadia lehenagokoekin, gizadi guztia bat hizkuntzan eta giza historia guztia hizkuntzazko elkarreragin geldigabekoan652 «Izpirituaren eta naturaren artean bitartekari eternala», gertakari bakoitzak
|
bere
marka uzten dio, gainditu duen maila bakoitzak eraldatzen du, hizkuntzak mende eta mendeetan beti berdina eta beti trasformazio tai gabean dihardu653 Alfabetoaren asmaketak argitasuna eragiten du kontzeptuetan, simetria sintaxian654 Lanbideek, klase sozialek, erlijioek, nazioaren bizitzako gorabeherek, hizkuntza antzaldarazten dute655 Poesiak eta prosak malgutzen, gozatzen dute, zientziak doitasu...
|
2009
|
|
Lerrok idazten ari garela jakinda Tele5k eta Cuatrok bat egingo dutela, eta baita La Sextak eta Antena ere. NOlanahi dela, kate bakoitzak
|
bere
markarekin emititzen jarraituko ei du.
|
2011
|
|
Horrez gain, irratiko, telebistako eta Interneteko kazetariei MAMko edukiakbaldintza beretan partekatzeko aukera eman die. Horri esker, EITBk bere aktibodigitalen balioa handitzea eta
|
bere
marka sustatzea lortu du, gehien behar zuenhedabidea eraginkorragoa eta bizkorragoa egiteaz gain.
|
2012
|
|
Sustapenerako marketin neurriak publizitate iragarleak erakartzea du helburu nagusi. Horretarako, komunikazio enpresak ohiko merkatuak eskaintzen dion eremutik kanpo ere
|
bere
marka agertu nahi izango du. Azken batean, hedabidea bere buruaren iragarlea da.
|
|
Horregatik, beharrezkoa da aztertzea PLOren 22 artikuluaren bigarren atalak zer aurreikusten duen. Azken finean, babestuak babeslearen publizitatean parte hartzen duenez
|
bere
marka eta logotipoak erakutsiz, Legeak hedapen kontratuarekin parekatzen du babesletza kontratua, eta, beraz, «publizitateko hedapen kontratuaren arauek zuzenduko dute babesletza, aplikagarri direnean». Erregelamenduaren tipikotasuna igorpen batetik dator, eta ez zuzenean edo automatikoki.
|
|
Azkenik, galde daiteke ea babesletza kontratua intuitus personae izaerako kontratuen kategorian sar daitekeen. Oro har, babesleak kontuan hartuko ditu babesturiko subjektuaren ezaugarriak (kirolaria, artista, etab.) eta inguruabarrak (ea futbol talde bat den, txapelketa baten irabazlea den edo lehen postuetan gelditzeko aukera duen?), jakinik haren irudia
|
bere
markari lotu behar diola publizitate asmoekin. Babesturiko subjektuaren esentzialtasun jakin hori garrantzitsua izango da, besteak beste, argitzeko ea hitzartutako eginkizuna ongi bete den.
|