Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2000
‎Lehen hiru horiek, gehi, irakurle kopuru aldetikaskoz apalagoak diren EL DIARIO DE NOTICIASek eta EL PERIODICO DEALAVAk badute beren arteko erlaziorik, audientziaren banaketari dagokionez, hainzuzen ere. Bakoitzak bere mailan, baina guztien kasua da, oso indartsuak diraprobintzia bakarrean edo bitan, baina garrantzia galtzen dute Hego Euskal Herrimailan kalkuluak eginez. Ikustea besterik ez dago nola EL CORREOk Arabanirakurtzen dutenen baitan %63, 5 eskuratzen duen; eta antzeko kopuruak lortzen dituBizkaian (%60, 8).
‎Beraz, idazkuntza honen berezitasuna, irratibidearen izaera linealak eta atzeraezinezkotasunak sortzen dute, baita irratia sintonizatzen duen entzulearen egoerak eta arretak ere. Entzuleriaren heterogeneotasuna eta bere maila sozio-kultural desberdinak kontutan hartzekoak dira.
2002
‎Batzordearen inkestaren arabera, ikasleriaren %24euskaraz zerbait ikasteko prest zegoen (2.540 ikasle) baina, beti ere inkestatzaileeniritziz, ikasketak euskaraz egiteko gai zirenen egiazko kopurua %18koa zen (1.900ikasle). Ikasturte berean maila ez unibertsitarioan ikasketak euskaraz eginakzituztenen kopurua% 12koa zen? 1.270 ikasle osotara?.
‎Guk susmoa dugu beste bide batzuekin batera irakurketa ozenak nabarmenki lagun dezakeela (nahiz eta puntualki izan) alde hori txikitzen, eta irakurtzeaz sekuentzia didaktikoak egitea proposatuko genuke. Izan ere, testumailako lanarekin batera, ikasleak hizkuntza maila eskas batekin ere lor dezakeirakaspen saio eta prestaketaren bidez ahozko testu osoen ekoizpena egitea, nahizeta bere mailarako testuak zail samarrak izan.
‎Lehenik eta behin, azpimarratu nahi dugu hasierako ebaluazio aldia behar beharrezkoa dela. Ikasleak formularioan bere mailaz, ikas estiloaz, preferentziez eta egindako ikas ibilbideaz oinarrizko informazioa eman digu.Horretan oinarrituta, ikaslearen egoera eta maila zertan diren adieraziko duten hainbat ariketa ezberdin proposatuko dizkio irakasle tutoreak: gramatika, irakurmena, idazmena, ariketa analitikoak, estrategien erabilera, ikas estiloaren orientabidea (ikaslearen joera kognitiboak, errorearen aurrekoerantzuna, eta abar).
‎Paralelismo bat egitearren, azterketa eredu honetan geologiaren antzera jardungo dugu: geologiak lurrazalaren ezpain desberdinak aztertzen ditu, mundua lekuan lekuan denboraren poderioz zelan egituratu den azaltzeko; guk testua aztertuko dugu bere dibertsitate osoan, bere maila desberdinak azaleratuz. Testuaren ezpainak ikertuko ditugu, hormari begira geologoak harrobi batean lurraren konposizioa azter dezakeen moduan.
‎Ikerketa horrek argitu zuenez, jendeak bere maila kulturalaren arabera erosten zuen egunkaria eta entzuten zuen irratia. Irratiak egunkariekiko jarrera ona zutenen irrikia pizten zuen eta horiek egunkaria erosten zuten; besteengan ez zuen eraginik irratiak.
‎aldatu egiten dira, berriztu, birsortu eta desagertu. Nor bere mailan, boteretsuak gara: guztiok dugu indarra, batzuena baino ahulagoa eta beste batzuena baino sendoagoa.
‎Errealismo gordinez eskaintzen ditu deskripzioak eta zehaztasuna barregarri izatera iristen da, den dena parodiatuz. Idaztankeran ere erabateko askatasunez jokatzen du, bakoitzaren ahotan bere mailari eta kulturari dagokion hizkera jarrita (latin arrunta ikasteko erabili ohi da lan hau).
‎Orain, zuen taldeak eta zuen zuzentza botereak krisi larria bizi duenean, eztabaida publikoen eta legeen bidez Senatuaren aurkako jarrera xaxatu nahi dutenak prest direnean, Gaio Verres ekarri dute epaiketa honetara erruztaturik, denen iritziak, bere bizitzak eta ekintzek kondenatua, bere itxaropen eta adierazpenen arabera bere maila ekonomikoagatik errugabetua.
2006
‎norberaren etxeko eko behar ditu(?) Aitzitik, jokabide profesional burges horretatik bereizten da prestinomiaren kostuak, norberaren kontsumoaren gastuak eta, oro har, irteera guztiak, lehenik eta behin norberak duen (edo lortu nahi duen) maila sozial, estatus edo prestigioaren araberakoak izan behar dira. Bere mailari dagokion moduan jokatzerik ez duenak, gizartearen errespetua galdua du (Elias, 1993b: 91).
2007
‎Kultura ulertzeko hiru ikusmolde nagusi eman dizkigute gizarte zientziek.Batetik ikuspegi ilustratua: kultura gizakien sorkuntza gorena bide da, hau da, edozein giza jarduera bere mailarik gorenean. Bestetik ikuspegi antropologikoa: kultura jende talde bati dagokion mundu sinbolikoa da.
‎Bihitzetan: kontzientzia eta balio/ beharra dira zein bere mailan, zein bere egoeran, euskal identitatearen garabideak.
‎Hala ere, autonomia fiskal nahiko osoa da, eta horregatik pizgarri fiskal ugari arautu dira eta Nafarroaren kasuan arau hauek ez dira hain jazartuak izan. Gainera, Nafarroan lege maila dute eta ez EAEn, hemen Foru Arauak baitira, beraz maila apalagokoak, hain zuzen.
‎«Humboldt ek hizkuntzaren fenomenoa beti hiru mailatan kontsideratzen du(?): 1 Gizabanako bakanaren mailan, beraz maila indibidualean. 2. Nazioen?
2009
‎· Maila bakoitzak bere gaineko mailari eskaintzen dizkio bere zerbitzuak, eta aplikazio mailak, erabiltzaileari.
2014
‎Gorputza aktiboa eta ekoizlea da, bainaez da jatorrizkoa: haren espezifikotasuna haren antolaketa moduen eta mailen funtziobat da, eta aldi berean maila eta modu horiek dira, gorputzak beste gorputz batzueneragina jasotzeko duen gaitasunaren ondorio. Eredu kartesiarrari kontrajarrita, hortaz, subjektibotasuna edo psikea ez da gorputza baino ziurragoa edo zalantzarakoezgauzagoa:
‎Gorputz organikoak konposizio batdira, maila handiagoko integrazioak eta batasunak sortzeko bateratu diren osotasuntxikiagoez osatua, hainbat estratifikazio prozeduraren bitartez. Gorputz organikoakonplexutasun metatu bat da, eta bertako maila gorena hartzen du partaide subordinatuguztien onuradunak, posizio hori ez dabil oso urruti gaur egun obsesio bilakatu denekosistemaren noziotik, non ekosistema den hainbat azpisistemaren maila gorenekobatasuna, azpisistema bakoitza aldi berean mikrosistemaz osaturik dagoelarik, etamikrosistema horiek integratzen direlarik osotasunak sortzeko, zeinak aldi bereanosotzen baitira?....
2015
‎Erran behar da ere, ezaugarri sailkatzaileen artean, dialektologialariek berrikuntzei garrantzianitz eman ohi dietela (319). Hiru ezaugarri fonologikoren bilakaera aztertu dugu Lapurdi itsas hegikoeuskaran, baina hiruak ez dira beraz maila berean jartzen ahal. Izan ere, hasperena gure eremuan galduden ezaugarria da, epentesiak berrikuntzak dira eta hemen ere, b epentetikoa gaur egun galdua delaikusi dugu, eta azkenik, deskribatu dugun bustidura ezaugarri zaharra dela irudi luke (Oñederra 1990: 23).
2017
‎Beraz, lan honen erronketako bat, gaia bera maila akademikora ekarri eta bertan lekua eman etamantentzea da, literaturan dagoen hutsuneagatik. Dena den, garapen jasangarriarekin duenloturarengatik nagusiki, gaurkotasuneko gaia da bete betean eta horrek erraztasuna ematen du gaurkoeztabaidetan txertatzeko, bai kongresu akademikoetan zein bilera informalagoetan ere.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia