Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 420

2000
‎Gero," Tu cafe mas cercano" dio ordea. Ardoari erreparatuz, Errioxako ardoak adibidez, ingelesa eta gaztelania baliatzen ditu bere jatorria adirazteko. Idiazabalgo gaztari dagokionez, Olaberriko Ovekik gaztelania baliatzen du eta Lanak frantsesa eta ingelesa ere bai.
‎bizirik iraun du Lanzaroteko irlan. Ez dago bere jatorriaren berri argirik, baina Kanariar Irletan izandako euskaldun, balentziar eta frantsesen eraginaren ondorioz izan daitekeela diote teoriarik gehienek.
‎Senatore erradikalaren esanetan: " Canal Vasco ren emisioek herrialde honetako euskaldunen eta beren jatorriko lekuaren arteko lotura sendotzeko balio izango dute, batez ere, orain arte euskal kultura, tradizio, historia eta gizartearen garapenari buruzko informazioa jasotzeko zailtasunak zituztenei begira".
‎musika herrikoia hartzen da erreferentzia gisa. Eta ahaztu egiten da musika herrikoiak ere bere jatorria baduela eta jatorri hori, portzentaje handi batean, kultoa dela eta bakoitzak entzun eta bere erara moldatzen duela. Salbuespen batzuk badaude, baina oso gutxi, Euskal Herrian eta beste edozein lekutan.
‎Erosketa honekin, eta Estatuan zehar menderatzen dituen egunkariekin batera, Telefonica eta Prisari itzal egin diezaiokeen taldea izateraino heldu da, horietatik distantzia handira badago ere, oraindik. Ez ditu, ordea, horregatik, bere jatorria eta horretan eremu lokalek izan duten garrantzia ahaztu. Horrela, Atlas izeneko agentzia sortu du, besteak beste, Tele ren korrespontsal lanak eta deskonexioak egiteko, Euskadin, Galizan, Katalunian, eta beste hainbat lurraldetan; eta telebista lokalak ere, bereziki Euskadikoak, helburu nabarmen ditu.
‎Baina, batez ere, guztiek jakin bezate: euskarak Europako Batasunean ez diola inori argirik kentzen; alderantziz, euskara galduko balitz, bai ordea Europak bere jatorriak ilundu.
‎Horientzat gaztelera omen Arabako hizkuntza. Nonbait, ez dute ezer jakin nahi bertako jatorriaz, ez eta oraindik Zigoitian, Aiaran edo Aramaion euskaldun irauten dutenez ere; eta gutxiago Bizkaitik eta Gipuzkoatik bertara joanak diren euskaldun ugariez. Ez eta probintziako toponimiaz eta arabarren euskarazko deiturez ere.
‎Heriotza bukakortasunetik sortzen denez, adimena, eta mintzo filosofikoa bera, heriotzaz pentsaeran eta mintzaeran bilakatzen da egiazko, hots, bere jatorriari buruzko mintzo oharti. Kojeve ren ustetan, ederxalekeria antzuari ezinezko zaio adimenareneskakizun zorrotzetara moldatzea:
Bere jatorria zein den ez dago argi; litekeena da, tudanca arrazaren forma primitibo eta basatia izatea, Asón bailara, Nerbioi ibaia eta mesetako zerra septentrionalen arteko eremu menditsuetan babestutakoa. Gaur egun, Bizkaian, Enkartazioetan mantendu da soilik, eta Kantabrian ere gutxi batzuk daude.
‎Edonork esango luke, eta gehiago bere izena ezagututa eta aurpegi beltzarana ikusita, Rocío andaluziarra dela. Eta hara hor, bere jatorriaz pentsatzeko aukera labur bat eman didanean, eta Sevilla edo Córdobakoa izango zela ia sinetsita nengoenean (ahoskerarena pedantekeria hutsa izan zitekeen, ezta?), hara hor beste irribarre deabrutxo bat bere aurpegian; eta ez, esaten dit, ez da pentsatzen ari zarena: Kaliforniakoa naiz, kar, kar, kar...
‎110). Historikoki, estatuaren neutraltasunaren preskripzio honek Erreforma eta XVI. eta XVII. mendeetako gatazka erlijiosoetan du bere jatorria. Orduan, Locke bezalako pentsalariek erlijio ezberdinen arteko tolerantzia aldarrikatu zuten bake soziala eta jabegoa bermatzeko nahitaezko bide bezala.
‎Galdera hurrengoa da: lazgarrikeria, nolabait esan, Beltaneko su jaialdiaren ohiturari berez dagokio, duela ehun urte bezala, edo jaialdia lazgarria da bakarrik bere jatorriaren hipotesia egia izanez gero. Nire ustez, argi eta garbi, egungo ohitura modernoaren barruko izaera berez da lazgarrikeria iruditzen zaiguna, eta giza sakrifizioei buruz ezagutzen ditugun gertakariek ohitura ikusteko bidea besterik ez dute erakusten.
‎Hau da, hurrengoa esaten dudanean: ohitura honen sakontasuna bere jatorrian datza, horrela sortu baldin bazen. Orduan sakontasuna halako jatorria pentsatzean datza edo sakontasuna bera hipotetikoa da eta hurrengoa baino ezin da esan:
2001
‎Berak ere ez du bere jatorria ahazten. Antena parabolikoa du jarria etxean, Egiptoko berri izateko.
‎Jadanik erakutsi dugun moduan, kanpo zorraren zerbitzuaren ordainketa bikoitzak herrialdearen multzo gisa (nazioa) eta bertako egoiliarren batuketaren arteko bereizketarik ezean dauka bere jatorria. Kanpo zorraren zerbitzuari dagozkion herrialdearen barneko eta kanpoko errentaren aldibereko galerak baztertzeko, beharrezkoa da nazio kontabilitatean sartzea, eta herrialdearen kanpo zorraren gutxitzetik datorren irabaziarekin kreditatzea.
‎Apaiz batek egina izan arren, ez darabil Peru Abarkak eliz gairik. Bere jatorria J.M. Lojendiok argitu zigun Eganen argitaratua izan den  hitzaldi eder batean2 Ez dugu Peru, gezurra badirudi ere, J.J. Rousseau-gandik oso urruti sortua. Egia ere da, bai, Basagizon Ona kristau misiolariek aurkitu zutela, Rousseauk baino bi mendez lehenago, eta Europan barrena erakutsi.
‎Autonomi Estatutuetan agertzen da kontzeptu hau. Ez dakit zein den bere jatorria, ez hedadura. Baina bistan da legegilearentzat zerikusi zuzena duela historiarekin etalu rraldearekin.
‎Inork pentsa lezake 200 urte igaro direla Kritika idatzi zenetik eta gaur egungo epistemologiak zerikusi gutxi duela bere jatorri urrun harekin. Liburu hau ez da ideia hau ezeztatzen saiatuko gaur egungo eztabaidak zuzenki eta sakonki jorratuz, baina zeharka bada ere razionalismoaren eta enpirismoaren artean erdiko bidea bilatzen duen Kanten saiakerak oraindik ere eragin indartsua baduela erakutsiko du1.
‎Lehen urratsa ezagutza hutsaren eta enpirikoaren artean bereiztea da. Ezagutza oro esperientziatik abiatzen da; baina ezagutza oro esperientziatik abiatzen bada ere, ez dator ezagutza oro esperientziatik, ez da hau bere jatorri bakarra. Esperientziak ezagutza berriak eskaintzen dizkigu, eta gauzak nola diren esaten digu, ez, ordea, gauzak horrela izan behar dutenik.
‎Azken hitz hauen oihartzuna ez zen guztiz ahitu marruma antzeko zerbait sentitu zenean. Hasieran trenbideko bibrazio xumea baino ez zen izan, baina segundo gutxi batzuen buruan, areagotu hainbestean, bere jatorriaren nondik norakoaz ez genuen zalantzarik izan batere.
‎Steveren hilketari buruzkoa zen. Poliziaren zigilua zuen lehenengo orrialdean, bere jatorriaren erakusle.
2002
‎Bertako hizkuntza, jatorrizko hizkuntza, euskara dugu ordea. Munduko beste edozein herri bezain elebakar izan da gurea bere jatorrian. Ezin dute beste horrenbeste esan espainolek eta frantsesek, herri nortasun hiltegi direnez.
‎Zumarragako ezpata dantza bi bider dantzatzen dute urtean zehar Irrintzi taldeko kideek, uztailaren 2an Antiguako baselizan eta abuztuaren 15ean Andre Maria Jasokundearen parrokian. Bere jatorria ezezaguna izateak eta gaur egun eliza barruan dantzatzen den bakarra izateak altxor etnografiko garrantzitsu bilakatu du Zumarragako Ama Birjinaren ohorez dantzatzen den obra hau. Orotara hamabi lagunek osatzen dute taldea, lau kapitainek eta" soka" osatzen duten zortzik.
‎Horren lekuko ditugu. 1970.urtean lehen aldiz antolatutako Derioko Udako Euskal Ikastaroak eta, bereziki, Udako Euskal Unibertsitatearen sorrera 1973an'. Erakunde horrek Baionanbesteak beste Piarres Xarritonek eta Jean Haritschelharrek antolatzen zuten KulturAstean eduki zuen bere jatorria. Aste haien arrakasta ikusirik, KarlosSantamariaren gomendioz eta Euskaltzaindiaren babesean, 1973ko abuztuarenbukaeran bildu zen Donibane Lohizunen lehenengo Udako Euskal Unibertsitatea.Egia esanda, lehen ekitaldi hark gehiago zuen kultur aste intentsibo baten tankera, hitzaldi bat bestearen atzetik, inongo espezializaziorik gabe?
‎Horren ildotik, arrazakeria eta bazterketa xenofoboari loturiko bortizkeria aipagai denean, sarri zalantza bat egon izan da bere jatorriaren inguruan.26 Errotuta dagoen ideia da arrazismoa legitimatzeko eta justifikatzeko orduan, nazio nortasunaren(, nortasun tradizionala desnaturalizatuko da?) eta mehatxuaren aurreko babes sentimenduaren defentsa.
‎Desitxuraketa kualitatiboaren kasuan, ziri sartzaileak objektuaren nortasunak trukatzen ditu: bai bere jatorriari dagozkionak, baita bere nolakotasunei eta ezaugarriei dagozkienak ere.
‎Egia esan, ez da kutsatzen. Bere jatorriari buruzko gaur egungo ezagutzak mugatuak dira, eta hipotesien gaineko ebidentzia zirkunstantzialak baino ez daude. Horri buruzko teoriak proposatu dira, eta, esate baterako, hainbat faktoreri buruz hitz egiten da:
2003
‎Herriko jatorrizko parrokia izan zela esaten da. Murugarren historialariak, bere jatorria 1479 urtean kokatzen du. Ermitaren patronatua hiritarrei zegokien.
‎Masa loca deitu izan zaio, kalitate berdineko bi hojaldre berdinak egitea oso zaila zelako. Erdi Aroan zuen bere jatorria eta,, arabeek ekarritakoa izan zen. Baina aztekek ere ezagutzen zuten.
‎Orain arte, eta 1994az geroztik, debekatuta zegoen hausnarkariak hausnarkarietako gaiez (pentsuak, haragi irinak) elikatzea. Orain, debekua hausnarkariak ez direnentzat ere bada, eta horrek, oro har, esan nahi du, txakurrak, katuak eta arrainak izan ezik (lagun egiteko animaliak dira, eta inork ez ditu ‘kontsumitzen’), animaliek ezin dutela espezie berean jatorria duten irinekin elikatu, BSE edo zerri izurritea bezalako infekzioak saihesteko. Araudiaren arazo nagusia, Badiolak dioenez, animalia jatorriko irinekin zer egin zehaztu behar du.
‎Txinako hildakoen kopurua 105ekoa da, eta, are okerragoa, gaixotasuna herrialde osoan zabaldu da, Pekin barne. Izurritea hain handia izan da, non OMEk atzo onartu baitzuen bere jatorria arakatzeko ezintasuna. Balizko kasua Madrilen Espainian, Osasun Ministerioak pneumonia atipikoaren kasu susmagarri berri bat dagoela berretsi du.
‎Komunitate zientifikoa ez da bere jatorriaz ados jartzen
‎Udaberriko loraldian kolore beroko lore tubularrez osatutako sorta handiak egoten dira, gorritik horira, laranja tonu desberdinetatik pasatuta. Bere jatorriagatik, aloea lur oso hareatsuan landatu behar da, hiru zati hareaz eta lorategiko lur zati batez osatua. Normalean, loreontzian lantzen da, eta, horretarako, ezinbestekoa da haren hondoan legar geruza bat jartzea, drainatzea hobezina izan dadin maiz behar dituen ureztaketetan.
‎Basoko produktuak zuhaitzak manipulatzetik datozenak dira, eta horien artean daude komuneko papera, lihozko jantziak, fruitu lehorrak edo lurrin batzuk. Etiketa ekologikoa izan dezaketen baso produktuen artean, jakiak eta edariak dira ezagunenak; izan ere, inkestatutakoen %51, 1ek adierazi zuen bere jatorri ekologikoa ziurtatzen duen bereizgarriren bat duela, FUCIren azterketa egin du. Elkarrizketatutako inork ez zuen ezagutzen etxerako produktu ekologikorik, hala nola sukaldeko papera; ehuneko hori %65ekoa da jantziaren eta oinetakoen kasuan, eta %73, 5ekoa altzarien kasuan.
‎Badirudi Romain Garyk, idazle gehienen antzera, bazuela zaindari bat bere amaren aurpegia zuena. Bere ama zen, hil eta gero ere, bere jatorri judua ukatu eta benetako frantziar idazle bat izatera animatzen zuena. Gary bere amaren obra izan zen nolabait eta Ajar izan daiteke idazleak bere baitan zeraman benetako nortasunaren adierazpena.
‎Inguruari begira, espainiar gobernuaren kontserbadorismoak bere jatorria espainiar eskuindar petoen zuztarretan jartzen duela antzematen dugu. Eta ez dago bueltarik.
‎Bizirik iraun ahal izateko behar dituen ikasgaiak. Historia funtsezkoa da subjektu historikoa, bere jatorria, gertakaririk erabakigarrienak definitzeko; gizabanakoak, ezta herriak ere, ez baitatoz ezerezetik, baizik eta beste izaki edo beste izaera batetik. Giza erkidego gisa ulertu eta erlazionatzeko modua:
2004
‎Ura lurruntzean, gatza bertan geratzen da. Geologian diapiro deitzen zaion prozesu honek, milioika urte ditu eta bere jatorria, Ebro ibarrean zegoen itsaso batean omen dago.
‎Orain arte, sindikatu abertzaleek urtez urte eta datuak eskuan Hego Euskal Herriko iruzur fiskala salatu dute, aipatutako eremuan %14, 5eko hazkunde erritmoa izan duen iruzurra. Bere jatorria erdi eta goi mailako klaseetan datza batez ere, klaseok ez dutelako beste edozein langilek duen hileko nomina bidezko kontrolik. Horren adierazgarri, euskal enpresariek langileek baino 6.600 euro gutxiagoko diru sarrerak dituztela adierazten dute errenta aitorpenean.
‎Adingabea babesteko hautatua izanez gero, familia edo pertsona helduari harrerak dituen alderdiez ikastaro teoriko praktikoa emango zaio: lege aldetiko informazioa, honelako haur babespearen pleguak, haurra bere familia biologikotik bereizteak izan ditzakeen inplikazio eta ondorioak, umea ingurune berriari egokitzeko pausoak, jatorriko familiari egin beharreko bisitak nola bideratu eta, jakina, neskato edo mutikoa bere jatorriko familiarekin itzul daitekeela argi eta garbi uztea.
‎Gizaki orokorrik ez da. Gizakiak bere jatorria, bere izaera, bere hizkuntza, bere izen abizenak ditu. Gizonaren alde daudela esaten duten guztiek gizonaren gizakera jakinaren alde jarri behar dute, egiaz gizonaren alde badaude behitzat?. 38
‎–Gizaki orokorrik ez da. Gizakiak bere jatorria, bere izaera, bere hizkuntza, bere izen abizenak ditu?. Orain dela hamarkada batzuk, tesi horren hariko iritziak atera zituzten Rikardo Arregik, Txillardegik eta beste batzuek euskalgintzaren plazara.
‎Unibertsaltasunaren auzian tokian tokiko zilbor zentrismoa gainditzeko asmo zintzoak ukatu gabe, eta zentzu jakin honetan bere mesedeak aitortuz, bada besterik ere. Non ditu bere jatorria eta sorlekua aldarri horrek. Talaiaren kokapenak asko esan nahi baitu honelakoetan.
‎Batetik, hain zuzen, bi Estatu horien izaera nazionala totalitarioa eta zurrupatzailea dela hartu behar dugu gogoan. Bestetik, Estatu horietatik gurera etorri eta gurean bere familiaren segizioa finkaturik utzi duenak, zer eratako harremanak dauzka bere jatorriko Estatu molde horren kultura politikoarekin eta hemengo nazio auziarekin. Galdera horiei zor zaien erantzun sakonik ez dugun artean ez dugu jakingo zehatz mehatz nolako etorkin eredua sustraitu zaigun gure artean.
‎Beharbada, praxiaren aldetik eskakizun praktikorik ez dagoenean, lau urtean behin boz abertzala ematea adibidez, oraindik ere erabat galdua ez duen kontzientzia sinbolikoaren lorratza izan liteke. Haatik, oro har, bere jatorri nazionalaren araberako praxi koherente eskasa erakutsiko du soslai nazional horiek dituen herritarrak. Kultura idatzian behinik behin halatsu dira gauzak; ahozkoan, hizkuntzaren erabilerari doakionez, horrenbesteko erasanik ez jasan arren.
‎Hortik sortzen den euskara ereduari «hiperbizkaiera» deituko dio berak (263). Berrikitan ltziar Lakak (264) azaldua du bere doktore­ tesian Aranaren hiperbizkaierak Azkue gaztearen Euskal Izkindea n eta bertan proposatutako aditz sistema berrian duela bere jatorria, nagusiki eta bereziki­ aditz teoriari dagokionez, eta lan hori Astarloaren lanean oinarrituta burutua du­ ela. Era berean, Sabino Aranak Azkueren hainbat proposamen bere egiten ditu, hasierako lanetan ez hainbeste, azken lanetan gero eta nabariago (265), eta ge­ roztik aranazaleen eskolakoak izango dira hauek bereziki eta bakarrik horiek
‎Aranak berak ere, hori bazekielako, hasieran halaxe ahoskatu eta transkribatu zuen. Baina forma ho­ ri egiazkoa ala itxurazkoa den, hots, bere jatorrian hala zenetz jakitea da kon­ tua. Eta hau etimologiak erakus dezake.
‎Kanpo ezarpenetako langileen heziketa orokorra, profesionalaeta kooperatiboa bultzatu litzakete, kooperatiben heziketa printzipioaren ildotik, demokrazia industrialaren ikuspegitik urratsak emateko. Kanpo ezarpenetako zuzendaritzarenheziketa kooperatiboa ere, bere jatorria eta izendatzeko moduazgain, oso garrantzitsua izango da.
‎Orain arte, AEBetan bakarrik. espezie hori bere jatorritik kanpo ugaltzea lortu zen
‎Kanaria Handiko “Reptilandia Park” zooa Komodoko 17 dragoi kumeren jaiotzaren lekuko izan da aste honetan, munduko muskerrik handiena. Orain arte, AEBetan bakarrik. espezie hori bere jatorritik kanpo ugaltzea lortu zen. Komodoko 17 dragoi hauek, Europako lurralde osoan hainbat herrialdetako erakundeen artean banatuta dauden espezie horretako beste 18 animaliei gehitzen zaizkienak, duela lau urte heldu zen eme batek jarritako zazpi hilabeteko arrautzen inkubazioaren ondoren lortu dira, azaldu zuen Jim Petherrek, “Reptilandia Park” eko arduradunak.
‎Beste hizkuntza bat hil zuen Bretaña Nagusiko erresumak: Irlanda’ko gaelikera, Eskozia’koa bera jatorriz. Ez zan arras hilla Irlanda’k bere erresuma lortu zuenean.
‎alemaniar intelektual ororentzat duineza da judutar baten ideiak jarraitzea. Natur zientziak berak jatorri arioa du, eta ez besterik... Heil Hitler!
‎Poetika bizitzari lotzen zaio: bere jatorriko nekazari jende xumearen hizkuntzari eta bizikizunei, lanari, naturaren bizipenari. Atzera begira, eskola eta ahalegin poetiko literario guztiak baino barrenago, zinez bere barruan zer dagoen, ohartzen du orain:
‎Mundu honetan bi pertsona klase deitoratzen ditut: bere jatorriari, bere izateari uko egiten diona, eta bere burua handietsi egiten duena. Eta Tolosan garai hartan bietatik zegoen.
‎kontrabandoa bai, baina iruzurrik ez; bi pertsona mota deitoratzen ditut nik: bere jatorriari, bere izateari uko egiten diona, eta bere burua handietsi egiten duena.
2005
‎5 Azken finean, Roman del Cerro-ren liburu bi hauen atzean zehazteko zailak izan litezkeen beste helburu batzuk egon daitezkeela susmatzen dugu, agian bere jatorri valentziarrekin lotura izan dezaketenak zehazki inon esplizituta aurkitu ez dugun arren64.
‎Gai filosofiko erlijiosoak landuz, Antolin Burrieza Gasteizko Ateneoko kideak, panteismoaren gaiari heldu zion. Hasteko bere jatorri historikoak azaldu zituen, Grezia klasikoan hasi, Plotino, filosofo hinduen eragina, Aro Modernoan Spinoza, berrikiago aleman eskolen ekarpena, e. a. Ondoren panteismoak gizabanakoaren indibidualitatea akabatu eta determinismoara daramala salatzen zuen. Hortaz, posizio liberal katolikoetatik kritikatuz, panteismoa gaitzetsi egiten zen, Balmes filosofo katalanaren ildoan.
‎Euskal arkume labeldunak, hortaz, bertoko arrazetan du bere jatorria; berez esnetarako ardi arrazak dira eta horien esnea Idiazabal gaztagintzan erabilia da gehien bat. Hori dela eta, arkumea azpiproduktua baino ez da artzainentzat, etekin gutxi dakarzkie eta.
‎Beraz, diskriminazio egoera baten aurreanaurkituko gara pertsona edo talde batekiko tratu ezberdintasuna soilik sexu zehatzbatekoa izatearen arrazoian oinarritzen denean. Hala eta guztiz ere, argi azaldubeharra dago pertsonekiko jarrera edota tratu ezberdin orok ez dutela zertandiskriminazio egoera baten aurrean aurkitzen garela suposaturik, betiere, tratu edojarrera horrek oinarri objektibo eta zentzuzkoa badu; tesi honek Auzitegi Konstituzionalean du bere jatorria eta argi geratzen da ekintza positiboen kasuan: badirazenbait kasu non pertsonek jasan behar dituzten kontrako egoerak direla eta, tratuezberdina ematea erabakitzen den, jatorrizko kontrako egoera hori gainditu etaazken finean, berdintasun materiala deitzen dena lortzeko asmoz.
‎Gastrulazio osteko hurrengo urratsean, hirugarren geruza bat itxuratuko da ektodermo eta endodermo artean. Geruza horri mesodermo deritzo, eta endodermoan du bere jatorria. Hau da, gastrulazio bidez maila diploblastikoa lortuko da lehenago, eta hurrengo urrats batean maila triploblastikoa, alegia, hiru geruzatako enbrioia.
‎" Hizkuntzaren jatorriari buruzko bere gogoetek problematika filosofiko linguistikoaren eta antropologiko linguistikoaren erdira eramaten gaituzte" 77 Ideia berari jarraituz honako hau idazten du ere H. Steinthal ek: " Berak jatorria esentziarekin identifikatu du eta ‘nondik’ galdera ‘zer’ galderan bihurtu" 78 Zehazki bi arazo bereizten ditu hizkuntzaren jatorriaren inguruan: bata metafisikoa (berez konponezina), non hizkuntza" espirituaren berezko jario" bezala ulertua den; eta bestea antropologikoa (berarentzat garrantzitsuagoa), non" hizkuntzak dagokien nazioei lotuta" bezala kontsideratzen diren79 Hizkuntzaren jatorriari buruzko problematika, modu honetan, hizkuntzak gizakiarentzat duen eta hizkuntzek gizabanakoentzat duten berezko esanahia eta garrantzia kontsideratzeko eta aztertzeko" aitzakia" moduko zerbaitetan bihurtzen da.
‎Agatak izenak pentsagai zituen; alabaina, lankide bat bazuen Thérèse deitua izatea eskatzen zuena atsolutoki, gehienei eskapatzen zitzaion Tehexaren ordez. Orduan, soakoan beldurra eta lotsa irakurtzen zitzaion, bere jatorria, nekazari eta jende xehe jatorria, hain zuzen, ezabatu nahi bailuan. Larru zulo sakonetarik iraizten zen hizkuntzaren, lurraldearen eta etorri sozialaren gutxiestea.
2006
‎Gaitz funtzionala da, alegia, oraingoz ez dakigu zein den bere jatorria, ezta zer nolako kalte metabolikoa eragiten duen ere. Baina gaixotasunak sintoma digestiboak eragiten ditu, eta Espainiako Estatuan 6 milioi pertsona inguru daude erasanak.
‎Baina euren dialektikak oso desberdinak izan dira. Islamismoa erlijio askotarikoa da; baina nazioarteko legedirikgogorrenek bere jatorri islamikoa aldarrikatu dute, fundamentalismoa erlijioguztietan azal daitekeen gaitza izanik, islamismoaren kasuan bereziki nabarmenaizan delako. Zuzenbideari dagokionez, garrantzitsuena da ikuspegi fundamentalistak ez dituela araudi zibilak erlijiosoetatik bereizi nahi:
‎12 eta 33). Horrek ez digu adierazten beti izena daramanaren jatorria, modek ere eragiten dutelako onomastikan, baina pentsatzekoa da izen euskalduna duena bertako jatorria duen familia batekoa izatea, bestearen kasuan ez dakigu, zeren, gainera, elizgizonek sarri izena aldatzen zuten erlijioan.
‎Marcuse-k ere garbi ikusiko du Materialismoak eta Teoria Kritikoak giza zoriontasuna dutela helburu, eta berau eskuratzeko, giza existentzia baldintzatzen duten harreman materialak aldatu behar direla. Moral burgesak idealismoan du bere jatorria, eta zoriontasuna arimari egozten dio. Moral horrek ez du gizakia gonbidatzen bere sentsibilitatea eta plazerra askatzera, baizik eta berauez libratzera.
‎Beharrezkoa du zentzua deskubritzea eta portaera orientatzea eta arautzea zentzu horren arabera. Etika erlijioso orok hortxe du bere jatorria, behar horretan, alegia.
‎inguru euskaldun eta jatorra gure irudimenean, nahiz eta askorik ezagutu ez. Hizketan, berriz, euskara batu antxa egiten zuen, bizkaierazko berbatxu batzuekin zipriztinduta (gura, domeka eta horrelakoak), eta horrek sinesgarriago egiten zuen bere jatorriaren historia. Baita aldiro erdarara jotzeak ere, guk denok egiten genuen bezala.
Bere jatorriari buruzko xehetasun eta purrustadekin amaitu zuenean, ostatuko arauak jakinarazi zizkidan, tartean, neskarik edo bestelakorik gelara eramateko debekua, eta enfasi berezia jarri zuen bestelakorik esaterakoan. Umbertorekin etorri izanak seguru bazuela zerikusirik enfasi hartan.
‎Beste modu batera esanda, berton pentsatu eta egosten den materiala ez dela horrenbeste. Konstatazio hutsa da gaur egun euskaraz eskoletan zabaltzen den testuliburu asko guretik kanpo moldatuak direla bere jatorrian. Honako egokitu egiten dira, eta askotan hori ere ez, baizik eta itzuli eta kito.
2007
‎Ondore guztietarako erregulartzat joko da administrazio publiko baten tutoretzapean dauden adingabeen bizilekua. Adingabeari bizileku baimena emango zaio, adingabe hori tutoretzapean duen erakundeak hala eskatuta, eta adingabea bere familiarekin edo bere jatorriko herrialdera ezin dela bueltatu egiaztatu ondoren. Baimen horren ondoreek atzera egingo dute, adingabea adingabeak babesteko zerbitzuen esku jarri zen unea arte.
‎Hori gorabehera, kontratua azkentzea aukeratu ez duen langileak enpresaburuaren erabakia aurkara dezake jurisdikzio eskudunean, baldin eta erabaki horrekin bat ez badator. Epaiak adieraziko du lekualdaketa justifikatua ala justifikatu gabea den; azken kasu horretan, epaiakko lantokian lanean hasteko eskubidea. langileari aitortuko dio bere jatorriz
‎(Historian atzera joanda, zalantzarik gabe monoteismoa bera, erlijiosoa? bere jatorrian ez da, erlijioak, asmatutako doktrina izan, Estatuak beretzat asmaturiko erlijioa baizik, geroago berebertu egin dena, baina Estatuarekin lehian haren nagusitzen aha legindu den arren, azkenean Estatuak berriro zangoperatua, erlijioaren eta Estatuaren arteko dialektika luzean, monoteismoa Estatuak atzera beretzat hartu duen une historiko honi erantzuten dio, laizismo?
‎Eta orain, materia, izaki izpiritualen gidaritzapean (jainkoak, aingeruak), atzera izpiritura itzulian doa, zazpi estadiotan. Gizabanakoaren arimak existentzia suzesibo ezberdin eta goraketariak ibiltzen ditu, gorputz ezberdinetan berraragituz, Izpiritura itzuleran, hori du bere jatorria eta hori bere helburua. Gizadia bere osoan, halaber, izaki izpiritualek bidatua beti, goraketako maila suzesiboetan Izpiriturantz doa.
‎ebazteko. ...rres en arabera testu horietan izpiritu herritar bat amankomuna estatu sozial guztientzat bizi da; izpiritu hori omen da herri kantak eta sagak ernarazi dituena ere herriaren gaztaroan, eta bai belaunaldiz belaunaldi, eta baita estatu edo klase batetik bestera ere jarraitzen dena, halatan ezen goi mailetan sortu literatura herri xumera sartzen denean(, herri liburuetan?), ez baitu besterik egiten bere jatorrira itzuli baino. Volksgeist edo gogo herritarra klase guztien artean zirkulazioan lebilke (literatura modu batzuetan bederen).
‎Zazpietan ailegatu dira Laura eta bere senarra, hiritarrek mendira joateko janzten dituzten jantziekin, leku eta giroarekin bat etorri nahian bere jatorri urbanoa nabarmendu besterik egiten ez dutenak. Etxea ikuskatu dute, bertan dauden lehenengo aldia baita, lorategia goretsi dute gero, eta lau martini edateko atzeko portxean eseri dira azkenean.
‎Subjektu historikoak, bere jatorria, gertakaririk erabakigarrienak definituditzan, funtsezkoa du bere historia ezagutzea. Ez gizabanakoak, ez eta herriak ere, ez baitatoz ezerezetik, beste izaki edo izaera batetik baizik.
‎Diagnostiko kritikoak argi utzi nahi du kulturaren zeregin bereizlea, argi utzinahi du kulturgintza gizarte bereizkuntzarako tresna dela, boterea legitimatzekodiskurtsoa dela edota menderakuntzan duela bere jatorria. Ahaztu barik, eragileautonomoak ere badirela, kultura borrokagunea izan dela eta erresistentzietaneragile autonomoak sortu direla.
‎Arlo horretan, hurrengo urteetan hamaika praktika berri ikusikoditugu teknologiak eta komunikazioak hedatzen diren heinean. Segur aski, prozesuberri horri lotuta egongo den langile mota berria, edozein delarik bere jatorria, gaiizanen da baldintza berri horiei aurre egiteko. Baina langile horrek ez du ahantzibehar bere lana monetatan, dirutan, neurtua izanen dela.
‎Kontzeptu horri arreta ipini nahi diot. Itxiera epistemologikoa, bere jatorrian, egitate bidezko teoriaren azpideterminazioaren tesiari lotua dago (Quine, 1962; Duhem, 1906). Tesi horren arabera, teorien arteko gatazkei ezin zaie irtenbideasoilik datu enpirikoetara joz eman.
‎Gaur egun,, zuhurtasun printzipio? legez ezaguna denak, 70eko hamarkadan, Alemaniako Errepublika Federalaren ingurumen politikaren definiziorakooinarrizkoak ziren bost printzipioetako batean dauka bere jatorria, zehazki Vorsorgeprinzip delakoan. Vorsorgek kalte jakin bat gertatu baino lehen ekidin behardelako ideia denotatzen du, saihestu beharreko ingurumeneko kalteen esparruan, osaketari prebentzioa gailentzen diolarik.
‎Gero, 4 atalean, ziurgabetasunaren azterketari ekingo diot, berau arriskuarekin (4.1 azpiatala) zeinsistema soziotekniko eta ingurumen sistemekin (4.2 azpiatala) harremanetan jarrizbetiere. Ondoren (5 atala) zuhurtasun printzipioaren azterketari ekingo diot, aldebatetik bere jatorria eta status juridiko politikoaren berri emanez (5.1 azpiatala), eta beste alde batetik, bere eduki edo esanahi kontzeptualari erreparatuz (5.2 azpiatala). Hurrengo atalean (6), teknologien kudeaketa prozesuetarako funtsezkoakdiren ziurgabetasun testuinguruen errekonozimendu eta konstituzioan zuhurtasunprintzipioak jokatzen duen paperaz arituko naiz.
‎Analogia hitz grekoa, latinez proportzio edo arioa da (Varro, Zizeron), kontzeptu matematikoa bere jatorrian. Esaterako, errenka aritmetiko batean hiru kantitate analogian daude (proportzioan), lehena eta handiena (adb., 10), hainakoxe bada handiagoa bigarrena baino (6), hau handiagoa den hainaxe hirugarrena baino (2).
‎Ib., 93 Humboldt-en susmo okerrean, ahots organoak berak jatorri nazionalak moldatuak leudeke: «Gerade aber die Vertheilung in Nationen beweist die gar nicht äusserliche, sondern ganz innerliche Natur der Sprache, indem sie die Gewalt der Abstammung auf sie zeigt.
‎Sapir-en iritziz hizkuntza pentsamendurik gabe badago, pentsamendua hizkuntzarik gabe ez. Hizkuntza, beraz, pentsamendua baino lehenagoko espresabide bat izango genuke, bere jatorrian. «El lenguaje es, por su origen, una función preracional»1498 Praktikan, alabaina, hizkuntza eta pentsamendua batera joan ohi dira, eta pentsamendua (kontzeptuala) hizkuntzaren produktua litzateke.
‎Kontratazio baldintzak Aberriratze polizak ez dira produktu berri bat. Beti egon dira aseguruak herritar bat bere jatorritik kanpo hiltzen denean sortzen diren gastuak ordaintzeko, nahiz eta egia den produktu horietako gehienek Europar Batasuneko estatu kideetara mugatzen zutela eskaintza. Hala ere, duela urte batzuetatik aseguru etxeek erreakzionatu egin dute erkidegotik kanpoko milaka etorkinen eskaerari erantzuteko.
‎Torrealdaik eratutako lantalde eliztar sekular berria da horren lekuko. Bere jatorria ukatu gabe, aldizkaria kaletartu ez ezik hiritartu egin zen eta, nolabait, modernitate sekularrari heldu (zuzendaritza, lankidego eta edukietan); berehalako eta geroko luma ezagun zenbait bildu zen Jakin era orduan: K. Santamaria, R.
‎Eta, bestalde, nazionalismoek nazioak sortzeko bazterketa erabiltzen badute, nola da posible espainiar nazioa bazterketarik gabe sortu izana, ‘jatorrizko nazioak integratuz’ bakarrik? Argi dago Artetak espainiar nazioa eta bere jatorria gainontzeko nazioen ezberdin ikusten duela. Munduko nazioak nazionalismoak sortu ditu:
‎Nazionalismoak sortzen ditu, askotan, jaio ezinik dabiltzan nazioak, hori da Artetaren tesi zentrala. Nazioek nazionalismo mota batean dute jatorria eta, era berean, nazionalismo mota horrek ere badu bere jatorria, psikologikoa ordea. Nazionalismo modu hori, Artetarentzat, gizarte gaixoetako kideen nahasmen psikiko larri bat besterik ez da.
‎Bilboko Batzar Nagusietako aretoan hizlari jardun zailean ahaleginetan ibili ginen beraz: ...ez den euskal kultura idatziaren langile porrokatua; Beñat Etxebest etxebizitza saleroslea, hots, Zuberoan, eta Ipar Euskal Herrian oro har, oso minberatsua bihurtu den atal bateko jardulea; Mixel Etxebest industrialaria eta euskararen sustatzailea; Jakes Etxeberri Urdiñarbeko hargin enpresaria eta Bil Xokoa kultur elkarteko arduradun nekaezina; Filipe Etxegorri Bizkaian aspaldi bizi izanagatik bere jatorria, hizkuntza arloan, hazten jarraitzen duen zuberotarra; Battittu Coyos hizkuntzalari trebe eta suharra; Jean Louis Davant eta Txomin Peillen Zuberoako euskaltzain eta idazle oparoak, hegoaldearekin aspaldidanik zubi egileak; lehenago aipu izan dudan Tttitika Rekalt irratilari eta kultur lanetako berritzaile ausarta eta ni neu Zuberoaz aurkezpen orokor bat emateko behartu nindutena....
‎Irribarre inozo baten gibelean ezkutatu zen, eta ez zion desafioari ihardetsi. Ez zuen bere jatorriari buruzko ikastaro trinkorik ematen hasteko gogorik, eta aitzakia bila saiatu zen. Alde batera eta bertzera mugitu zuen burua hartz zuriek egin moduan, baina ez zitzaion fundamentuzko deus ere bururatu.
‎Migeli bere jatorriaren berri emateko gogoa egin zitzaion arren, munduz kanpo zebilen azalpenak ematen hasteko. Indurainen pasadizoak aipatzen ahal zizkion, edo sanferminetako entzierroa, edo Hemingway bertzenaz.
2008
‎Andres Iñigo euskaltzainak 2004an kaleratutako txostenaren arabera, zalantzarik ez dago Lizarrako merindadeko eremurik handiena euskalduna izan zela garai batean, toponimia eta agiri zaharrei men eginez bederen. Eskualdeko hiriburuaren izena bera jatorrian euskalduna izateaz gain Lizarra, beranduago sortu zen Estella izen erromantzeak poliki poliki baztertu zuena, asko dira merindadean euskal izen gardenak dituzten ibarrak (Berrotza, Gesalatz), herriak (Aramendia, Iturgoien, Oteitza) eta bestelako mendi, erreka, zelai, bide, soro eta abarrak. Agiriei dagokienez, aipagarria da, esaterako, 1561ean Lizarran inprimatu eta Nafarroan argitaratu zen euskarazko aurreneko liburua, Santxo Eltsoren dotrina.
‎Alemaniako artisten tradizioa sendoa da. Bakoitzak badaki zein den bere jatorria, nor izan den bere maisua eta baita bere maisuaren maisua nor izan zen, eta horrela arbola genealogikoa eratzeraino. Era berean, norberari berez datorkion sena baliatzea eta autodidakta bezala lan egitea oso kontutan hartzen da.
‎Nork esan du etnia arazoak daudela muinean eta Laurent Nkunda matxinoak tutsiak defendatzen dituela? " Hamar adjetibo bururatzen zaizkit Nkunda kalifikatzeko bere jatorri etnikoaren beharrik gabe: kongotarra, buruzagia, krudela, matxinoa, mendebaldarren aldekoa, jenerala, azeria, militarra, zinikoa...
‎Bertan bizi ziren MVM, Beser, Joaquim Marco, hau ere poeta eta adiskidea. " Manolok ez zuen sekula ahaztu bere jatorri apala. Horrek betiko markatu zuen", dio Beserrek.
‎Gerta liteke alabatzat edo semetzat hartu dugunak bere jatorria zein den jakin nahi izatea; egin dezake hori?
‎Eskubidea du bere jatorria ezagutzeko eta erakunde publikoen esku dauden dokumentuen berri izateko, beti ere, gurasoen baimenarekin.
‎Honelakoxe erreflektore txikiak dira. Hona sartzen den argi izpia hiru aldeetan errebotatu eta zuzen zuzenean itzultzen da bere jatorrirantz.
‎Hiriburu batera joateak nortasun aldaketa eragin dio Ezenarrori, edo uste horrekin bizi da behintzat (zeren nobela aurrera joan ahala ohartuko baikara ez dela hain erraza asimilatzea). Guztiz bestelakatua ikusi nahi du bere burua Ezenarrok, iraganeko Ezenarro ahantzi nahi bailuen (Scardenallik bere jatorria eta iragana ukatzen zituen moduan):
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
bere 356 (2,34)
Bere 34 (0,22)
bertako 8 (0,05)
beraren 7 (0,05)
bera 5 (0,03)
berean 3 (0,02)
berak 2 (0,01)
beren 2 (0,01)
Berak 1 (0,01)
beraz 1 (0,01)
bereko 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
bera jatorri ukan 12 (0,08)
bera jatorri zein 8 (0,05)
bera jatorri ez 7 (0,05)
bera jatorri ezagutu 7 (0,05)
bera jatorri itzuli 5 (0,03)
bera jatorri historiko 4 (0,03)
bera jatorri mintzo 4 (0,03)
bera jatorri sozial 4 (0,03)
bera jatorri azaldu 3 (0,02)
bera jatorri berri 3 (0,02)
bera jatorri bila 3 (0,02)
bera jatorri burges 3 (0,02)
bera jatorri judu 3 (0,02)
bera jatorri nazional 3 (0,02)
bera jatorri ahaztu 2 (0,01)
bera jatorri antzeman 2 (0,01)
bera jatorri apal 2 (0,01)
bera jatorri argitu 2 (0,01)
bera jatorri bretoi 2 (0,01)
bera jatorri egon 2 (0,01)
bera jatorri erdi 2 (0,01)
bera jatorri estatu 2 (0,01)
bera jatorri euskaldun 2 (0,01)
bera jatorri ezer 2 (0,01)
bera jatorri ezezagun 2 (0,01)
bera jatorri garatu 2 (0,01)
bera jatorri ideologiko 2 (0,01)
bera jatorri ikertu 2 (0,01)
bera jatorri klub 2 (0,01)
bera jatorri lotura 2 (0,01)
bera jatorri misterio 2 (0,01)
bera jatorri oso 2 (0,01)
bera jatorri ugaldu 2 (0,01)
bera jatorri urrun 2 (0,01)
bera jatorri xume 2 (0,01)
bera jatorri XX. 2 (0,01)
bera jatorri ados 1 (0,01)
bera jatorri ahantzi 1 (0,01)
bera jatorri aitortu 1 (0,01)
bera jatorri aldarrikatu 1 (0,01)
bera jatorri arakatu 1 (0,01)
bera jatorri arbaso 1 (0,01)
bera jatorri ario 1 (0,01)
bera jatorri aristokratiko 1 (0,01)
bera jatorri asmo 1 (0,01)
bera jatorri aurkitu 1 (0,01)
bera jatorri aurreiritzi 1 (0,01)
bera jatorri autoimmune 1 (0,01)
bera jatorri autonomia 1 (0,01)
bera jatorri bai 1 (0,01)
bera jatorri bakar 1 (0,01)
bera jatorri behar 1 (0,01)
bera jatorri bera 1 (0,01)
bera jatorri berezitasun 1 (0,01)
bera jatorri beste 1 (0,01)
bera jatorri bezala 1 (0,01)
bera jatorri bihotz 1 (0,01)
bera jatorri bilaketa 1 (0,01)
bera jatorri bueltatu 1 (0,01)
bera jatorri deblauki 1 (0,01)
bera jatorri demografiko 1 (0,01)
bera jatorri deskribapen 1 (0,01)
bera jatorri dibino 1 (0,01)
bera jatorri distira 1 (0,01)
bera jatorri edozein 1 (0,01)
bera jatorri ekoizpen 1 (0,01)
bera jatorri ekologiko 1 (0,01)
bera jatorri ekonomiko 1 (0,01)
bera jatorri Elexoste 1 (0,01)
bera jatorri eliza 1 (0,01)
bera jatorri emozional 1 (0,01)
bera jatorri epaitu 1 (0,01)
bera jatorri epistemologiko 1 (0,01)
bera jatorri erabili 1 (0,01)
bera jatorri erakusle 1 (0,01)
bera jatorri eraso 1 (0,01)
bera jatorri erdaldun 1 (0,01)
bera jatorri ere 1 (0,01)
bera jatorri eremu 1 (0,01)
bera jatorri erlazio 1 (0,01)
bera jatorri eroan 1 (0,01)
bera jatorri erregistro 1 (0,01)
bera jatorri esan 1 (0,01)
bera jatorri esanahi 1 (0,01)
bera jatorri esentzia 1 (0,01)
bera jatorri Mediterraneoa 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia