Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2003
‎Nere adiskide handia zan. Eluke utziko berak irakurri gabe nik idatzitako liburu bat. Eta biok elkarrekin eta Madrilen ibilitako denborak laster etorriko zitzaizkion burura eta berehalaxe igerriko eukean nondik atara neban nik nere eleberriaren haria.
‎Gaur esan diteke ia ia bakoitzak bere kotxea daukala, bainan orduan ez, orduan oso gutxi ziran kotxea zeukaten handikiak, eta Universitariako fakultadeetara joateko irakasleak eta Instituto Nacional de Electrónica eta honelako tokietan lan egiten zutenak, automobiletan joan beharrean, gaur bezela, honelako autobusetan joaten ziran. Sartu dira gutxika gutxika beste gizon eta emakume batzuk ere bera irakurtzen zegoala, bainan esandako bost gizonek eurenganatzen dute bere arreta guztia.
‎Guk, ostera, merkeago be badalako, liburu bakar baten. Ez da liburu handikote hori abadeak bere eskuetan erabilteko astunegia be bada horretarako!, irakurtegian(" amboian") jarri eta bertatik irakurteko baino. Altarako Liburua altara ganean, eta Irakurgaiak bere tokian.
‎Bai, baina ez meza guztietan; domeka ta jaiegunetako meza nausietan baino ez. Ebanjelioa latinez irakurri edo kantau ostean, mezemoileak (parrokoak ia beti), herriari begira, haxe ebanjelioa bera irakurten eban euskeraz, Bizkaian Eguskitzaren Argi Doneatik. Baina ebanjelioa baino ez.
2008
‎3 Kritikak liburua irakurtzeko gogoa ere piztu behar omen luke: " Kritika batek irakurleari liburua momentuan bertan irakurtzeko gogoa piztu behar dio beti ere alde positiboak azpimarratuz. Liburua kaxkarra iruditu bazaio kritikoari badauka ez egitea eta momentuan bertan beste autore baten lana aztertzen hastea.
‎1 Batzuek idazleak guztiz librea izan behar duela diozue, beste batzuek, ordea, merkatuaren eskakizunei adi egon behar duela (dauden hutsuneak betetzen saiatu, garaiko irakurlearen kezkez idatzi...), bestela, euskal irakurleak erdal literaturetara jo baitezake bere irakurtzeko grina asetzeko asmoz. Zein da zure iritzia?
‎Taldean adosten dira ala bakoitzak berea irakurtzen du?
‎Horrez gain, oso kontuan hartzen dituzte beste irakasle batzuek emandako aholkuak ere: halako irakasleak aipatzen badu bere ikasleei gustatu zaiela, edo berak irakurri duela eta egokia dela, gomendatutako liburuak urteko irakurgaietan sartzen dira. Joera horren isla da hurrengo aipua:
2009
‎Rufino Arrola, Andrakako Itsuak, jazz band eta guzti, eta etxekoen ohituren gaineko atalean agertzen diren musikari eta kobratzaileak etortzen ziren erromeriara. Agintari moralek arin amaitzen zituzten erromeriak eta aipatutako atal berean irakur daitezkeen murriztapenak eragiten zizkieten herriko gazteei.
2019
‎Bere iritziz, Gisele pertsonaiaren bidez irudikatzen da belaunaldi gaztearen eta haren gurasoen arteko haustura. Aldiz, gure aditzeko moduaren ildo berean irakurri du Elixabete Ansak Egunero hasten delako eleberriko protagonista Giseleren profila (2019: 173). Bere iritziz, XX. mendeko fikziozko emakumeek ahots propiorik ez izan arren, patriarkatuak hitz egiten uzten ez badie ere, eleberri horretako protagonistak emakumearen gorputzaren arazoari egiten dio aurre, gizarte patriarkalaren interesen aurkako erabakia hartzen duenean haren arrazoiari adierazbidea emanez.
2021
‎Berak sortutakoa nola erakusten duen. Ez guk sortu eta berak irakurri, baizik eta bi aldetik ze sentitzen den edo ze sortzen den.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia