Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2008
‎guregana ere iritsi da eta familia etxe atxikien eredua klase ertainen amets bilakatu da. Horrela, lurraren erabileran dezente estentsiboagoak diren auzoak eraiki dira azken urteetan eta horrek nolabait lurrarekiko presioa areagotu egin du, horren adierazgarri da Getxo eta bere inguruetan azken urteetan izandako bilakaera. Iparraldean, berriz, beste erabilera batzuetarako ia lurrik gabe geratu dira lurzoruaren erabileraren gainean izan dituzten lege permisiboen ondorioz.
2010
‎Alderantziz, euskaldun hutsa zen ingurune batean hazirik, eskolan ikasi zuen frantsesa, eta familia pobre bateko semea izatean, eliza zen goiko ikasketei ekiteko praktikan zeukan bide bakarra. Horri ekin zion gaztetxotatik, hasieran eskola katolikoetan eta, laster, seminarioko bidea hartuta, fraide ordenatu zen, Ploermeleko kongregazioan; ziur aski bere inguru sozial guztiak horretara bultzatu zuen15.
‎Hala ere, era honetako ikerlanak bateragarriak dira aztertu diren NEBen balorazio ekonomikoen ikuspegi eta edukiarekin. Gainera, nahiz eta artikulu honen helburutik aldendu, eta soilik aipatzearren, Euskal Herrian badira NEBek bere inguru hurbilean dituzten efektu sozioekonomikoen balorazioa egin duten ikerlanak. Alde batetik, EAEn, Urkiolako (Murua et al., 1999) eta Izkiko Parke Naturalean (García, 2009) zentratutakoak ditugu; eta bestetik, NFEn, Bertizko Parke Naturaleko (Ecotono, 2003) eta Iratiko Basoko (Iniciativas Ambientales, 2004) kasuak aztertzen dituztenak.
‎Ikaskuntza pertzeptiboa fenomeno unibertsal eta oinarrizkoa da bizidunak bere ingurura egokitzeko prozesuan, jaiotzetik estimulu kantitate eta barietate handi bati azalduak aurkitzen baikara. Nahiz eta kasu askotan antzekoak diren estimuluen aurreko orokortzeak egokitzeko balio izan, egoera askotan antzekoak diren eta komunean dituzten ezaugarriak partekatzen dituzten estimuluen artean ezberdintzeko gaitasuna izateak berebiziko garrantzia izan dezake biziraupenerako.
2012
‎Bourdieu ren (1991; 1996; 1997; 1999b; 1999c; 2000a; 2000b; 2004) arabera, norbanakoa ez da egituraren epifenomenoa, ez da tradizio idealistaren subjektu transzendentala, ez da subjektu kalkulatzaile arrazionala; norbanakoak egiturazko koakzioen testuinguruan hautematen du bere ingurua, eta zentzu praktikoari lotzen zaio, zentzu terminoaren bi adieretan: esanahia eta orientabidea; norbanakoaren interpretazio eta sormen lan etengabea ezinbestekoa da; posizioaren eta posizioa hartzearen arteko harremana ez da mekanikoa eta ekidinezina.
2013
‎Esatari deituko diogu une jakin batean hizkuntza adierazpena, ahoz nahiz idatziz, jakinaren gainean gauzatzen duen lagunari. Ez da kodetzaile edo informazio barreiatzaile hutsa, bere ezaupide, sinesmen, jarrera dituen eta bere inguruarekin harreman sarea sor dezakeen benetako gizabanakoa baizik.
2015
‎Espetxeko errealitateaz jardutean, presoen bizi kalitateaz mintzatzea ohikoa da. Bizi kalitatea, Osasunaren Mundu Erakundearen arabera, norbanakoak bere inguru kultural zein balio sisteman betetzen duen tokiaren hautematean datza, bere helburu, irizpide eta aukeren arabera. Betiere, osasun fisikoa, egoera psikologikoa, independentzia maila, harreman sozialak, ingurumen faktoreak eta sinesmen pertsonalak kontuan izanik (Bonicatto eta Soriak aipatua, 1998).
2017
‎UEUk hor egon behar du, UZTARO bidegile gisa, eta ez bakarrik gizakiaren eraikitze berriarekin lan egiten, baita bere inguru digital eta emozioen lanketa aldarrikatu behar duen paradigma psikologikoa eraikitzen ere, jasangarria, ekologikoa. Psikologiaren ikuspuntutik aztertuta?, solidarioa eta osasuntsua izango den paradigma osatuz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia