2008
|
|
guregana ere iritsi da eta familia etxe atxikien eredua klase ertainen amets bilakatu da. Horrela, lurraren erabileran dezente estentsiboagoak diren auzoak eraiki dira azken urteetan eta horrek nolabait lurrarekiko presioa areagotu egin du, horren adierazgarri da Getxo eta
|
bere
inguruetan azken urteetan izandako bilakaera. Iparraldean, berriz, beste erabilera batzuetarako ia lurrik gabe geratu dira lurzoruaren erabileraren gainean izan dituzten lege permisiboen ondorioz.
|
2010
|
|
Alderantziz, euskaldun hutsa zen ingurune batean hazirik, eskolan ikasi zuen frantsesa, eta familia pobre bateko semea izatean, eliza zen goiko ikasketei ekiteko praktikan zeukan bide bakarra. Horri ekin zion gaztetxotatik, hasieran eskola katolikoetan eta, laster, seminarioko bidea hartuta, fraide ordenatu zen, Ploermeleko kongregazioan; ziur aski
|
bere
inguru sozial guztiak horretara bultzatu zuen15.
|
|
Hala ere, era honetako ikerlanak bateragarriak dira aztertu diren NEBen balorazio ekonomikoen ikuspegi eta edukiarekin. Gainera, nahiz eta artikulu honen helburutik aldendu, eta soilik aipatzearren, Euskal Herrian badira NEBek
|
bere
inguru hurbilean dituzten efektu sozioekonomikoen balorazioa egin duten ikerlanak. Alde batetik, EAEn, Urkiolako (Murua et al., 1999) eta Izkiko Parke Naturalean (García, 2009) zentratutakoak ditugu; eta bestetik, NFEn, Bertizko Parke Naturaleko (Ecotono, 2003) eta Iratiko Basoko (Iniciativas Ambientales, 2004) kasuak aztertzen dituztenak.
|
|
Ikaskuntza pertzeptiboa fenomeno unibertsal eta oinarrizkoa da bizidunak
|
bere
ingurura egokitzeko prozesuan, jaiotzetik estimulu kantitate eta barietate handi bati azalduak aurkitzen baikara. Nahiz eta kasu askotan antzekoak diren estimuluen aurreko orokortzeak egokitzeko balio izan, egoera askotan antzekoak diren eta komunean dituzten ezaugarriak partekatzen dituzten estimuluen artean ezberdintzeko gaitasuna izateak berebiziko garrantzia izan dezake biziraupenerako.
|
2012
|
|
Bourdieu ren (1991; 1996; 1997; 1999b; 1999c; 2000a; 2000b; 2004) arabera, norbanakoa ez da egituraren epifenomenoa, ez da tradizio idealistaren subjektu transzendentala, ez da subjektu kalkulatzaile arrazionala; norbanakoak egiturazko koakzioen testuinguruan hautematen du
|
bere
ingurua, eta zentzu praktikoari lotzen zaio, zentzu terminoaren bi adieretan: esanahia eta orientabidea; norbanakoaren interpretazio eta sormen lan etengabea ezinbestekoa da; posizioaren eta posizioa hartzearen arteko harremana ez da mekanikoa eta ekidinezina.
|
2013
|
|
Esatari deituko diogu une jakin batean hizkuntza adierazpena, ahoz nahiz idatziz, jakinaren gainean gauzatzen duen lagunari. Ez da kodetzaile edo informazio barreiatzaile hutsa, bere ezaupide, sinesmen, jarrera dituen eta
|
bere
inguruarekin harreman sarea sor dezakeen benetako gizabanakoa baizik.
|
2015
|
|
Espetxeko errealitateaz jardutean, presoen bizi kalitateaz mintzatzea ohikoa da. Bizi kalitatea, Osasunaren Mundu Erakundearen arabera, norbanakoak
|
bere
inguru kultural zein balio sisteman betetzen duen tokiaren hautematean datza, bere helburu, irizpide eta aukeren arabera. Betiere, osasun fisikoa, egoera psikologikoa, independentzia maila, harreman sozialak, ingurumen faktoreak eta sinesmen pertsonalak kontuan izanik (Bonicatto eta Soriak aipatua, 1998).
|
2017
|
|
UEUk hor egon behar du, UZTARO bidegile gisa, eta ez bakarrik gizakiaren eraikitze berriarekin lan egiten, baita
|
bere
inguru digital eta emozioen lanketa aldarrikatu behar duen paradigma psikologikoa eraikitzen ere, jasangarria, ekologikoa. Psikologiaren ikuspuntutik aztertuta?, solidarioa eta osasuntsua izango den paradigma osatuz.
|